Hallo allemaal,
Vaderdag 2009 gaat hier de geschiedenis in als de dag dat modelspoor hier voorgoed veranderde.
Via Marktplaats is hier gearriveerd 1 van de 2003 unieke exemplaren van de 37963.
De geweatherde Br96019. volgens de teksten een heuse DB-machine, waarover veel twijfel bestaat of hij ooit echt nog heeft bestaan en heeft gereden. Maar de euforie en opwinding is er niet minder om.
Dames/heren, WAT EEN GEWELDIGE MACHINE
Netjes in de originele verpakking zonder schade in top-conditie werd hij vanmorgen aan de ontbijttafel gepresenteerd. Het koste veel moeite om niet meteen naar zolder te spuren en hem uit te proberen.
Dus na het ontbijt even proef gereden.
hij kwam zo uit de vitrine, dus eerst even een drupje olie en daarna reed hij werkelijk als een zonnetje, wat een ding zeg.
Ik heb er bijna twee jaar omheen lopen draaien, wel of niet doen, en als het wel werd dan was er net weer geen sondermodel te vinden dus ebte het gevoel weer weg, tot begin vorige week, toen was het raak en nu rijdt hij hier bij mij.
Ik ben zo blij en trots als een aap met 7 l*#$8n
Er zitten eignelijk maar twee functies op, maar daar is deze special ook niet voor gemaakt in 2003. De verlichting kan schakelen en er zit een super werkende rangeerstand/optrek en rem vertraging op, meer niet.
De gedachten gaan dan automatisch uit naar een up-grade, b.v. een ESU met geluidsmodule. Weet alleen niet over er voor Mallet-machines geluids modules bestaan. Het is tenslotte wel een viercylinder ! 8V
Aan de andere kant wil ik een dergelijk collectors-item eignelijk origineel laten.
Wat zouden jullie doen
Voorlopig echter laat ik hem even zoals hij is en geniet ik in stilte en volle aanbidding van een overdaad aan bewegende stangen en andere delen als hij langzaam voorbij snort !
Mazzel,
Blackbird (die nu even met een doekje het kwijl van zijn kin gaat vegen )