Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips en de Tips & Tricks.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbesturing & Software
| |-+  PC Besturingsoftware
| | |-+  iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Pagina's: 1 ... 45 46 [47]   Omlaag

Auteur Topic: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4  (gelezen 247080 keer)

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
« Reactie #2300 Gepost op: maandag 20 november 2017, 22:56:00 »

@citaat

Lyon is voor mij ook te ver, in september was ik in de buurt.

Wel een vraagje: kun je op een andere manier, als met iTrain, controleren of de melders goed werken?

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

iVanDL

• Toffe Gast
« Reactie #2301 Gepost op: maandag 20 november 2017, 23:04:03 »

@citaat

Anne,  Via je centrale.  Als je je terugmelders daarop connecteerd geeft die ook een melding.
Groeten,

Ivan De Laet

Je hebt beter spijt van dingen die mislukt zijn dan van dingen die je niet hebt geprobeerd.

Anne W

• Vaste Inboedel
« Reactie #2302 Gepost op: maandag 20 november 2017, 23:44:05 »

Beste Ivan,

Nou meen ik recent gelezen te hebben dat je in een CS geen terugmeldmonitor hebt en dat je dus een baanplannetje moet invoeren met melders en je dan kunt zien wat er gebeurt.

Beste Guillaume,

Ergens in mijn achterhoofd speelt de gedachte dat jij de massa van elke terugmeldeenheid hebt verbonden met de railmassa, als dat zo is maak alle verbindingen dan eens los, behalve één.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

iTom

• Stamgast
  • iTrainist
    • St. Barbara in Allgäu
« Reactie #2303 Gepost op: dinsdag 21 november 2017, 00:05:18 »

Ik denk dat het probleem toch in de baan zit, alle bezetmelders zijn reedcontacten.
Vraag me nu af of de boosdoeners wel goed werken.
K-rail: IB Basic LocoNet, DCC: iTrain: Rosoft s88 +WDD+SDD. 3 rail, 2 rail en h0e
Met vriendelijke groet, Tom

Anne W

• Vaste Inboedel
« Reactie #2304 Gepost op: dinsdag 21 november 2017, 08:33:09 »

Dan zeg ik niets meer, als echt alles reedcontacten zijn dan is ook de massa verbinding niet nodig, haal hem dan eens los om te kijken wat er dan gebeurt.

Groet, Anne W

kloppie

• Toffe Gast
« Reactie #2305 Gepost op: zondag 03 december 2017, 18:29:30 »

Even een vraag (Tom)
Hoe komen er slotjes op de wissels en hoe kan je dit voorkomen?
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

kloppie

• Toffe Gast
« Reactie #2306 Gepost op: zondag 03 december 2017, 18:32:47 »

En locomotief rijdt soms de goede kant op en soms weer niet, zet pijltjes baan gelijk aan loc besturing.

Verder blijft de loc staan op een wissel net voor een melder, hoe kan ik dit voorkomen, wijzigen
een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #2307 Gepost op: zondag 03 december 2017, 18:47:00 »

Hoi,

Hoe komen er slotjes op de wissels en hoe kan je dit voorkomen?

Even zoeken in de handleiding van Itrain en je hebt je antwoord:
Citaat
Hetzelfde principe geldt voor reserveringen van wissels die de blokken verbinden. Als een trein in het ene blok zit en het volgende blok reserveert dan zullen ook de tussenliggende
wissels gereserveerd worden. Je kunt zien dat een wissel gereserveerd is door het ‘slotje’ op het wisselelement en de reserveringskleur (geel/oranje). Een wisselreservering voorkomt dat anderen de stand van de wissel kunnen veranderen totdat de wissel weer wordt vrijgegeven. Als een blokelement een blauwe rand heeft, geeft dat aan dat dit blok verantwoordelijk is voor het vrijgeven van de wisselstraat.

En locomotief rijdt soms de goede kant op en soms weer niet, zet pijltjes baan gelijk aan loc besturing.

Wanneer gebeurt dat? Na het opnieuw opstarten van je baan? Of na stoppen voor een sein? Bij alle locomotieven of bij enkele? Wat voor een decoders zitten daarin, enzovoort de kristallenbol is soms wat wazig.

Verder blijft de loc staan op een wissel net voor een melder, hoe kan ik dit voorkomen, wijzigen

Zelfde als bij de eerdere vraag: Wanneer gebeurt het? is het altijd dezelfde lok? Maak je überhaupt wel eens de baan schoon?

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

Flyher

• Nieuwe Gast
« Reactie #2308 Gepost op: zaterdag 09 december 2017, 16:52:55 »

Starter-gestuntel ??

Draai iTrain momenteel op een proef-licentie
Het is een C-rail proefbaantje met IB Basic (Loconet).

Twee weken geleden enthousiast gestart en in no-time, zaten de wissel, de blokken en de locs erin en functioneerden, in al dat enthousiasme vergeten een update van het bestand te maken en toen gebeurde het een pc-crash van windows 10. PC is ondertussen retour, maar nu wil niets meer lukken, iemand een idee ?

En nu....wil ik een .tcd uploaden, maar als ik de zoekkfunctie van dit forum gebruik komt het bestand nergens te voorschijn.

Wie kan en wil me helpen ?

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #2309 Gepost op: zaterdag 09 december 2017, 17:03:33 »

Kijk maar even hier hoe je een bestand kunt koppelen aan een post.

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=65032.0

Flyher

• Nieuwe Gast
« Reactie #2310 Gepost op: dinsdag 12 december 2017, 19:27:09 »

Iets te enthousiast van start gegaan, ik moest ook eerst de drijvertjes van IB laden  8o

Ondertussen weer alles op orde en we stoeien weer vrolijk verder met iTrain.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte