Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Rollerbank of programmeerrails?

Gestart door Ad48 dinsdag 23 juli 2013, 15:34:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Rollerbank of programmeerrails?
Wat is het beste/fijnste/makkelijkste om te hebben, een rollerbank of een programmeerrail? En als je een rollerbank kiest, hoeveel wieltjes moeten er dan minimaal opzitten?

Gr, Ad
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Hoi, een rollerbank is makkelijker, kun je voor programmeren gebruiken en ook t.b.v. Onderhoud van je loc. (droogdraaien) Ik gebruik een rollerbank met 4 wieltjes, dus een 1200 met coco draaistel met 3 assen kan er dan ook op. groet Matje
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

online
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Als je ook een BR 50, 44, of een andere loc met vijf aangedreven assen hebt, zou ik vijf posities op de rollenbank nemen. En een BR 96 (2x drie assen) of een treinstel met twee motoren kan je ook moeilijk kwijt op een rollenbank, daarvoor blijf je een programmmeerspoor nodig hebben als je 'm rijdend wilt testen.
Ik heb 5 rollers op mijn bank, maar kan dus niet alles erop kwijt (VT 11.5 niet, bijvoorbeeld).

Groet, Paul
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Zelf heb ik gekozen voor beide.
een eenvoudige (Hornby 3 posities) rollenbank en een programmerspoor van plm 1m50.

Inmiddels is de fiddleyard uitgebreid met een stel schakelaars.


De rails en de rollenbank kunnen worden geschakeld tussen de programmeerspoor of de baan aansluiting van de centrale.
Kun je alle kanten mee op, zlefs meenemen naar een clubmeeting.

In de voet zit een trafo die de centrale en de programmer van spanning voorziet.

grt Piet.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Piet, dit ziet er ideaal uit. Ook een mooie rollerbank. Mooi een geheel zo, je brengt me nog op een idee. :thumbup:

Gr, Ad
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Graag gedaan Ad,
ik noem het dan ook de portable fiddle-yard.
Is makkelijk mee te nemen (past in de kofferbak van mijn auto) en als hij niet in gebruik isgaat ie onder de tafel.
Inmiddels heeft ook de ESU decodertester er een plekje op gevonden.
Die Hornby rollerbank heb ik als DC uitvoering gekocht en met twee stukken C-rail geschikt gemaakt voor 3 rail.
grt Piet.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
als je er K-rail opzet kan je zelfs 2-rail locs testen.


groeten Dylan
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Mooie oplossing Piet :thumbup:
Ik hang m'n ESU Lokprogrammer aan een ovaaltje. Kun je de rij-parameters prima afregelen. Om b.v. rookroductie en het
remgeluid goed af te regelen, heb je meer rijlengte nodig.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Citaat van: minitreintje op woensdag 24 juli 2013, 15:40:29
als je er K-rail opzet kan je zelfs 2-rail locs testen.
Ja maar die heb ik niet..........Dylan.
Citaat van: nobody op woensdag 24 juli 2013, 15:44:53
Ik hang m'n ESU Lokprogrammer aan een ovaaltje. Kun je de rij-parameters prima afregelen. Om b.v. rookroductie en hetremgeluid goed af te regelen, heb je meer rijlengte nodig.
Ja dat is waar Wim.
Maar vooralsnog heb ik geen rook en geluids productie, dus die behoefte is er niet.
En de rij-parameters, ik gebruik uitsluitend ESU decoders en de motor eigenschappen zet ik voor eigengebruik met de zgn ESU-run CV54=0 en dan de baan op loc adres selecteren en met F1 starten.
Optrek en afrem prameters staan bij mij op 4 en ik laat bij mij koploper verder de snelheid regelen.
Dus ook daarvoor heb ik geen behoefte aan een lang test-prog spoor.

grt Piet.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Citaat van: minitreintje op woensdag 24 juli 2013, 15:40:29
als je er K-rail opzet kan je zelfs 2-rail locs testen.
Met C-rail ook. Kwestie van een extra schakelaartje en de C-rails 'doorknippen'. Zelfde manier als een bezetmelder maken.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Citaat van: nobody op woensdag 24 juli 2013, 15:44:53
Ik hang m'n ESU Lokprogrammer aan een ovaaltje. Kun je de rij-parameters prima afregelen. Om b.v. rookroductie en het
remgeluid goed af te regelen, heb je meer rijlengte nodig.

