Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin 37204

Gestart door modeltreinverzamelaar donderdag 22 augustus 2013, 20:08:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 37204
Lid sinds: 2011

offline
Marklin 37204
Ik heb wat foto's genomen van de 1600 Zandvoort lok. Op het dak zit een airco unit. Ik heb vernomen dat deze eraf gehaald zou worden. Is dit juist?

groet Nico
Re: Marklin 37204
Marten
gast

Re: Marklin 37204
Ik heb die vraag bij mijn vaste plekkie ook gevraagd. Ze wisten van niks en zouden die ze in de winkel hadden in iedergeval niet terug sturen. Ik heb ze ook in andere winkels gezien, ook toen ik in Luik was.

Ik was daar met de kids voor een dagje. Trouwens een zeer leuke Marklin en hobby winkel daar en het was de treinreis waard. Ook een aardige stad om te zien. En heb voor het eerst een paar woordjes Frans gesproken (op zijn Steenkolen Hollands  :-) , maar het lukte wel ) Zo'n 30 jaar geleden nooit hoger dan een 3 gehaald op de Mavo, gelukkig nog wat woordjes onthouden en kwam met wat leuke Marklin dingetjes terug en mijn dochter met een Carrera Rally Auto

Groet Marten
Re: Marklin 37204
Spoorman
gast

Re: Marklin 37204
Zoek de verschillen (behalve het bedrijfsnummer):


Fotobron: Steven Volp


Fotobron: Jaap & Inge uit Wormerveer

Met groet, Ben.

Edit: fotobron vermeld.
Re: Marklin 37204
Marten
gast

Re: Marklin 37204
Ik weet het; de huisen en baksteentjes op de achtergrond, de koppeling is anders, de ruitenwissers staan de andere kant op en op de ene deur staat 1 en de andere 2. Voor de rest zie ik echt geen verschil.................. >:-D

Hier een foto van de 1615 in het echie (met kant 2 voorop)

http://www.flickr.com/photos/arjenverlaan/7031719473/

Groet Marten
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Marklin 37204
Je kan die aircounit er toch zelf evt zo af wippen ?
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Marklin 37204
Dan zit je met een gat in het dak.

Wat betreft de foto's als je een foto neemt van het model en dan cabine 1 dan zie je het grootste verschil niet. Model heeft één airco unit, alleen bij cabine 2.

Jammer dat Marklin het toch zo laat en ze zo in de verkoopt gooit.
Wat ik me afvraag is of Marklin ze allemaal in één keer geproduceerd heeft. Of dat het in verschillende delen wordt gedaan.
Anders hoop ik dat ze het bij een eventuele 2e oplage kunnen corrigeren.
Beetje het idee van de Franse NS 1631.
Re: Marklin 37204
Marten
gast

Re: Marklin 37204
Lijkt mij ook, ik heb zelf nog niet zo'n model met een airco erop, maar de claxon beschermer. Ik bedoel dat konijnenhok boven op is er ook zo vanaf. Dat merkte ik laatst toen ik wilde kijken hoe ie vast zat en waar de airco hoort te zitten. :D

Groet Marten
Re: Marklin 37204
Spoorman
gast

Re: Marklin 37204
Die airco die er niet hoort hadden we het al over gehad. Mij ging het om die rare neus van het model die er een beetje opgeplakt lijkt en net niet goed past.

Met groet, Ben.
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Marklin 37204
Ja,
nou je het zegt..
wat een rare snuit !  ;)
mijn eigen 1601 heeft een normale neus.
Re: Marklin 37204
Marten
gast

Re: Marklin 37204
Het lijkt of erbij de montage wat fout is gegaan bij dit exemplaar, bij mijn 1702, 1631 en 1601(Railion) zit de neus wel goed. Een goed aandacht puntje als je dit model wil kopen.

