Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?

Gestart door 3rail maandag 26 augustus 2013, 19:55:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Is er eigenlijk verschil in het uiterlijk tussen 3092 en 37186?
Dat de techniek uiteraard anders is, is wel duidelijk.
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
buiten de kleur wil je dan zeggen
kweet niet of er inderdaad verschillen tussen zitten
ik denk dat ze allemaal uit dezelfde mal komen

maar wie ben ik dus ik kan me vergissen

gr raf
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2007

Hadde we maar vuul geld en gen werrik...

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Ik heb de 37185, beige uitvoering. Uitgerust met een Seuthe rookgenerator (die overigens niet mooi past). Die binnenkort uitkomt is wel erg mooi...
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
ha vergeten dat er bij mij ook een rook generator in zit
loopt bij jullie de loc ook zo mooi langzaam ???
vooruit een beetje tanden geknars achteruit loopt hij mooi te zoemen
kan natuurlijk zijn door de lange tijd dat hij stil staat
die baan moet weer dicht komen zodat ik kan rond rijden mijn gedacht
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?

Die van mij is analoog en ik heb met de juiste matte verf al het rode plastic geverfd.
Grtz Tony
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Citaat van: IJsengel op donderdag 29 augustus 2013, 19:14:41
Hola,
Eigenlijk is de S3/6 een beetje te groot op mijn baantje.
Maar omdat ze zo fraai is, ben ik toch stiekem aan het sparen.
Maar dan wel voor eentje uit de keuken van Fleischmann.
Met bewegend drijfwerk van de binnenste cilinders!

H la P
Fred

Hola

Het heeft even geduurd, maar ze heeft dan eindelijk haar entree gemaakt hier.
Wat een ravissante verschijning!

H la P
Fred

Oh ja, de zusjes 69370 en 69371 van Roco, respectievelijk in blauw en groen en beiden met sound, tuffen hier ook rond. Naar tevredenheid, mag ik wel zeggen.
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Hallo,

ik heb zelf ook de 3618, deze heeft bij mij heel vaak in revisie gestaan, ooit goedkoop op een beurs gekocht met 6080 decoder.

Een paar jaar terug vond ik echter dat hij niet goed reed, en had wat probleempjes, ook omdat ik het toen allemaal niet even goed zag door een fout aangemeten bril.

De 6080 vervangen door een oude 6090 decoder, maar loc bleef problemen houden, omdat de wielen niet goed gekwartiert waren. Bij het kwartieren weer de motor en ook decoder losgehaald.

Uit een ombouw projectje voor derden hield ik een Mfx decoder met sound over die vervangen was omdat hij zich niet aan wilde melden. De decoder na een jaar op een 21mtc plug van een loc gezet en hij melde zich netjes aan. Deze met veel moeite wegens ruimte gebrek in de tender ingebouwd, maar nu met veel bedrading naar de loc toe, met de speaker bovenop het gewicht. De decoder heeft de loc ongeveer 10 meter laten rijden toen de decoder het begaf maar nu definitief met een rookwolk.

Afgelopen beurs een Lopi4 zonder sound gekocht, en de loc rijdt nu geruisloos en soepel zijn rondjes. De decoder zit nu weer voor in de loc, en kan nu ook zonder dat de decoder kapot is roken.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Ik heb deze week een 3111 gekocht bij mijn internet winkel in Doornenburg(dit mag toch wel)een perfect model alleen een rookgen nog En dat maakt dan 5 modellen S3/6. Ruud
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Inderdaad kunnen deze S3/6 modellen heel goed langzaam rijden ,waarschijnlijk een kleine tandwiel overbrenging ,alleen rookt ie dan minder.  Ruud
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
heb de franse 231 981 3083
zit nog wel een beetje werk in omdat hij niet mooi loopt met een lopi4 en 3p motor heb al wel een 5* klaar liggen maar moet het motorschild nog ombouwen! heb wel het geluk gehad dat ik op ebay voor 12 euro en nieuwe kap incl verzend kosten heb kunnen kopen!
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Special S 3/6...

De S 3/6 reed in vele vormvarianten, waarbij de Beierse variant alleen al uit niet minder dan 16 (!) verschillende bouwseries bestond. Na de voorserie 3601-3607 volgden de series a t/m o van 1908-1931, waarbij onderlng nog variërend in:
* met of zonder windleitplaten
* konisch (Windschneide/Spitzführerhaus, 71 stuks) of recht machinistenhuis
* verschilende typen tender (2'2' T 26,2; 2'2'T 26,4; 2'2'T 32,5; al dan niet als 2'2' of 2'2 uitvoering)
* bay'risch uitvoering (Serie a-c, f-i)
* PfalzBahn (Serie g)
* naast de seriële loks met 1870 mm drijfwielen 18 stuks met 2000 mm drijfwielen (Serie d-e, Hochhaxigen)
* DRG-Nachbau (BR 18.4-5)
* DB-Umbau (BR 18.6)
* enz.

