Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bahnhof Kloten (II)

Gestart door Bahnhof Kloten zondag 18 augustus 2013, 11:59:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bahnhof Kloten (II)
Bahnhof Kloten
gast

Bahnhof Kloten (II)
Ik krijg een andere ruimte voor mijn baan, Dus is het tijd voor een nieuw baanplan. Nu zit ik met een probleem, hij moet (bijvoorkeur) modulair opgebouwd worden en ik heb maar 1 wand om langs te bouwen. Die wand is wel dik 7 meter lang en ik kan aan de einden iets de kamer zelf in. Maar dan blijft het geval dat ik op een van de klimspiralen een binnenbocht omhoog heb. Deze spiralen bestaan uit R2 en (de ontbrekende) R3.
Het bijgevoegde plan is de basis, waarop ik enige variaties heb bedacht. Dit is dan bijvoorbeeld een eventuele aftakking direct na het station, of verplaatsing van het station naar een plaats in de boog.

Verder zou ik een soort luchtspoor willen bouwen, daar dit goed past bij het station wat ik heb staan (basis Dammtor van Trix) Hierop zullen de, voornamelijk Zwitserse, treinen Links rijden. Nu heb ik nog een wens voor de baan en dat is automatisch kunnen rijden. Wat is hiervoor de meest betrouwbare manier?
Re: Bahnhof Kloten (II)
Citaat van: Bahnhof Kloten op zondag 18 augustus 2013, 11:59:27
Die wand is wel dik 7 meter lang en ik kan aan de einden iets de kamer zelf in.
7 meter!  8o
Wou dat ik dat tot mijn beschikking had!!!  :)

Ik blijf dit topic volgen hoor!
Re: Bahnhof Kloten (II)
Spoorman
gast

Re: Bahnhof Kloten (II)
Beetje somber plannetje voor in een ruimte van 7 mtr.

De klimspiraal kun je spiegelen, probleem opgelost.

Met groet, Ben.
Re: Bahnhof Kloten (II)
Bahnhof Kloten
gast

Re: Bahnhof Kloten (II)
Ik heb nog wel een iets spannender plan hoor  ;)
Re: Bahnhof Kloten (II)
Bahnhof Kloten
gast

Re: Bahnhof Kloten (II)
Ik heb een laatste serie gemaakt van mogelijke baanplannen.
Ik zou graag commentaar willen over de voor en nadelen van elk plan.
Zoals gezegd is het een plan van een station midden in de stad, met weinig ruimte rond de sporen, en is het de bedoeling om in iedergeval een optie te hebben om geheel automatisch te rijden.

Plannen 'g' en 'h' bevatten beiden een splitsing, net na het station.
Bij plannen 'i' en 'j' is er alleen een luchtspoor, waar er bij 'i' nog een opstelspoortje is voor een kort treinstel of 2 locomotieven.
Re: Bahnhof Kloten (II)
Bahnhof Kloten
gast

Re: Bahnhof Kloten (II)
En de plaatjes
Re: Bahnhof Kloten (II)
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
Re: Bahnhof Kloten (II)
Blausee Mitholz, Wassen, Goschenen (Marc-lin)? Naar een voorbeeld maar niet slavisch nagebouwd brengt een hoop leuke research en reacties van lui die er geweest zijn met zich mee. Of de schiefe Ebene ( Bf Falls bijv. of Marktschorgast) ik denk dat je eens een middagje moet websurfen en googelen.
Re: Bahnhof Kloten (II)
Bahnhof Kloten
gast

Re: Bahnhof Kloten (II)
Ik heb er inderdaad aan gedacht om een voorbeeld na te bouwen, maar omdat ik het station al heb gebouwd voor mijn vorige baan wil ik deze behouden. Deze past echter beter in een stadse situatie met luchtspoor dan in het gebergte.
Dus daarom een fictive situatie, in een stadje aan de rand van het stedelijk gebied van Zürich.
Re: Bahnhof Kloten (II)
Lid sinds: 2011

Niet in paniek raken zolang ik dat ook niet doe!!!

offline
Re: Bahnhof Kloten (II)
Leg het in ieder geval al eens een paar graden gedraaid t.o.v. de voorzijde. en gebruik flex om in het station de perronsporen licht te buigen. dit ziet er werkelijkheids getrouw uit, vindt ik. Verder mogen er wel een paar laadsporen of een post kantoor bij.


Groeten Jeroen
Re: Bahnhof Kloten (II)
Euh... Jeroen,

Gerrit heeft het station al gebouwd. Daar zal dus niet zoveel meer aan veranderen.
Het gaat nu om de aansluitingen naar het station toe. Volgens mij dan.

Ik heb even gezocht naar een 4 sporig station, maar dan kom ik uit op Almere C, Almere Oostvaarder, Lelystad of bij Rotterdam Blaak en Zuid.
Dat zijn nou niet echt spectaculaire stations.
Bij Schiedam heb je nog splitsing. Voor een luchtspoor zou je naar de situatie van Delft kunnen gaan (is dat nog steeds zo), maar daar heeft het station maar 3 sporen.

Een splitsing is altijd leuk, maar je zegt het station ligt midden in de stad met weinig ruimte, dan zal een splitsing daar niet zo gauw aannemelijk zijn.
Ik ga nog even verder zoeken of ik iets leuks kan vinden als voorbeeld.

Met vriendleijke groet,
Peter

Re: Bahnhof Kloten (II)
Bahnhof Kloten
gast

Re: Bahnhof Kloten (II)
Juist, ja, de hal zelf heb ik al gebouwd, die is ongeveer 1 meter 30 lang, dus daarin kan ik niet gaan buigen met sporen. Eventuele perrons kan ik nog wel buigen, omdat deze opnieuw opgebouwd zullen moeten worden. De enige splitsing bij een station van dit formaat, welke nog redelijk in een stad ligt die ik zo kan verzinnen in Deventer. In Zwitserland zijn ze er ook wel, maar die gaan meestal meteen de tunnel in.