Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.

Gestart door tomhas maandag 15 juli 2013, 19:35:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Bedankt voor het uitzoeken Alex :thumbup:
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Een proeflicentie van 2 maanden is echt geen beperkte licentie.
Even verder lezen staat dit

citaat:

U kunt de software een beperkte tijd (2 maanden) zonder beperkingen gebruiken door te registreren. Na de registratie ontvangt u een tijdelijk geldige licentiesleutel en een link naar het iTrain-forum voor ondersteuning bij vragen en problemen.

Wat Alex bedoelde is alleen als je werkt zonder een geldige licentie.
Dat is als je alleen het programma download, dan is het inderdaad beperkt zoals Alex aangeeft.
Je kan beter een gratis proeflicentie van 2 maanden aanvragen zo dat je volledig aan de slag kan met iTrain.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Heren,
Het is idd zo dat er een (tijdelijke) code nodig is, die heb ik aangevraagd en nu is alles unlocked. Ga nu weer eens verder knutselen.

Dirk
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Ik had begrepen uit de berichten dat je al een proeflicentie had.
Mooi dat je die nu wel hebt en zo kan je weer met Stap voor stap verder gaan.
De meeste fouten ontstaan omdat men niet het VA (Vul Automatisch) gebruikt. Doe dat regelmatig, loop vanaf je eerste blok tot aan je laatste blok de eigenschappen door en geef gelijk een VA, dan weet je zeker dat alles goed staat.

Met een route moet je wel rekening houden dat de route eindigt in het blok waar de route ook mee is begonnen. Het laatste blok in de route krijgt dan ook nog een wachttijd, het eerste nooit want waarom zou je een route beginnen met een wachttijd  :)
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Zo, de software is gekoppeld aan de centrale, en gelijk al een vraag, eigenlijk 2 vragen:
* Kan ik een vinkje oid zetten bij sommige wissels die verkeerdom schakelen? Ik heb overal servo's, en in koploper moet ik gewoon melden dat de wissel fout is aan gesloten. Kan dat in Itrain ook?
* Bij de terugmeld punten, kan ik die nummeren met 1.01, 1.06, 2.01, 3.06 enz ipv de oplopende nummering? dit omdat het dan gemakkelijker is om de baan over te brengen. Na wat zoeken had ik gevonden dat Itrain zelf niets doet aan de nummering en dat het geregeld wordt door de centrale is dat zo?
Voor Itrain gebruikers mss vloeken in de kerk, maar voor mij een pak werk minder :)

mvg

Dirk
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
-Dirk:
1ste vraag: Ja dat kan ook.
2de vraag: zolang je maar een uniek nr aan elke melder toekent
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Ik zou persoonlijk de wissels andersom (goed) aansluiten, dan kun je daar de fout niet meer mee ingaan.
Maar in iTrain is dit aan te passen in de wisseleigenschappen van de betreffende wissel. Dubbel klik op de uitgangen en je kunt dan rood/groen omdraaien. Groen=recht, rood=afbuigen.
Zie afbeelding.

Snap niet helemaal wat je precies bedoel met de nummering van de melders. Mijn inziens, lekker belangrijk welk adres ze hebben. Als ze maar uniek zijn :D.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Beste Dirk,

Ik zal laten zien hoe dat kan, daar heb je meer aan dan alleen het antwoord dat het kan.

Klik op het wisselelement, de wisseleigenschap zal dan geopend worden.
Dan klik je op tabblad Toestandwijziging.
Zoals op het plaatje is te zien kan je dan de afbuig en rechtdoor veranderen, links is de standaardsituatie, rechts als het wissel verkeerd omgaat.
Met een servo kan het zijn dat je de schakeltijd wat moet verlengen zodat de tongen goed de rails raken.



2e vraag,

Onder voorkeur kan je onder tablad Interface 16 gebruiken bij terugmeldadressen.
De adressen worden dan 1.1 tm 1.16 en 2.1 tm 2.16 enz.

Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
OK, ik ben niet duidelijk geweest. Ik heb voorlopig 3 modules met elk 16 uitgangen. Nu zou ik graag de nummering van Koploper aanhouden, die loopt op per module, dus module 1 is 1.01,1.02,1.03.......1.16 en de 2e module is dan 2.01,2.02,2.03.....2.16 en die is dan 3.01,3.02 etc. Als ik naar de terugmeld controle ga zie ik 1,2,3,4,5.......16,17,18,enz dit vraag ik omdat ik dan mijn uitgeprinte lijsten kan gebruiken.
Wat betreft het verkeerd aansluiten, als ik de foute wissels ga ompolen dan moet ik in koploper ook weer alles aanpassen, vandaar.

Dirk
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Dirk, je hoeft je servo's niet om te polen en als je in Voorkeur de terugmeldadressen op 16 zet heb je bijna dezelfde nummering als in koploper, daar staat alleen in de serie van 1.1 tm 1.9 een 0 in, dat gaat helaas niet in iTrain.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Tom, super, bedankt, nu weer verder

Dirk
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
zo, weer enkele vragen, De lengte van de wissels, wat wordt daar nu precies mee bedoeld? Gewoon hoe groot een wissel is? en aan welke kant? de gebogen of de rechte kant?
En de lengte van de meldpunten, hoe juist moet dat zijn? Tot 5cm nauwkeurig, tot 1 cm nauwkeurig of moet ik in mm denken? En wat met de sporen tussen de meldpunten, dus de volledige blokken, moeten daar de meldpunten bij. Ik ben helemaal niet gewoon om alles op te meten, vandaar de vragen.

Dirk
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
 @citaat Dirk,

lengte van het wissel, zowel de gebogen kant als de rechte kant. Meestal terug te vinden in de spec van de fabrikant of in Wintrack en Scarm.
De lengte van de bezetmelders moet tot op 0,5cm nauwkeurig. Sommige doen zelfs tot 2 cijfers achter de komma maar dat vind ik wel erg overdreven. Blokken worden ook exact gemeten, de som van de melders kan nooit meer zijn  dan de lengte van het blok. Een bloklengte is dan inclusief de melders maar zonder de wissellengte.
iTrain rijdt op lengte en tijd, vandaar dat iTrain dat allemaal wil weten, het is niet anders  ;)
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
hmm, morgen eens een lintmeter zoeken,  wat zijn de gevolgen bij een foutmarge van bvb 1 cm? Leert Itrain bij van zijn fouten?

Dirk
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Nee hoor, fout is fout  >:-D
Als de afstanden niet kloppen zullen de treinen ook niet op de juiste plek stoppen, je kan veel fouten terug zien in de tool Diagnose.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
afstand =  tijd x snelheid, dit is wat iTrain doet. Niet meer en niet minder :thumbup:
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
OK, mijn volgende vraag, Hoe stoppen en starten de locs bij Itrain? gebruiken die de vertraging van de decoder dus hoestaan de cv's? dus cv 3 en cv 4? tot nu toe staan die beide op waarde 2, en koploper regelt de optrek en vertraging curve.
Dan heb ik nog een vraag van een maat, die denkt op zijn baan in opbouw ook software te gebruiken, maar alleen voor de sturing van zijn schaduwstation, die wil dus alleen dat de software een lok uitstuurt, die doet dan een rondje en stuurt de lok terg naar het schaduwstation waar weer een ander lok klaarstaat. Dat zal wel lukken denk ik, maar hij wil dan ook soms wat rangeren, dus hand bedienen. Kan dat simultaan met automatisch rijden en weet Itrain dan ook waar de rangeer lik zich bevind zodat er geen crashes voorkomen?


Dirk
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
vraag 1: staat in de handleiding pagina 36 en volgende.
vraag 2: ja

Cees
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
misschien lees ik er overheen, maar ik lees alles wat betreft het ijken van de snelheid en het programmeren van cv's met Itrain, ook wel interessant, maar ik zie nergens welke waarden er voor cv3 en cv4 wordt aangeraden? zijn die hoog of laag?

Dirk

Edit Fred: citaat verwijderd, reden van verwijderen: KLIK
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
de ene hoog, de andere laag
afhankelijk van de motor in je loc, decoder, eigen voorkeur
i-Train raadt wat dat betreft niks aan
graag zelf instellen nadat snelheidsmeting is uitgevoerd
heb ik ook gedaan bij meer dan 100 loks
houdt je van de straat en achter de kwelbuis weg.

cees
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Dirk, wellicht geeft deze link wat meer duidelijkheid.
Pagina 13 zoeken in KLIK iTrain CV's

In iTrain kan je een gedeelte automatisch zonder of met route laten rijden en een gedeelte handmatig.
Echter kan je dan wel beter gebruik maken een loc te slepen van een blok naar een blok en dan routeren of in geval van kan ook rangeren worden gebruikt. iTrain houd dan rekening met de treinen die gebruik maken van een route of van automatisch rijden zonder route.
Ga je de treinen bedienen vanuit de centrale(aan de knoppen draaien) kan ook maar zou problemen kunnen opleveren met het vooruit reserveren van de blokken.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Citaat van: iTom op vrijdag 26 januari 2018, 00:12:49

Pagina 13 zoeken in KLIK iTrain CV's


Ik zou daar niet naar verwijzen. Dit klopt namelijk niet:

CV06 Midden of halve snelheid
Hier regelt u in of de locomotief snel of langzaam optrekt. Een sprinter zal in werkelijkheid sneller optrekken vanaf o km/u dan een zware goederentrein.


