Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.

Gestart door tomhas maandag 15 juli 2013, 19:35:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Beste Ruud, jij bent niet de enige die wacht op versie 4, daar wachten we allemaal op, ook de gebruikers die versie 4 aan het testen zijn.

Mijn antwoord is gewoon klip en klaar, niets nieuws onder de iTrain zon, ik dacht jouw vraag te begrijpen maar waarschijnlijk heb ik die vraag niet goed "gesnapt"

In iTrain bestaat al lang de mogelijkheid om in treinroutes (toets combinatie Ctrl+F1) functie's uit te voeren bij binnenkomst, wachten en vertrek maar dat zal je dan waarschijnlijk niet bedoelen.

In de handleiding is het rangeren voorlopig niet opgenomen en ik denk dat je zelf wel weet hoe dat is gekomen.
Versie 4 was de bedoeling om in het 2e kwartaal uit te komen en daar wordt hard aan gewerkt, hel erg hard zelfs.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Hey i-Trainers,

Ik heb in mijn baanplan een Pendeltraject, palend aan een station (CS Trossingen). Dit is normaal voorzien voor een Toerisme-treintje maar mag ook gebruikt worden voor kleine goederen.
Hoe catalogeer ik dit.
Ik heb CS Trossingen in 2 gedeeld: 2 sporen als reizigers en dan het pendeltje, apart als kopspoor.
Waarvoor gebruik je in het station menu, het item: "Anders"
Hierbij mijn (op aanraden van Tom en Barry) aangepast bestand.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Staf, ik begrijp je verhaal niet helemaal. Maar ik neem aan dat je een bepaalde trein wilt laten pendelen tussen 2 stations.
Kun je dan aangeven tussen welke stations er gependeld moet worden?
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Staf, ik mis de treintype's in je stations.
Daarmee kan je bepalen wat welke trein doet waar in het station.
Daarom zou je ook in deze fase je locomotieven. treintypes en treinen eerst moeten aanmaken.
Dan wordt het voor ons ook wat duidelijker wat je wil bereiken.
Voorbeeld is dan het pendeltreintje, gaat dat altijd vanaf het kopspoor in station Trossingen maar waar moet het dan heen, in de andere stations heb je namelijk ook kopsporen liggen.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Ik denk dat Staf wil weten waarvoor je "Anders" gebruikt in de stationstypes.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Waarom Stationstype Anders willen gebruiken, onder bezetmelders vinden we ook de knop Anders maar die gebruiken we ook niet.
Ik vermoed dat Xander in de toekomst deze knoppen ergens anders voor wil gaan gebruiken.
Volgens mij vind je nergens in de handleiding ook maar iets van een beschrijving over de knoppen Anders, daarom zal ik die ook nooit gebruiken.
Mocht je het zeker willen weten stel dan de vraag aan Xander of via het iTrain forum maar daar heb ik niets kunnen vinden wat daar over vermeld staat maar zoeken is volgens mijn ega niet mijn beste kant  :) 
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Hoi Tom, Barry,

Het antwoord is eigenlijk al gegeven door Tom. "Anders" is misschien voor de toekomst. Ik ben niet nieuwsgierig, maar weet graag veel. Dus ga ik Xander daar ook eens mee lastig vallen. Toch bedankt Tom en Barry.
Nog een vraagje: Kan een "goederen"-treintje ook stoppen in een pendelstation?
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Als je elke trein een eigen treintype geeft dan kun je heel makkelijk per station aangeven welke trein in welk station mag komen.

Laat je ons het antwoord van Xander ook even weten?
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Barry, bedankt voor het antwoord en ik laat uiteraard het antwoord van Xander geworden.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Citaat van: stafmarklin op zaterdag 19 maart 2016, 11:21:19
Hoi Tom, Barry,

Ik ben niet nieuwsgierig, maar weet graag veel.

