Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

BR96 Mallet

Gestart door blackbird dinsdag 10 juli 2007, 15:46:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2009

offline
Re:BR96 Mallet
Vandaag even bij de dealer gekeken hoe de geluidsmodule bij de nieuwe modellen is ingebouwd. De "Trägerplatte" is zodanig aangepast dat eronder het speakertje plat kan liggen. De bevestigingsplaat moet dus worden aangepast, en dat is nog wel te doen. Je kunt het ook op de tekeningen zien van de 37962 en de 37966 op de insider site.
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2009

offline
Re:BR96 Mallet
Deze hangt ingelijst in posterformaat thuis.


Op de achtergrond zie je nog een S3/6. Nog een favoriet.
Re:BR96 Mallet
caponordtraveller
gast

Re:BR96 Mallet
Al een tijdje geleden, ... , deze toert ondertussen rondjes op de testbaan  :D
Re:BR96 Mallet
blackbird
gast

Re:BR96 Mallet
Hallo  96-vrienden,

Ja ze blijven fantastisch om te zien ! Ben er nog steeds ape trots op !

Vraag aan Helweg:

Waar heb je die poster van die 96-er gekocht  ? Kan je daar wat info over geven ?

Ik hoor het graag.

Mazzel,

Blackbird
Re:BR96 Mallet
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:BR96 Mallet
Citaat van: blackbird op zondag 03 januari 2010, 19:54:18
Vraag aan Helweg:

Waar heb je die poster van die 96-er gekocht  ? Kan je daar wat info over geven ?
Die foto komt van Ebay dus........
Re:BR96 Mallet
blackbird
gast

Re:BR96 Mallet
nummers, namen, adressen, prijzen etc etc etc Hoe meer info hoe beter !

Mazzel,

Blackbird
Re:BR96 Mallet
HP TEE
gast

Re:BR96 Mallet
Heren,

Ik deel uw enthousiasme voor deze lok der lokken daarom een 'gouden' tip:
in het museum verkopen ze de losse kappen van de blauwe versie (3498/3798) voor ? 39,95 zag ik een week of 4 geleden. Dus stel dat er toevallig een broer van een kennis van je zwager of weet ik veel wie in de buurt is, dan zou je kunnen vragen...
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2009

offline
Re:BR96 Mallet
Citaat van: blackbird op zondag 03 januari 2010, 19:54:18
Hallo  96-vrienden,
Ja ze blijven fantastisch om te zien ! Ben er nog steeds ape trots op !
Vraag aan Helweg:
Waar heb je die poster van die 96-er gekocht  ? Kan je daar wat info over geven ?
Ik hoor het graag.
Mazzel,
Blackbird

Het plaatje komt idd van e-bay, maar de poster komt oorspronkelijk uit het DB Museum Nürnberg. Ik ben daar een paar keer geweest, de eerste keer heb ik de poster laten hangen. De tweede keer was hij uitverkocht. Lange tijd daarna was hij te koop op e-bay, en heb hem toen weten te bemachtigen.
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2007

Hadde we maar vuul geld en gen werrik...

offline
Re:BR96 Mallet
Hallo Br96 liefhebbers. M* heeft en nieuwe Br96 uitgebracht (of gaat brengen), de groene versie! M* 37967. Met alle toeters en bellen.

Mvg

Peter
Re:BR96 Mallet
Nobody
gast

Re:BR96 Mallet
Ook met alle assen aangedreven?
Zo'n machtige loc verdient meer trekkracht...
Re:BR96 Mallet
tjebbe
gast

Re:BR96 Mallet
hij ziet er weer mooi uit, ook verder nog hele mooie tijdperk 1 en 2 dingen gezien die ik wel wil hebben. :D
tsjaa 2010 zal dus wel weer een duur jaar worden.

groeten rene
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2007

Hadde we maar vuul geld en gen werrik...

offline
Re:BR96 Mallet
Yup, hele mooie Tp 2 dingen. Even flink over werken en sparen. Die Br96 wil ik wel hebben.
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:BR96 Mallet
@ Nobody,

Deze lok is op het achterste draaistel aangedreven,heb er zelf ook èèn 8)

Dus maar op vier assen,terwijl de Big Boy er wel met alle assen aangedreven wordt.
Maar hier ligt ook een totaal andere motor in :D

Eigenlijk vind ik dat alle assen aangedreven echt hoort bij mallet-lok`s.
Helaas slaat Märklin dit over bij deze uitvoering :(

Mvg Hans V200.0
Re:BR96 Mallet
blackbird
gast

Re:BR96 Mallet
Hoi allemaal,

Hier een foto van mijn paradepaard !



