Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Marklin 37204

Gestart door modeltreinverzamelaar donderdag 22 augustus 2013, 20:08:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Marklin 37204
Spoorman
gast

Re: Marklin 37204
Citaat van: mDDM op zondag 01 september 2013, 20:59:58

In Duitsland zijn de fouten m.b.t airco en AK nog niet opgevallen.


Pijnlijk filmpje, zowel in beeld als geluid.

Met groet, Ben.
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2009

offline
Re: Marklin 37204
Ja ik zou zeggen, als gewoon rijder niks mis mee, voor een verzamelaar is dit dan een mislukt model, tenminste als alle zaken kloppen. Maar mensen hij rijdt en alles doet het, Märklin wordt hier soms neergezet als een stel sukkels, maar dat is niet helemaal eerlijk. Je bent vrij om te kopen wat je wilt. Heb je twijfel dan bestel je onder voorwaarde. Zelf voor een neefje vorige week een Roco ns 1700 enkhuizen loc opgehaald in de winkel. Na het op de baan zetten tikt de decoder, rijdt hij met alle lichten ipv de normale lichtwisseling, vervolgens niet meer, dan als een gek zonder enige reden. Verder was het net een bouwdoos, er moesten allerlei zaken opgeplakt en ingeprikt worden. Terugzending en reparatie kan wel tig weken duren. Bij Marklin is mijn ervaring dat het allemaal toch vrij snel gaat. Reactie klantenservice Roco na een persoonlijke klacht over iets dat ontbreekt aan mijn wagons inmiddels 3 dagen, Marklin reageerde altijd binnen een dag. Dus zo slecht doen ze het toch niet.

Gr henk
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Marklin 37204
Ik vind het allemaal wel meevallen...
het blijft tenslotte speelgoed.
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2009

offline
Re: Marklin 37204
Citaat van: Wim op maandag 02 september 2013, 10:28:45
Ik vind het allemaal wel meevallen...
het blijft tenslotte speelgoed.
Voor een kleine € 300.- ?

Voor deze prijs verwacht ik niet dit soort onnodige fouten.
Eerder heeft Märklin wel juiste 1600'en op de markt gebracht, ze kunnen het
dus wel.

Als men deze loc aanprijst als Loc met Full Sound dan verwacht ik ook de juiste sound
en niet het geluid van een andere loc.
Dit is gewoon gemakzucht en ook een minachting voor de modelspoorder.

Als ik deze loc al zou kopen dan is het alleen om mijn Märklin 1720 op te waarderen.
Kap wisselen en de airco en automatische koppeling overzetten op de 1720.

Grtz. Frits

Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin 37204
Ik kreeg vandaag een mailtje dat hij binnen was. Blijkt met airco te zijn. Volgens mijn dealer is er geen sprake van een terugzendactie naar Marklin.

Is dat ding nu meegegoten of makkelijk te verwijderen?

André
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Marklin 37204
Je kan hem er zo af wippen...
Re: Marklin 37204
Bart
gast

Re: Marklin 37204
...en hebt dan gaatjes in het dak  :D

Wat betreft de naad bij de neus.
De mal is gewoon versleten, of er is een nieuwe (slecht passende) neusmal gemaakt toen de sluitverlichting erin kwam. Vanaf toen zag je deze naad opeens.
De eerste modellen hadden hier geen last van.

Mijn 1612 heeft dit ook niet. Ontstaan uit een heel oud model.  :D




Dat er nog niemand gevallen is over de te lage balkjes op het front..... >:-D

Bart
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Marklin 37204
Citaat van: Bart op woensdag 04 september 2013, 18:20:27
Dat er nog niemand gevallen is over de te lage balkjes op het front..... >:-D