Wim,

Gaat dit dan niet op een rollerbank?

Gr, Ad
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Mogelijk. Ik reageerde op het programmeer spoor.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Optrek en afrem karakteristieken afstellen op een rollerbank is denk ik heel moeilijk.
Je ziet de acceleratie en de vertraging niet.
Dus daar is een lengte spoor ideaal voor.
Een losse ovaal oid.

grt Piet.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Op een rollenbank met snelheidsmeter kan het wel.

Groet,
Bert
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Bestaan die Bert?
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Citaat van: bossie op maandag 29 juli 2013, 16:01:15
Bestaan die Bert?
Ja, anders zou ik het niet noemen.
Ik heb de meter van Maria Zeller.

Groet,
Bert
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Ik had/heb het op deze manier opgelost.
Heb nu een koffer met LPG + MM + Rollerbank, zodat ik ook mobiel ben. Moet hier nog even een foto van maken en plaatsen.

Rob

Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Hi Rob, 
ziet er ook niet slecht uit he! Mooi hoor!

@Bert: heb je ook een link naar een site van die leverancier en evt een bestelnr?

grt Piet.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Piet,

Dit was voordat ik in het bezit was van een rollerbank, deze heb ik vorig jaar pas aangeschaft. Vervolgens ben ik vorige week eens wat aan het stoeien gegaan met een andere mogelijkheid, zodat het geheel wat mobieler wordt. Het moet nog verder uit/af gewerkt worden, maar dat komt wel als het weer wat koeler is om wat te doen, zonder uit je kleren te drijven. ;)


Citaat van: Ad48 op dinsdag 23 juli 2013, 15:34:05
Wat is het beste/fijnste/makkelijkste om te hebben........

Ad: dit zijn al 3 vragen, doe je hier prograil en rollerbank bij, dan heb je al een heleboel vragen en die laten zich niet zo 1,2,3 beantwoorden. Een ieder onder ons heeft zo z'n eigen manier van beleving modelspoor en het afregelen van z'n loc's. Denk dat je daarom het beste eerst eens kunt gaan bedenken/overwegen wat je allemaal wel en niet wilt.

Rob
Re: Rollerbank of programmeerrails?
De "gemakkelijke en low-budget" manier om loks op schaalsnelheid snelheid af te regelen doe je op je eigen baan. :thumbup:

- Koop een S88 terugmelder van bijvoorbeeld A-J of Rosoft, die dingen kosten niet al te veel.
- Maak twee terugmeldingen in je baantje van gelijke lengte, een cm of 20, ongeveer 150 tot 200 cm uit elkaar en zorg voor een uitloop naar beide kanten.
- Download het gratis besturingprogramma van PaHaSoft genaamd "Koploper" mits je centrale dit ondersteunt.
- Maak volgens de gebruiksaanwijzing een database aan en vindt uit hoe je treintjes kan ijken.

Ondersteunt je centrale geen Koploper pak dan iTrain, die kan dat vast ook maar ik weet niet hoe en het kost geloof ik geld. :D

Met groet, Ben.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Ik heb pas een Ecos2 aangekocht, verders ben ik niet zoveel eisend wat de rollenbank betreft. Met de Ecos kun je een instelling maken in stappen of in snelheid, verhouding echte snelheid/modelbaan snelheid. Ik dacht dat als je de instelling echte snelheid/modelbaan snelheid gebruikt dat je dan al redelijk goed zit.
Met de rollenbank wil ik gewoon de locs in kunnen stellen plus onderhoud plegen. ;)

