Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.

Gestart door tomhas maandag 15 juli 2013, 19:35:54

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Maarten, dit antwoord net ontvangen van Xander, de versie is zoals je kan lezen volledig dus ook met alle afbeeldingen, geluiden en layouts,

Citaat:

Tom,

De proeflicentie is gewoon een sleutel die tijdelijk toegang geeft tot je iTrain installatie. Dus je krijgt alles wat je ook krijgt als je koopt alleen dan voor beperkte tijd.

Afbeeldingen moet je onder macOS (Apple) zelf even naar de juiste map kopiëren. Bij Windows kies je dat in het installatie-script.

Met vriendelijke groet,

Xander Berkhout
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Ik heb de plaatjes gevonden. Ze stonden in een map waar ik iTrain niet in had geïnstalleerd.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Korte vraag:
Kan met iTrain 2 draaischijven aangestuurd worden?
TT-Dec decoder kan met 2 basis adressen geconfigureerd worden.
Ik heb in iTrain handleiding gelezen dat je het basisadres opgeeft voor een draaischijf, dat zit dus goed.
Maar kunnen er 2 draaischijven aangemaakt worden op een iTrain baanplan?
Alvast bedankt voor uw antwoord
Alain
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Ja, hoor moet geen probleem zijn wel beide met verschillende adressen maar dat is natuurlijk logisch.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
 @citaat  :thumbup:
Bedankt Tom!
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
ik ben begonnen mijn baan te maken in iTrain, maar ik kom niet van de melding k9 af  melding is dat hij in meerdere blokken zit.
wie kan zien wat er fout is.  en ben ik verder op de goede weg ?
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
ik heb mijn baan in itrain gezet maar krijg melder k9 niet goed.
melding is k9 zit in meerdere blokken
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Eerst even de juiste bestandnaam, je gebruikt tcd dat verwijst naar iTrain 4, in 5 gebruikt je als extensie tcdz en dat kan je ook gewoon als bijlage mee sturen.
Er zijn wat zaken die niet goed staan, je kan dat al snel zien omdat er een grijs blokje omheen staat. Dan zit dat element niet in het baangedeelte maar er boven of er onder.
Je gebruikt ook enkele verkeerde bezetmelders, die zien er uit als een ovaal en worden Anders genoemd, gebruik de bezetmelder met de naam Bezet daar kan je ook de lengte ingeven van de bezetmelder.
Verder moet je alle blokken nog eens langs gaan en in de blokeigenschappen op Vul Automatisch klikken (we noemen dat kortweg een VA)
Als je dat hebt gedaan dan ga je naar Koppelen lijkt op een magneetje.
Verder zijn er blokken die een richtingspijl missen en zijn niet alle wissels voorzien van een naam en/of adres.
Voorlopig heb je dus wel even wat te doen, krijg je het niet opgelost dan lezen we het wel weer mee.

Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Bovenaan heb je in 6 blokken 2x een rijrichtingspijl getekend. In 4 van die blokken zijn ze tegengesteld gericht. Dat gaat niet goed komen.

In versie 5 zijn rijrichtingspijlen niet meer verplicht. Toch is het sterk aan te bevelen om dat wèl te doen. Het advies is: slechts één rijrichtingspijl per blok.

Bijna alle seinen hebben nog een naam nodig.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
ik krijg k9 nog steeds niet goed
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Waarom krijg je dat niet goed ?
In de Diagnose staat toch vermeld dat K9 voorkomt in Hoofdspoor_1 en Spoor 2 ?
Een van de twee K9 verwijderen door naam en adres veranderen.
Melder K32isook niet goed: overlapt een andere melder in hetzelfde blokken.
Verder heb je nog werk tedoen aan je loc's en seinen.

Cees
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Zelfs als ik spoor 2 verwijder zeg hij dat k9 in beide sporen voor komt.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Dan vraag ik me af hoe je dat doet.
Je moet de blokeigenschappen aanpassen. Bij een van de twee moet je melder k9 verwijderen en vervolgens die melder een andere naam + adres geven.