Nee te lage balkjes val je niet snel over. Bij te hoge balkjes struikel je sneller.  ;)
Re: Marklin 37204
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Marklin 37204
Citaat van: Bart op woensdag 04 september 2013, 18:20:27
De mal is gewoon versleten, of er is een nieuwe (slecht passende) neusmal gemaakt toen de sluitverlichting erin kwam.
Bart, blijkbaar zijn er toch velen die zich aan de fopneus niet storen, of dit in het geheel niet zien. 8o
Ik kreeg iig heel wat tegengas, toen ik deze (in mijn ogen) miskleun aankaartte... :D
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2012

offline
Re: Marklin 37204
Citaat van: ÖBB op maandag 02 september 2013, 10:16:14
Ja ik zou zeggen, als gewoon rijder niks mis mee, voor een verzamelaar is dit dan een mislukt model, tenminste als alle zaken kloppen. Maar mensen hij rijdt en alles doet het, Märklin wordt hier soms neergezet als een stel sukkels, maar dat is niet helemaal eerlijk. Je bent vrij om te kopen wat je wilt. Heb je twijfel dan bestel je onder voorwaarde. Zelf voor een neefje vorige week een Roco ns 1700 enkhuizen loc opgehaald in de winkel. Na het op de baan zetten tikt de decoder, rijdt hij met alle lichten ipv de normale lichtwisseling, vervolgens niet meer, dan als een gek zonder enige reden. Verder was het net een bouwdoos, er moesten allerlei zaken opgeplakt en ingeprikt worden. Terugzending en reparatie kan wel tig weken duren. Bij Marklin is mijn ervaring dat het allemaal toch vrij snel gaat. Reactie klantenservice Roco na een persoonlijke klacht over iets dat ontbreekt aan mijn wagons inmiddels 3 dagen, Marklin reageerde altijd binnen een dag. Dus zo slecht doen ze het toch niet.

Gr henk

ROCO heeft geen 1700 enkhuizen, wel een 1754 diemen
Re: Marklin 37204
ice3
gast

Re: Marklin 37204
Citaat van: Kappa op woensdag 04 september 2013, 19:30:33
Citaat van: Bart op woensdag 04 september 2013, 18:20:27
De mal is gewoon versleten, of er is een nieuwe (slecht passende) neusmal gemaakt toen de sluitverlichting erin kwam.
Bart, blijkbaar zijn er toch velen die zich aan de fopneus niet storen, of dit in het geheel niet zien. 8o
Ik kreeg iig heel wat tegengas, toen ik deze (in mijn ogen) miskleun aankaartte... :D


Ik heb ene ouder model zonder sluitverlichting, 1835, vergeleken met de 1828 met sluitverlichting en die zijn precies hetzelfde in de neus, geen afwijkingen.
Misschien vanaf deze loc?
Re: Marklin 37204
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Marklin 37204
De 1835 heeft inderdaad ook dezelfde naad die eerst vertikaal loopt, dan een stukje schuin naar achter loopt, om vervolgens door het grijze vlak weer schuin naar voren te lopen.
Kijk ik naar een oudere versie, bijv een 1600, dan zie ik alleen de vertikale naad en niet de schuin lopende naden.
Re: Marklin 37204
ice3
gast

Re: Marklin 37204
Je hebt gelijk  :thumbup: :thumbup:
Je moet heel goed kijken om t te zien.
Re: Marklin 37204
Bart
gast

Re: Marklin 37204
Citaat van: Spoorman op zaterdag 24 augustus 2013, 18:11:10


Fotobron: Jaap & Inge uit Wormerveer


Hoi

Volgens mij ziet een blinde zelfs nog dat hier iets niet klopt. Voelen doet hij het zeker   8o

Bart
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2009

offline
Re: Marklin 37204
Citaat van: flevoland2012 op donderdag 05 september 2013, 17:17:40
Citaat van: ÖBB op maandag 02 september 2013, 10:16:14
Ja ik zou zeggen, als gewoon rijder niks mis mee, voor een verzamelaar is dit dan een mislukt model, tenminste als alle zaken kloppen. Maar mensen hij rijdt en alles doet het, Märklin wordt hier soms neergezet als een stel sukkels, maar dat is niet helemaal eerlijk. Je bent vrij om te kopen wat je wilt. Heb je twijfel dan bestel je onder voorwaarde. Zelf voor een neefje vorige week een Roco ns 1700 enkhuizen loc opgehaald in de winkel. Na het op de baan zetten tikt de decoder, rijdt hij met alle lichten ipv de normale lichtwisseling, vervolgens niet meer, dan als een gek zonder enige reden. Verder was het net een bouwdoos, er moesten allerlei zaken opgeplakt en ingeprikt worden. Terugzending en reparatie kan wel tig weken duren. Bij Marklin is mijn ervaring dat het allemaal toch vrij snel gaat. Reactie klantenservice Roco na een persoonlijke klacht over iets dat ontbreekt aan mijn wagons inmiddels 3 dagen, Marklin reageerde altijd binnen een dag. Dus zo slecht doen ze het toch niet.