@ Ben, toch een behoorlijke uitbreiding/investering voor zo'n kleine baan.. :D

Gr, Ad
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Ik heb hier al een tweetal mogelijkheden weergegeven, die ik gebruik. Maar de makkelijkste manier vind ik toch wel een stuk programmeerspoor in je baan. Je centrale moet wel een aparte programmeeruitgang hebben. ;) Het rechte stuk spoor tussen de 2 rode streepjes is m'n programmeerspoor en is 197 cm lang, dit i.v.m. de ESU-run (cv54/F1).

Rob
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Velen w.o. ik programmeren op het hoofdspoor (POM). Je kunt er alles mee behalve je lokadres veranderen. In die zin vind ik een apart spoor daarvoor overbodig. Adresje veranderen kan op de rollenbank die je aan het programmeerspoor hangt.

Met groet, Ben.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
 :thumbup: Als eerste, complimenten voor de getoonde oplossingen.
Maar voor diegene met wat minder goede zaagtechnieken >:-D;
hier mijn (goedkope) oplossing voor een programmeerspoortje.
Ik kan op een simpele manier de stroom omzetten van de hoofdbaan naar het programmeerspoortje door middel van stekkertjes. (de éne aansluiting zit wat dicht op het blauwe kastje, maar dat kwam zo uit vanwege de onderbouw)
Het is geen heel lang spoortje, maar voor de meeste treinstellen, zoals de Koploper of de Ram TEE e.d., voldoen alleen de twee eindwagens.
Optrek en afrem instellingen doe ik dan weer op de hoofdbaan, daar is zat lengte.
Op de derde foto in het rode cirkeltje heb ik ook nog twee stekkertjes (geel en bruin) gemaakt, die gebruik ik voor lampjes en dergelijke te testen.
Het is even prutsen met een boortje en wat lijm, maar van het resultaat heb ik al jaren veel gemak.

Dirk-Jan
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Dirk-Jan,

Houd je er wel rekening mee dat niet iedereen een universitaire bul heeft, maar gewoon 6 klassen lagere school en 4 klassen voortgezet onderwijs ( in mijn geval LEAO).  ;) :D :D :D


Rob
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Citaat van: Robtrein op dinsdag 30 juli 2013, 18:21:00
Dirk-Jan,

Houd je er wel rekening mee dat niet iedereen een universitaire bul heeft, maar gewoon 6 klassen lagere school en 4 klassen voortgezet onderwijs ( in mijn geval LEAO).  ;) :D :D :D


Rob


Rob,

Ben je toch nog goed weggekomen... :-)

Gr, Ad
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
 :? Nou, ehh... Over die universidinges  heb ik ook alleen maar horen praten, en wel een langs gefietst. Nooit binnen geweest.
Ik heb de lagere (had ook maar 1 etage :-)) levensmiddelentechnologieschool gedaan.
En dan mijn "commandocentrale" met programmeerspoor;
Het ziet er misschien op het eerste oog wat complex uit, maar ik heb het in de loop van de jaren opgebouwd. De bovenste rij trafo's is van links naar rechts voor de stroomverzorging van de MS1, dan een gelijkstroomtrafo voor het kabelbaantje en de overige verzorgen verlichting en kermis.
Onder links de MS1 en rechts de trafo voor de stroomtoevoer van de bovenleiding en wissels e.d.
En in het kastje een delta control met trafo geschakeld als booster voor de MS1 (hier op het forum geleerd hoe dat te doen B))

Dirk-Jan
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Ad48,

Ben je er al uit wat voor jou de (meest) geschikte oplossing is.?¿?¿


Dirk-Jan,

Levensmiddelentechnologieschool¿¿¿ Hmmmm dacht meer aan wiskunde. ;)

Rob

EDIT: Zijn de C-rails makkelijk te isoleren???
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Rob,