Beste Staf, iedereen wil graag veel weten maar als je net begint met een dergelijk programma en je wil graag veel weten dan ga je ook veel fouten maken.
Begin altijd rustig aan, het beste is zo als we zo vaak aanhalen, begin met een testbaantje want daar leer je het meeste van en daardoor ga je ook de meeste dingen begrijpen en dat is belangrijker dan veel weten  ;)

Ik zag in je laatste bestand dat de kopsporen gedefinieerd waren als opstelspoor, maar zo te zien liggen ze in het station dus definieer je ze als station.
Ook zag ik dat er nog in een paar blokken het vinkje stond bij gebruik positie, dat heeft nog geen enkele zin zolang je nog geen locomotieven hebt aangemaakt, treintypes hebt aangemaakt en treinen hebt samengesteld.
Dat is iets wat je eigenlijk al lang had moeten aanmaken,locomotieven, eventuele wagons als er een decoder in een wagon zit, treintypes en treinen.
Nu blijft het voor de mensen die je verder willen helpen maar een beetje een raadplan want wat wil je precies met welke treinen en hoe moeten ze gaan rijden. Jij hebt daar vast een idee over, als je dat aangeeft dan kunnen we daar op verder borduren. Het zou zonde zijn van de tijd die er in wordt gestoken als we later horen dat het zo niet was bedacht.

Begin dus bij de basis, laat een treintje rijden en kijk of dat goed gaat, dan een tweede treintje enz. enz.
Het is uit ervaring dat ik weet dat er in het begin heel veel problemen zijn, ook voor de mensen die inmiddels al meer kennis van iTrain hebben.

Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Volledig mee eens Tom.

Zelf denk ik ook dat ik een doorgewinterde iTrain gebruiker ben, maar ik leer ook nog steeds bij!
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Tom & Barry,
Volkomen gelijk en ik apprecieer jullie inzet en toewijding. Dank daarvoor.
Het was een uit de hand gelopen experiment om mij vertrouwd te maken met het schakelbord.
Ik zal eerst mijn locs en wagons eens bij elkaar zoeken en "Inputten" dan zien we wel verder.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Tom & Barry,
Ziehier het antwoord van Xander:

Het stationstype "Anders" is voor een type station wat er nog niet in zit. In plaats van iets te kiezen wat het niet is neem je "Anders" en je meldt mij wat er nog mist. Dit zie je toch ook altijd bij vragenlijstjes als laatste.
Xander Berkhout (10)
Developer of iTrain

Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Bedankt Staf, komt aardig overeen met mijn gedachte.
Inderdaad zie je dat ook dikwijls in vragenlijsten staan.
Zelf denk ik dat er voldoende keus is met de type;
Schaduwstation
Reizigers
Goederen
Loods
Maar voor wie specifieker te werk wil gaan kan je ook denken aan Haven, Luchthaven, Museum enz. enz.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
 :thumbup: :idea:
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Heb het niet direct in de handleiding teruggevonden, hierbij de volgende vraag:
Is het mogelijk om bij elke trein een verschillend aantal blokken te reserveren?
Bvb een korte trein, een lok met twee wagons één blok op voorhand te reserveren
en bij een langere trein een lok met tien wagons, 2 of meerdere blokken op voorhand te reserveren.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Jorg,

Even uit mijn hoofd, onder treintypes kun je het aantal reserveringen aanpassen.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
-Barry:
Dank voor de snelle reactie, idd daar had ik nog niet gezocht,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Even een vraagje, is het reeds mogelijk om in iTrain je scherm te spiegelen ?
Ik heb komend weekend een demonstratie van iTrain op de MobExpo, en wil mijn
baanplan spiegelen omdat het dan voor de bezoekers een 1 op 1 zicht geeft, baan/scherm.

Alvast bedankt !

Geert
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Geert, ik heb daar nog niets over gehoord, ergo ik weet ook niet of het een optie is voor de toekomst.
Misschien kan je daar beter even Xander zelf voor benaderen,
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Goedemiddag,

Ik ben na jaren weer begonnen met mijn oude hobby Marklin en wil de toekomstige baan gaan besturen met iTrain.
Ik heb nu een testbaantje gelegd en ook in iTrain ingevoerd om eens te kijken hoe het allemaal werkt.
Dat is tot op heden allemaal redelijk gelukt maar ik heb nu een probleem als ik een trein laat vertrekken van het buurtstation dat hij op snelheid komt maar al na 10 centimeter stopt en ik de mededeling krijg dat de trein te laat aangekomen is. Ik heb heb het blok BS-1 zowel met de terugmelders 1.15 en 1.16 als met posities laten werken, maar bij vertrek blijft het probleem hetzelfde. Het buurtstation inrijden is geen probleem en de treinen stoppen netjes.

