Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !

Gestart door Mister1736 maandag 09 juli 2007, 21:28:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Hallo iedereen,

Ik schrok me wezeloos toen ik de ruimte tussen de wagons zag met de orginele koppelingen :shock:.
De ruimte die tussen de rijtuigen zit is niet echt "echt" te noemen denk ik :?.
Hieronder zal ik foto's plaatsen van iedere keer dat ik een andere koppeling van een ander merk heb gebruikt :!:.

We beginnen met de orginele koppeling die van Roco.
Dit is de foto van de orginele Roco koppeling :





Wat een ruimte, niet mensen ??? Je zal als Preisertje maar van het ene rijtuig naar het andere moeten. Die poppetjes moeten "jumpen" om r te komen :shcok:.

Maar niet getreurt, daarna werd het al veel beter. Ik gebruikte een Marklin kortkoppeling.
Dit is de foto van de Marklin kortkoppeling :





Maar, ik had het er met Steef ( gelijkstromer ) over en die zei dat ik Fleischmann kortkoppelingen moest gebruiken, want hij doet dat ook namelijk. Zo gezegt, zo gedaan.
Dit is de foto van de Fleischmann kortkoppeling :





Maar ik heb wel eerst getest of het zo ( met de Fleischmann kortkoppelingen ) wel door de bochten kan gaan, en bijv. niet ontspoort ofzo.
Nou ik kan u vertellen dit is NIET ( :!::!: ) het geval, de wagons rijden mooi hun rondjes op mijn baan 8) , zelfs in een R1 bocht.

Dus als jullie ook een stam van deze wagons hebben / willen in de toekomst, zou ik de Fleischmann kortkoppelingen adviseren voor het mooiste resultaat.

Met vriendelijke groeten,

Marcel van der Plas
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Hey Marcel,

De laatsten zijn natuurlijk absoluut het mooist 8) Heb je toevallig ook geprobeerd of het goed gaat over twee wissels die met een S aan elkaar liggen ?

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
En als ik nu stroomdoorvoerende koppelingen wil gebruiken (en dat wil ik!) welke moet ik dan gebruiken?
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
 
Citaat van: Sascha op maandag 09 juli 2007, 21:31:36
En als ik nu stroomdoorvoerende koppelingen wil gebruiken (en dat wil ik!) welke moet ik dan gebruiken?
Dat is nou net de vraag die ik ook wilde stellen.
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Hallo,

Daar durf ik geen uitspraak over te doen :?, dat weet ik echt niet.
Maar misschien dat andere mensen hierbij kunnen helpen die verlichting ( in welke manier dan ook :!: ) in deze Plan D's hebben gebouwd :?:.

Groetjes,
Marcel
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Viessmann heeft de FLeischmann kortkoppeling als stroomvoerende koppelingen, dus jullie wensen worden vervult Sascha en Gerard.
Kat.-Nr. 5048 



Mvg, Johan
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Johan, bedankt voor de info.
Met jouw foto en het bijbehorende nummer ga ik naar de dealer en zal het gaan lukken, hoop ik.
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Hallo,

Een ander vraagje van mij kant over verlichting. Als ik dit ook wil doen, wil ik ook graag sluit verlichting.
Is daar aan te komen en / of makkelijk in bouwbaar / in te laten bouwen en welke spullen zou ik daar voor nodig hebben allemaal :?:.

Groetjes,
Marcel
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Citaat van: Mister1736 op maandag 09 juli 2007, 22:12:24
Hallo,

Een ander vraagje van mij kant over verlichting. Als ik dit ook wil doen, wil ik ook graag sluit verlichting.
Is daar aan te komen en / of makkelijk in bouwbaar / in te laten bouwen en welke spullen zou ik daar voor nodig hebben allemaal :?:.

Groetjes,
Marcel
Ik weet niet of dit kan bij deze Bolkoppen (daarvoor heb ik ze nog niet goed genoeg kunnen bekijken), maar bij mijn ICK's en ICR's heb ik de sluitlichten opengeboord en plastic aan de binnenzijde geplakt.
Die heb ik met een viltstift rood gemaakt. De binnenverlichting van de ICK / ICR doet de rest.
In plaats van plastic kun je natuurlijk ook de rode verpakking van bonbons gebruiken.
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Kijk Marcel, Sascha en anderen..........., die dingetjes als b.v. die Viessmann koppelingen kun je nu zo kopen bij de Viessmann stand zelf op beurzen zoals Dortmund en Köln. (Kun je ze nog eerst bekijken ook nog)
Dat soort dingen spaar ik op en bij beursbezoek worden die specifieke zaken gescoord.

