Ik heb al heel lang een probleem met de Roco 69456 Hippel, of wel het "Bakkie van Kandt"
Geinspireerd door Wijbe
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=30406.msg579476#msg579476 ben ik ook aan de gang gegaan.
Dit is van origine een 2-rail loc die ook met sleper uitgevoerd te koop is de 69456.

Er is een groot probleem met de stroomafname bij deze loc's, vooral de retour stroom via de wielen.
Dat gebeurt met twee minuscule stiftjes en een sleper die op de wielbanden drukken.
Rijden met het locje was een drama, alleen volgas en met veel licht geknipper.
De retour gebeurt op de links en rechts, voor en midden wielen (3 assen) door de stiftjes en een sleper op de achterste wielen.
Daar zit notabene een antislipbandje op beide wielen dus de sleper heeft geen effect.
Dus heb ik het rigoreus aangepakt.
De volledige retour bedrading en sleepcontacten zijn verwijderd en onder de voetplaat op de voorste vier wielen een tweetal sleepcontacten gemaakt, daar is zonder zagen geen ruimte voor dus dat moest dan maar.
Ik heb er bewust voor gekozen om niets aan het metalen frame te plakken, maar met kunststof op kunststof te werken.(de methode die Wijbe wel heeft toegepast)
In de uitgezaagde openingen heb ik een klein stukje styreen gelijmd met daar aan een strip verenbrons van 2mm breed.

Op beide plaatjes zie je het styreen zitten en de contactveer zit daar onder(klik maar op de foto's)
Wat een gepriegel met zulke grote handen als dat ik heb.
En dan ook nog eens deze temperaturen.
Maar het resultaat mag er zijn, het rijden op een proefbaantje met sleep gaf dit resultaat:
Op een gegeven moment zie je ook nog even de stationschef door het beeld lopen.
De proefrit was niet aangekondigd dus moest er even gecontroleerd worden.
Vanaf 1 min 13 sec rijdt de loc in stand 1 van 128, geen geknipper en een mooi gelijkmatige rijdgedrag.
Nou dit resultaat maakte mijn dag, echt helemaal goed.
Het verenbrons kwam van een paar oude Märklin slepers en als lijm heb ik Bison Kombi epoxy gebruikt.
grt Piet.