Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Welke merken kunnen met marklin samen?

Gestart door Kain zaterdag 03 augustus 2013, 02:34:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke merken kunnen met marklin samen?
Hallo,

Ik weet niet of er al een draadje is die hierover gaat, maar ik vroeg mij af welke merken van locs en evt wagons kunnen er ook over een Marklin HO C-Rail baan rijden met een Mobile Station 2 of 6021?

Wat komt er ook evt bij kijken hiervoor? (liefst amerikaanse modellen / NS mag ook)
Re: Welke merken kunnen met marklin samen?
Alle modellen die voor "3-rail of AC" geschikt zijn.
En dat zijn er nogal wat >:-D.

Onder meer Roco en Artitec hebben mooie Nederlandse modellen.

Maar als je graag Amerikaans wilt rijden en je hebt nog niet zoveel marklin, dan zou ik het verkopen en opnieuw met 2-rail gaan beginnen.
Op deze site kan je een idee krijgen wat er allemaal is en voor welke prijs.

http://www.walthers.com/

Groeten Sander
Re: Welke merken kunnen met marklin samen?
Vrijwel alle merken die voor Europa produceren maken ook drierailvarianten van minstens een deel van de modellen. Maar, zoals in een ander draadje al uitgelegd, in Noord-Amerika worden andere modelspoornormen gehanteerd waarbij in H0 geen rekening wordt gehouden met drierail. Dat maakt het toepassen op drierail van de modellen van fabrikanten die voor de Amerikaanse markt produceren, heel lastig. Dus als je graag echt Amerikaans wil rijden, dan is er veel voor te zeggen ook volgens de Amerikaanse normen te gaan werken. Is geen straf hoor met die fraaie lage railprofielen en dito flenzen, om maar wat te noemen. Alleen drierail hoort er in H0 al heel lang niet meer bij.
Re: Welke merken kunnen met marklin samen?
Bedankt voor alle reakties.

Helaas is opnieuw beginnen geen optie voor mij, ik heb al een hoop spullen zie mijn draadje over mijn baan Hier
Re: Welke merken kunnen met marklin samen?
Wat is een hoop spullen? ;) Ik heb mensen met een grotere collectie zien overstappen naar een ander systeem en/of schaal.

Er is een forum voor amerikaans rijden: Forum amerikaanse treinen. Ook bij de buren vind je nog wat amerikaans georienteerde heren. Wat mogelijkheden om je licht op te steken.

Ik ga mee in de stelling van Henkv: Wil je echt met amerikaans materieel gaan rijden. Dan zou ik toch nog een keer gaan overwegen of een overstap naar tweerail  niet verstandiger is. Drierail is niet echt gangbaar aan de andere kant van de plas. Je kan ook het märklinspul bewaren en dat als "decoratie" in een vitrine zetten.

Ik weet dat het niet het leukste antwoord is :) Na lang nadenken en overwegen heb ik ook mijn oude baan afgebroken omdat het gewoon niet "het" was. Met pijn in het hart dat wel. Nu ben ik bezig met een veel en veel kleinere baan. Heb er meer plezier in. En het komt af :)

Een andere tip kan zijn: Kijk eens naar de kleinere banen zoals die van Ronald Halma. Dat zijn amerikaanse banen en niet al te groot. Meestal maar een bak of 2 (maximaal 3 meter). Dat is nog wel te overzien :)

Groeten Ronald.
Re: Welke merken kunnen met marklin samen?
ook in de US zijn er fabrikanten die voor drie rail fabriceren. Een er van is   MTH Electric Trains 
Is de moeite van het bekijken zeker waard.

gr. Aad