Mvg, Johan.
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Hallo all,

Ik heb deze koppelingen toegepast bij mijn DDM-1 stam, rijdt perfect, zelfs met duwende loc!

Alleen, is mijn ervaring, sommige modellen vinden Fleischmann of Viesmann niet leuk in de 360mm bogen in combinatie met helling. Dan willen ze nog weleens met de buffers achter elkaar schuiven, met een teringbende als gevolg. De gebeurt dan uiteraard hellinkie naar beneden en in zo'n 360mm boog.
Dit probleem is dan prima op te lossen om bij die koppeling een marklin kortkoppeling of een roco kortkoppeling te plaatsen.

Maar in de regel gaat het perfect met de fleischmannen!

Jeroen
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Ik heb zelf ook goede ervaringen met roco kortkoppeling.
Deze gebruik ik voor de bekende fccpps zelflossers.
Het is mij niet bekend of ze ook stroomdoorvoerend te krijgen zijn.
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 09 juli 2007, 22:05:52
Viessmann heeft de FLeischmann kortkoppeling als stroomvoerende koppelingen

Hallo Johan,

Komt dat even mooi uit? Zonder het te weten dat dit een afgeleide van de Fl* koppeling is bestelde ik deze een tijdje terug en rustte mijn NS ICR-stam hiermee uit in combinatie met de binnenverlichting ook van Viesmann. Dit als een soort van testproject. Tot volle tevredenheid tot nu toe. Ook op de binnenbocht (K-rail 222.) loopt de stam getrokken of geduwd probleemloos. Treinverlichting op een functiedecoder aangesloten en brandt, indien aangeschakeld, redelijk tot goed constant. In ieder geval stukken beter en mooier dan de orginele M* verlichting!
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Citaat van: Mister1736 op maandag 09 juli 2007, 21:28:10
Hallo iedereen,

Ik schrok me wezeloos toen ik de ruimte tussen de wagons zag met de orginele koppelingen :shock:.
De ruimte die tussen de rijtuigen zit is niet echt "echt" te noemen denk ik :?.
Hieronder zal ik foto's plaatsen van iedere keer dat ik een andere koppeling van een ander merk heb gebruikt :!:.

We beginnen met de orginele koppeling die van Roco.
Dit is de foto van de orginele Roco koppeling :





Wat een ruimte, niet mensen ??? Je zal als Preisertje maar van het ene rijtuig naar het andere moeten. Die poppetjes moeten "jumpen" om r te komen :shcok:.

Maar niet getreurt, daarna werd het al veel beter. Ik gebruikte een Marklin kortkoppeling.
Dit is de foto van de Marklin kortkoppeling :





Maar, ik had het er met Steef ( gelijkstromer ) over en die zei dat ik Fleischmann kortkoppelingen moest gebruiken, want hij doet dat ook namelijk. Zo gezegt, zo gedaan.
Dit is de foto van de Fleischmann kortkoppeling :





Maar ik heb wel eerst getest of het zo ( met de Fleischmann kortkoppelingen ) wel door de bochten kan gaan, en bijv. niet ontspoort ofzo.
Nou ik kan u vertellen dit is NIET ( :!::!: ) het geval, de wagons rijden mooi hun rondjes op mijn baan 8) , zelfs in een R1 bocht.

Dus als jullie ook een stam van deze wagons hebben / willen in de toekomst, zou ik de Fleischmann kortkoppelingen adviseren voor het mooiste resultaat.

Met vriendelijke groeten,

Marcel van der Plas


heb je bij de bolkoppen met marklin kortkoppeling geen problemen dat de koppeling in bochten tegen de buffers aan komt? Bij de oude rowa wagens met kortkoppelmechaniek lopen de marklinkoppelingen iets tegen de buffers, door iets te vijlen is het wel opgelost, maar is dit heden bij roco nog?
Re: Roco Plan D met 3 verschillende koppelingen !
Ron,

Ik gebruik de Fleischmann koppelingen. Deze zitten nog dichter bij elkaar en ontsporen niet. Maar hoe dit zit met de M koppelingen durf ik je niet te zeggen.

Marcel