Groet Marten
Re: Marklin 37204
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 37204
Het lijkt idd wel of de neus breder is dan de kap, waardoor een dikke rand zichtbaar is.
De neus zal wel van kunststof zijn.
Het model is er niet op vooruit gegaan.
Zo zou ik er geen stuiver voor geven.
Re: Marklin 37204
Spoorman
gast

Re: Marklin 37204
Toch zijn die kappen allemaal hetzelfde. Hier de nieuwe Husa, beetje beroerde foto van C-Maikel. Valt minder op door de kleur en de striping.



En de nieuwe 1700, foto van Jan Beelen, dezelfde neus:



De nieuwe 1614 van Roco, foto van Chris:



Van de Roco's vind ik altijd dat de lengte / breedte verhouding van de kop niet goed is in vergelijk met het echie. Marklin smoelt in dat opzicht net effe beter.

Misschien moeten we maar wachten op wat LsModels gaat brengen. :D Hier de nieuwe BB22000 met een niet zo'n nette benummering.





Met groet, Ben.

Re: Marklin 37204
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Marklin 37204
Als hij er zo uitziet laat ik hem lekker liggen, er is genoeg moois te vinden en mijn verlanglijst is heeeeeeeeel lang  :)
Jammer dat ze er zo,n potje van maken, van dit model zijn er al zoveel gemaakt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Marklin 37204
Aliebengalie
gast

Re: Marklin 37204
Jammer , en zeker van dit soort nummering foutjes.....maar het blijft een schitterende loc.

Mvg; Alex
Re: Marklin 37204
ice3
gast

Re: Marklin 37204
Maar gaat iemand hem zo kopen met een airco unit er op?

Ik niet! Ben benieuwd of Marklin het toch zo laat als ze weinig van deze loc verkopen.
Re: Marklin 37204
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 37204
Ik vermoed dat Marklin voor deze kunststof neus heeft gekozen omwille van de sluitverlichting.
Aan de foto's van Ben te zien, hebben alle nieuwe uitvoeringen met sluitverlichting deze aangeplakte neus inclusief de ramen.
Ik begrijp niet waarom men voor zo'n oplossing heeft gekozen.
De verticale naad, tussen de bak en de polyester neus die de lok in echt ook heeft, is bij Marklin versie ook weggevallen.
Wel frappant dat niemand dit bij de gele 1700 nog was opgevallen.
Re: Marklin 37204
ice3
gast

Re: Marklin 37204
Niets aangeplakt hoor, precies zoals de andere locjes en gewoon van metaal!!
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Marklin 37204
Marklin heeft de neus niet aangepast. Die ziet er nog net zo uit als bij alle 1600, 1700 en 1800 modellen die er al geweest zijn. Alleen valt door de kleur en de hoek waarin de foto genomen is het wat meer op. Dus als dat nu een punt wordt om de loc te laten staan dan kan je net zo goed al zijn voorgangers ook naar het oud ijzer sturen.
Re: Marklin 37204
Spoorman
gast

Re: Marklin 37204
Jij hebt 'm door Johan. ;) :thumbup:

Niettemin blijft het een lelijke neus die vooral in de rode kleurstelling nogal tot uiting komt.

Met groet, Ben.
Re: Marklin 37204
ice3
gast

Re: Marklin 37204
Het valt in werkelijkheid niet op zoals op de foto, ook niet in deze kleurstelling.
De 1637 NS Cargo is tenslotte ook rood.

Het wordt (hier) opgeblazen door de opgeblazen foto!!
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Marklin 37204
Citaat van: NL-modelspoor op zondag 25 augustus 2013, 10:34:11
Marklin heeft de neus niet aangepast. Die ziet er nog net zo uit als bij alle 1600, 1700 en 1800 modellen die er al geweest zijn. Alleen valt door de kleur en de hoek waarin de foto genomen is het wat meer op. Dus als dat nu een punt wordt om de loc te laten staan dan kan je net zo goed al zijn voorgangers ook naar het oud ijzer sturen.

Klopt helemaal! Als je de loc vanuit een andere hoek bekijkt, valt het ook bij deze 37204 helemaal niet op. Bovendien is de loc erg fraai bedrukt.

