Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

26562 Nederlandse museumtrein van VSM

Gestart door jantjeh zaterdag 13 juli 2013, 16:51:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
26562 Nederlandse museumtrein van VSM
Hallo allemaal,

Ik heb een Br 64 met geluid, het betreft om dit model: 26562 Nederlandse museumtrein van VSM
aangezien ik een oude Intellibox 65000 heb zou ik deze locomotief graag op dcc laten rijden. Hoe kan ik er achter komen of dat mogenlijk is?

met vriendelijke groet,

Jan
Re: 26562 Nederlandse museumtrein van VSM
Door hier de vraag te stellen...
Antwoord: 't Kan niet. Deze decoder praat/verstaat alleen de Märklin dialecten.
Re: 26562 Nederlandse museumtrein van VSM
Bedankt voor de snelle reactie!

Dan denk ik toch dat er langzamerhand een nieuwe centrale gaat komen :P. Ik voel er namelijk weinig voor om deze locomotief te voorzien van een andere decoder.
Re: 26562 Nederlandse museumtrein van VSM
Met een nieuwe centrale kun je de BR64 ook niet op DCC laten rijden dus je redenering ontgaat me een beetje. ;)

Met groet, Ben.
Re: 26562 Nederlandse museumtrein van VSM
Als het te doen is om de extra geluiden/functies. Dan zou je het 2e adres nog kunnen instellen zodat je via het 2e adres de hogere functie kan bedienen. Teminste bij een 6021 werkt dat ook zo. Als ik het goed onthouden heb stel je het  2e adres in door in CV75 een waarde te zetten (die niet gelijk kan/mag zijn aan het (1e) locomotief  adres).
Re: 26562 Nederlandse museumtrein van VSM
Als de andere centrale MFX/M4* aan kan is het weer goed .

*= ESU heeft mede MFX ontwikkeld , mag het alleen niet MFX noemen , dus M4 .
Re: 26562 Nederlandse museumtrein van VSM
@ben, de rede dat ik die opmerking maakte is omdat je dan met 28 stappen kan gaan rijden mits het een centrale is die mfx ondersteund (en koploper natuurlijk). Zelf zat ik al naar een Ecos 2 te kijken maar is erg prijzig.  ;)

Maar van de andere kant moet ik toegeven dat deze loc zeker niet lelijk rijd ook al is het maar op 14 stappen. En dat zou een rede voor mijn zijn om met de IB te blijven draaien tot dat ie het begeeft.

@NL-modelspoor, het klopt inderdaad dat je extra functies kan gebruiken via een ander loc adres. Die had ik inderdaad al gevonden. Ik meen dat ik daardoor al 8 functies kan gebruiken en die vind ik persoonlijk wel voldoende.

@Mak man, klopt daarom dacht ik aan de Ecos 2, De prijs zit me alleen heel erg tegen. Ik zou dan beter al mijn locs kunnen voorzien van een Locpilot 4 als een Ecos of cs2 aan te schaffen. Aan gezien dat ik met koploper rijd en die ondersteund niet meer als 28 stappen meen ik (correct me if im wrong) heeft met 128 stappen rijden voor mijn ook geen nut.

Met vriendelijke groet,

Jan
Re: 26562 Nederlandse museumtrein van VSM
Hallo Jan,

Je lok bezit een MFX decoder.
Onder het motorola protocol kun je deze via het eerste adres de lok laten rijden, lichtfunctie en functie F1 t/m F5 bedienen.
Met het tweede adres (CV75) kun je de funkties F5 t/m F8 bedienen.
Via het tweede adres kun je dan in Koploper de functies F1 t/m F8 bedienen.

Op de site van Hobbytime vindt je een document hoe deze te programmeren.
http://www.hobbytime.nl/merken/uhlenbrock/


Mvg,
Peter