Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Knipperend licht 37882/ OPGELOST

Gestart door Klassika vrijdag 23 augustus 2013, 12:12:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Knipperend licht 37882/ OPGELOST
Hallo,

Ik heb een mooie tweedehands 37882 (stoonlok) kunnen bemachtigen voor een leuke prijs. Het is me uiteraard bekend dat hier een oud type decoder in zit. Hij rijdt prima echter als ik een tweede lok aanroep middels de 6021 gaat de verlichting van de 37882 knipperen ahw pulseren. Ook brandt de verlichting erg zwak. Is dit normaal voor dit type oudere lok en hoe is dit te verhelpen?

Bij voorbaat dank
Re: Knipperend licht 37882/ OPGELOST
Goedenavond,

Ik had ook last met een rookgenerator die alleen maar spetterde. Echter toen in deze tip toepaste, verwisselen van de aansluitdraden was het knipperen weg en werkte de rookgenerator als nooit te voren.

Hartelijk dank.

maerklinist
Gast
rookgenerator in een BR. 55
« Reactie #9 Gepost op: maandag 24 juli 2006, 22:31:03 »ReageerCitaat
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allen,

Het kan ook liggen aan de rode en bruine aansluitdraad, dat deze verkeerd om aan de rails zitten. Hierdoor merk je niets aan het rijden van de loks op een 6021 controlunit, maar indien je een rookgenerator aansluit dan heb je een probleem. De kap geeft dan de spanning en de sleper de massa. Voor een geschakelde uitgang op de decoder is dit niet prettig. Hierdoor zal de rookgenerator het niet doen. Mogenlijk is de functie uitgang nu ook stuk.

Voor de goede orde:

Rode draad op de B (C-rails) van Bahnstrom.
Bruine draad op de 0 (C-rails) van massa.

Indien je dit met de CS hebt krijg je weer problemen met Fx decoder loks van Marklin. Deze zullen het niet doen, de MFX-loks weer wel.

MvG.