Hoi,
Afgelopen week hier en daar n uurtje kunnen slijten aan de baan. Oa. een schuifdeur gemaakt voor dat gapende gat in de loods, dus die is eigenlijk zo goed als af.
Enige tegenvaller is, is dat de aansluitdraden niet 100% goed contact maken, terwijl de loods al vastgelijmd staat op het perron. Geen idee hoe, want het is getest. Stel dat het tzt niet blijft werken, dan zal ik de grondplaat moeten uitfrezen, want de loods loshalen zou een ramp zijn. Verder gisteren de leds in mn brandweerkazerne opgeblazen, ik was vergeten dat daar níet een voorschakelweerstand in zat
Mooi argument om dat ding (weer) op te knappen.
Verder de stoute schoenen aangetrokken en een grasmaster gebouwd. Al vaak besproken, maar toch een korte samenvatting: koop een metalen zeefje en een elektrische vliegenmepper. Schroef de laatstgenoemde open, 'demonteer' het gaas en houdt de twee draadjes over. Plak met veel lijm (ik ga in zoiets geen tijd stoppen om t netjes te maken, als het maar functioneel is) de zeef erin. Soldeer 1 draad aan de zeef. Boor een gaatje voor de andere draad, verleng deze en soldeer er een krokodillenbekje aan. Schroef m dicht en klaar is Simon.
Ik heb r best wel wat vragen nog over, die komen straks. Eerst gewoon zelf wat geprobeerd. Wat mij opviel: gebruik veel lijm en verdun het goed, als je te weinig gebruikt is de lijm niet overal positief geladen (of andersom). Ga per plek te werk, als je twee stukken onafhankelijk van elkaar gaat begrassen, lijm dan maar een van beiden, want anders is het andere vlak niet geladen... Schilder de ondergrond niet te donker, want ik moet nu best dicht begrassen (hoewel ik het te ver vind gaan om groen te gebruiken, want aan de randen ziet dat r raar uit). De stofzuiger met panty werkt echt perfect! Ook voor grind en fijn zand. Als je dat niet doet ben je zo door je zakje gras heen...
Hieronder de foto's van het eerste probeersel. 2mm gras van Noch, weidegroen...