Beste Mensen,
Het moest even duren, maar dan worden na maanden / jaren toch eindelijk de resultaten zichtbaar.
Het was even werken, maar alle platen (de delen van de hoofdbaan) liggen op hun locatie en alles is aangepast naar de UTP bedrading.
Om het verslag niet te taai te maken
Ga ik het aan de hand van de foto's vertellen.
Zie hier de schaduwbaan, helemaal aangepast naar de UTP bedrading, alles hebben we om gelust. Dat wil zeggen; 16 punten, 16 kabels (UTP heeft er
dus we hebben 2 UTP kabels. De Massa wordt aangevoerd via de CS. Dit wordt morgen (17/12/2015) in een kast gebouwd.
Daarnaast hebben we alle rails helemaal vast gezet, en de helling opnieuw bekeken, op lage snelheid (geschaald naar 50 km/h in Koploper) kwamen sommige treinen de helling niet op, nu wel
En nog een fotootje dan maar
Vorige week zijn de platen terug gekomen, we hebben alle rails ook hier vast gezet met schroeven, zodat deze niet meer 1,2,3 verschuift. Ook hebben we onder alle meldpunten bedrading in de vorm van UTP aangelegd.
Vooraan (links) zie je de aansluiting voor de stroom en de UTP kabels, het voordeel is dat we nu voortaan per plaat kunnen werken, de Scenery straks komt op hele dunne spaanplaat die in delen te verwijderen is.
Hier een kijkje onder de baan, er hangen nog wat losse UTP blokjes (ook wel Keystones genoemd). Deze moeten nog worden vast gezet.
Achterliggend de RGBW Led-strip te zien, helaas is tussen de spullen de AB van deze strip tijdelijk kwijt, dus ik kan hem niet met licht demonstreren
Hier de baan naar de 'overkant', de andere ligt er nog niet naast, deze komt er nog op te liggen.
De 'Overkant' zelf, met de Faller achtbaan in aanbouw, deze werkt nu eindelijk
dus die kan ik af gaan bouwen.
En nog een deel van de 'glazen brug' die dubbelsporig aan de andere kant van van de baan terug komt richting de hoofdbaan, en het station binnen rijdt.
Zie hier alle kabels die we de afgelopen week getrokken hebben, het zijn er nog al wat, per plaat en afdeling zijn de UTP kabels gescheiden.
In totaal komen er straks 18 kabels binnen op t patch paneel.
Nog even een fotootje van de indeling van het patch paneel.
De S88 hebben we verdeeld in 2 groepen (zoals eerder genoemd, 1-8 en 9-16). Dus 1.2 wil zeggen: punt 9 - 16. Nu is het zo, dat er soms meerdere inkomende kabels zijn van verschillende afdelingen. Volg je me nog?
Dus van plaat 2, 3, en de 'Overkant' bijvoorbeeld nummer 4.1. Voor elk van die kabels is een aansluiting, deze lus ik achter op het paneel aan elkaar door. Dat kan, want er is maar 1 keer 4.1 en 1 keer 4.2 etc
Dan vraag je je af, waar komt alles dan te hangen. Nou, buiten mijn kamer waar de treinbaan ligt. Onder de baan is namelijk ruimte. En hier zijn nog wat foto's waar alle kabels terecht gaan komen. Natuurlijk allemaal netjes voorzien van een label.
Tot zover dit verslag weer, morgen gaan we weer druk aan de slag
Mvg,
Falco