Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.

Gestart door Jurrien vrijdag 12 juli 2013, 21:47:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Wat ik me trouwens afvraag: wordt een programma als koploper of itrain begrenst in z'n mogelijkheden door de centrale die er aan gekoppeld is?

vr.gr.
Jurrien
Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Ja, de centrale is altijd de beperkende factor, zelden het programma. Daarom rij ik DCC met een door velen verafschuwde oude IB over LocoNet en heb 28 lokfunctie's tot m'n beschikking.

Met groet, Ben.
Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Hoi Ben,

Zou je jouw laatste antwoord eens wat uitgebreider willen onderbouwen. Start daarvoor svp even een nieuw topic. Het is niet mijn bedoeling van: beter dit of beter dat, maar een zakelijke vergelijking van mogelijkheden, uitgaande van de computer besturingsprogramma's zoals Itrain en Koploper.
Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
 :D

Je zet de wereld op z'n kop. Jij wilt wat weten en daarvoor moet ik een topic starten? Ik zou zeggen doe het zelf en wellicht wordt er gereageerd. Wie mij kent: ik bied iedereen hulp aan. Maar topic's starten over dit soort onderwerpen ben ik afgeleerd, door schade en schande wijzer geworden helaas, weet je nog? :-*

Of gebruik de zoekfunctie. Over de IB en LocoNet is al veel gezegd (geschreven). En kijk eens in de eigen 3rail wiki. ;)

Met groet, Ben.

Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Zeer geachte heer Ben,

Uw instructies zijn opgevolgd. Desalniettemin alle op dit forum bijeen verzamelde kennis, heb ik nog geen gericht antwoord kunnen vinden op mijn prangende vraag.
Verder ben ik voorheen nochtans niet voornemens om binnen afzienbare tijd af te reizen richting Scheveningen om u de nek om te draaien, mochten uw antwoorden mij onbevredigend voorkomen.
Hoogachtend,
Uw dw.
Jurrien
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Beste Jurrien,

Heel goed dat je enige zelfwerkzaamheid toont. Het is de basis voor verdere hulp. :thumbup:

Maar zoeken gaat je nog niet zo goed af. Blijven oefenen dus, ik denk dat je het kunt. ;)

Met groet, Ben.

Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Hi Jurrien,

Je vraag is inderdaad erg open van aard en daarom moeilijk eenduidig en sluitend te beantwoorden, maar wel interessant.

Het antwoord zal volgens mij ja zijn, want de programma's worden ongetwijfeld wel ergens begrensd. Daar schiet je nog niets mee op, want ik vermoed dat jij wilt weten welke beperkingen van de centrales deze programma's niet tot hun volledige recht laten komen.

Klopt mijn vermoeden? Misschien is het een idee om een topic te starten dat later in de wiki wordt opgenomen, met als doel een schematisch overzicht van centrales, programma's en hun functies uit te zetten.
Daarmee wordt meteen de complexiteit van je vraag duidelijk, want dat moet een 3D model worden. Je kan dit versimpelen door de belangrijkste functies van beide programma's op de y-as en de diverse centrales op de x-as te zetten.

mvg,
Frank

Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Laat ik een aftrapje doen, ik ben de beroerdste niet.

Marklin 6021 centrale met 6050/6051 interface gebruikt het 6050 protocol voor communicatie. De 6021 is een Motorola centrale, het aantal lokfuncties is beperkt tot 4 en, mits de decoder dat ondersteunt, nog 4 op een 2e adres.

Voorts geldt bij Märklin Digital mede als beperking dat een via de interface aangestuurde locomotief niet meer met de centrale eenheid is op te roepen. Pas als een ander locomotiefadres is aangestuurd is het mogelijk om de locomotief middels de centrale eenheid aan te sturen.

Als bovenstaand onjuist is komt dat door onkunde mijnerzijds. Who's next....?

Met groet, Ben.

NB: Jur: ik woon niet in Scheveningen mocht er toch daarheen afgereisd worden. Het zou vervelend zijn als Wim (Nobody) geheel onterecht de nek wordt omgedraaid. :P
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Bedankt Frank en Ben voor de reacties.
Maar zoals Frank het stelt, ligt het niet helemaal.
Ik kwam op de vraag omdat ik nog geen keuze heb gemaakt over de manier waarop en waarmee ik in de toekomst mijn baan wil gaan besturen.
Ik heb diverse programma's inmiddels op mijn laptop staan en leer ook steeds meer over de verschillende besturings-systemen.
Maar vroeg ik mij af. Stel dat ik een ECOS koop en ik ga het programma van Itrain gebruiken. Heb ik dan meer mogelijkheden dan wanneer ik Itrain ga gebruiken in combinatie met een Intellibox. En dan bezie ik de mogelijkheden uitsluitend vanuit het Itrain programma.
Of misschien de Intellibox gecombineerd met Koploper. Wellicht dat ik dan meer mogelijkheden heb dan een combinatie Ecos met Itrain.