Vraag wel even bij je winkelier naar een passende NEM-schacht met kortkoppeling. Aan een automatische koppeling heb je namelijk niet erg veel bij een goederentrein-loc en volgens mij heeft Märklin de NEM-schacht er, in tegenstelling tot bij de DDM-set, niet bijgeleverd. Of vergis ik mij hier?


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Marklin 37204
Hallo Maikel,

er wordt bij deze lok niets bijgeleverd. Ik vind het een pure misser dat er geen koppeling wordt bijgeleverd.

Wat betreft het front: je ziet op de foto,s dat het front een apart onderdeel is en met pen/gat verbinding is vastgezet. Zover ik kan nagaan is dit front van kunststof; immers de pennetjes zijn van kunststof en die zitten weer aan het front vast.
Verder vind ik de lok wel geslaagd, maar het wapen van Zandvoort lijkt nergens op. De vissen dienen goudkleurig te zijn en niet wit, zoals hier. De achtergrond van het wapen is donkerblauw. Hier heeft M zich er makkelijk vanaf gemaakt (extra goudopdruk is niet gedaan). De kanton wapens op de Zwitserse loks worden wat dat betreft beter uitgevoerd.

Groet Nico
Re: Marklin 37204
Spoorman
gast

Re: Marklin 37204
Citaat van: ice3 op zondag 25 augustus 2013, 11:01:46

Het wordt (hier) opgeblazen door de opgeblazen foto!!


Ik blaas niets op en ben slechts de boodschapper. Wat je ziet is wat het is. En of het ?299,95 waard is mag een ieder zelf bepalen.

Met groet, Ben.
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2009

offline
Re: Marklin 37204
Hallo Nico,

Als ik je foto's zie zie ik geen verschil met de 1711 en die neus is niet opgeplakt en vormt één geheel met de kap.
Welke pengat verbinding bedoel je?
De enige kuststof pennetjes die ik zie zijn van de omloop en de handrail onder de frontruiten.

Frits.
Re: Marklin 37204
renew
gast

Re: Marklin 37204
De gemeente wapens zijn toch 1 kleur namelijk wit/grijs en verder niets op de db lok's? Heeft niets met kleurgangen te maken.

Hoe is het eigelijk met het motorgeluid van deze lok. Ik heb een aantal 16-17-1800-den rijden en dat scheelt per lok. Is het geluid wat van de decoder komt te horen als de lok rijdt of is het net als bij de motorpost dat het motorgeluid van het model die van de decoder overtreft?

Groet René
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Marklin 37204
Citaat van: modeltreinverzamelaar op zondag 25 augustus 2013, 15:21:39
Verder vind ik de lok wel geslaagd, maar het wapen van Zandvoort lijkt nergens op. De vissen dienen goudkleurig te zijn en niet wit, zoals hier. De achtergrond van het wapen is donkerblauw. Hier heeft M zich er makkelijk vanaf gemaakt (extra goudopdruk is niet gedaan). De kanton wapens op de Zwitserse loks worden wat dat betreft beter uitgevoerd.

Ehhhhhhh 8o...


Re: Marklin 37204
Hallo René en Frits,

ik heb de lok hier voor me en ik ben er voor 99% zeker van de neus is gemonteerd. Is overigens wel vakkundig gedaan, zodat het haast niet opvalt en men er op geattendeerd moet worden.
Als je op de foto kijkt zie je  direct naast de kleine witte streepjes een klein rood bobbeltje. Dat is de bevestiging van de neus.

Als het in de praktijk, zoals uit de fot blijkt, gangbaar is dat het wapen wit is, heb ik voor mijn beurt gesproken. Het gaat hier namelijk om wat in de spoorwegpraktijk gebruikelijk is (dat is bij deze lok het belangrijkste) en niet wat het eigenlijk zou moeten zijn volgens de boekjes. Maar een gouden opdruk zou wel mooi zijn. Ik geef mij echter gewonnen voor de witte.

