Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.

Gestart door tomhas maandag 15 juli 2013, 19:35:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Geweldig Tom. :thumbup:

Mvg: Alex
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Gaan ik doen!!

Denk dat ik Xander zo wie zo maar even opzoek op de beurs...  ;)
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Groot nieuws? Is dat nieuws a.s.zaterdag ook al bekend bij de Koploper workshop waar ik aan mee doe?
Groet,
Wim
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Ik denk dat de introductie datum bekend wordt gemaakt. FF kijken of we de dataserver(s) plat kunnen krijgen met onze downloads.....
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Ik heb eea gezien in Houten een tijdje geleden, ben erg benieuwd! Ook ik sta te springen.... :thumbup:
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Ik heb van mijn schakelbord 3.0 een filmpje geplaatst.
Hier zie je dan het nieuwe rijden op treintype.
Het is een beetje langdradig filmpje omdat je alleen maar ziet wat er op het scherm gebeurd maar dat is dan ook wel het belangrijkste om te laten zien.
Leuker is natuurlijk om treinen te zien rijden maar dat geeft geen beeld van het random rijden.

KLIK

Natuurlijk zijn er systemen die dit ook hebben of allang hadden, ik had ook niet verwacht dat iTrain 3.0 treinen zou laten vliegen :)
Volgens mij zullen veel iTrain gebruikers hier wel blij mee zijn en natuurlijk blijft er ook nog de mogelijkheid om gewoon via vaste routes te kunnen rijden.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Hoi,

Mooi dat 3.0 beschikbaar komt, voegt weer het nodige toe zo te lezen. :thumbup:

Zat een poosje naar het filmpje te kijken. Wat opvalt is dat er nogal abrupt geremd wordt. Van de week bij Alex viel me dat ook al op. Is dat niet te veranderen / verbeteren?

Niet om een discussie te beginnen hé, gewoon een vraag / opmerking.

Gr, Ben.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Ja hoor, daar is denk ik best nog wel het een en ander aan te veranderen en te verbeteren.
Met het ijken van de snelheid en het instellen van de remweg per is er zeker nog wat aan te verbeteren.
Remvertraging zijn net als optrekvertraging per loc in te stellen.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Ben dat is heel goed te doen hoor.
Je kunt  het heel keurig af laten remmen.
Je moet dan wel erg in houden dat je de melders zo'n beetje op gelijke afstand hebt staan.
Anders is het in een ander blok weer niet zo mooi.
Maar het kan echt zo mooi zijn.
Alleen niet alle locs bij mij remmen zo af , dat klopt.
Elke loc kun je nog is appart instellen.
Dus snelheid instellen bij het remmen en voor het stoppen.
Maar dan ook nog is extra per loc.

Mvg: Alex
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Ik zal vandaag proberen een filmpje te maken van het afremmen van de treinen.
Zal denk ik dan een ander beeld geven dan wat de snelheidsmeter aangeeft op het schakelbord.
En anders sta ik altijd open voor goede raad. ;)
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
De meter op het schakelbord is niet teruggekoppeld aan de loc, maar reageert op de stuurcommando's van iTrain. Daar zie je dus de daadwerkelijke verandering bij de loc niet.....
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
http://www.mijnalbum.be/Album=LDAG8XTZ
Hallo,
Stukje van de baan is gemaakt met C-rails. De wissels zijn volledig gescheiden van de andere rails door middel van die rode isolatoren.
Wissels hebben wel een eigen voeding. Iedere rail tussen de wissels heeft een terugmelding of kan ik voorzien van een terugmelding (Massadedectie - rechter rail) Mijn vraag is of I-train hiermee overweg kan om een trein die van links binnenkomt te laten stoppen voorbij de wissel onderaan in het midden van het gearceerde gedeelte? 
Groet Staf
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lastig te zien op de tekening.
Maar in een blok kan nooit een wissel liggen.
Als ik het goed begrijp dan zou je daar 2 blokken van kunnen maken maar dan zal een wat langere trein altijd het laatste blok bezet houden.
In iTrain 3.0 is daar wel een oplossing voor dan kan je de 2 blokken als het ware samen voegen als spoor 1A en spoor 1B.
Alleen zover ben ik daar nog niet toe gekomen.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
iTrain kan overweg met massadetectie, zoals Tom zeg kan er geen wissel in een blok worden opgenomen. Dus alle trajecten tussen de wissels moet je als aparte blokken definiëren. Vervolgens kan je vanzelfsprekend een trein laten stoppen in het blok rechts van de wissel en zelfs zo dat er keurig aan het einde van dat blok gestopt wordt. Maar een trein die langer is dan dat blok zal dus ook de voorliggende blokken bezet houden, evenals de wissels ertussen als er met routes gewerkt wordt. En dat kan voor de doorstroming knap vervelend zijn....
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Maar in het echie is dat toch ook zo?