Cees
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Melder K9 zit in 2 blokken, dat komt omdat 1 blok niet meer bestaat in het schakelbord maar nog wel in de database voorkomt, zo krijg je de foutmelding.
Verder liggen er nog veel problemen die je niet hebt opgelost zoals elementen die buiten het spoor vallen, dat kan je zien aan het grijze blokje wat er omheen zit.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Zie de verschillen, zo was het en zo kan het er uit zien als je alle adviezen had gebruikt.
Je ziet dat er ook al een trein virtueel aan het rijden is, rood is waar hij het blok bezet en geel/oranje is waar hij naar toe gaat. (EDIT: correctie verkeerde bijlage)
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
coool,

was mijn cs3 plus controller maar terug, dan kon ik het uitproberen !!!
die is in reparatie.

Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Begrijp je nu wat er in het 2e plaatje is veranderd.
Kom je er helemaal niet uit geen probleem, heb hier het bestand aangepast, dan kan ik het de volgende keer in de bijlage zetten.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
ja ik begrijp het probleem, maar kreeg het niet opgelost.

zou je het baanplan terug willen sturen.


k9 probleem eindelijk opgelost.

programma is niet fijn
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Beste allen

Ik ben begonnen met het sporenplan van mijn baan in te voeren in iTrain

Nu loop ik tegen een probleem dat ik mijn kruiswissels Marklin 2260 niet correct werkend kan krijgen.
Het wissel schakelt, maar niet om en om, afbuigend en dan weer recht.
Ik ben ook op het Itrainforum aan het zoeken geweest, daar staan wel 2 artikelen, maar als ik dat probeer werkt het nog steeds niet zoals ik het wil hebben.

Overigens ik weet dat er nog een heleboel ingevoerd en gewijzigd moet worden.

Alvast bedankt voor eventuele suggesties
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Welke kruiswissel(s) krijg je dan niet goed ?
Er zitteen er meerdere in het baanplan.
Bij de ene kruisweissel gebruik je adres "Enkel" en bij een andere adres "Dubbel"
Wanneer ik een kruiswissel aanklik in de grid wordt er wel geschakeld (toestandswijziging) zoals het zou moeten.

Cees
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Hallo Koos,

Om welke Engelse wissels gaat het? De Engelse wissels 60 en 140 hebben een onjuiste adresaansturing. Bij beide wissels heb je een tweede Uitgangskolom ingevuld. Hier en daar is dat zelfs tegenstrijdig aan de eerste Uitgangskolom. Er is steeds maar één Uitgangskolom noodzakelijk. Een tweede kolom komt pas aan de orde als er meerdere adressen gebruikt worden.

Aanvulling: Cees (hierboven) schrijft ook over wissels met een dubbele aansturing. Dat zijn de wissels 60 en 140.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Beste Cees en Martin

Het gaat om alle kruiswissels, dat er op dit moment kruiswissels zijn met verschillende instellingen dat klopt, ik ben aan het proberen geweest of ik zelf de juiste wissel met de correcte instellingen kon vinden, om dit te gaan toepassen op alle andere kruiswissels.
De bedoeling is 1 keer schakelen is recht en de volgende keer alles afgebogen en daarna weer alles recht

Ik hoop dat er iemand is die de oplossing of dit eerder heeft meegemaakt

Alvast bedankt
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
wat ik weet is dat itrain het anders doet,  recht door   of krom naar rechts   of krom naar links    or de andere rechtdoor.  itrain gebruik 4 stappen !
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Rene

Ja daar ben ik ook achter gekomen maar dat gaat problemen geven.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Er bestaan diverse mogelijkheden.
Halve Engelsman laat ik even buiten beschouwen.
Over het algemeen zijn op de modelbanen de Dubbele Engelsmannen in gebruik.
Die zijn er in een enkele uitvoering, hebben 1 aandrijving en er zijn er met een dubbele aandrijving.
Met een enkele aandrijving hebben dan 1 adres
De dubbele  met 2 aandrijvingen hebben dan 2 adressen.

De dubbele Engelsman met 1 aandrijving gaat in de standen AC of BD X (recht) of AD of BC )(
Lees eventueel blz 99 na van de handleiding.

Gewone kruisingen krijgen wel een naam maar hebben geen aandrijving dus ook geen adres.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Citaat van: iTom op vrijdag 24 juli 2020, 10:19:43

De dubbele Engelsman met 1 aandrijving gaat in de standen AC of BC X (recht) of AD of BC )(
Lees eventueel blz 99 na van de handleiding.

Gewone kruisingen krijgen wel een naam maar hebben geen aandrijving dus ook geen adres.

Aan het vaste kruis kun je buiten alleen de naam, die verplicht is ook een adres toekennen, en dat is vooral handig bij een kruiswissel (scissors) in de tweerail baan. Daarmee kun je namelijk een ompoolrelais sturen, voor de juiste polarisatie van het vaste kruis. Gelukkig zit deze mogelijkheid in iTrain en mist deze optie in Koploper, waarbij je voor de laatste allerlei moeilijke workarounds nodig heb.

Groetjes.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Ik ben zo vrij geweest om van de Marklin site een bovenaanzicht van mijn kruiswissels te nemen het gaat om wissel 22260.

1 keer schakelen is alles recht nog een keer schakelen is alles krom dit met 1 aandrijving.
Foto bron: Marklin
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Koos, dat is toch geen enkel probleem. iTrain is zo slim dat hij weet hoe hij het wissel moet schakelen, als hij van de A of B of C of D kant komt. Het probleem wat je denkt te hebben is niet aanwezig.

Groetjes.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Citeerstanden AC of BD X (recht) of AD of BC )(

ik lees AC of BD is rechtdoor en die andere AD of BC is afbuigend, volgens mij heeft iTom het goed.... :D
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Dat hele A,B,C,D verhaal is helemaal niet belangrijk.

Als je de wisseleigenschappen van het engelse wissel invult en de wissel met een enkele aandrijving bediend, vult iTrain de standen bij AC, BD, AD, BC zelf in.

Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Citaat van: feniks op vrijdag 24 juli 2020, 14:46:01
Citeerstanden AC of BD X (recht) of AD of BC )(

ik lees AC of BD is rechtdoor en die andere AD of BC is afbuigend, volgens mij heeft iTom het goed.... :D
iTom heeft het om  13:58:49 aangepast. Zie onderaan in zijn bijdrage. Mijn post over de bijdrage van iTom en de volgorde van de letters heb ik verwijderd, want ook de volgorde van de letters is aangepast.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
opgelost dus  ;)
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Morgen kan ik weer verder gaan met de suggesties
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Beste meedenkers

Het is gelukt om de kruiswissels op de juiste manier op het baanplan aan de gang te krijgen.

Iedereen bedankt voor alle hulp.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Koos,

Volgens mij was dat niets meer dan het tekenen in het sporenplan en het element een naam en adres geven. Moeilijker dan dat is het niet. ;)

Groetjes.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Wim

Daar heb je helemaal gelijk, ik bleef ook even steken op de positie van de punt in de tekening.
Maar alles functioneert en dat is het belangrijkste.

Ik heb nog veel invulwerk te doen, maar ook dat is hobby

Bedankt en goed weekeinde
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
thom, zou je het aangepaste baanplan willen sturen.

