Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

vakantiefoto's Tuscia en Rome

Gestart door guyremgabdel zondag 25 augustus 2013, 13:29:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
vakantiefoto's Tuscia en Rome
Terug van vakantie in Tuscia (vroeger Etruskia). Dit is de regio onderkant Toscane, Umbrië en bovenkant Lazio. Zeer mooie streek en heel goed en warm weer gehad. Mag wel na ons koud en winderig voorjaar. Met de trein vanuit Orvieto naar Roma Termini gespoord. In Orvieto zeer grote parking om auto achter te laten. Hierbij enkele plaatjes.

Guy
Re: vakantiefoto's Tuscia en Rome
Leuke foto's! Ik ga zelf volgend jaar met school naar Rome. Hoop dat dan de werkzaamheden voor het Colosseum klaar zijn. Maakt het plaatje net wat mooier. Heb je zelf ook nog in zo'n Pendolino gezeten?

Groeten Dewey
Re: vakantiefoto's Tuscia en Rome
Heb je zelf ook nog in zo'n Pendolino gezeten?

Neen, ik heb enkel de trein genomen die je op de foto ziet in Orvieto. Al de rest met de auto bezocht. Orvieto is ook zeer mooi. Hierbij plaatje.

Guy
Re: vakantiefoto's Tuscia en Rome
Hi Guy,

Mooi foto's. Maar wat is die 'holle toren'? Waar dient die voor?

http://forum.3rail.nl/index.php?action=dlattach;topic=45580.0;attach=48835;image

Re: vakantiefoto's Tuscia en Rome
Marc,

Die holle toren is een waterput. Orvietto ligt in de hoogte, zoals bijna alle dorpen ginder in die regio, en er werd in de oudheid een waterput gegraven (1528). Het wonderlijke is dat je via 248 treden beneden geraakt, en via 247 terug naar boven, zonder dat je elkaar tegenkomt. Deze put heet pozzo di san patrizio. Hij ligt vlak naast de funicolare ofte tandradbaan die de stad met het station verbind.

Guy
Re: vakantiefoto's Tuscia en Rome
Bedankt Guy, zeker een bezoekje waard. Bijna 500 jaar oud en nog steeds erg interessant!
Re: vakantiefoto's Tuscia en Rome
Hoi Guy

Prachtige foto s. :P

Tony
Re: vakantiefoto's Tuscia en Rome
Lid sinds: 2013

Raptor 1974

offline
Re: vakantiefoto's Tuscia en Rome
Dat is ook toevallig. Ik was ook op vakantie in die regio. Mooie foto's en herkenbaar. Uiteraard met de trein naar Rome en op het station kwam er zelfs nog een diesel voorbij. Prachtige omgeving en Orvieto is inderdaad prachtig. Ben er alleen langs gereden met de trein, maar als ik de streek weer aan doe staat het zeker op het verlanglijstje!

gr, Pascal

Re: vakantiefoto's Tuscia en Rome
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: vakantiefoto's Tuscia en Rome
Kijk da's nu een mooie voor de wish-list van Märklin: de ALn-668!
Maar het zal wel bij wishful thinking blijven . . .  :confused:

Mooie foto Pascal, bedankt!

Groeten,

Erik.
Re: vakantiefoto's Tuscia en Rome
Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 26 augustus 2013, 20:47:10
de ALn-668!
Maar het zal wel bij wishful thinking blijven . . .  :confused:

Dat vrees ik ook...jammer. Er zijn niet veel 3-rail AC FS modellen. Zelf heb ik al een drietal Roco locs omgebouwd naar 3 rail (E636, E645, E656)