Het is juist aardig dat langs een perron meerdere treinlengtes kunnen staan. Dat een vorig blok dan ook bezet wordt gehouden lijkt me geen probleem.

Gr, Ben.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Klopt helemaal Ben wat je zegt , als je perron dan maar uit 2 blokken bestaat , immers een wissel behoord nooit bij een blok.
En als de 2 blokken bezet zijn kan het meest linkse wissel gewoon vrij gegeven worden voor het andere perron.
Dit gebeurd nu ook.
Anders zou het niet mogelijk zijn om locs op beide perrons tegelijk te hebben staan.

Mvg; Alex
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Dit kan in het automatisch rijden zonder route toegepast worden door gebruik te maken van het "spoornummer" wat is te gebruiken in de optie Stations Wijzigen
Bij het automatisch rijden zonder route zal iTrain dan zien dat bijvoorbeeld Blok 2A en Blok 2B ingesteld staan als spoor 2 en zodoende slechts 1 keer stoppen op spoor 2 en niet 1 keer in 2A en vervolgens weer in 2B.
Lees hiervoor ook de handleiding pagina 99.

Bij het rijden volgens Route kan men precies aangeven waar gestopt moet worden in het station door de blokken op te geven.

Het kan dus in iTrain en het zal ongetwijfeld ook in andere systemen mogelijk zijn.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Die optie zat onbenoemd ook al in versie 2. Ik heb al tijden een station met spoor 3a en 3b en met juiste afstelling van de treinlengte (en detectie) en terugmelder definitie kon een trein keurig over twee blokken gezet worden en de voorliggende wissels vrijgeven. Mijn opmerking gaat er dus over dat er enig denkwerk van de gebruiker aan vooraf moet gaan....
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Kees, nu met de mogelijkheden van automatisch rijden zonder route gaat die vlieger niet op.
Een trein zal altijd in het eerste staionsblok stoppen wat hij tegenkomt. Door beide tegen elkaar aan liggende blokken samen te voegen als spoor X zal de trein zo stoppen dat de lengte van de trein past op dat spoor.
In de vorige versie hadden we niet deze mogelijkheid omdat het random rijden niet mogelijk was in V2.

Ik heb zelf ook een kopspoor verdeeld over Blok 12A en 12B en ook daar heb ik de mogelijkheid om een trein te laten stoppen via vaste route dat is wat anders dan wat nu kan in 3.0.

Dat er denkwerk aan vooraf moest gaan is dan logisch maar iTrain geeft nu ook de mogelijkheid om met minder denkwerk toch automatisch te kunnen rijden en dat is voor velen een hele opluchting ;) :)
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Bedankt voor de reacties en als ik het goed begrijp:
Stel dat ik op spoor b (onderste spoor), bestaande uit 4 railstukjes 24188 (18cm), met daarin in het midden een wissel (aftakking naar spoor A dat dan nog eens vertakt naar een bergbaantje)  een kittel van links laat binnenkomen, dan kan ik die perfect laten stoppen voor de wissel (Blok 1 -onderste spoor, bestaande uit 2 x 24188) om hem nadien naar het bergbaantje te laten afbuigen. Een langere trein kan ik dan voorbij de wissel laten stoppen (blok 2 onderste spoor). Hierbij beschouw ik dan blok 1 en 2, in theorie, als één geheel. De volgende trein moet dan binnenkomen op spoor A (bovenste).
Op volledig random rijden of automatisch, is het nog eenvoudiger: dan wordt blok 1 en 2 (onderste spoor) met in het middel de wissel gewoon SPOOR B en kan de langere trein voorbij de wissel stoppen op de wijze alsof het onderste spoor een volledig blok is.
Ps: ik wou een JPG file invoegen als afbeelding maar dit lukte mij niet. Ik kreeg telkens een kruisje te zien. Vandaar een URL.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Staf, een afbeelding uit Mijnalbum plaatsen gaat heel eenvoudig.

Plaatje aanklikken, wordt dan in een nieuw scherm getoond, de url die erboven staat kopieëren en via een IMG plaatsen.
IMG is het linker icoontje onder de B van Bold.

Ik zal een testopstelling maken in iTrain, moet er alleen even tijd voor vrij maken.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Bedankt Tom. Ik heb geduld en ik weet dat je een druk agenda hebt.
en dan nu een grotere en betere afbeelding:

Joepie gelukt
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Citaat van: keeszondag op dinsdag 17 december 2013, 23:24:51
iTrain kan overweg met massadetectie,

Beste Kees, 

Even een vraagje wat heeft massa-detectie te maken met iTrain? Leg me dat eens uit.

Groetjes.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Simpel toch al heet ik geen Kees , zonder detectie heb je niets aan iTrain , je snapt hem toch wel of ?????????

Mvg: Alex
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Eens met Alex en lees de vraag van Staf in zijn eerste berichtje, dan snap je mijn opmerking....
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Kees en Alex,

Massadetectie is een manier van bezetmelden die gerelateerd is aan de gebruikte bezetmelder, dus het type melder. Dat heeft toch helemaal niet met iTrain te maken, die reageert alleen op de terugmeld commamdo's die via de centrale doorgegeven worden van de status van de betreffende terugmeldmodules.
En of die modules nu via massa-detectie werken of via stroomdetectie of met een reedcontact of met een Hall sensor daar heeft iTrain en zelfs de centrale helemaal geen weet van, de opmerking iTrain werkt met massadetectie slaat dus helemaal nergens op.

iTrain werkt dus met terugmelding en terugmelder en welke dat doet er niets toe.


Groetjes.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Staf, ik heb het even uitgetest en ook met automatisch rijden zonder routes gaat het lukken.
Ik heb een schakelbord samengesteld zoals je hebt getekend alleen heb ik er een bergstation aan geplakt en een schaduwstation.
De Kittel zal naar het bergstation gaan, in het schaduwstation heb ik de drempelwaarde op 2 gezet wat het aantal vrije blokken aangeeft.
2 treinen van verschillende lengtes komen het CS binnen zodat 1 trein in het CS beide blokken bezet en de kortere trein door zal rijden naar het vrije blok in het station.
Hoop dat je er wat aan zal hebben.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 14 december 2013, 06:26:59
Ben dat is heel goed te doen hoor.
Je kunt  het heel keurig af laten remmen.
Je moet dan wel erg in houden dat je de melders zo'n beetje op gelijke afstand hebt staan.
Anders is het in een ander blok weer niet zo mooi.


Deze begrijp ik niet. Waarom moeten de melders op ongeveer gelijke afstand staan om in ieder blok mooi te kunnen remmen? Is praktisch ook niet haalbaar.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Tom,  dit is een duidelijk antwoord en precies zoals ik het wil hebben. Bedankt.  :)
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Fijn dat het helemaal naar je wens is.
Heb je het kunnen bekijken via 3.0 anders maak ik er nog even een klein filmpje van.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Tom, ik heb enkel een demo versie. Freddy heeft een pro en daar heb ik i-train al zien werken. Nu de versie 3.0 uit is, hoop ik dat de kerstman mij niet vergeet. Als het niet te veel van je tijd vergt, dan graag een filmpje. Is toch altijd wel duidelijker en ik denk dat andere leden er ook wel baat bij hebben. Trouwens: wanneer slaap jij eigenlijk? :)
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Henk.
Als je de afstanden heel erg verschillend houd kun je het niet zo mooi maken als dat je probeer (ik zeg dus probeer) om de afstanden het zelfde te houden.