Krachtpatser met goederentrein, testrit

Mazzel,

Blackbird
Re:BR96 Mallet
111
gast

Re:BR96 Mallet
of een nog iets kleiner broertje:



groet, Bram
Re:BR96 Mallet
111
gast

Re:BR96 Mallet
of noooog kleiner:




mallet staat voor het type lok met dubbeldrijfwerk, er zijn nog veel meer loks van dit type gemaakt.

groet, Bram
Re:BR96 Mallet
Nobody
gast

Re:BR96 Mallet
Mallet: geleed drijfwerk. Achterste vast aan frame, voorste draaibaar.
Bayer: geleed drijfwerk. Beiden draaibaar.
Re:BR96 Mallet
blackbird
gast

Re:BR96 Mallet
Hallo  Mallet-liefhebbers,

Hier nog wat foto's van mijn krachtpatser !


Lekker kontje !


Neusje van de Zalm !


Detail maschinistenhuis


" The full Monty"


Mazzel,

blackbird
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2007

Hadde we maar vuul geld en gen werrik...

offline
Re:BR96 Mallet
Erg mooie lok (een van de mooiste van M* vind ik) Blackbird. Geniet ervan.

Peter
Re:BR96 Mallet
blackbird
gast

Re:BR96 Mallet
Doe ik ook, met volle teugen, t'is een parel !!!!

Mazzel,

Blackbird
Re:BR96 Mallet
caponordtraveller
gast

Re:BR96 Mallet
Hoi BR96-ers  en Blackbird, schitterend model heb je daar ? Welk artikelnummer is dit ?

Ik heb zelf de 37966, staat hier een paar foto's hoger.  :)

Aleen vindt ik het geluid niet zo denderend ? :? Te stil en staat op max.  :xDe speaker is echt niet duidelijk .. hebben jullie deze laatste de 37966 al kunnen testen en of horen ?

Anders maak ik eens een filmke op You tube  ...

Tot dan en ik hoor het graag, Steven.

Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:BR96 Mallet
Wouw zo'n joekel op je baan is super. Ik zoek al een tijdje op Ebay naar zo'n machine maar ze zijn nogal prijzig.

Veel plezier ervan.
Gr

Ronald
Re:BR96 Mallet
arno
gast

Re:BR96 Mallet
hier een foto van mijn br 96
het is er 1 van rivarosi aangedreven op alle assen



arno
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:BR96 Mallet
Hallo Lucien,

Die grijze is zeer fraai greep ik pas net mis op Ebay. Klopt het dat die alleen met een Delta decoder is geleverd?

Groet

Ronald
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re:BR96 Mallet
Voor de liefhebbers.
Bij Wentink Occasions staat set 26960 te koop met hierin ook een Mallet.
Het gaat hier dan over de Bauart Gt2 x 4/4.
Re:BR96 Mallet
blackbird
gast

Re:BR96 Mallet
Hoi Steven en anderen,

Mijn 96-er is de 37963.
Van dit speciale model zijn 2000 stuks gemaakt in 2000. Ik weet niet exact of het ook een insider model is, of een andere special. Iedere lok uit deze serie heeft een uniek eigen frame/stuks nummer. Het is naar alle waarschijnlijkheid een half fantasie/realiteits model. Het heeft al de tekst Deutsche bundesbahn op de zijkant maar de laatste west-duitse 96-er is in 1948 uitgerangeerd, net  voor de start van de officiele DB.
Neemt niet weg dat ik het een super lok vindt, jammer dat er geen geluid in zit, maar de aparte geweatherde look maakt dit ruimschoots goed.

Als ik de centen zou hebben dan wil ik alle 96-modellen van Marklin wel hebben, als verzamel objecten. Voorlopig alleen deze en gaan de Euris op aan andere modellen en onderdelen voor de modelspoorbaan.

Ik ga binnenkort een keertje proefrijden met deze gigant op de steilstrecke, kijken hoe dat smoelt !


Ik laat het jullie weer weten en zien.


Mazzel,

Blackbird
Re:BR96 Mallet
blackbird
gast

Re:BR96 Mallet
Hoi Lucien,

Dank je wel voor de nadere toelichting. Klopt idd wat je zegt, wist het niet meer exact uit mijn hoofd !

Mazzel,

Blackbird
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2009

offline
Re:BR96 Mallet
En er is weer een BR96'er bij gekomen!
Ik heb nu de 3798, 37961, 37962, 37963 en de nieuwste aanwinst: de 37966; voor mij de eerste met geluid.
De Märklin Store in Groningen houdt er mee op, en wordt een 'gewone' treinenwinkel. 30% korting op het gehele assortiment, en daaroverheen nog eens 10% extra. En voor die prijs kun je de BR96 niet laten staan...
Helaas was de spoor 1 BR96 al weg...



Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:BR96 Mallet
Wouw mooie collectie die 5 stoere loks.
Je hebt wel mazzel met zo'n hoge korting dat kom je niet snel tegen.

Veel plezier ermee

Groet

Ronald
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2010

BR 78

offline
Re:BR96 Mallet
Twee weken geleden heb ik ook een loc gekocht van deze machtige mooie BR 96, namelijk Marklinmodel 37966.
Hele mooie loc en heel mooi geluid erin.
Ik rij zelf in tijdperk III, maar ik laat hem rijden als een soort museumloc uit vervlogen tijden.
Dit is mijn 2e BR96. Ik heb ook het eerste model van deze loc Marklinnr. 3496, deze is naar de vitrinekast verhuist.
Gr. Irmo
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2006

Märklin H0 + ECoS2 + iTrain

offline
Re:BR96 Mallet
Hallo allen;

Heb zelf 2 van deze BR 96's een blauwe en een groene en heb ze net omgebouwd ESU met sound, is geweldig. :D

In de modellen van M* met sound zit inderdaad een nieuwere Trägerplatte voorzien van een ronding voor de luidspreker en met de daarbijbehorende print voor 21MTC die je kunt voorzien van een loksound met daarop het geluid van deze Mallet. Daarna moet je nog wat ruimte maken in de onderzijde van de kasten om de kap over het speaker gedeelte te laten vallen, je kunt ook 2 nieuwe omlopen bestellen waar deze ronding al inzit(UMLAUF LI. art# 449090).

zie de expl. view
http://www.maerklin.de/service/produktservice/listengenerator.php?artikelnummer=37967

Trägerplatte     art#123701 voor ?4,99
Leiterplatte      art# 611626 voor ? 14,95
ESU loksound art# 52499 of 62499(M4 ja of nee)
ESU 20mm luidspreker art# 50441
Re:BR96 Mallet
djoser
gast

Re:BR96 Mallet
Citaat van: Helweg op woensdag 21 april 2010, 19:48:24
En er is weer een BR96'er bij gekomen!
Ik heb nu de 3798, 37961, 37962, 37963 en de nieuwste aanwinst: de 37966; voor mij de eerste met geluid.
De Märklin Store in Groningen houdt er mee op, en wordt een 'gewone' treinenwinkel. 30% korting op het gehele assortiment, en daaroverheen nog eens 10% extra. En voor die prijs kun je de BR96 niet laten staan...
Helaas was de spoor 1 BR96 al weg...


Dus jij was degene die de 96 hebt "ingepikt"!  :shock: Ik heb 'm nog in mijn handen gehad, maar toen ik later terugkeerde was ie weg!
Maar goed, ik heb me maar getroost met een mooie BR50...  8)

Groet, Dick
Re:BR96 Mallet
Lokkie
gast

Re:BR96 Mallet
Wauw, wat een mooie collectie BR96's. 8)

Gr.
René
Re:BR96 Mallet
debruyn
gast

Re:BR96 Mallet
hallo paul ik heb er 2 in bezit 37965 (bellingrodt deel 1) + 37966 beide locs zien er fantastisch uit en rijden fantastisch alleen het geluid is wat zacht m vr gr ad de bruyn
Re:BR96 Mallet
blackbird
gast

Re:BR96 Mallet
Ja, ja, heren/dames,

Deze krachtpatser maakt wel wat emoties los hè ?!

Ik baal er nog iedere dag van dat ze in 1948-1949 er niet eentje hebben bewaard voor het nageslacht (ONS, dus !)
als ik zou zwemmen in de euries dan zou ik er bij Maffei weer een bestellen voor in het echt en dan stationeren bij de VSM of zo !

Ik zit er qua model we eens aan te denken om hem ook van geluid te voorzien, maar aangezien het die bijzondere serie is van 2000 stuks wil ik hem liever toch origineel houden, hoewel het geluid van die 4 cilinder me wel de strot afbrand. Ik zou dat graag eens willen horen in Alphen am Rhein !

Ook jammer dat er nergens bewegende beelden van zijn ! Of zijn die er wel maar weet ik (wij ) daar niets van ?

Mazzel,

Blackbird
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2007

offline
Re:BR96 Mallet
Ik vrees dat ze 'm niet meer kunnen leveren. Misschien dat Meiningen voor een paar miljoen wat in elkaar wil meubelen...  8)
Gelukkig is er nog genoeg ander spul bewaard gebleven.
Re:BR96 Mallet
blackbird
gast

Re:BR96 Mallet
Hoi,

Ben ook bang dat dit niet gaat lukken ! Denk echter dat de kans groter is dat ze er, ooit, wel eentje bij kunnen maken, dan dat ik ooit de loterij o.i.d. zal winnen  :?  :(

dus koester ik mijn BR96 in model !

Mazzel,

Blackbird
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2008

offline
Re:BR96 Mallet
Hallo Paul.

Mooie verzameling heb je al.
Ik heb dit altijd oerlelijke stomers gevonden, maar nu ik dit alles zo lees en bekijk, begint er bij mij iets te kriebelen.... ze zijn wel èrg mooi.!

groeten, Willem.
Re:BR96 Mallet
Kroko14253
gast

Re:BR96 Mallet
Hoi,

wie van jullie heeft het prachtige boek (EisenbahnKurier Verlag) over deze serie?
Voor wie het NIET heeft: een echte aanrader. Leer je nog meer over deze lok, met veel technische tekeningen.
Een must-have voor liefhebbers van deze lok.
(Weet niet, of het nog wel leverbaar is)

Groetjes

Harry
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:BR96 Mallet
Daar is hij dan de de nieuwe Mallet 37967 full sound  2010, deze loc gaat vol op de baan meedraaien en zal dus moeten werken voor z'n centen, en centen heeft hij genoeg gekost  :shock:, maar ja, zooooo mooi,







vr gr Arie
Re:BR96 Mallet
J.v.H.
gast

Re:BR96 Mallet
Hallo allemaal,

Ik ben alweer een poosje opzoek naar een nieuwe aanwinst, en een BR 96 ja daar is mijn oog ook op gevallen.
Maar na wat speurwerk kom ik tot de conclusie dat dit model door Märklin alleen met een collector motor is uitgebracht.
Een motortype waar op ik niet zit te wachten, en al zeker niet voor een stoomlok.
Dit motor type produceerd mijnsinzien te veel bijgeluiden.
Als je met een hele streng goederen wagens gaat rijden dan zullen je de motor geluiden niet zo zeer opvallen omdat het rolgeluid van de -tig assen gaat overhersen. Maar als de lok nagenoeg solo over je baan rijdt op lagere en zeker hogere snelheden zul je - mits je lok voorzien is van rijgeluid - de neiging hebben om dit geluid qua volume wat harder in te stellen.
Ik heb dan ook het vermoeden dat Märklin deze lok binnen niet al te veel jaren opnieuw gaat uitbrengen als " neu-construction " En dat de lok dan voorzien wordt van een Soft Drive Sinus of  misschien wel weer de laatste trent een Klokanker motor, meer bekent als " Faulhaber " motor die Märklin tot mijn verbazing weer toe past in haar Insider lok voor 2010.
Verder wordt het tijd dat dit model qua modellering weer op de huidige stand wordt gebracht want dit model gaat inmiddels toch al héél wat jaren mee.
Ik vind het echt een prachtige machine maar in het model mag van mij een nieuwe aandrijving komen en mag het geheel in een nieuw jasje.