Groet,
Sikke Jan
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Vermoedelijk komt de rijrichting niet overeen.
Groet Rieske
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Kijk eens bij instellingen - Treinopties. Waarschijnlijk staat "Detecteer het niet aankomen van een trein" aan. Als je dit uitzet kun je rijden. Als je dit aan wilt laten staan, moeten alle lengtes ingevuld worden van blokken en wissels. Niet tot blokken behorende rails kunnen bij wissel of bloklengte gerekend worden.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Edwin,

Het klopt dat die optie aanstaat, maar ik heb juist voor alle blokken en wissels de lengtes ingevoerd. Dit zou dus geen probleem moeten zijn.

Rieske,

De rijrichting verandert automatisch bij aankomst in het kopspoor en de trein vertrekt gewoon de goede kant op.

Groet,
Sikke Jan
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
En nog een keer automatisch vullen proberen? Misschien helpt dat. Kan nu niet kijken naar je baanplan. Misschien later op de dag als er nog geen antwoord is.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Edwin,

Ik heb dat meerdere keren geprobeerd, maar de fout (mijn fout?) blijft terugkeren.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Even ter aanvulling, ik de trein d.m.v. rangeren laat vertrekken is er niks aan de hand en rijdt hij zonder probleem bezetmelder 1.15 vrij en de wissel BS-IR op.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Zet die optie gewoon uit.
Als je het wilt gebruiken moeten alle afmetingen overal goed ingevuld zijn en de loks moeten geijkt zijn. Ook mogen er geen haperingen zijn door slecht contact.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Paar dingen zijn me al opgevallen, in een station worden geen automatische seinen gebruikt. blz. 95 van de handleiding even nalezen.
Blok 1 geeft aan beide richtingen maar trein mag niet keren.
Trein niet op tijd aankomen inderdaad voorlopig niet gebruiken.
Ook even wachten met op positie rijden, kan altijd later nog als alles 100% in orde is.
Straks ga ik nog ff verder kijken, nu wordt hier de tafel gedekt voor een verdiende uitsmijter.

Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Zo dat heeft gesmaakt.

Nog even verder in het bestand gedoken, zie in de stationseigenschappen dat er spoornummers zijn gebruikt.
Dat doen we alleen als het om blokken gaat welke tegen elkaar aanliggen en verbonden moeten worden.
Bijv. blok 1a en 1b verbind je dan door beide spoornummer 1 te geven. blz.102 van de handleiding na lezen.
Locs zijn geijkt op 126 stappen, ik zou ze nog eens ijken op 28 stappen en dan ook richtingsafhankelijke meting gebruiken.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Geef ook nog even de diagnose weer welke wordt getest momenteel met versie 4.

Valt toch best mee.
Fouten en waarschuwingen aanpassen.

F:Posities in blok   Melder '1.6' overlapt een andere in hetzelfde blok.   'Spoor 1', '1.6'
F:Posities in blok   Melder '1.7' overlapt een andere in hetzelfde blok.   'Spoor 1', '1.7'
W:Trein   Trein 'DB_PD' is leeg.
W:Trein   Trein 'NS_LAAG' is leeg.
I:Locomotief   Locomotief '1212' heeft geen snelheidsmetingen.
I:Locomotief   Locomotief '1212' heeft geen terugmelder-offset.
I:Locomotief   Locomotief '50 1964 DB' heeft geen terugmelder-offset.
I:Locomotief   Locomotief 'Ae 6/6' heeft geen terugmelder-offset.
I:Locomotief   Locomotief 'BR 01 147 H' heeft geen lengte.
I:Locomotief   Locomotief 'BR 01 147 H' heeft geen snelheidsmetingen.
I:Locomotief   Locomotief 'BR 01 147 H' heeft geen terugmelder-offset.
I:Locomotief   Locomotief 'BR 05 003' heeft geen snelheidsmetingen.
I:Locomotief   Locomotief 'BR 05 003' heeft geen terugmelder-offset.
I:Locomotief   Locomotief 'BR 602' heeft geen lengte.
I:Locomotief   Locomotief 'BR 602' heeft geen snelheidsmetingen.
I:Locomotief   Locomotief 'BR 602' heeft geen terugmelder-offset.
I:Locomotief   Locomotief 'E 93 07 DB' heeft geen snelheidsmetingen.
I:Locomotief   Locomotief 'E 93 07 DB' heeft geen terugmelder-offset.
I:Wagon   Wagon '1' heeft geen terugmelder-offset.
I:Wagon   Wagon '2' heeft geen terugmelder-offset.

Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Hallo Tom,

Dank voor de checks en de foutopsporing. Lengte CS spoor 1 was inderdaad fout en nu aangepast.
Automatische seinen en de andere dingen veranderd, en als ik "detecteer niet aankomen van een trein" uitzet gaat het wel goed.
Ik bergrijp echter niet waarom het werkt met het vinkje aan. Naar mijn weten heb ik overal de correcte lengte van rails en wissels ingevoerd. IK zal nogmaals de treinen op snelheid ijken en zien of dat verschil maakt.

Met vriendelijke groet,
Sikke Jan
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Sikke Jan,

je ziet de eerste 2 fouten geven al aan dat niet alles 100% is uitgewerkt.
Pas als alles wat volgens de diagnose correct is verwerkt, de trein ongehinderd zijn/haar weg kan vervolgen dan zou je het vinkje kunnen plaatsen.
Belangrijk is dan ook dat letterlijk alles goed wordt ingemeten, zeker bij de wissels is dat nog wel eens een probleem.
Bij twijfel wordt dan ook geadviseerd om die functie niet te gebruiken, zelf zie ik er ook het nut niet van in. Ik denk altijd dat mijn treinen beter op tijd rijden dan die van de NS en ach, zal een treintje een seconde te laat aankomen dan hebben we het over een vertraging in werkelijkheid bij h0 van 87 seconde. Geen Preisertje op je perron die je lelijk aan zal kijken of te laat op zijn werk komt.  :)
Kortom, vergeet die functie en ga verder met testen en genieten van de hobby en iTrain. :thumbup:
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Hallo Tom,

Duidelijk advies, ik dacht het juist extra goed gedaan te hebben met dat vinkje :?
Gisteravond nog en crash met de RE460 en AE6/6 toen iTrain de 460 kwijtgeraakt was.
In ieder geval nog ene tijdje verder prutsen en proberen zodat ik straks de grote baan met minder problemen op kan starten.

Groet,
Sikke Jan
bezetmelders in spiraal
Lid sinds: 2011

offline
bezetmelders in spiraal
Beste I-trainers ik heb een vraagje betreffende bezetmelders in een spiraal,  ik heb een spiraal van 8 cirkels ik heb na elke 2 cirkels een wissel naar een schaduwstation.
Dus ik heb 4 blokken in de spiraal zitten elk blok is 2 cirkels nu heb ik in elk blok 3 melders zitten 1 inrijmelder 1 remmelder 1 stopmelder.
Op zich is dit goed maar, de treinen mogen niet stoppen in de spiraal dus is dit misschien iets te veel van het goede kan ik niet beter gewoon over de hele spiraal bij wijze van spreken  3 bezetmelders per spiraal doen 1 aan het begin 1 in het midden 1 bij het einde.

vr gr peter
bezetmelders in spiraal
Lid sinds: 2011

offline
bezetmelders in spiraal
Beste I-trainers ik heb een vraagje betreffende bezetmelders in een spiraal,  ik heb een spiraal van 8 cirkels ik heb na elke 2 cirkels een wissel naar een schaduwstation.
Dus ik heb 4 blokken in de spiraal zitten elk blok is 2 cirkels nu heb ik in elk blok 3 melders zitten 1 inrijmelder 1 remmelder 1 stopmelder.
Op zich is dit goed maar, de treinen mogen niet stoppen in de spiraal dus is dit misschien iets te veel van het goede kan ik niet beter gewoon over de hele spiraal bij wijze van spreken  3 bezetmelders per spiraal doen 1 aan het begin 1 in het midden 1 bij het einde.

vr gr peter
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Ik snap je vraag niet helemaal maar dat kan aan mij liggen.

Een blok ligt tussen 2 wissels, of dat nu 1 of 2 of 3 spiralen zijn maakt niet uit. En per blok heb je aan 2 melders voldoende. Het ligt allemaal uit het zicht en gestopt wordt er toch niet.