Bij mij mininmaal 2 rail lengte's , heb er 1 met maar 1 rail lengte.
Nu kun je je loc en iTrain op meerdere manieren afstellen (op/afrem snelheid - rijsnelheid instellen) en als je dan ziet dat hij netjes afremt en dat minder mooi doet bij dat blok met maar 1 afrem rail.

Hoe dat nu precies werkt met maar 2 melders (heb bijna overal in mijn blokken 3 melders), daar benk wat minder mee op de hoogte , daar ik alleen dit bij de opstelspoortjes heb.....en daar rijd de trein toch al (automatisch - extreem langszaam.

Maar alles hangt en staat bij de instellingen die jezelf kunt opgeven/aanpassen.

Mvg: Alex
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Geen leren remmen? Dat het programma leert hoe een loc in verschillende blokken ook verschillend moet reageren.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Citaat van: stafmarklin op donderdag 19 december 2013, 13:08:20
Tom, ik heb enkel een demo versie.
Als het niet te veel van je tijd vergt, dan graag een filmpje. Is toch altijd wel duidelijker en ik denk dat andere leden er ook wel baat bij hebben.

Staf ik slaap als ik slaap heb, kan ieder moment van de dag zijn.
16 jaar lang alleen maar bedden om me heen gehad, dan ben je aardig uitgeslapen hoor :)

Filmpje :idea:

KLIK
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
 :)Respect Tom. Forumleden zoals U geven de hobby een extra "boost en stimulans" . Zonder U, Xander, stuwers van Hip en andere bezielers zouden velen opgeven. Bedankt.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Staf, dank je wel voor deze mooi woorden. O:-D

Momenteel hebben we bij H.I.P. uiteraard ook de update naar 3.0 binnen en wel de update van Standaard naar Pro.

Samen met Alex (Alibengalie) heb ik gistermorgen de laatste hand gelegd aan de demobaan 3.0 bij H.I.P.
Viel me wel op dat Alex soms meer wist en zag dan ik, toch wel lekker om met iemand samen de boel te bekijken 2 zien en weten meer dan 1.

Het idee van de demobaan is dat iedereen dat thuis ook wel kan gebruiken, geen ovaal met een inhaal spoor maar gewoon 5 blokken die d.m.v. 3 wissels aan elkaar zijn verbonden en 3 locs het heen en weer laten krijgen.
De demobaan is ongeveer 160cm x 25cm, een formaat wat iedereen wel thuis ergens in een donker hoekje kan opslaan.



Alles gecontroleerd zodat de 28e december de eerste groep gelijk al met de workshop iTrain 3.0 gaan kennis maken.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Ziet er goed uit Tom, nu nog de juiste foto van de Strukton loc en het is helemaal af.
Aanstaande zaterdag ben ik ook in Werkendam en kom even meekijken naar de nieuwe versie.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Dat dat zomaar mag..... :D

Die Tom is gewoon te goed voor deze wereld , ....hij laat gewoon iedereen zo maar toe....onbegrijpelijk..... :D

Maar eigenlijk toch wel leuk , wie weet straks ook wel een overstap naar iTrain.... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Ziet er goed uit Tom... Heb me ingeschreven voor 19 april (voor de tips, trucs & andere handigheidjes)
Heb nog geen bevestiging van Peter, maar die komt vanzelf hoop ik....
Ben mijn schaduwstation nog aan het opbouwen, hoop in de vakantie zover te komen dat de treinen weer kunnen rijden....
Die spiraal kost meer tijd dan verwacht  :P
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Je hebt een pb Leo


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Nu met de juiste plaatjes.

Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Mooi hoor.