Gr henk

ROCO heeft geen 1700 enkhuizen, wel een 1754 diemen


sorry vergissing van plaats, maar de 1754 Diemen was het inderdaad. Maar persoonlijk zit ik al bijna 1 week nu te wachten op een bericht van Roco over een incomplete wagon. Vandaag nog maar een mail gestuurd. Daar doet Märklin het toch echt beter.

gr. Henk
Re: Marklin 37204
pjotr
gast

Re: Marklin 37204
Citaat van: Kappa op donderdag 05 september 2013, 17:54:24
De 1835 heeft inderdaad ook dezelfde naad die eerst vertikaal loopt, dan een stukje schuin naar achter loopt, om vervolgens door het grijze vlak weer schuin naar voren te lopen.
Kijk ik naar een oudere versie, bijv een 1600, dan zie ik alleen de vertikale naad en niet de schuin lopende naden.

Als je op bordertrain.net kijkt zie je bij de meeste 16/17/1800 loks dezelfde naad, specifiek bij bijv. de 1720, de eveneens rode 1637 en de antieke 1650, het is dus zeker niet het gevolg van het opplakken van een nieuwe neus i.v.m. sluitverlichting. Herstel, het is dus zeker niet nieuw. Rood is kennelijk een onflatteuze kleur.
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2019

offline
Re: Marklin 37204
Nu de gemoederen rondom dit model een beetje bedaard zijn vroeg ik mij het volgende af.

Een groot aantal reserveringen/bestellingen van dit model zullen inmiddels wel afbesteld zijn en gaan vermoedelijk terug naar Marklin en een aantal exemplaren blijven in bezit van de Marklin verzamelaar.
Rest mij de vraag; Komt deze uitvoering dan niet (op termijn) in aanmerking voor het predicaat "Collectors Item"............

Groet,
Kees
Re: Marklin 37204
Bart
gast

Re: Marklin 37204
Hoi

Nee, en ze worden ook niet teruggeroepen.

bart
Re: Marklin 37204
ice3
gast

Re: Marklin 37204
veeeel te veel gemaakt, dus een collectors item zal t nooit worden. Je hebt wel kans dat ze op ene gegeven moment gedumpd worden.
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2007

offline
Re: Marklin 37204
Citaat van: ice3 op maandag 09 september 2013, 00:37:32
veeeel te veel gemaakt, dus een collectors item zal t nooit worden. Je hebt wel kans dat ze op ene gegeven moment gedumpd worden.

ja dat denk ik ook wel......gedumpt in de vuilnisbak dan, de enige plek waar hij thuishoort ;)

groet, Martin
Re: Marklin 37204
ice3
gast

Re: Marklin 37204
Das een beetje overdreven Martin, het is geen lelijke loc. Er mankeert wat aan. Nou waar niet?
welk treinstel niet? Zet eens 10 mensen van t forum op een rijtje en kijkdan eens wat je krijgt  :D :D :D
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2011

Ik ben dus ik denk

offline
Re: Marklin 37204
Weet iemand toevallig of de 1615 ook zonder airco beschikbaar is/komt?
Re: Marklin 37204
Spoorman
gast

Re: Marklin 37204
Ja, dat weet ik.

Nee, die komt niet.

Gr, Ben.
Re: Marklin 37204
Bahnhof Kloten
gast

Re: Marklin 37204
Tip: sloop hem er zelf af...
(ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade)
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin 37204
Wordt dcc ondersteund bij deze lok?

