Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd of versie 5 tcdz bijvoegen.

Gestart door tomhas maandag 15 juli 2013, 19:35:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
beste tom hartelijke dank ga hieraan beginnen
mijn dank is groot
vr gr peter
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Bedankt zover heren ga eraan werken
vr gr peter
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Beste Cees,

dan heb je het allemaal nog niet zo goed begrepen, geen lengte van blokken, wissels en bezetmelders heeft niets te maken met wel of niet rijden, alleen is het wel handig om het op voorhand wel in te vullen. Komt alleen maar tengoede als de trein een snelheidsmeting heeft gedaan en gebruik gaat maken van het positie rijden.

Het schakelbord moet eerst in orde zijn daarna stel je de diagnose en ga je vervolgens die fouten oplossen.
In het bijgaande plaatje is te zien dat de trein rijd, ik heb alleen het blok van waar uit de trein is vertrokken bezet gehouden zo dat is te zien dat de trein automatisch zinder route gaat rijden.

Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Citaat van: mphoi op zaterdag 06 april 2019, 19:56:08
Citaat van: pseverin op zaterdag 06 april 2019, 17:41:15... het heeft 2 jaar gereden ...
Maar niet met het baanplan van nu.

iTom en anderen hebben heel wat opmerkingen geplaatst.
BLOK35 is nog gekoppeld met BLOK56. Dus doe eerst even in alle blokken: Vul automatisch.

Is niet nodig, in het bestand wat ik heb aangepast hebben alle blokken een VA gehad.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
blijkbaar is mijn kennis van iTrain toch niet goed genoeg om in dit soort gevallen hulp te bieden  8o,
maar ik leer ook hier weer van...dus eindelijk positief voor iedereen   :)
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Beste Cees,

Citaat van: iTom op zaterdag 06 april 2019, 19:59:51
Het schakelbord moet eerst in orde zijn daarna stel je de diagnose en ga je vervolgens die fouten oplossen.

En blijf de diagnose stellen totdat er geen (verborgen) fouten meer naar voren komen.
Dus nadat je fouten hersteld hebt opnieuw de diagnose stellen.
Beter twee keer teveel dan een keer te weinig.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Heren,

Dan zal ik het zeer zeker wel niet goed begrepen hebben.
Per slot van rekening ben ik inderdaad maar een leek op velerlei gebied.
Gelukkig geeft de diagnose van mijn eigen baanplan geen enkele kritische foutmelding.
Wel 4 x de melding dat mijn boosters geen relais hebben en dat klopt.
Een Ecos en AJ-boosters hebben immers geen relais.
In elk geval doet het mij genoegen dat mijn treintjes wel probleemloos hun rondjes draaien c.q. routes rijden.

Cees


Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Bedankt voor het verbeteren wil itrain cursus volgen maar bij de laatst geplande kon ik helaas niet
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Hoi Tom was net aangenaam verrast wou net alle veranderingen gaan doen, maar zag dat jij al het meeste gedaan had Mijn dank is groot , kan nu de laatste kleine aanpassingen doen.
TOPPIE
vr  gr peter
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Citaat van: wiebrand op zondag 07 april 2019, 19:29:02
Bedankt voor het verbeteren wil itrain cursus volgen maar bij de laatst geplande kon ik helaas niet

In september, oktober en november is er weer een nieuwe kans.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Beste Peter,

Van een bekende, maar overleden voetballer is de volgende uitspraak beroemd: "elk nadeel heb z'n foordeel", het omgekeerde is ook waar, elk voordeel heeft zijn nadeel.

iTom heeft alles voor je gedaan (voordeel), het nadeel is echter dat jij niet leert hoe en wat je moet doen, de mens leert niet door alleen maar te lezen in handleidingen maar vooral door dingen zelf te doen, na gelezen te hebben wat er gedaan moet worden.

Dus als je iTrain (en dat geldt voor elk programma en tegenwoordig ook elke digitale centrale) goed wilt leren kennen, en begrijpen, dan proberen het zelf uit te vinden.

Groet, Anne W
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bestand bijvoegen vermeld 3 of 4
Citaat van: wiebrand op zondag 07 april 2019, 19:29:02? wil itrain cursus volgen ..
Op het iTrain-forum zijn instructievideo's en een verkorte handleiding geplaatst:
https://berros.eu/itrain/forum/viewforum.php?f=128

