Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Lig-kiepstoel voor onder de baan

Gestart door Neo donderdag 18 juli 2013, 11:57:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lig-kiepstoel voor onder de baan
Lid sinds: 2012

offline
Lig-kiepstoel voor onder de baan
Beste Forumleden,

Ooit zag ik een medemodelspoorwegfanaat ( wat een woord zeg....:) die een stoel had die kiepte toen hij erop ging zitten en hij schoof daar heel handig mee onder zijn modelbaan om de nodige handelingen te verrichten. Nou loop ik al een tijdje met het idee rond om zelf uit twee oude bureaustoelen (onderstellen) iets dergelijks te maken : Een verrijdbare ligstoel die in hoogte te verstellen is met een plateautje ernaast waar je eventueel wat gereedschap e.d. op kunt leggen.
Zijn er dergelijke stoelen te koop ? Heeft iemand ervaring met het maken van zoiets ?
Ik heb ook al zitten denken aan een tweedehandse behandelstoel , maar die dingen zijn vaak te lomp en duur....vooral een die ook nog elektrisch in hoogte verstelbaar is...
Een oude brancard ? Desnoods uit een ziekenauto :)

Ben heel benieuwd naar jullie reacties,

Groet en geniet van de zon als je de kans hebt,

Gijs
Re: Lig-kiepstoel voor onder de baan
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Lig-kiepstoel voor onder de baan
Hoi Gijs,

Op de club gebruiken wij een auto-stoel, kun je verstellen etc. Onder de stoel zit een plankje met een paar wielen.
Re: Lig-kiepstoel voor onder de baan
Hoi Wijbe,

Ja een autostoel, nooit aan gedacht, ff naar een sloper en wellicht voor een paar centen, is die stoel ook in hoogte te verstellen of op hoogte gemaakt, want onder de baan is wellicht een vaste hoogte voldoende...
alhoewel bij een raamwerk je ook wel eens wat hoger moet zijn denk ik..

Bedankt voor de reactie,

Mvg
Gijs
Re: Lig-kiepstoel voor onder de baan
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Lig-kiepstoel voor onder de baan
In hoogte verstelbaar, dat moet ik zaterdag even uit testen. In ieder geval is de 'rugsteun' verstelbaar. Denk dat dat het belangrijkste is.
Re: Lig-kiepstoel voor onder de baan
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Lig-kiepstoel voor onder de baan
Heb zelf ook zoiets gemaakt van zo'n karretje wat je als automonteur gebruikt om onder auto's te rijden. Normaal zijn deze helemaal vlak, maar ik heb het achterstuk omhoog gezet als rugleuning.

Roy
Re: Lig-kiepstoel voor onder de baan
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Lig-kiepstoel voor onder de baan
Citaat van: Wijbe op donderdag 18 juli 2013, 12:16:50
In hoogte verstelbaar, dat moet ik zaterdag even uit testen. In ieder geval is de 'rugsteun' verstelbaar. Denk dat dat het belangrijkste is.

Alleen de rugleuning is verstelbaar.

Rob