André
Re: Marklin 37204
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Marklin 37204
Nee, dat was toen nog niet.
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin 37204
Tnx
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2014

offline
Re: Marklin 37204
Volgens mij is alles voor 2016 zonder DCC en vanaf 2016 zijn de nieuwe modellen met DCC met uitzondering van de start sets.
Op zich wel vreemd omdat Trix modellen al een paar jaar eerder met DCC en MFX werden geleverd :?
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Marklin 37204
 @citaat Ik wist niet dat dit pas sinds 2016 was, goed om te weten. Ik heb een klein lijstje van locs die ik interessant vind, in goede staat en voor de juiste prijs natuurlijk. Hier had ik nog niet aan gedacht, maar voor het geval dat ik ooit zou willen overschakelen op DCC ga ik de documentatie van de locs op dat lijstje er maar eens op na slaan.

Ik heb ook meteen maar opgezocht of de locs die ik heb DCC begrijpen en kwam er achter dat twee dat misschien niet kunnen: De DHG 500 uit startset 29184 en de nieuwste versie van de BR 89 (30000).

De documentatie van de startset vermeldt helemaal niets over protocollen. Er zit een mfx-decoder in de loc, maar dat wordt niet vermeld in de gebruiksaanwijzing. Dat er niets over DCC staat betekent daarom ook niet automatisch dat de decoder dat niet begrijpt. Ik hou het daarom op misschien DCC, misschien niet.

De BR 89 is een ander geval. De nieuwste versie heeft een mfx-decoder en dat staat duidelijk in de gebruiksaaanwijzing. De afkorting DCC komt er daarentegen niet één keer in voor. Bij andere locs wel, vaak in dezelfde zin als mfx, daarom ga ik er van uit dat hij geen DCC begrijpt, ondanks dat het een (ver)nieuw(d) model is: in het "Totaal-programma 2016/2017" heeft deze loc nog een fx-decoder. Weer een gevalletje van een niet onbelangrijke wijziging van een model zonder dat het artikelnummer is aangepast.
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2014

offline
Re: Marklin 37204
En wat ik ook zo vreemd vond dat de Mld/Msd al vanaf 2012 leverbaar waren met DCC maar dat ze loks pas vanaf dat de Mld3 op de markt zijn gekomen zijn gaan voorzien van DCC en dat ze ook nu pas komen met een powerpack 60974
Re: Marklin 37204
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Marklin 37204
Citaat van: speeltmettreintjes op vrijdag 11 mei 2018, 21:43:36Ik heb ook meteen maar opgezocht of de locs die ik heb DCC begrijpen en kwam er achter dat twee dat misschien niet kunnen: De DHG 500 uit startset 29184 en de nieuwste versie van de BR 89 (30000).
Rob, de door jou genoemde loks hebben een vereenvoudigde FX (hobby) decoder en praat alleen Motorola.
Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Marklin 37204
Het zullen vast en zeker heel eenvoudige decoders zijn, ze hebben heel weinig functies, maar het zijn geen fx-decoders.

De DHG 500 uit startset 29183 had nog wel een fx-decoder, maar de opvolger, de DHG 500 uit 29184, heeft mfx. Slechts één extra functie overigens, een zwaailicht op het dak.
De BR 89 (30000) werd tot voor kort nog geproduceerd met een fx-decoder, de nieuwsten hebben echter een mfx-decoder. Ik neem aan dat er nog heel veel exemplaren met fx bij de handelaren liggen; goed opletten dus als je er eentje met mfx wilt hebben.

Ook zonder de informatie van de bovenstaande links is het trouwens evident dat de locs mfx-decoders hebben: mijn MS 2 herkende ze automatisch toen ik ze voor het eerst op de baan zette.

Re: Marklin 37204
Lid sinds: 2014

offline
Re: Marklin 37204
Op de verpakking voor het artikel nr staat vaak welke protocollen worden ondersteunt.
Re: Marklin 37204
ik kan bij de nieuwe serie 1600 van M de 37219 niets ontdekken van een slechte mal. Verder heeft deze loc wel DCC.