Re: iTrain vraagbaak voor starters. Gelieve geen off-topics te plaatsen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Gelieve geen off-topics te plaatsen.
Gelieve hier alleen vragen voor beginners te plaatsen en te beantwoorden.
Iets meer kennis van iTrain is wel gewenst om vragen en problemen te beantwoorden.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Gelieve geen off-topics te plaatsen.
Geachte Heer Wouter Froom is beginnend Itrain gebruiker en heb een Testbaan gemaakt. En heb wat route's gemaakt en dat doet wat het moet doen.
Echter nadat ik deze treinen met de meetmethode doormiddel van twee melders en een vrije baan de snelheid heb geregistreerd.
willen de treinen niet meer hun route rijden als voorheen krijg melding trein niet aangekomen.
Blijven steken tussen blok 4 en 5.
Wat heb ik verkeerd gedaan.
Met vriendelijke groet Wouter Froom
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
 @citaat Beste Wouter Froom, graag het tcd bestand in de bijlage toevoegen, nu is het een raadplaatje.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Gelieve geen off-topics te plaatsen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Gelieve geen off-topics te plaatsen.
Citaat van: Wouter Froom op maandag 15 april 2019, 20:12:34

Echter nadat ik deze treinen met de meetmethode doormiddel van twee melders en een vrije baan de snelheid heb geregistreerd.
willen de treinen niet meer hun route rijden als voorheen krijg melding trein niet aangekomen.
Blijven steken tussen blok 4 en 5.
Wat heb ik verkeerd gedaan.


Wat je verkeerd hebt gedaan is mijn vraag niet te beantwoorden, zo komen we natuurlijk geen stap verder.  8o
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
 @citaat
misschien weet de geachte Heer Wouter Froom niet hoe je zo'n tcd bestand moet uploaden  :?
tís maar een gok  :D
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Wouter is niet meer online geweest dus......
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Kan ook op het iTrain forum niks vinden in die strekking.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
 @citaat @citaat had ik ook gezien Ben, dan zal het probleem wel niet zo groot zijn.
Nu verder met genieten van het mooie weer.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Ondanks mijn beperkte kennis kan je volgens mij max 16 x S88 aansluiten, oftewel 256 melders. Gr, Hans
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Het e.e.a. hangt af welke licentie je hebt.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Citaat van: RobertoetGrunn op zaterdag 01 juni 2019, 09:02:27
Vraag.......

iTrain lijkt mij een mooi programma, en wil daarvoor de 6051 erbij aanschaffen als interface.
Klopt het dat ik aan een maximum van 3x 16 S88 oftewel 48 bezetmelders max kan gebruiken?

Een 6051 aanschaffen zal wel een probleem kunnen worden. Die worden al jaren niet meer gemaakt.
Verder kun je 31 x16 = 496 meldpunten daar op aansluiten. En die kun je met de meeste programma ook allemaal gebruiken behalve met iTrain die is beperkt tot 256 meldpunten, behalve de Pro versie, de duurste en volledige uitvoering.
Beter is eens te kijken naar een andere centrale, b.v. de Tams REDBox.

Groetjes.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Ik heb een tijdje met een 6021/6051 icm iTrain gereden, en heb daar niet al te beste ervaringen mee. Vooral last van 'niet aankomende commando's'. ITrain schakelt een wissel (te traceren in de logging), maar op de baan gebeurt (soms) niets. Wissels en/of decoders vervangen loste het probleem niet op. Het vervangen van de 6021/6051 wel.
Het kan natuurlijk aan mijn specifieke apparatuur gelegen hebben, maar het blijft sterk verouderd spul. Beter idd om te starten met een RedBox of een IB. Ik gebruik zelf al maanden totaal probleemloos een IB basic.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
 @citaat @citaat Maar welke licentie gebruik je nu, alleen de download versie of heb je een proeflicentie van 2 maanden of een betaalde licentie.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Xander "iTrain" is ook niet erg weg meer van de 6021/6051 combinatie wegens "ouderdom" t.o.v. de huidige centrales, ik ben het eens met het advies van Sprinter, wellicht komen er nu gebruikte Tams Easy Controls op de markt, de voorganger van de Redbox.

Groet, Anne W
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Xander "iTrain" (de man heet overigens Berkhout) gaat er gelukkig niet over en ouderdom is al helemaal niet relevant. Xander moet zich gewoon bezig houden met zijn business: iTrain licenties verkopen.

Er zijn vele 6021 / 6051 rijders die tevreden zijn, de beperkingen zijn bekend. Als je voor een koopje een interface kunt aanschaffen zou ik zeggen doen.