CV5 en 6 dienen een verhouding te hebben, draai je aan 5 dan moet je 6 mee corrigeren anders krijg je een rare knik in je snelheidscurve.



Citaat van: Dirk op donderdag 25 januari 2018, 23:17:42

....maar ik lees alles wat betreft het ijken van de snelheid en het programmeren van cv's met Itrain, ook wel interessant, maar ik zie nergens welke waarden er voor cv3 en cv4 wordt aangeraden? zijn die hoog of laag?


Wees verstandig en laat iTrain het optrekken en afremmen bepalen. Er kan er maar één de baas zijn dus zet je CV3/4 laag.

Gr, Ben.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 26 januari 2018, 07:26:31
Wees verstandig en laat iTrain het optrekken en afremmen bepalen. Er kan er maar één de baas zijn dus zet je CV3/4 laag.

Wat is laag? kun je een waarde noemen?
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Ik ga me nu toch afvragen waarom het dan zo wordt aangegeven als het niet zou kloppen.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Citaat van: Annemia op vrijdag 26 januari 2018, 09:31:54

Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 26 januari 2018, 07:26:31

Wees verstandig en laat iTrain het optrekken en afremmen bepalen. Er kan er maar één de baas zijn dus zet je CV3/4 laag.


Wat is laag? kun je een waarde noemen?


Max 1 sec.

@Tom: probeer het uit als je twijfelt.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 26 januari 2018, 10:11:11

@Tom: probeer het uit als je twijfelt.

Ga ik zeker binnenkort proberen, goeie tip Ben. :thumbup:
Het is belangrijk dat waar dan ook de juiste info wordt gegeven.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Beste Tom,

Met CV6 bepaal je inderdaad de snelheid bij de middelste stap en daarmee ook hoe snel de lok optrekt en afremt tot die middelste stap en hoe snel de lok optrekt en afremt boven die middelste stap, dat is wellicht de verwarring.

Verder kan er inderdaad maar één kapitein op een schip zijn en in een geautomatiseerd systeem is dat de "computer", dus iTrain (en bij mij de Raptor), CV3 en CV zet je zo laag mogelijk, wel iets om zichtbaar schokkerig optrekken/afremmen te vermijden, een te hoge stand van CV 3 en 4 geeft een te grote afwijking tussen de gemeten waardes bij de ijking en de werkelijkheid.

Groet, Anne W
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Beste Anne, je richt je tot de verkeerde, ik verwijs alleen naar een site waar die verkeerde of juiste info staat over het instellen van de CV's.
Richt je dan tot die persoon, lijkt mij de juiste weg.
Ik dacht al, hoe lang duurt het voor Anne gaat reageren  >:-D
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
 @citaat

Prima :D
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Citaat van: Anne W op vrijdag 26 januari 2018, 10:44:38

Met CV6 bepaal je inderdaad de snelheid bij de middelste stap en daarmee ook hoe snel de lok optrekt en afremt tot die middelste stap en hoe snel de lok optrekt en afremt boven die middelste stap, dat is wellicht de verwarring.


Het spijt me maar je zit er naast. Slechts vastgelegd is de relatie tussen snelheid en decoderstap, niet het optrekken of afremmen. Als gezegd: dat doet iTrain voor je, zie gebruiksaanwijzing blz. 41 traagheidssimulatie: stapvertraging met stapgrootte. Sneller optrekken betekent sneller naar een volgende decoderstap.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Hallo aan een ieder.

Om een of andere reden krijg ik de wisseladressen die van mijn mfx m83 (60832) meervoudige decoders niet (meer) werkend. Adres van CS3 doet niks(meer) in iTrain.