groet  rene
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Allen,
Ik ben aan het proberen om treinroutes te doorgronden, maar ik loop als beginner vast. Op bijgevoegd baanplan wil ik de onderhoudstrein alle sporen laten berijden, het begin is gemaakt echter stopt de trein op B24 en stopt daar. Als ik dan op het pijltje "start" klik krijg ik de melding "route niet mogelijk vanaf deze positie. In de route heb ik het schaduwstation gespecificeerd met de gedachte dat iTrain gaat kijken welk sporen er vrij zijn en daar dan eentje van kiest en verder de route vervolgt. Moet ik daarom elk spoor benoemen en niet een station kiezen als de loc uit B29 komt?
Dan nog een 2e vraag hieromtrent, kan ik in een route ook laten keren en achterwaarts een ander spoor laten kiezen als dat mogelijk is? Ik verklaar een beetje:
De loc komt uit B29, kiest B24 rijdt verder naar B18, stopt na de eerste melder, keert  en rijd achterwaarts over B27 tot B29, keert weer en neemt B29 enz tot het hele schaduw station gedaan is. Dit natuurlijk als de sporen vrij zijn, anders bij bezet gewoon verder van B18 naar B22 en verder?

mvg

Dirk
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Bij mij stopt de trein in B29. De blokken B10, B16 en B29 heb je bij de route in een lijst gezet. Dat betekent dat die blokken parallel zouden moeten liggen. Maar ze volgen elkaar op. Dus die blokken staan in serie. Dat lijkt mij niet goed.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Dirk, deze vraag en dit probleem bespreken we toch al op het iTrain forum. Dat sporenplan met acties heb ik voor je gemaakt, als je het niet begrijpt vraag het of daar of rechtstreeks. Dan leggen we het aan je uit, net zolang tot dat je het begrijpt, ook al zal dat weleens lang kunnen duren.

Groetjes.

PS.: Ik zie dat het een sporenplan is met treinroutes, was dus beter geweest om het sporenplan een andere naam te geven, ontstaat er ook geen verwarring.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Dirk,

Die markeringen begrijp ik niet, misschien moet je de uitleg daarover in de handleiding nog maar eens aandachting lezen.
Verder werkt dit niet omdat er nergens wachtijden zijn. Lijkt mij een logische optie om in een station te wachten, als alle treinen daar doorrijden heeft het station geen enkele functie.

Waarom zijn alle aanpassingen uit vorige sporenplannen nu weer verdwenen? Zo kunnen we natuurlijk wel aan de gang blijven. En verval jij iedere keer weer in dezelfde fouten in het sporenplan.

Groetjes.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
@Wim,
Welke markeringen bedoel je?
En het is niet de bedoeling dat de onderhoudstrein zou stoppen, het is de bedoeling dat die de hele baan doet. De vraag gaat over een treinroute, niet over acties.
Bedoel je met de verdwenen aanpassingen de perrons die op de sporen liggen, Dit is een oudere versie die nog de perrons op de verkeerde plaats getekend zijn, het noemt ook "Baan Dirk met 3acties om te testen", dat is niet het definitieve plan maar een probeer om de route op te proberen, Ik dacht niet dat ik deze vraag op het andere forum geplaatst had. Dat ik nu hier ook een vraag stel is omdat op het iTrain forum een beetje teveel info komt en nu hoop ik dat hier wat meer beginners zijn die met beginnersvragen zitten en waar beginners antwoorden komen.
Ik zoek overal mijn weg.

mvg

Dirk


Citaat van: mphoi op woensdag 29 juli 2020, 18:59:56
Bij mij stopt de trein in B29. De blokken B10, B16 en B29 heb je bij de route in een lijst gezet. Dat betekent dat die blokken parallel zouden moeten liggen. Maar ze volgen elkaar op. Dus die blokken staan in serie. Dat lijkt mij niet goed.

Ha, Ok, daar zit ik dus fout, Dat ga ik morgen dan eens overnieuw doen, Ik moet dus alle blokken achter elkaar nemen en geen groeperingen maken. Prima, dat doen we dan

bedankt

Dirk
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Dirk

Je kunt een trein via een route gewoon van station naar (schaduw)station laten rijden.
Het is niet nodig om alle tussenliggende blokken op te nemen.
De trein zal dan een vrij spoor in het station kiezen.
Wanneer je wilt dat de trein alle blokken in een (schaduw)station aandoet, dan zul je het "rondje" steeds moeten herhalen en dan voor elk rondje één ander spoor in elk station in de route moeten opnemen.
Dat spoor moet dan wel onbezet zijn wany anders van de route weer stil.

