Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.

Gestart door Gerard woensdag 14 augustus 2013, 13:59:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Hét ontmoetingspunt van station Utrecht CS verdwijnt na 2 jaar.
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Jammer.. Vooral omdat het oude (mooie) bord twee jaar geleden ookal is weggehaald. Ik ben bang dat over een paar jaar alle Nederlandse stations er uit gaan zien alsof of ze nog maar een paar jaar oud zijn, omdat we alle dingen die historisch zijn weghalen. Neem een voorbeeld aan de Duitsers of Zwitsers zou ik zeggen.

Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Pfff wat een geldverspilling. 2 jaar geleden vervangen voor een behoorlijk bedrag en dan haal je het nu weg.... Tevens werd er 2 jaar geleden veel aandacht aan besteed.
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Heel Utrecht CS wordt verbouwd, dus dat stuk ook. Er staat dat het bord later (waarschijnlijk) weer terug komt.
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Het oude 'klapperbord' blijft toch het mooiste hoor :)

Dennis
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Die kun je (niet werkend) in het Spoorwegmuseum bewonderen.

Ik meende overigens begrepen te hebben dat het de bedoeling was om deze weer aan te sluiten op het "blauwe bord" in Utrecht CS, zodat je in het museum kan zien welke treinen er vanaf Utrecht CS vertrekken en hoe laat en vanaf welk spoor.
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Voor diegene die de situatie een beetje kennen: Het schiet meer op als ze die set piepkleine beeldschermen bij de Bruna aan de HCkant weghalen. Dat zorgt pas voor opstoppingen.
Een nog structurelere oplossing zou zijn: die verdomde eettentjes weghalen, zodat je door kunt lopen.

Groet,

Dennis
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Lijkt me, dat ze twee jaar geleden al wisten, dat ze gingen verbouwen en dat bord tijdelijk weg moest. Waarom dan het oude niet twee jaar langer laten hangen en straks na de verbouwing vervangen voor een nieuwe.
Ik zal wel te simpel denken.  :D

Gr.  Charlie
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Bij ongeveer elke nieuwbouw / verbouw gaat zeker 1/3 van het netto grondoppervlak "verloren" aan allemaal winkeltjes.
De verbouwingen zijn dan ook niet primair bedoelt om de doorstroming van reizigers te vergroten, maar de omzet per vierkante meter stationsruimte te verbeteren.
Immers winkeltjes, zowel huur als omzet, zijn een zeer winstgevende bijverdiensten  ;)

Vaak jammer dat er ook nog ruimte moet zijn voor loketten, liften en trappen naar perrons, immers hierdoor gaat toch weer veel nuttige (winkelruimte) verloren.........

De tijd dat een groot station bij nieuwbouw, zoals bv Den Haag CS in 1975, maar één klein winkeltje had, is al lang voorbij.

Gr mat-60
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Citaat van: Wijbe op woensdag 14 augustus 2013, 14:15:44
Pfff wat een geldverspilling. 2 jaar geleden vervangen voor een behoorlijk bedrag en dan haal je het nu weg.... Tevens werd er 2 jaar geleden veel aandacht aan besteed.
Normaal gesproken houd ik me altijd in, maar nu kan ik het even niet laten om te reageren. Wijbe, waarom reageer je altijd op een manier alsof je bij voorbaat altijd alles beter weet. Je spreekt je namelijk (geregeld) nogal tegen op gebied van geloofwaardigheid. ''een behoorlijk bedrag'', ''veel aandacht'' Kom dan met informatie. Noem een reëel bedrag en vertel waar, hoe en waarom er aandacht aan werd besteed. Dat heeft kunnen lijden tot deze beslissing. ''en dan haal je het nu weg....'' Voor de verbouwing ja, en waarschijnlijk slechts tijdelijk.

Maar goed, 'bedankt' voor je bijdrage. Gezien je persoonlijke tekst zal het nog wel vaker voorkomen...

Citaat van: d.vanaalst op woensdag 14 augustus 2013, 17:11:11
Voor diegene die de situatie een beetje kennen: Het schiet meer op als ze die set piepkleine beeldschermen bij de Bruna aan de HCkant weghalen. Dat zorg pas voor opstoppingen.
Een nog structurelere oplossing zou zijn: die verdomde eettentjes weghalen, zodat je door kunt lopen.
Helemaal mee eens. ;)

Jeroen
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Charlie, je bent niet de enige die zo simpel denkt. ;)
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Hoi Mat-60,

Ik snap best dat er vanuit commercieel oogpunt vast wordt gehouden aan winkels op het station. Ik koop er zelf ook weleens wat. Maar, ik snap niet waarom die dingen midden in de doorgaande looppaden moeten staan. (Bijv Smullers en Ah op Utrecht CS).

Groet Dennis
Re: Bekend bord Utrecht CS verdwijnt.
Dat zijn tijdelijke winkels, deze gaan binnenkort verdwijnen bij de volgende verbouwingsfase.
Maar ze staan inderdaad "wat" in de weg op het moment, maar ook tijdens de verbouwing geldt, de commercie moet natuurlijk wel gewoon doorgaan, net als het treinverkeer trouwens......... ;)