Gr, Ben.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Heb een 6051 te koop, met kabel en OVP. Bij interesse stuur maar een PB. Tevens heb ik nog 2 x S88 liggen met 8 aansluitingen per module inclusief flatcable, zijn hagelnieuw en deze doe ik er gratis bij.  Gr, Hans
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Hallo,

geruime tijd iTrain in combinatie met mijn testbaan gebruikt met een 6021 en verouderde 6050 interface 1e generatie, waar nog een CTS bug inzat, nooit last gehad van verdwenen commando's,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Tja, zoals ik al meldde kan het ook aan mijn specifieke (combinatie) van spullen hebben gelegen. Bv die seriële poort - usb adapter op mijn Windows10 PC heb ik als enige onderdeel niet vervangen en zou dus ook de oorzaak kunnen zijn geweest.
Overigens werkte die 6021/6051 icm een Windows xp pc en Koploper ook ealtijd probleemloos.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Zelf ooit begonnen met een 6021 in combinatie met de Uhlenbrock LocoNet adapter.
Tegen een leuke prijs overgenomen was niks mis mee.
Ik vind ook nergens een negatieve voorkeur van de 6021/6051 door Xander Berkhout. Wat hij aangeeft is dat de verbinding via een seriële poort met de computer stuit tegen een probleem omdat de meeste nieuwe computers geen seriële poort meer hebben maar ook daar geeft hij een oplossing voor met een advies uit zijn eigen ervaring over het merk.

Maak je gebruik van iTrain zonder licentiesleutel dan zijn er beperkingen welke je terug kan lezen op de website van iTrain.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Citaat van: iTom op zondag 02 juni 2019, 11:45:50
Ik vind ook nergens een negatieve voorkeur van de 6021/6051 door Xander Berkhout.
Ik wil het verder niet opblazen, maar toen hij mij de licentie mailde meldde hij me 'Update ook even die 6021/51, want dat is niet helemaal ideaal'.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
 @citaat Zou ik ook gedaan hebben maar dat zegt me niets over hoe het op de website staat.
Een persoonlijk advies is toch niets mis mee, als je de handleiding goed leest dan kom je ook een dergelijk advies tegen als je met meerdere S88-modules wil gaan werken.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Citaat van: iTom op zondag 02 juni 2019, 11:45:50
Ik vind ook nergens een negatieve voorkeur van de 6021/6051 door Xander Berkhout.

Nu die is er wel degelijk, en nog niet zo lang geleden langs gekomen.
Het heeft alles te maken met het gemis aan een absolute richtings bit. Je weet niet precies wat vooruit of achteruit is.

Zal het er even bij zoeken.

Groetjes.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
 @citaat Bespaar je de moeite van het zoeken.
Lees eens goed wat er op de website staat van iTrain over de 6021/6051 en ga dat niet combineren met reactie's van Xander Berkhout over vragen met problemen met de 6021/6051 want dat is appels met peren vergelijken.
Gebruikers van deze combinatie gaan later klagen terwijl ze op de website al hadden kunnen lezen dat er beperkingen zijn.

Ik ga verder geen reacties meer op jou geven net als op het iTrain forum zie ik hier ook dat veel gebruikers klagen over jouw manier van communiceren.



Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Een goed geïnformeerd mens neemt de beste beslissingen, ik refereerde aan de volgende bijdrage van Xander op het iTrain Forum:

Grote nadelen
- richting kun je niet doorgeven, alleen richtingswissel
- commando's gaan slechts in één richting, alles op de 6021, control 80f of op het keyboard wordt niet aan de interface doorgegeven.
- lage baudrate van 2400 baud. Dat is zo veel lager dan alle anderen. Het hoeft ook niet zo hoog, maar 9600 baud was toch beter geweest.
- duur
- geen DCC
- Motorola alleen met 14 stappen

Als iemand tevreden is met de werking van de combinatie 6021/6051 dan is er niets fout, maar als je moet beslissen dan moet je weten wat de gevolgen kunnen zijn van een beslissing.

Mijn opmerkingen hebben niets met "nijnakkerigheid" te maken......

Groet, Anne W
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Citaat van: Anne W op maandag 03 juni 2019, 11:28:30

Mijn opmerkingen hebben niets met "nijnakkerigheid" te maken......


Je opmerkingen zijn off-topic. Er is een vraag gesteld over het aantal S88 icm een 6051 interface en die is allang beantwoord.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
 @citaat

Ik ga er van uit dat Robert een stukje extra voorlichting op prijs stelt, zo niet dan maakt dat voor mij ook niets uit.

Groet, Anne W
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
 @citaat2
Dat vind ik juist een groot euvel op dit forum, dat ongevraagd verstrekken van extra informatie.

Beantwoord gewoon de vraag, daarmee is elke topic-starter geholpen.

De rest leidt allemaal tot oeverloos over-en-weer geschrijf, waardoor topics onleesbaar worden.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
 @citaat

Ik heb sympathie voor je antwoord, maar helaas en misschien wel gelukkig is dit een forum een niet "vraag antwoord" loket.
Soms geeft het oeverloos geschrijf meerwaarde en soms niet.
Laat het zo, want dit houdt het ook levendig en krijgt de topicstarter (ongewild) meer info.

groet,

Ruud
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Antwoord alleen nog via Pb.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Antwoord alleen nog via Pb.
Beste beginner, helaas heb ik moeten besluiten om eventuele vragen alleen nog via een Pb te beantwoorden.
Iedere keer weer discussies in dit topic geven een beginner naar mijn mening niet het gevoel om verder te gaan of op de juiste wijze gehoord te zijn.