Cees

Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Dirk, lees nu eens goed wat we je schrijven en als advies geven.

Een treinroute begint in b.v. blok 7 en de gehele treinroute eindigt ook weer in blok 7 waarbij in het laatste blok een wachttijd moet hebben. Dat zijn de spelregels voor een treinroute.

De markeringen zijn de paarse pijltjes in de eerste kolom.
Als je niet weet wat iets doet gebruik het dan niet of lees eerst wat het wel doet en waar het voor is bedoeld.

Werk nu gewoon verder met de laatste versie van je sporenplan zo maak je het voor je zelf duidelijker, en lopen wij niet iedere keer tegen dezelfde fouten aan, die we dan alsnog weer moeten verbeteren.

Dus niet iedere keer zomaar een oudere versie gebruiken.

Groetjes.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Citaat van: Pt2/3 op woensdag 29 juli 2020, 22:04:14
Dirk


Wanneer je wilt dat de trein alle blokken in een (schaduw)station aandoet, dan zul je het "rondje" steeds moeten herhalen en dan voor elk rondje één ander spoor in elk station in de route moeten opnemen.
Dat spoor moet dan wel onbezet zijn wany anders van de route weer stil.

Cees



Cees,

als ik het goed begrijp moet ik dus ,als ik bvb 15 stationsporen heb 15 rondjes moeten maken? Kan ik dan niet bvb een route maken per station waar telkens als er een stationspoor gereden is de loc achterwaarts het parallel liggende spoor volgt? dus een soort zig-zag treinbeweging,

Dirk
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Dirk,

Ja, dat kan. Je kunt ook een teller maken, je kunt van alles, als je maar weet hoe het werkt. Jij bepaald in hoofdlijnen wat er moet gebeuren. Niets moet maar er kan heel veel.

Groetjes.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Citaat van: Sprinter op donderdag 30 juli 2020, 11:41:33
Dirk,

Ja, dat kan. Je kunt ook een teller maken, je kunt van alles, als je maar weet hoe het werkt. Jij bepaald in hoofdlijnen wat er moet gebeuren. Niets moet maar er kan heel veel.

Groetjes.

Verdorie, dat zulks nog niet bij me opgekomen is, ik moet gewoon weten hoe het moet, hoe simpel kan een antwoord zijn.

Dirk
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Dirk,

In beginsel heeft Sprinter Wim het antwoord al gegeven, alles kan.
Vijftien rondjes lijkt me wat overdreven. Wanneer met gebruik van de keerlussen het rondje station A -  station B - station C - Station B - Station A v.v. wordt afgelegd,  kunnen er in één ronde zes sporen worden aangedaan. In de volgende ronde weer zes maar dan kan er sprake zijn van een spoor dat voor de twee keer wordt aangedaan. Station Laden heeft immers maar vier sporen. Met drie rondjen zij alle zes sporen van station Hasselt één keer gepasseerd.

Cees
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
ik zou qua "routes" simpel en eenvoudig beginnen, eerst de basiskennis goed op orde en dan kan je altijd verder uitbreiden met al die mogelijkheden en keuzes in iTrain
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.
Vrienden,

Eigenaardig fenomeen op mijn nieuw baantje. CS2 en iTrain connectie is via router en Loc rijdt over de baan zoals het hoort, zowel via CS2 als iTrain. Maar... Heb de LDT bezetmelders (4 modules) aangesloten via de OUT  aan de CS2 onderaan, met het speciale kabeltje . De andere modules heb ik verbonden via UTP/Patch kabeltjes via IN en OUT. (TM's niet op volgorde op de Modules)
Ieder blok heeft 3 TM's en nu..... wanneer loc bv in blok 1 rijdt, geeft er in blok 3 ergens een TM de melding en uiteraard in blok 1 niks. Heeft dit misschien te maken met de volgorde van aansluiting modules?