Het gaat me dus niet om de specificaties wat elke centrale wel of niet kan. Maar of de centrale de mogelijkheden van het computerprogramma beperkt.


@Ben: Zo zie je maar haastig spoed zelden goed! Stel je voor dat een onschuldige Wim het slachtoffer was geworden van jouw -in mijn ogen- ondeskundigheid. :D :D
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Hi Jurrien,

Fijn om te lezen dat alle nekken in hun oorspronkelijke posities blijven.

Zelf gebruik ik koploper op een oude laptop in combinatie met de CS1 upgrade. Daar kan ik veel meer mee dan ik ooit ga gebruiken en ik kan me geen beperking voorstellen, anders dan mijn eigen tijd en creativiteit.

Met Itrain Raptor, ecos en intellibox heb ik geen ervaring. De meeste gebruikers ervan zijn ook allemaal enthousiast.

Het wordt een uitdaging hoe we je vraag wel goed kunnen beantwoorden, misschien door de ervaringen van de eventuele beperkingen van de verschillende gebruikers te bundelen?
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Jurrien,

Volgens mij heeft Ben je een perfect antwoord gegeven. De centrale is de beperkende factor, alles wat via de centrale kan kan via de software ook met d genoemde programma's, meer is het niet en meer zal het niet worden.
Dus als het prigramma de optie heeft om je centrale door een hoepeltje te late springen, maar je centrale ondersteund dat niet zal het ook niet gebeuren.

Groetjes

PS.: Volgens mij heb jij als moderator een voorbeeld functie, misschien toch eens beter op de toon en manier van reageren letten.
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Jij en Ben bedoelen dus te zeggen dat iemand die in het bezit is van een Ecos meer uit het programma Koploper kan halen dan iemand die in het bezit is van een Tams easy control?
Zou je dat willen onderbouwen met een voorbeeld?

ps: Ik let heel goed op mijn manier van reageren. Juist vanwege de voorbeeld functie. Maak je daar niet bezorgd over.
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Jurrien,

Nee, want ik ken niet alle mogelijkeden en onmogelijkheden van alle centrales, maar zo moeilijk is het toch niet alles wat de centrale aan mogelijkheden heeft kun je benutten. Dit lijkt mij verder glashelder en eigemlijk een nutteloze discussie. En zoals Ben je ook al aangaf met een 6021/6051 is met hetzelfde programma minder mogelijk dan met een ECoS of een Intellibox b.v.

Met als kanttekening, dat Koploper, de Ecos detector niet ondersteund, er daarmee ook niet de terugmelders via de nieuwe LN-aansluit adaptor



Groetjes
PS: en als je dan zo goed op je reacties let, dan is dit wel een zeer ongepaste reactie

CiteerUw instructies zijn opgevolgd. Desalniettemin alle op dit forum bijeen verzamelde kennis, heb ik nog geen gericht antwoord kunnen vinden op mijn prangende vraag.
Verder ben ik voorheen nochtans niet voornemens om binnen afzienbare tijd af te reizen richting Scheveningen om u de nek om te draaien, mochten uw antwoorden mij onbevredigend voorkomen.
Hoogachtend,
Uw dw.

Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Om het nog ingewikkelder te maken, via Windigipet kan ik wel alle fucnties (21 of 22) van een ESU loc aansturen , via de CS 2 maar 15. Het programma heeft op dit punt dus geen last van de beperkingen van de centrale, maar misschien is dit de enige uitzondering ?
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Een ESU Loc zal gewoon een DCC format decoder zijn en dan kun je 28 functies aansturen
15 functies van de CSII zijn gerelateerd aan MFX
Zou me niets verbazen als deze in DCC format ook gewoon 28 functies ondersteund, maar het blijft de centrale die bepaald wat er wel of niet kan.

Groetjes
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Citaat van: Jurrien op vrijdag 12 juli 2013, 21:47:19
Wat ik me trouwens afvraag: wordt een programma als koploper of itrain begrenst in z'n mogelijkheden door de centrale die er aan gekoppeld is?

vr.gr.
Jurrien

En om het antwoord nog completer e complexer te maken.

Paul Haagsma is gestopt met het door ontwikkelen van koploper, er worden alleen nog bux fixes uitgevoerd, en eventuele uitbreidingen die hij of zijn vrienden nodig achten.
Dat wil zeggen dat alle nieuwe centrales en alle nieuwe gadget daarvoor niet meer door koploper worden ondersteund, in dat geval is koploper de beperkende factor.