Renë,
ik kan niets zeggen of de lok veel lawaai maakt t.o.v. andere, identieke modellen. Geluidservaring is iets heel persoonlijks. Ik heb er in ieder geval geen oordeel over en beoordeel de loks ook niet op rij-geluiden (tenzij er natuurlijk iets mis is, b.v. een ontbrekend gummi bandje ).

Groet Nico
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2019

offline
Re: Marklin 37204
Beste ??,

Helaas moet ik hierbij de Marklin 37204 DB 1615 Schenker annuleren. Ik vind dit diep en diep triest dat het zover heeft moeten komen. Dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak maar ergens ligt er een grens en die is nu bereikt. Het is de zoveelste keer dat er met Marklin Nederland wat misgaat en het gaat maar door. Dat we hier in Nederland het stiefkind van Marklin Europa zijn is nu onderhand wel bekend maar de arrogantie van Marklin is nu wel op het toppunt om maar klakkeloos te vermelden dat ze een fout gemaakt hebben maar dat ze er verder niets aan gaan doen!
Je spreekt van miscommunicatie maar dat is wel erg snel door de bocht voor hun en dit moet ik als Marklin klant die al weer ruim vijftig jaar de boel koopt en verzameld toch wel even kwijt!
Rechtstreeks met het hoofdkwartier mailen heeft geen zin want er is altijd wel weer een smoes voorhanden om de klant het bos in te sturen.
Jullie als ?.. hebben hier dus totaal geen schuld aan maar jullie krijgen wel de misère over jullie heen. Ik weet dat er veel veranderd is in de loop van de jaren maar ik schaam me er soms voor om Insider lid te zijn. Wat jullie betreft hoop ik niet dat jullie met deze annulering in de problemen komen maar in dit geval zou ik deze Loc. Gewoon terugsturen naar de Fabriek met de mededeling dat hij niet conform de afspraak geleverd en gemaakt is en als dat in heel Nederland door de collega dealers wordt gedaan heeft het misschien enige zin dat het aankomt bij deze Regenten Directie maar dat zal wel weer teveel van het goede zijn. We spreken mekaar.

Met vriendelijke groet
Re: Marklin 37204
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 37204
Kees, wat is er dan mis gegaan en welke afleveringsafspraak heb jij dan met Marklin?
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2019

offline
Re: Marklin 37204
Hallo Ad,

Wat ik bedoel te zeggen is het volgende;

In de loop der jaren heeft Marklin meerdere malen de uitlevering van een nieuw model vertraagd of uitgesteld, soms wel met één jaar, de redenen waren divers je kunt ze ter plekken bedenken.
Dat is 1, dan nu 2, Je mag aannemen dat een nieuw uit te brengen model van Marklin (in mijn geval voor de Nederlandse markt) gelijkwaardig is aan het bestaande NS model.
Ook bij dit model zijn er weer afwijkingen geconstateerd, de neus die er vermoedelijk aan/opgeplakt is, het wapen van Zandvoort waar discussie over is en de airco die niet conform is volgens het bestaande model en daar wordt ik zo langzamerhand een beetje moe van.  :roll: De vraag is dus welke mal Marklin gebruikt heeft....... :question:
Als jij een Mercedes koopt staat er ook geen BMW logo op........ :D
Kijk, voor Marklin is de Nederlandse markt vrij klein, Duitsland en m.n. Zwitserland zijn de grootste afzetgebieden en krijgen daardoor vermoedelijk de meeste prioriteit en is Nederland het ondergeschoven kindje. Misschien stap ik daarom wel over naar de SBB........... :thumbup: :mrgreen: :thumbup:

Groet,
Kees
Re: Marklin 37204
Kees 1835,

maak eens duidelijk naar de forumleden wat je dwars zit met deze toch wel erg mooie lok. Gewoon wat roepen zonder argumenten te noemen, is op z'n zachts niet netjes. Ik snap niet dat de forumbeheerder dit ongenuanceerde afgeven richting M toelaat. Het kost mij bovendien nog leestijd ook. Dus Kees1835 kom met argumenten, dan kunnen we die in het forum bespreken en tegen het licht houden. Dat is de kracht van een forum.

