Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

M* 34132 decoder ombouwen

Gestart door pwissink zondag 18 augustus 2013, 17:35:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
M* 34132 decoder ombouwen
Lid sinds: 2007

Hadde we maar vuul geld en gen werrik...

offline
M* 34132 decoder ombouwen
Allen,

Ik heb afgelopen winter een ongelukje gehad met mijn Br 92.7 DRG gehad. De lok liep zijn rondjes op een vloerbaan en dochterlief maakte de deur open waar de lok met volle vaart tegen aan knalde. Op het eerste gezicht geen schade maar na een paar minuten liep de lok zwaarder en zwaarder en vervolgens stopte en niet meer reageerde. Ik heb de lok vervolgens onderzocht en samen met een kennis die thuis is in de electronica, geconstateerd dat de decoder de geest heeft gegeven. Ook kwam ik er achter dat het loopwerk niet meer soepel liep. Waarschijnlijk wheel quartering. Dit heb ik met wat kunst en vliegwerk weer aan het lopen gekregen en flink wat test rondjes gemaakt achter een goede lok (motor was afgekoppeld van het loopwerk bij de defecte lok). Nu kan er weer een M delta decoder er inzetten maar beter is een 'echte' digitale decoder. Welke adviseren jullie voor deze lok?

Mvg

Peter
Re: M* 34132 decoder ombouwen
ESU Lokpilot V4.0  :thumbup:

groeten Dylan
Re: M* 34132 decoder ombouwen
De lok een reset geven. Ik heb dit ook gehad, ging in mijn geval om een marklin mfx decoder.
Na de reset reed de lok weer als vanouds en heb ik tot op heden geen last meer gehad.

Mvg,

Mathijs
Re: M* 34132 decoder ombouwen
Bij mijn weten kan je Delta decoders geen reset geven? Of ben ik verkeerd...


groeten Dylan
Re: M* 34132 decoder ombouwen
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: M* 34132 decoder ombouwen
ESU Lokpilot V4.0.

En, mathijs...
Een deltadecoder is geen fx of mfx, en valt niet te resetten.

Gr. Marcel