De afwijkende kleurstellingen (blauw, oker) heeft inderdaad bestaan maar dan alleen op de Wereldtentoonstellingen.
Uitzonderingen bleven de staalblauw resp. donkerblauw gelakte lokomotieven zoals 3618 (Brussel 1910) en 3709 (Seddin 1924).
De 3602 was vanwege de tentoonstelling ?München 1908? in een okergele kleurstelling en messing sierbanden.
Ook de 18 512 zou omstreeks 1951 een blauwe kleurstelling hebben gehad en met een blauwe Doppelstockeinheit hebben gereden.

Een uitvoerig overzicht van alle Märklin varianten geeft LCTM.
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Frits!, je bent hier ook aangeland! Ik ben een grote fan van je mag je rustig weten. Met je geweldige reservoir aan modelbouw kennis en kunde. Ik geniet van je prachtige foto's en je smeuiige verhalen op Die Cochemer Bahn.(wat mij betreft de mooiste modelspoorsite die er is)

Dat moest ik even kwijt en ik heb niet eens een S 3/6... :offtopic:
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
ik heb er ook nog 2; de S3/6 is inderdaad wel een erg mooi model loc, alles mooi in verhouding, alles klopt eigenlijk!
de groene 3092 heb ik in '88 bij Huhnerbein in Aken gekocht tijdens een weekendje Limburg.
de zwarte 3518 is een erfstuk en eigenlijk wel heel modern en high-tech voor mij met z'n 5 sterren aandrijving haha. moet iedere keer weer wennen aan het langzame optrekken ;)
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Wat houd S3/6 eigenlijk in is dat asindeling ofzo of betekend het gewoon hetzelfde als br18?
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
De S staat voor Schnellzug, de 3 staat voor het aantal aangedreven assen, de 6 staat voor het totale aantal assen van de loc.
Later, ten tijde van de DRG, het tweede tijdperk, na het Landerbahntijd, werd de S3/6 omgenummerd naar BR (Bau Reihe) 18.
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Hola koekenbakkers!

Nog eventjes mijn 3 S3/6-jes op een rijtje.
Waarom? Omdat het kan!







V.v.n.a.: Fleischmann 390902, Roco 69371 en Roco 69370

Hasta la Pasta
Fred
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

online
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Er zijn toch meer sneltreinlocomotieven? Zoals de 01, 02 en 03. Waarom is dan juist de br 18 een s3/6?
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Hola Tim,
Het is juist andersom!
De BR 18 is niet een S3/6, nee, de S3/6 werd later de BR18 en dan ook nog eens in verschillende varianten (18.4, 18.5, 18.6...)
Kijk maar eens op Wikipedia over de naamgeving van verschillende (stoom)locomotieven in Duistland.

H la P
Fred

Edit: Duistland....tsss. Duitsland
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Beste mensen het zijn inderdaad hele mooie modellen met een goede M kwaliteit Ik mis alleen ee koppeling aan voorzijde want ze hebben niet al te veel trekkracht, want een orient express komt nooit een bocht door Met een 2e lok als opduwer lukt het welEn digitaal is dat best regelbaar met 2 MS2regelaars Als noodoplossing laat ik er dan 1 achteruit rijden Maar dat is niet zo fraai Het is me nog nooit gelukt een haakje of zoiets aan voorzijde te maken Ruud
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Ook ik ben in het gelukkige bezit van een aantal van deze loc's  :D
Samen met mijn GT2x4/4's en BR96's zijn dit mijn mooiste locs.

Ontspoorde :? Marklin 37181


Marklin 33184 omgebouwd met ESU loksound decoder


Roco 69363


Roco 69360


Marklin 31806
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Erg smakelijke foto's! :thumbup:
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Beste 3'railers,

Ik heb er 3, 2 uit de dubbel set 37187, 1 oude S3/6 de Franse ETAT nummer 3083.

Met groet, Henk
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Voor geïnteresseerden; bij Catawiki wordt er vandaag eentje geveild.
http://bit.ly/14Of4XX
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Tsss, staat al op ?161.
Op eBay staan er momenteel vier Märklin 3111's:  twee van ?94,55, één van 109,55 (alle drie uit DE) en één van ?159 (uit BE)
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Net nog eens gekeken of ik er ook een had, en ja hoor de 3092 van marklin .
Met doos en alles wat er  nog bij hoort erin .
Rijd nog als de beste , ooit gekocht voor 59 euro .
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Ik heb hier ook de 3092 van Marklin.
Hij is omgebouwd met een Esu lokpilot en 5sterren motor.