groet Nico

Ik reageer nu op het antwoord dat je aan ad gegeven hebt.

vertragingen en uitstellingen zijn naar mijn mening geen reden om zo richting M te reageren. Een BMW of een Mercedes model , je eigen voorbeelden, worden ook wel eens vertraagd geleverd. Geduld is een schone zaak en anders koop je geen Mercedes of M.

Er vind continu product ontwikkeling plaats. Dit betekent dat er t.o.v. oudere modellen, wijzigingen in de samenstelling van de lok kunnen plaatsvinden. Dit kan goed en dit kan slecht uitvallen. De neus van deze lok is naar mijn mening goed uitgevallen. Als er niet over gesproken was, dan had ik het niet eens gezien. Het wapen is wit uitgevoerd, conform het grootbedrijf. Dat er een airco opzit is toch niet erg. Je ziet de loks regelmatig tussen Overveen en Zandvoort rijden, zelfs met airco.
Of Duitsland en Zwitserland meer prioriteit krijgen weet ik niet. Dat is maar gissen. Een kleinere markt wil niet automatisch zeggen dat de prioriteit anders zou liggen; het is wel te verwachten omdat er in Nederland nu eenmaal minder wordt omgezet.

Groet Nico
Re: Marklin 37204
Spoorman
gast

Re: Marklin 37204
Citaat van: modeltreinverzamelaar op donderdag 29 augustus 2013, 19:33:29

Ik snap niet dat de forumbeheerder dit ongenuanceerde afgeven richting M toelaat.


Hoezo afgeven..... Het is een mening Nico, daartoe heeft Kees toch het recht? Jij geeft toch ook jouw mening?

Met groet, Ben.
Re: Marklin 37204
Breitling
gast

Re: Marklin 37204
Beste heren,

Bij de 37204 heeft het productmanagement van Märklin een onvoortuinlijke fout gemaakt. Zij hebben de documentatie van de lok, behorende in set 26589 en de 37204 samengevoegd.

Intern zijn er lange discussies gevoerd hoe dit op te lossen. Helaas blijkt dat Märklin op korte, danwel midden lange termijn geen cappaciteit heeft deze kappen te herproduceren. Zoals u wellicht weet is Märklin begonnen aan de bouw van een tweede fabriek in Gyor. Zodra deze gereed is zal Märklin flexibeler worden in productie, en levertermijnen.

Derhalve is gekozen deze lok te verkopen met airco-unit. Wellicht wordt de 1615 volgend jaar in grootbedrijf wel vorzien van deze unit, is is de lok al voortijdig juist.

Met groet,

NW
Re: Marklin 37204
Spoorman
gast

Re: Marklin 37204
NW,

Is er een bron van dit betoog? Waarom zou ik dit voor "waar" aannemen?

Met groet, Ben.
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2019

offline
Re: Marklin 37204
Citaat van: Spoorman op donderdag 29 augustus 2013, 19:59:07
Citaat van: modeltreinverzamelaar op donderdag 29 augustus 2013, 19:33:29

Ik snap niet dat de forumbeheerder dit ongenuanceerde afgeven richting M toelaat.


Hoezo afgeven..... Het is een mening Nico, daartoe heeft Kees toch het recht? Jij geeft toch ook jouw mening?

Met groet, Ben.


Dank je.........
Re: Marklin 37204
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Marklin 37204
@Ben de bron van het betoog is Marklin! Of je dat van mij voor 'waar' wilt aannemen is jou keuze  :)
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2019

offline
Re: Marklin 37204
Citaat van: Breitling op donderdag 29 augustus 2013, 20:17:07
Beste heren,

Bij de 37204 heeft het productmanagement van Märklin een onvoortuinlijke fout gemaakt. Zij hebben de documentatie van de lok, behorende in set 26589 en de 37204 samengevoegd.