Programeren op hoofdspoor lijkt mij het ideaaltste. Kijk nog even aan omdat ik een rollenbank heb besteld. :)

C rails kun je makkelijk isoleren ;)

Gr, Ad
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Ad,

Als je in het bezit bent van de ESU lokprogrammer, dan heb je een puik stukje programmeer setje. Maar de keuze is gemaakt en wens je veel plezier met je nieuwe "speelgoed"

Rob
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Rob,

De keuze is nog niet geheel gemaakt. Er zijn er meerdere die, en een rollenbank en een programmeer spoor bezitten. Zo ik begrepen heb van Ben kun je op op het hoofdspoor(POM) alles behalve je lokadres vervangen.
Lokadres kun je op de rollenbank veranderen en voor onderhoud van de locs is een rollenbank ook makkelijk.

Er zijn nog mogelijkheden genoeg. :D

Gr, Ad
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Ad,

Alleen zit er wel 1 nadeel via programmeren via POM, namelijk dat als je gaat programmeren alle andere loc's van de baan gehaald dienen te worden, anders worden deze ook geprogrammeerd op de nieuwe instellingen.  ;)

Rob
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Rob,

Dan zal de keus eerder vallen op een los programmeer spoor met rollenbank. :-)

Gr, Ad
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Ad,

Er zijn mogelijkheden genoeg, gewoon kijken wat je het makkelijkste vind. 

Rob
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Citaat van: Robtrein op woensdag 31 juli 2013, 15:22:02

Alleen zit er wel 1 nadeel via programmeren via POM, namelijk dat als je gaat programmeren alle andere loc's van de baan gehaald dienen te worden, anders worden deze ook geprogrammeerd op de nieuwe instellingen.  ;)


Onzin verhaal, met POM roep je een specifieke lok aan, niet alle lok's.

Met groet, Ben.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Citaat van: Spoorman op woensdag 31 juli 2013, 17:32:50
Onzin verhaal, met POM roep je een specifieke lok aan, niet alle lok's.
Kun je dat eens uitleggen Ben.
Ik was ook altijd van mening dat je op de hoofdbaan niet één loc kunt programmeren.

Doe je dat met je IB?
Hoe dan?

grt Piet.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Citaat van: Spoorman op woensdag 31 juli 2013, 17:32:50
...Onzin verhaal...

Dank voor deze stellige quote, Ben. Maar ik hoor dat verhaal ook niet voor het eerst. Is dus het verhaal dat aanpassen van decoderinstellingen met een enkele trein op de baan moet gebeuren niet juist?
Waarom hebben dan de meeste centrales een optie voor een programmeerspoor?
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Om te voorkomen dat je ALLE lok's opnieuw programmeert ?
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Wanneer aan de snelheidsregelaar van de centrale wordt gedraaid, gaan toch niet alle locs rijden?
Men kiest één lokadres. Zo is het ook met programmeren. Daarom kan het adres niet gewijzigd worden...
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Citaat van: bossie op woensdag 31 juli 2013, 17:35:14

Doe je dat met je IB?
Hoe dan?


Staat netjes beschreven in de gebruiksaanwijzing, hfdstk 8.4.5.

Citaat van: ernstcramer op woensdag 31 juli 2013, 17:37:31

Waarom hebben dan de meeste centrales een optie voor een programmeerspoor?


Om het adres te veranderen. :D

Maar op een programmeerspoor kun je meer b.v. ook CV's lezen. Via POM kun je alleen maar schrijven.

Met groet, Ben.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Tsja probeer het maar eens uit zou ik zeggen.

Zet bv 3 loc's op het POM-spoor en ga vervolgens maar eens met de CV"s aan de stoei (op progspoor mag ook).

Neem bijvoorbeeld eens 3 loc's waarvan er een op 12, de tweede op 22 en de derde op 24 staat.

