Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Aantappen van snelheid in snelheidsmeter op CS2 uitschakelen

Gestart door Aar maandag 29 juli 2013, 17:05:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aantappen van snelheid in snelheidsmeter op CS2 uitschakelen
Goedendag,

is het mogelijk om het aantappen van de snelheid op de CS2 in de snelheidsmeter uit te schakelen.
Het is al eens enkele keren gebeurd dat ik per ongeluk in de snelheidsmeter op het touch-screen de snelheid aantikte, en juist eentje die te hoog was.

Nu heb ik de nood-stop wel binnen een seconde ingedrukt, maar toch was ik benieuwd of ik deze ergernis ook uit kan schakelen. Ik schakel het liefst met de draaiknoppen ;)

Bekende ergernis?
Re: Aantappen van snelheid in snelheidsmeter op CS2 uitschakelen
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Aantappen van snelheid in snelheidsmeter op CS2 uitschakelen
Goed opletten wat je doet lijkt mij.

grt Piet.
Re: Aantappen van snelheid in snelheidsmeter op CS2 uitschakelen
Citaat van: bossie op maandag 29 juli 2013, 17:19:38
Goed opletten wat je doet lijkt mij.

grt Piet.

Inhoudelijk goede bijdrage Piet  :thumbup:

Nee, dat is niet uit te schakelen, je zult dus het advies van Piet moeten opvolgen vrees ik!  :|
Re: Aantappen van snelheid in snelheidsmeter op CS2 uitschakelen
Het heet niet voor niets een touch-screen  :D

Guus
Re: Aantappen van snelheid in snelheidsmeter op CS2 uitschakelen
Ja, dat is zo, maar het is niet echt wenselijk om ook de snelheidsmeter aan te kunnen tippen.
met andere woorden. Niets aan te doen dus. Hopelijk zal Marklin het als optie aanbieden in en nieuwere versie. Misschien kan ik hen eens contacteren hierover. ;)

Thnx...
Re: Aantappen van snelheid in snelheidsmeter op CS2 uitschakelen
Eerlijk gezegd zie ik het nut er niet zo van in om die mogelijkheid uit te schakelen. Je kunt immers alles via het touchscreen bedienen en dat vind ik ook een prettige optie. Net als op de iPhone of iPad.

Je vraagt toch ook niet aan Apple of ze de optie om toetsen in te drukken op het scherm willen afschaffen omdat je per abuis een verkeerd iemand hebt gebeld..  O:-D
Re: Aantappen van snelheid in snelheidsmeter op CS2 uitschakelen
Ja, maar in dit geval is het dubbel... Je heb al twee draaiknoppen, waarom zou je dan nog de waarde daarvan (de snelheid) willen aantikken via een touch-screen? Plus dat een klein fout tikje een groot probleem kan zijn.... ;)