Ziet er goed uit.

Alleen is structon met een k.
Dus Strukton :D.

Werkt de baan ook al helemaal probleemloos?

Groeten Sander.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Ook dat dan maar aanpassen, ben niet zo thuis in al die benamingen, heb meer verstand van bedden en bankstellen, hahaha.

Zaterdag met 3 locs lekker de boel uitgeprobeerd en dat verliep wel allemaal naar wens.
Zal de locs een keer mee naar huis nemen om ze te ijken, dat gaat helaas niet want daar is het baantje net te kort voor.
Maar geen probleem, kan ik thuis wel regelen, heb ik een los spoor wat ik aan de baan hang en dat kan ik dan ook koppelen aan het bestand voor HIP.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Ging helemaal  :thumbup: Tom zaterdag , ben er getuige van geweest.

Mvg: Alex
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Mede dankzij jou helpende hand Alex  :thumbup: :thumbup:, ja 2 zien toch meer dan 1 ;)
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Nee hoor , je zat iets te dicht bij het grote scherm ,en dan zie je de dingen net even anders dan op afstand.

Maar het werkte prima Tom , kan ook niet anders...... :D

Mvg: Alex
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Citaat van: Leeeke op zondag 22 december 2013, 22:16:08
... Heb me ingeschreven voor 19 april (voor de tips, trucs & andere handigheidjes)
...
Hoi Leo,

Ik had me ook al opgegeven voor die datum.
Kunnen we wel weer poolen, rij ik wel deze keer.

Groeten,
Ton.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Helaas is er iets mis gegaan met aanmelden...
Mijn aanmelding is helaas niet goed doorgekomen en iTrain op de 19e gaat voor mij dus niet door....  :-(
@ Ton : Jammer Ton, had graag weer samen willen rijden, bedankt voor het aanbod  :D
Barry (BRietdijk) uit Etten Leur gaat ook.
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Vandaag gaan we onze iTrain cursisten 2.0 een beetje bij spijkeren over 3.0.
Er wordt een man of 15 verwacht dus het belooft een drukke boel te worden.

Ben benieuwd hoe de huidige gebruikers al omgaan met 3.0 en of ze veel vragen op me af zullen vuren.
Ik vuur wel terug dus ook ik kan weer wat van de andere leren.

Op naar Werkendam. :)
Re: iTrain vraagbaak voor starters n.a.v. demo bij Hobby in Praktijk
Nou , vandaag was het dan weer zo ver , voor de opfris cursus 3.0.
Was uiteraard weer voor 5 uur wakker , en dat komt gelukkig niet van de iTrain zenuwen.....maar dat is mijn normale tijd dat ik uit me mandje ben.
Gelukkig mocht ik al vroeg op de koffie komen , joh er is daar altijd zo veel te zien , vervelen die ik me vrijwel nooit.
We zaten met een leuke ploeg (ben erg slecht in het onthouden van namen .....sorry) en na het voorstel rondje over wat voor versie iTrain je thuis hebt begonnen de gesprekken los te komen.
En hebben we in die paar uur weer aardig wat geleerd , en de mogelijkheden bekeken zowel uit mondelinge ervaringen als het laten zien op het scherm.
Er zijn tenslotte onderdelen die je snel over het hoofd ziet.
En zeker vandaag weer wat nuttige tips gehad , die ik zeker nog is straks ga proberen.
En een mooi stickie waar alles nog is fijn opstaat.
Voor mij was het weer een genot om andere iTrain liefhebbers te ontmoeten , die gelukkig iets andere ideeën hebben dan ik zelf heb.
Ik ben een voorstander van half autoamaat en half zelf doen.....maar kan uren genieten van de baan ook al staat alles op automaat......en vandaag met meer leden die daar anders over dachten leuke gesprekken gehad.
Immers . iedereen beleefd zijn hobby anders.......helemaal  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Tom en Hans , hartelijk dank dat we vandaag weer bij jullie over de vloer mochten komen.
En over de voor mij zeer duidelijk adviezen.

Mvg: Alex