Direct vanuit de CS3 werkt alles wel

Wie oh wie kan mij uit de brand helpen.

mvg Marcel
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Het enige wat ik zie is dat er 1 wissel adres 1 heeft en de 2 volgende 50 en 51.
Wat ik me dan afvraag, kloppen die adressen wel.
Virtueel werkt het gewoon.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Klopt wat je ziet. 50 en 51 heb ik even hiig weg gezet. Dat zijn de enige 2 met een railbedding decoder. Die werken wel wel met iTrain. Adres 1 is de eerste van alle wissels van de m83. iTrain communiceert met geen één m83 decoder meer.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Staat de instelling van de decoder in de juiste stand, volgens iTrain is het protocol Motorola, schakelaar van de decoder knop 10 in de juiste stand zetten Motorola is schakelaar 10 = off
Ken helaas deze decoder niet, heb het uit de handleiding gehaald.
Anders de vraag stellen op het iTrain forum.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Het lek is boven. Ik moest het vinkje van standaard weh halen in de wissel instelling en DCC aanvinken. Waarom dit nu gewijzigd is weet ik niet. Het heeft n.m. al gewerkt.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Bedoel je het standaard vinkje in iTrain, dat stond op Motorola.

Wijzigen gebeurt niet vanzelf, onder het tabblad Interface stel je het standaard protocol in voor de magneet artikelen.
In de wisseleigenschappen kan je dat later per wissel aanpassen door het vinkje weg te halen en dan te kiezen voor DCC, Motorola of Bus.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Citaat van: iTom op vrijdag 26 januari 2018, 22:05:06
Bedoel je het standaard vinkje in iTrain, dat stond op Motorola.

Wijzigen gebeurt niet vanzelf, onder het tabblad Interface stel je het standaard protocol in voor de magneet artikelen.
In de wisseleigenschappen kan je dat later per wissel aanpassen door het vinkje weg te halen en dan te kiezen voor DCC, Motorola of Bus.
Ik denk dat iTrain niet zo makkelijk met MFX om kan gaan. Daarom alles maar op DCC gezet.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Ik denk het wel, vraag me af hoe je op deze gedachte bent gekomen.

Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Ben net terug begonnen met Itrain. (V4)
heb ff een klein vraagje.
in Diagnose krijg ik de fout dat mijn voorseinen op mijn sein brug in meerdere blokken staan. lijkt me logisch sinds ze elk voor "2 sporen staan"
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Graag je tcd bestand bijvoegen, dan kunnen we het eens goed bekijken.
Plaatje is leuk maar daar hebben we nit vel aan zonder het tcd.
Staat ook in het topic titel vermeld.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Ok sorry dacht dat het een vrij eenvoudige fout zou zijn
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Een sein staat altijd in 1 blok en niet in meerdere blokken. De bewuste sein staat bij jou dus in meerdere blokken.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Het is ook eenvoudig op te lossen, even de blokken (station) een VA doen en de diagnose is hersteld.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Beste Tom,
Zag via het forum dat je bij Hobby in Praktijk Itrain workshops voor beginners geeft. Nu vraag ik me af of je zoiets ook doet voor 'licht-gevorderden'  :)

Ik heb Itrain met de Ecos 2 redelijk goed werkend (al zeg ik het zelf). Vaste routes rijden gaat goed en automatisch rijden ook redelijk zo lang ik passagiers treinen erin betrek. Probeer nu te doorgronden hoe het precies werkt met station/opstelsporen/schaduwstation en goederentreinen etc.

Heb je hier weleens iets in gedaan ? Of valt dit wellicht ook beetje onder beginners niveau   :?

Bedankt alvast en grtz, Rody
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Best Rody, nee dat is niets voor beginners.

Kom anders gewoon een keer langs op een zaterdag (wel even vooraf informeren of ik er dan ben) dan kunnen we er samen naar kijken.
Is voor iemand die op jouw niveau zit beslist niet zo moeilijk hoor.

Je kan ook je tcd bestand hier plaatsen dan kunnen we alvast eens naar kijken en advies geven.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Hoi Tom,

Bedankt voor je reactie !
Langskomen bij HiP wilde ik toch al een keer gaan doen. Lijkt me leuker ook dan gelijk een keer de hand te schudden. Dan neem ik mijn labtop mee waar eea op staat.
Bedankt alvast en je ziet me zeker binnenkort een keer langskomen te Werkendam.

Grtz, Rody
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Citaat van: RodyE op dinsdag 13 februari 2018, 14:41:15
Hoi Tom,

Bedankt alvast en je ziet me zeker binnenkort een keer langskomen te Werkendam.

Grtz, Rody

Wel eerst even informeren of ik er ben.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Ga ik doen !
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
hallo,
ik heb een testbaan gemaakt met iTrain 4; de treinen rijden en de terugmelders lichten op;maar, de blokbeveiliging werkt niet,en de virtuele seinen ook niet;
wat doe ik verkeerd?
mvg,Michel
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
 @citaat Michel, ga naar de schakelbord-editor en klik de magneet (koppelen) aan. Je ziet dan een aantal blokken die gekoppeld gaan worden.
Klik op ok en het is opgelost.