Gr, Ben.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Ik doe voor en na een wissel een bezetmelder, die is zowel een inrij als stopmelder
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Waarom mogen de treinen niet stoppen. Bij bezet van een volgend blok lijkt me dat toch wel de bedoeling.
Wil je dan toch dat de treinen niet stoppen dan laat je de stopmelder leeg.
Vind het alleen een vreemde vraag en zoals altijd, voeg je bestand er bij zodat we iets verder kunnen kijken dan alleen een stukje tekst.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Klopt wat Tom uitlegd. Maar ook ik snap niet waarom treinen niet in de spiraal mogen stoppen/wachten. Ik heb liever dat ze daar wachten ipv van in het zicht of in een wisselstraat bij je schaduwstation.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Hehe wat zou Ben er nou mee bedoelen.......er is immers...althans , ik heb nog nimmer een station in een klimspiraal gezien.....maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk....... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
De vraagsteller geeft aan dat er niet gestopt mag worden in de klimspiraal, hij zal daar een reden voor hebben denk ik.

Citaat van: brietdijk op zaterdag 07 mei 2016, 23:39:34

Maar ook ik snap niet waarom treinen niet in de spiraal mogen stoppen/wachten. Ik heb liever dat ze daar wachten ipv van in het zicht of in een wisselstraat bij je schaduwstation.


Ik heb liever dat ze niet vertrekken. In mijn beleving van automatiseren kijk je altijd wat verder dan één vrij blok om een trein te laten vertrekken uit een schaduwstation. Dat gestop onderweg naar boven is wat onzinnig. Maar alles mag, als je een rijdend schuifregister op je baantje leuk vindt pas je het toe.

Gr, Ben.
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Ik begrijp dat de vraagsteller het heeft over het niet stoppen en naar een schaduwstation rijden, niet over het vertrekken uit een schaduwstation.
Hij kan het aantal vooruit te reserveren blokken aanpassen (iTrain reserveert standaard minimaal 2 blokken vooruit)
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Jij begrijpt iets, ik begrijp iets. Maar wij weten het beide niet.......
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Daarom is het ook vandaag moederdag. :-)
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters.
geloof niet dat m'n moeder hier iets van begrijpt ....(ben zelf ook hier het spoor bijster  O:-D)
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen.
Hallo,

Maak het blok in de spiraal kritisch met een korte lengte, itrain zal gelijk het volgend blok reserveren en de trein zal niet stoppen, er is slechts 1 melder voor dit blok nodig

Met vriendelijke groet , Walter
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen.
Goede morgen,

Ik heb nog geen itrain (proef) licentie om te testen, aangezien mijn CS1 het toch begeven heeft.
Wanneer ik een nieuwe centrale heb gekocht zal ik zelf itrain downloaden en testen.
Tot die tijd zal ik het moeten hebben van jullie hulp  ;)

Mijn eerste vraag; Wie weet of je of itrain een dienstregeling kan opzetten met echte vertrektijden?
Dus niet "vertrek over 30 seconde" maar "vertrek om 9:32"?

Hoor het graag!

Gr Richard (die een overstap van koploper naar itrain overweegt)
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen.
Richard, voor zover ik het heb begrepen is dat per trein niet mogelijk, wel komt er in 4.0 een klok met start en eind instelling.
In de test versie is een klok ingesteld en kan je een start en eind tijd aangeven.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen.
Bedankt voor de snelle reactie. Enig idee op wat voor termijn itrain 4 er aan zit te komen?

Als ik het goed begrijp doet die klok nu verder nog niks?

Gr Richard
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen.
Richard, het is altijd lastig om een termijn aan te geven zolang de ontwikkelaar zelf nog druk bezig is met iTrain 4 en de daarbij behorende handleiding die dan ook volledig moet zijn.
De planning stond voor het 2e kwartaal 2016 dus eind juni telt daarin ook nog mee.
Mijn idee is echter ga daar niet op zitten wachten, als je nu met iTrain 3 aan de slag gaat dan krijg je daar al meer ervaring mee.
Om straks met iTrain 4 verder te gaan is het belangrijk dat vooraf alles goed is ingesteld en daarmee bedoel ik o.a. alle lengtes van spoor en rollend materiaal.