Groeten William
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Ze zijn er!



Nu nog even achterhalen waar te vinden.

H la P
Fred
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Fred,

Hier kun je zien wie  (firma) wanneer wat( bedrijfsnummer + artikelnummer) gemaakt heeft
Er zitten kostbare dames tussen (o.a. Micro Metakit)
Succes met je zoektocht
http://www.modellbau-wiki.de/wiki/BR_18

Cees
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Zohey , na ongeveer 3 jaar in bestelling te hebben gestaan nu eindelijk wat meer nieuws over de MTH stomer .
Nu nog dit jaar uitleveren dan ben ik ook weer blij  :)
Je kan hem gewoon bestellen bij MTE Fred , en er zullen er vast nog wel meer zijn die MTH leveren .


Mvg Jan
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Die MTH S3/6 ziet er erg mooi uit, maar welke kleurstelling krijgt die blauwe variant nu?
Deze of de blauwe hieronder? Het zijn beide de 80-3215-5.

Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Sinds vandaag ook trotse bezitter van deze schone locomotief.

Het is een 3092 delta variant.
Wellicht nog ombouwen met andere decoder en motor verbeteren maar voor nu al , ik ben er blij mee.

Groet,
Erik
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Hallo,

mijne S 3/6.

De groene is de Lok van de "Deutschlandtour", en de zwarte de bekende "Rheingoldlok"

Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Hier nog altijd geen S3/6, wel een BR18. Ik vraag me namelijk af wat de juiste Epoche 1-kleuren zijn. Is dat donkergroen met zwarte wielen, of donkergroen met rode wielen? Zelf vind ik de Roco in die zin de mooiste loc, maar ik ben er tot op heden niet in geslaagd deze aan de collectie toe te voegen...

Met vriendelijke groet,
William
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Hola
Ik mis helaas een paar kegeltjes wardoor ik zo kleurenblind ben als een bos uien, maar bij mijn weten is de originele wielkleur in de K.Bay.Sts.B. - epoche I uitvoering groen/bruin-groen. Zwarte wielen sierden enkel de blauwe uitvoeringen en daarbij is de vraag of die werkelijk zo rondreden wel gerechtvaardigd. De rode wielen kwamen pas in het tijdperk der DRG.
H la P
Fred
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Dag bos uien,

Het gaat mij specifiek om Marklin 3092 (groene wielen), alsmede de vergelijkbare Roco, of Marklin 37181 met roodbruine wielen. Beiden correct of niet?

Met vriendelijke groet,
William
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Hallo aus Deutschland,

hier sind alle meine S 3/6 fotografiert:

3093 schwarz Rheingoldlok
33182 hellgrün Deutschlandtour
33181 dunkelgrün K.Bay. Sts. B.
3111 braun SNCB

Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
H
Citaat van: Laenderbahn027 op dinsdag 23 juni 2015, 23:40:22
Dag bos uien,

Het gaat mij specifiek om Marklin 3092 (groene wielen), alsmede de vergelijkbare Roco, of Marklin 37181 met roodbruine wielen. Beiden correct of niet?

Met vriendelijke groet,
William

Hola William,

Rood is incorrect, want vanaf epoche II. Groen of bruingroen is correct.

Dat ik een bos uien ben, is incorrect. Dat ik zo kleurenblind ben als een spreekwoordelijke bos uien is correct.

H la P
Prei Fred
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Ik heb de 3092, loc pas over kunnen nemen tegen zacht prijsje en verkeert in nieuwstaat. Staat nu te pronken in de vitrine. Gr, Hans
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
BESTE ,deze heb ik al 4 x op marktplaats gehad,er komt geen hond op af.

ik lees hier dit verhaal over al die mensen die een S3/6 hebben,de kwijl loopt eruit .

De blauwe komt uit 31806,heb alle drie de loks uit deze set ,suf geadverteerd,nobody van deze marklin liefhebbers wil deze lok.