Re: iTrain vraagbaak voor starters. Antwoord alleen nog via Pb.
Maar mijn beste iTom gaat het wel goed met je, ik begin me toch een beetje zorgen te maken. Wil je erover praten?

Groetjes.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Altijd tcd bijsluiten, geen off-topics plaatsen.
Als onderstaande opmerkingen ...

Citaat van: iTom op zondag 02 juni 2019, 23:49:32Ik ga verder geen reacties meer op jou geven net als op het iTrain forum zie ik hier ook dat veel gebruikers klagen over jouw manier van communiceren.
Citaat van: Anne W op maandag 03 juni 2019, 11:28:30Mijn opmerkingen hebben niets met "nijnakkerigheid" te maken......

niet geplaatst waren, dan zouden de bijdragen 2638 t/m 2641 hoogstwaarschijnlijk niet geplaatst zijn. Soms denk ik dat dit soort off-topic-opmerkingen aan het eind van een bijdrage geplaatst worden door een vorm van haantjes-gedrag: Wie is het eerst in het geven van het juiste antwoord?

Citaat van: iTom op dinsdag 04 juni 2019, 11:48:30Beste beginner, helaas heb ik moeten besluiten om eventuele vragen alleen nog via een Pb te beantwoorden.
Heel jammer Tom, maar op die manier werp je een extra drempel voor een beginner op.

Beginners / starters met iTrain kunnen hier gewoon hun vragen blijven stellen.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Antwoord alleen nog via Pb.
Er is een iTrain forum waar iedereen terecht kan, overigens kom je daar dezelfde mensen tegen. En het gedrag van konijnen verandert niet in een ander konijnenhok dus kan je net zo goed hier support geven.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Antwoord alleen nog via Pb.
 @citaat
wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat konijnen intelligente dieren zijn  :D
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Antwoord alleen nog via Pb.
Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 04 juni 2019, 13:15:42Er is een iTrain forum waar iedereen terecht kan, overigens kom je daar dezelfde mensen tegen.
Maar ook anderen met een (zeer) grote deskundigheid.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Antwoord alleen nog via Pb.
Citaat van: iTom op dinsdag 04 juni 2019, 11:48:30
Beste beginner, helaas heb ik moeten besluiten om eventuele vragen alleen nog via een Pb te beantwoorden.
Iedere keer weer discussies in dit topic geven een beginner naar mijn mening niet het gevoel om verder te gaan of op de juiste wijze gehoord te zijn.
Laat je niet kisten Tom, dit is niet de bedoeling van het forum!
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Antwoord alleen nog via Pb.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Antwoord alleen nog via Pb.
Ik ben bezig met het uitzoeken van het meest geschikte programma voor mij. Er zijn nog drie kandidaten over, waarvan iTrain me tot nu toe het beste bevalt. Ik heb een demoversie gedownload en heb een eenvoudig ovaaltje getekend. Ik heb twee blokken getekend met de dubbele puntjes in de rijrichting, eentje bovenin de ovaal naar links en onderin naar rechts. Ik klik "Pas toe" en daarna "Bewaren". Vervolgens verlaat ik het bewerken-scherm. Kies ik vervolgens weer Wijzigen, Schakelpaneel, dan blijken opeens de blokken alle naar links te wijzen. Dit is herhaalbaar.

Wat doe ik fout, of heb ik een bug ontdekt? Dat laatste lijkt me vreemd overigens, in zo'n algemene functie en nadat zoveel mensen van het pakket gebruikmaken.

Wellicht reageert Tom, maar iemand anders mag ook. Ik vind het van belang dat iedereen kan leren van wat ik verkeerd doe. Dat is de bedoeling van dit forum lijkt me.
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Antwoord alleen nog via Pb.
Citaat van: 1200Blauw op zondag 22 maart 2020, 21:04:05

Wat doe ik fout, of heb ik een bug ontdekt? Dat laatste lijkt me vreemd overigens, in zo'n algemene functie en nadat zoveel mensen van het pakket gebruikmaken.

Nee hoor je hebt geen bug ontdekt, je hebt alleen ontdekt dat je het nog niet helemaal begrijpt hoe het daadwerkelijk werkt.
Het werkt gewoon anders dan dat jij bedenkt hoe het in jouw beleving zou moeten werken.

Groetjes.

Re: iTrain vraagbaak voor starters. Antwoord alleen nog via Pb.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: iTrain vraagbaak voor starters. Antwoord alleen nog via Pb.
Ik heb een filmpje van Jeroen Bakema bekeken en dat gewoon nagedaan. Alleen is de uitkomst bij mij anders. Je antwoord doet vermoeden dat je weet hoe het zou moeten? Vertel! :) :thumbup: