Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Voor de tweede keer beginnen

Gestart door MM1981 zaterdag 10 augustus 2013, 14:12:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Voor de tweede keer beginnen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Voor de tweede keer beginnen
Wat was ook alweer de maat van de krimpkous?
Re: Voor de tweede keer beginnen
Goedenavond,

Duurde even maar daar is dan het antwoord. De maat is volgens de verpakking 3,2 mm.

MVG Edwin
Re: Voor de tweede keer beginnen
Hallo Edwin,

Leuke baan ben je aan het bouwen, je uitleg van de rail detectie bij M rails is ook heel duidelijk.

Blijf dit volgen.

Gr.
Piwie.
Re: Voor de tweede keer beginnen
Uch uch,

Wat een stof. Toch weer eens tijd voor een update. Heb naast de perikelen van me RM-88-N-OPTO de laatste maanden ook nog wel andere dingen gedaan.
De derde verdieping van me schaduwstation is in bedrijf en er zijn wat nieuwe aanwinsten. Tijdens het testen bedacht ik mij kan dit ook gewoon even opnemen zo gedacht zo gedaan (met me telefoon dus geen beste kwaliteit) veel plezier met kijken.



Met vriendelijke groet,

Edwin
Re: Voor de tweede keer beginnen
-Edwin:
Begint al een grote baan te worden, knap filmpje, maar de loc's rijden alsof het een F1 wedstrijd is, beetje trager toont realistischer,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Voor de tweede keer beginnen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Voor de tweede keer beginnen
Dag Edwin.

Ik kan mij voorstellen dat voor het testen de locs wat harder mogen
(geduld is immers een schone zaak :wink:), maar ben je niet bang dat
de treinen zo de bocht uitvliegen?

Groeten,

Erik.
Re: Voor de tweede keer beginnen
Vraagje

Bij die contactrails die je (heel mooi) gemaakt heb, zit daar nu geen hoogte verschil tussen de railstaven .
En heeft dat geen nadelige gevolgen voor de wielen en bandjes (eerdere slijtage) van de locomotieven.

Ruud
Re: Voor de tweede keer beginnen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Voor de tweede keer beginnen

Ziet er imposant uit zo, Edwin  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Lijkt wel, of er na de spiraal een aardige knik in de baan zit. Geen wagons gehad, die ontkoppelen ?

Grtz Tony
Re: Voor de tweede keer beginnen
Goedendag,

@Jorg en Erik Heb de treinen nog niet geijkt in Itrain dat is de volgende stap (een mooi ijk spoor maken), volgende filmpje gaan ze dus wat langzamer.
Ze gaan ook weer niet zo hard dat ze uit de bocht vliegen is in elk geval nog niet gebeurt.

@Ruud Het hoogte verschil is minimaal een voordeel van m-rail die kan je wat verbuigen zodat het hoogte verschil bijna weg is.

@Tony In het spoor zelf zit geen knik wel in de ondergrond ook een voordeel van m-rail hier en daar een beetje bijbuigen en het spoor ligt recht.

Met vriendelijke groet,

Edwin
Re: Voor de tweede keer beginnen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Voor de tweede keer beginnen
Mooi filmpje Edwin van mooi materiaal wat er langs rijd. :thumbup:
Re: Voor de tweede keer beginnen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Voor de tweede keer beginnen
Dag Edwin.

Citaat van: MM1981 op zondag 02 augustus 2015, 15:25:54
En de terugmeld rails is klaar


Er moet nog wel bijvermeld worden dat de rail-las van de geïsoleerde railstaaf
verwijderd moet worden, anders maak je met de aansluitende rail contact met de massa ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Voor de tweede keer beginnen
Goedendag,

Iedereen bedankt voor de positieve woorden.

@ Erik Dat is inderdaad waar maar dit is de helft van de totale terugmelder. Deze las is nog nodig om contact te maken met de tweede rail. De tweede heeft die las natuurlijk niet daar zit ook geen draad aangesoldeerd.
Alsnog bedankt voor de scherpe opservatie.

Met vriendelijke groeten,

Edwin