Intern zijn er lange discussies gevoerd hoe dit op te lossen. Helaas blijkt dat Märklin op korte, danwel midden lange termijn geen cappaciteit heeft deze kappen te herproduceren. Zoals u wellicht weet is Märklin begonnen aan de bouw van een tweede fabriek in Gyor. Zodra deze gereed is zal Märklin flexibeler worden in productie, en levertermijnen.

Derhalve is gekozen deze lok te verkopen met airco-unit. Wellicht wordt de 1615 volgend jaar in grootbedrijf wel vorzien van deze unit, is is de lok al voortijdig juist.

Met groet,

NW

Ik ben blij met jou reactie...........
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2009

offline
Re: Marklin 37204
Jeetje, wat een gedoe over een in mijn ogen simpele loc. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een foto te maken van een loc, de maten op te vragen bij de leverancier, danwel dit zelf doen (inclusief alle hoeken en dergelijke)? Als ik dit zo lees, hebben zowel Roco als Märklin hun huiswerk alles behalve goed gedaan. Zaken als "capaciteit" vind ik dan ook een zeer slecht excuus. Immers, zo'n mal maken is toch vreselijk duur (naar ik heb begrepen); dan zorg je er dus toch voor dat dat gedeelte 100% in orde is? Je bouwt toch ook geen villa op een fundering van los zand?

En serieus waar, ? 300 en geen koppeling erbij? Zelfs geen el cheapo beugelkoppeling? Ik mag hopen dat ik me verlezen heb, maar ik vrees het ergste...

't Moest er even uit...

Groet,
William
Re: Marklin 37204
Spoorman
gast

Re: Marklin 37204
Citaat van: Brigitte op donderdag 29 augustus 2013, 21:27:43

@Ben de bron van het betoog is Marklin! Of je dat van mij voor 'waar' wilt aannemen is jou keuze  :)


Dat maakt een verschil. Jou ken ik namelijk en dan in de zin dat je dicht bij de bron zit en / of je contacten hebt en dat je dus geen onzin verkoopt. ;)

Meneer of mevrouw NW ken ik niet, misschien is het wel de directeur van Piko, weet ik veel. Iedereen kan wel wat neerploppen hier als iets wat wij voor "waar" aan moeten nemen.

Met groet, Ben.
Re: Marklin 37204
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Marklin 37204
William als je het goed gelezen hebt, was het huiswerk voor de loc correct ingeleverd, maar is er bij de uitvoerende kant die het huiswerk hadden aangenomen, iets verwisseld en door elkaar gehaald. Tja als je het eenmaal uit handen hebt gegeven en het gaat daarna mis, kun je nog zo'n mooi stukje inleveren en blijkt later pas dat de loc niet geheel volgens de ingeleverde spec. is uitgevoerd. Tja dat is ontzettend balen, maar niet meer terug te draaien blijkt nu.

De HUSA is wel correct en dat was huiswerk van dezelfde leerling dus die mag blijven  :D

Ik praat het niet goed, dat zeker niet. Ik heb de loc ook laten staan!
Re: Marklin 37204
ice3
gast

Re: Marklin 37204
Heeft iemand de airco al verwijderd? Wat komt er dan tevoorschijn?
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2011

offline
Re: Marklin 37204
Heren,
De neus van de loc vormt een geheel met de hele kast, echter door de rode kleur lijkt
het alsof het een losse neus is. Ook van binnen kun je constateren dat het een geheel is.
De pennetjes van de losse neus waar over gesproken wordt zijn de pennetjes van het tree-
plankje wat aan de neus gemonteerd is.
Alle kappen van de 1600,1700 en 1800 en Husa zijn hetzelfde.
Ja, en de airco die de echte Husa nog moet krijgen zit er wel vast op, dus dat scheelt weer een extra loc.
Met groeten,
Hans
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Marklin 37204
Dan alleen nog de vraag of er een extra kortkoppeling bij zit om de imitatie van de automatische koppeling te vervangen, want die hoort natuurlijk niet op een 1600.
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2009

