Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Hulp gezocht bij baanontwerp

Gestart door ÖBB woensdag 14 augustus 2013, 10:32:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp gezocht bij baanontwerp
Lid sinds: 2009

offline
Hulp gezocht bij baanontwerp
Hoi allen,

Ik heb al een tijdje een baan, maar nu wil een neefje van 10 jaar ook een baan neerleggen. Omdat ik niet echt op een cm hoefde te letten ging het bij mij vrij eenvoudig. Hij heeft echtr slechts 1 meter bij 2,60 mete op het lange stuk en aan de linker kant een uitbouw van 1 bij 1 meter maximaal. , hij wil dubbelsporig rijden, met het liefst aan de linkerkant een lus. Nu wil ik een baantje maken dat ook over een paar jaar spannend is en wat mogelijkheden geeft zonder teveel te hoeven breken. Hij heeft c rail en een ms 1. Wie kan me helpen aan een leuk baanplan. Ik kom er nl niet echt uit met de marklin banenplannen.

Alvast bedankt.

Gr henk
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
Hoi Henk,

Zoek eens onder "banenplannen ontwerpen" naar de topics van "hermanus". Als ik het me goed herinner heeft hij wel een paar leuke plannen gemaakt voor een klein oppervlak.

Wil je verder ook met verschillende niveaus gaan werken, of moet het allemaal wat overzichtelijker blijven?

Zelf denk ik dat 1-baans met een paar keerlussen en verborgen inhaalspoortjes zeker zo leuk is. Op dit oppervlak dubbelspoor rijden limiteert je ontzettend in de mogelijkheden, ben ik bang.

Tenzij je gewoon een racebaan wil natuurlijk... :-).

Groet,
William
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
Hoi William, ja ik denk voor hem nog vrij basis blijven, nog weinig met niveaus doen, tenzij het een keer over een ander spoor heen moet. Ga de topics van hermanus kijken. Dank je voor de tip.

Gr henk
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
Kijk een bij het topic "baanplan voor iedereen" daar staan veel mogelijkheden die je kunnen helpen.

Gr. Dirk
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
Dank je Dirk ga ik zeker doen

Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
Ik zal thuis ook maar eens kijken of er iets tussen mijn plannen zit.
Anders denk ik dat ik er eentje uit teken.

Gr. John
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
hier een plannetje.


hier op is te zien dat er een klein hoogte verschil is. helaas is deze 80mm maar dat is op 3%.
een klein stationnetje met mooie bochten en plaats voor een beetje afwerking.
als je deze leuk vind kan ik je nummers doorgeven. ik kan hem ook nog wel aanpassen als het niet naar wens is.

eventueel kan ik nog een baanplannetje te maken met enkelspoor en een beetje hoogte verschil als je dat wil.
ik hoor het wel.

groetjes john
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
Hoi John,

Bedankt, ziet er al leuk uit, gaat dat wel goed trouwens wissels op een helling. Bij mijn vorige baan liep daar alles op vast.het wissel kan natuurlijk ook aan de achterzijde zodat hij kan wisselen.het bovengelegen spoor zou ik dan onder plaatsen en ter hoogte van het opstelspoor wellicht wat wissels voor een station. Zou jij dit kunnen verwerken ben erg benieuwd.

Alvast bedankt.

Gr henk
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
en t plannetje van john:


als je linksboven n bochtwissel legt, kan je naar beneden naar een schaduwstation, terwijl je eigenlijk onder de tweede verdieping zit.


gr simon
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
hallo,
hier een kleine, maar zeer volle aanpassing.



groetjes john
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
Hoi John,

Dank je wel, hier kan ik zeker wat mee, zodra hij zijn kamer ingericht heeft in het nieuwe huis ga ik met dit plan aan de slag.

Thanks.

Gr henk
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Hulp gezocht bij baanontwerp
Blij dat ik je kon helpen.
Gr. John