Ondanks dat ik geen echte starter meer ben ( heb iTrain al vanaf versie 1) Blijf ik af en toe met onderdelen van het programma vechten. De logica van het programma is niet mijn logica helaas. (Toch kan ik prima rijden met het programma zonder de routes.)
Zo ook met treinroutes. Die heb ik al heel lang geleden(uit pure frustratie) links laten liggen. Omdat ik wat bijgebouwd heb, zal ik de treinroutes helaas moeten gaan gebruiken (of het handmatig gaan doen, maar daar heb ik geen programma voor gekocht.)

Wat wil ik: Vanuit mij schaduwstation met een route een trein naar mijn opstelstation laten rijden.
Schaduwstation is blok 1 t/m 5 en mijn opstelstation is blok 48 t/m 51.
Op de bijgevoegde print screen begin ik onderaan (in het geel ) bij de DB 55 5555 en rijdt vooruit naar blok 10 (helemaal bovenaan) daar moet gekeerd worden en terug (de rode lijn) naar het opstelstation (daar wordt dus "achteruit geparkeerd") daarna moet de route afgelopen zijn.
Ik heb een route gemaakt die begint met Blok 1 tm 5 die in de richting "vorige" moet vertrekken dan in blok 10 moet keren en via blok 47 naar blok 48 tm 51 gaat.
De DB 55 5555 gaat vrolijk de andere kant op (dus achteruit). Ook als ik de richting aanpas blijft hij achteruit rijden.
Waar zit ik fout?
Nog even een opmerking: mijn schaduwbaan kan van twee kanten bereden worden. Deze route mag alleen gebruikt kunnen worden als de trein vanuit volgende naar vorige is gereden,
Meine