Het verbaasd mij nu ik dit lees,ook andere S 3/6 heb ik op MP gehad ,geen bod geen reacties


cardonel
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Wellicht heeft iedereen er al één >:-D
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Ik niet.
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Cardonel verkoopt ze graag aan je >:-D
Maar volgens mij rijdt er bij jou meer op stroom dan op stoom ;)
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
IK heb geen stomers en ben ook niet van plan om er mee te beginnen,ik vind ze anders wel heel prachtig maar je moet ergens een lijn trekken vind ik, zie mijn onderschrift.
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Ik heb sinds vaderdag  :P ook een br18.4 in mijn bezit, nl de 3618 van Marklin.
2de hands op de kop getikt, smetteloos model en rijdt goed.
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lijkt wel of iedereen er minstens ééntje heeft; en ik heb er dus ook een. De lok uit de Rheingold-set 26750.

Toen ik de detailfoto's nam, zag ik trouwens dat één van de lampkapjes aan de voorkant mist. Maar eens kijken of daar een reserve-onderdeeltje voor is...

[edit] de explosietekening zegt van wel: het is een lens 761 600. Gauw weer compleet maken!
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Misschien loop ik achter de feiten aan, maar ik heb sinds deze week mijn verzameling S3/6 c.q. BR18 uitgebreid. Ik had alleen Märklins (26506 (Rheingold set), 29857 (uit startset), 37181, 37182, 37183, 37185, 37186, 37187 (set en nog een losse). Ook heb ik de 39436 (der Hochhaxige).
Tevens (BR 18.1) de loc uit 26556 en een 37116.
Iets off-topic: ik heb ook enkele S2/6: 37015, 37016 en 37017.

Sinds dit weekend in eerste instantie ook 2 MTH's: de 80-3215-5 en de 80-3216-5. Helaas gaat de blauwe retour omdat die toch niet voor AC bedoeld is.

Ondertussen toch een MTH 80-3216-5 én 2 BR 18.4 (80-3217-5 en 80-3218-5, moeten uit Amerika komen) gescoord. MTH-compleet dus. Het lijkt wel een virus :D!
Ook enkele S 2/6 erbij: Brawa 40253, 40257, 40265 en 40397. Ik weet het, ik sla een beetje door met het kopen van locs. Maar op deze manier is de nalatenschap van mijn vader tastbaar en kan ik er hopelijk nog jaren van genieten!

Iemand ervaring met de S 3/6 / BR 18 Roco's? Ik zie er niet veel in dit draadje. Fleischmann heeft ze ook natuurlijk, ben voorlopig nog niet uitverzameld!


Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Hoi Mr. Worf,

Ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaring met de AC-MTH. Wellicht zou je die, op termijn, met ons kunnen en willen delen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
William
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Ik heb persoonlijk niets met stoom maar voor deze en de P9 maak ik graag een uitzondering.

En dan te bedenken dat ik vroeger een dagje naar Rheine  8o
fietste om stoomtreinen te fotograferen.

Net als naar stationnetjes in de Haarlemmermeer.
Namen in gevelstenen en tegels (Haarlemmermeer)
Oude gebouwen (Haarlemmermeer)
Als je die site bekijkt, vind je er zelfs een foto van draaischijf met een stoomloc erop, ergens grofweg tussen Woerden, Leiden en Amstelveen. :D
Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Hallo William,

ik heb dus alleen nog de groene. Ik heb hem op de rollenbank getest en de detaillering is wel heel erg fraai. De tender is best heel zwaar (bijna geheel metaal en daar zit het sleepcontact onder en zo te horen ook de luidspreker). Denk niet dat dat zich vertaalt in extra trekkracht omdat alleen de grote drijfwielen tractie geven.
De motor hoor je vrijwel niet als hij 'rijdt', de bedrijfsgeluiden des te beter!
Ik vind de lantaarns erg fel, weet nog niet of daar iets aan te doen is.
Er zit af fabriek al wat rookvloeistof in de rookgenerator. Ik heb niet veel ervaring met andere rookgeneratoren, maar deze is echt fantastisch! Per omwenteling van de drijfwielen hoor je 4 'pufjes' en de schoorsteen blaast synchroon 4 wolkjes uit! Erg mooi!
De trekkracht en de rijeigenschappen (op C- en K-rails) kan ik nog niets over zeggen; dat zal nog een tijd duren voor ik daar aan toe kom. Eventueel kan ik een filmpje maken van de loc op de rollenbank?

Groet, Jan

Re: Wie heeft er een S3/6 in zijn bezit?
Goedemorgen Jan,

Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling. Alles is welkom, foto's, filmpjes...

Zelf heb ik 1 Amerikaanse loc van MTH. Ook die heeft een rookgenerator, en ook daarvan kan ik zeggen: wat een geweld! Ze maken erg mooie locs, en apart dat ze zich ineens "gewaagd" hebben aan een icoon als de S3/6 (nou ja, een aantal jaren terug al, natuurlijk  ;)).

Met vriendelijke groet,
William