Hoi,
Om de perrons (zie het draadje van mijn baan) even te laten rusten, wat anders weer opgepakt.
Al heel lang ben ik bezig om het lagerhaus van Faller op te leuken. Ik was begonnen met een karton en daarop een skelet van luciferhoutjes.
Ondertussen begon ik mij steeds meer te ergeren aan de talloze lijmvlekken, waardoor de ramen zelfs ondoorzichtig waren. Tijd voor de sloop.
Dak eraf, vloerplaat eraf, deuren eruit. Ik heb geen foto's van hoe de grote ramen eruit zagen, maar op de eerste foto zie je nog wat restanten van de kelderramen.
Zolang het raamfolie enkel langs de zijkant is gelijmd, geen probleem, maar er zat lijm middenop. Dat trek je er niet meer af, dus alles stuk voor stuk geschuurd met de dremel.
Nu was het ergste weg, maar op elk spijltje zat nog rommel van het schuren. Dus een inktpen genomen, 1 van beide lipjes erafgehaald, zodat ik een heel klein maar scherp randje had. Daarmee ALLE
spijltjes netjes gemaakt. Raam voor raam in de verf gezet, om de lijmvlekken onzichtbaar te maken. Zodra het folie erop zit, zijn de ramen klaar.
De houtkleur is soort van paars-bruin, welbekend van Faller. De trap en houten vlonder staat al in de nieuwe verf (in het echt glimt het niet zo). Misschien dat ik zo ook het hele houten raamwerk schilder, tezamen met het pleisterwerk - ook lijmvlekken
Nu de vloer. Het karton buigt iets en het moet nog geschilderd worden... Plastic is geen optie, vanwege het verven. Oja, natuurlijk! Plaatje hout erin. Gezaagd en geschilderd.
Nu ik het typ is het zo gebeurd, maar het was een heel karwei. Ik ga op vakantie binnenkort, dus verdere plannen heb ik nog niet, maar het wordt volledig ingericht, dat beloof ik alvast