Programmeer nu CV op 5 en kijk wat er gaat gebeuren als men de rij-regelaar open draait. Niet raar opkijken dat alle 3 de loc's gaan rijden. ;)

Dit kun je ook doen door bv CV5 op verschillende waardes te zetten en dan CV5 aanpassen, ga er maar wel vanuit dat ze nu alle drie dezelfde waarde staan.  ;)

Want men programmeert een CV van een bepaalde waarde. Ben reuze benieuwd of er iemand is die dit experiment durft/wil uitvoeren.

Rob
Re: Rollerbank of programmeerrails?
 :-( :P
Citaat van: Robtrein op woensdag 31 juli 2013, 18:11:14

Tsja probeer het maar eens uit zou ik zeggen.


Rob echt, ik doe niet anders. En al 10 jaar kerel.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Ben,

Dan werkt 3 rail blijkbaar anders dan 2 rail. Toen ik in het begin nog de MM-setje had, ging programmeren en vergat de andere loc's van de baan te halen, dan stonden ze allemaal op die instellingen. Was wel een lullig gezicht als je dan de rij-regelaar open draaide en alles ging rijden.  ;) :D :D

Rob
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Is niet railsysteemafhankelijk. Wél centrale afhankelijk.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Hoi Allen,

3-rail werkt niet anders dan 2-rail, enigste verschil is de manier van stroom af nemen.

Bij POM (Program on Maintrack) heb je 2 zaken nodig. Een DCC decoder die via POM kan worden geprogrammeerd en een centrale die via POM kan programeren. Bij POM geef je aan van welk decoderadres je de CV's wilt wijzigen. Dan worden ook alleen die CV's van de decoder gewijzigd die naar het decoderadres luistert.

Worden van alle loks de CV's gewijzigd doe je iets verkeerd met het de bediening van je centrale.




Toevoeging:
POM programmeren bij de ECOS.

Wil je een decoder op het hoofdspoor programmeren is dit met de ECOS mogelijk. Ook moet de decoder POM ondersteunen.

Wat moet je hiervoor doen?


  • Ga naar Instellingen 2, en dan DCC programeren.
  • Nu dien je een keuze te maken tussen Programmeerspoor of Hoofdspoorprog. (POM) Dit staat in het rode cirkel
  • Vervolgens dient een keuze gemaakt te worden welk decoderadres en/of het een locdecoder of functiedecoder betreft. Dit staat in de groene circkel.
  • Verder werkt het programeren dan hetzelfde als op het programmeerspoor. Uitlezen is ook mogelijk, maar niet elke decoder ondersteunt uitlezen. Dan kun je wel schrijven, maar krijgt hij geen 'bevestiging' terug.

Re: Rollerbank of programmeerrails?
Citaat van: Wijbe op woensdag 31 juli 2013, 18:36:53
Een DCC decoder
Of een multi-protocol decoder...
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Niet iedereen heeft een Ecos of id.
met een MS programmeer je alle lok's bijv.
dus inderdaad centrale afhankelijk :thumbup:
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Citaat van: Robtrein op woensdag 31 juli 2013, 15:22:02
Ad,

Alleen zit er wel 1 nadeel via programmeren via POM, namelijk dat als je gaat programmeren alle andere loc's van de baan gehaald dienen te worden, anders worden deze ook geprogrammeerd op de nieuwe instellingen.  ;)

Rob

Ben,

Dus toch geen onzin verhaal, alleen niet compleet weer gegeven. Had bij moeten staan dat dit centrale afhankelijk is.  ;) :D

Rob

P.s. Wijsneus: ik heb 6 van die Roco koppelingen voor je.
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Hoi Rob,

Je mag van mij het laatste woord hebben hoor. :D

Lees nog even je advies wat je Ad geeft in reactie #32. Je weet dat hij een Ecos heeft. Ik reageer op het verkeerde advies wat je Ad voorts geeft. ;)

Groenten, Ben. :)
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Rollerbank of programmeerrails?
Mijn advies was alleen bedoeld wat mogelijk is met een Ecos, alleen ter informatie.