Groet,

Jos

Re:BR96 Mallet
Lokkie
gast

Re:BR96 Mallet
Wat een super loc. 8)
Bedankt voor het plaatsen van de foto's Edward. :)

Gr.
René
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2008

offline
Re:BR96 Mallet
Citaat van: 3rail op donderdag 13 mei 2010, 08:04:47

En als je goed kijkt is er ook 1 in de oude kleurstelling ( helaas wel zwart wit )


Roflol en prachtige foto's
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2007

Hadde we maar vuul geld en gen werrik...

offline
Re:BR96 Mallet
Mooie baan Arie (Dolphin). Is deze tijdperk II? Daar past die Br96 zeer goed in...

Mvg

Peter
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:BR96 Mallet
Citaat van: pwissink op dinsdag 18 mei 2010, 19:33:24
Mooie baan Arie (Dolphin). Is deze tijdperk II? Daar past die Br96 zeer goed in...

Mvg

Peter

Hoi Peter, klopt jaartal op de baan ligt rond 1928, nog veel locs in plaatselijke kleuren ( periode 1), maar ook al een enkele omgekatte reichsbahn loc  8), vr gr Arie
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2008

offline
Re:BR96 Mallet
Hallo Arie,

Hardstikke mooie loc Arie.!
Heb je de loc al een beetje laten lopen, en zo ja, hoe zijn de rijeigenschappen van dit groen/zwarte monster.?

groeten, Willem.
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:BR96 Mallet
Citaat van: wilsma op woensdag 19 mei 2010, 01:42:33
Hallo Arie,

Hardstikke mooie loc Arie.!
Heb je de loc al een beetje laten lopen, en zo ja, hoe zijn de rijeigenschappen van dit groen/zwarte monster.?

groeten, Willem.

Hoi Willem, de loc loopt goed, ik heb alleen de optrek/ en remvertraging terug gesteld om met koploper te gaan rijden. De loc heeft nog te kort meegelopen om koploper voldoende te laten leren remmen en optrekken, dus gaat nu nog wat houterig,  vr gr Arie
Hij is niet echt stil te noemen, maar de bedrijfsgeluiden zijn fantastisch, vr gr Arie
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2008

offline
Re:BR96 Mallet
Hallo Arie,

Eigenlijk wel een beetje jammer van jouw enthousiaste reactie, want ik begin er nu steeds meer zin in te krijgen om eens naar de winkel te gaan om zo'n Br 96 in levende lijve te gaan aanschouwen....!
Maar ja, kijken is vaak kopen.....en ik heb even geen geld.....
In ieder geval,; veel succes met de hobby..!

groeten, Willem.
Re:BR96 Mallet
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:BR96 Mallet
Citaat van: wilsma op woensdag 19 mei 2010, 23:09:52
Hallo Arie,

Eigenlijk wel een beetje jammer van jouw enthousiaste reactie, want ik begin er nu steeds meer zin in te krijgen om eens naar de winkel te gaan om zo'n Br 96 in levende lijve te gaan aanschouwen....!
Maar ja, kijken is vaak kopen.....en ik heb even geen geld.....
In ieder geval,; veel succes met de hobby..!

groeten, Willem.

:mrgreen:
Re:BR96 Mallet
blackbird
gast

Re:BR96 Mallet
Collega BR96-verslaafden,

De volgende vraag:

is het mogelijk om mijn 37963 5*Hv  met 6090 ? decoder om te bouwen naar een decoder met geluidsfunctie/module?

Ik zit dan te denken aan het inwendige van een 37966 een DRG machine uit tijdperk II, de BR 96006. Kan dit ?

En zo ja heeft imand dit al eens gedaan, desnoods met een andere type loc ? Past deze module in de 37963 ?
En heeft iemand enig idee wat zo'n ombouw kost ?

Graag jullie reacties.

Mazzel,

Blackbird