offline
Re: Marklin 37204
Citaat van: Brigitte op donderdag 29 augustus 2013, 22:47:41
William als je het goed gelezen hebt, was het huiswerk voor de loc correct ingeleverd, maar is er bij de uitvoerende kant die het huiswerk hadden aangenomen, iets verwisseld en door elkaar gehaald. Tja als je het eenmaal uit handen hebt gegeven en het gaat daarna mis, kun je nog zo'n mooi stukje inleveren en blijkt later pas dat de loc niet geheel volgens de ingeleverde spec. is uitgevoerd. Tja dat is ontzettend balen, maar niet meer terug te draaien blijkt nu.

De HUSA is wel correct en dat was huiswerk van dezelfde leerling dus die mag blijven  :D

Ik praat het niet goed, dat zeker niet. Ik heb de loc ook laten staan!

Ooooo... Ok. Dan denk ik nog altijd: waar een wil is, is een weg, niet?

Bedankt voor de terechtwijzing :-).
Re: Marklin 37204
renew
gast

Re: Marklin 37204
Ik had deze lok een tijdje terug al besteld en ben in Utrecht deze eens wezen bekijken en zou dan beslissen of ik de lok wel of niet zou meenemen. Ik heb hem dus wel meegenomen. Kan ik gelijk antwoord geven op mijn eigen vraag. Ja het geluid van de motor overstemd het decoder geluid. Dit is te verhelpen om wat vet tussen de tamdwielen te smeren en het geluid van de decoder kon zachter worden gezet.

Op de vragen van hierboven of er een 2e koppeling bij zit, NIET dus, maar werd ter plekke verholpen.
De neus is zoals al aangegeven 1 geheel en precies het zelfde als mijn 1631 uit 1985( dacht ik) en valt op het oog bijna niet op, zoals het tot dat ik het hierboven las nooit was opgevallen bij mijn andere 16/17/1800 loks.

Kort samengevat voor mij een leuke lok, mooie opdrukken maar met 1 stomme fout met de airco die niet echt storend aanwezig is ( en de koppeling die er niet bij zit).
Ík zou Marklin alleen een voorstel willen doen om deze net als de traxx in het goedkope sigment te doen ( de kosten van de mal zullen er nu toch wel uit zijn, zodat  het eventueel later van geluid en andere decoder te kunnen voorzien. Dan wil ook ook wel de HSL, BE, Locon uitvoering en wordt het 3 voor de prijs van 1  :).

Groet René
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Marklin 37204
That's wishfull thinking  ;)

Maar leuk dat jij er blij mee bent
en veel plezier ermee !
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Marklin 37204
Haha, wat een prutsers bij Marklin. De imitatie van de automatische koppeling (die er niet op hoort te zitten) zit zelfs nog aan de verkeerde kant op het model gemonteerd. Die had aan de kant van de airco unit moeten zitten, want dat is de cabine waar niks achter zal hangen.
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin 37204


Filmpje Modellbahn Neuheiten!!
In Duitsland zijn de fouten m.b.t airco en AK nog niet opgevallen.
Re: Marklin 37204
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Marklin 37204
Hallo,

een zelf te herstellen slordigheidsfoutje, de bekabeling op het dak valt aan de kant van de aircounit niet in het daarvoor bestemde gaatje, dit kom aan het einde van het filmpje goed in beeld,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2009

offline
Re: Marklin 37204
Helaas is het geluid hetzelfde als de 1711, het geluid van een 1700 dus met schroefcompressor.
Zonder het kenmerkende geluid van de zuigercompressor van de 1600.
Ook remkraan geluiden verschillen duidelijk van elkaar.
Met de al eerder gemelde fouten is dit eigenlijk alle opzichten gewoon een rode 1700. :-(

Grtz. Frits