Groetjes
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
De zwakste schakel bepaalt de functionaliteit. B)
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Zeer tegen mijn gewoonte meng ik mij ook eens in de discussie. Volgens mij stel je de verkeerde vraag. Als je op het punt staat om je baan van software en centrale te voorzien zul je bij jezelf moeten beginnen:
Wat wil ik? Welke functie verwacht ik te gaan gebruiken? Wat ik mijn rijgedrag? Veel automatisch verlopend verkeer of ook de nodige handmatige besturing? Ingewikkelde rangeerfuncties automatisch? Dienstregeling? Cockpitview loc besturing? Enzovoort.
Wanneer je daar een goed beeld van hebt dan komen de vragen hoe je e.e.a. digitaal technisch op wil lossen. Loconet, CAN, Ethernet, USB of COM poort, Wireless bediening, S88, booster koppeling en eventuele terugmelding, meerdere centrales en ga zo nog maar een tijdje door.
Wanneer je dat allemaal op een rijtje hebt, zoek je de software en hardware combinatie die dat mogelijk maakt. Iedere software heeft z'n beperkingen en iedere centrale heeft z'n beperkingen en je moet zelf bepalen wat voor jouw de optimale mogelijkheden biedt.
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Wat jij nu zegt -trouwens heel erg leuk dat je meedoet!- heb ik zelf ook al overwogen. En daarin heb je dus gelijk.  Maar ik bedacht er bij, dat ik denk en handel met de kennis van nu en mijn ideeën  van nu. Daardoor leg ik mijzelf wellicht beperkingen op waar ik later tegen aanloop door veranderingen in techniek, maar ook doordat ik dat ik dan dingen wil die voor mij door de keuze van vandaag onmogelijk zijn geworden.
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
En zeker niet onbelangrijk , wat wil je er voor uitgeven.

Dure of iets goedkopere centrale , nieuw of gebruikt , gratis of betalende software enzv enzv enzv.

De keuze ligt meestal bij je zelf , controleer wel of alles ook haalbaar is , en koop geen rolls die je niet gebruikt , als je met een kleinere ook gelukkig bent.

Maar net wat sommige hierboven ook al aangeven , jij bent het die beslist.

En de begrenzing is mijns inziens aardig duidelijk , je programma kan niet meer dan je centrale aankan.
Je centrale staat buitenspel als je gebruik maakt van 1 van de 2 programma's.
Hij staat alleen aan om signalen door te geven , niet meer of minder.

Mvg: Alex
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Citaat van: Jurrien op zaterdag 13 juli 2013, 16:06:42

...... maar ook doordat ik dat ik dan dingen wil die voor mij door de keuze van vandaag onmogelijk zijn geworden.


Pen je wensen van vandaag eens neer hier, dat helpt ons wellicht.

Met groet, Ben.
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Hallo Jurrien,

Citaat van: Jurrien op vrijdag 12 juli 2013, 21:47:19
Wat ik me trouwens afvraag: wordt een programma als koploper of itrain begrenst in z'n mogelijkheden door de centrale die er aan gekoppeld is?
Ik heb een vergelijkingstabel van vele centrales. Met deze tabel zie je in één oogopslag alle mogelijkheden- en onmogelijkheden. Hiermee kun je centrales (merk /type) onderling met elkaar kan vergelijken. Hierin is ook opgenomen met welke besturingsprogramma?s deze centrales aan te sturen zijn.
Bij interesse in deze tabel neem middels PB maar contact met mij op.

Mvg,
Peter
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Citaat van: Sprinter op zaterdag 13 juli 2013, 14:17:51

Met als kanttekening, dat Koploper, de Ecos detector niet ondersteund, er daarmee ook niet de terugmelders via de nieuwe LN-aansluit adaptor


Yep, klopt.

Ik had eind juni een mailwisseling met een ex forumlid / moderator. Hij heeft een ESU LN-adapter aangeschaft omwille van koppelen van een handregelaar. En passant wilde hij met de 63350 LN terugmelders gaan werken. Helaas pindakaas. Hij kijkt naar zeggen nu uit naar een ander programma.

Citaat van: Spoorman op zaterdag 13 juli 2013, 16:32:15
Citaat van: Jurrien op zaterdag 13 juli 2013, 16:06:42

...... maar ook doordat ik dat ik dan dingen wil die voor mij door de keuze van vandaag onmogelijk zijn geworden.


Pen je wensen van vandaag eens neer hier, dat helpt ons wellicht.


Laat eigenlijk maar, je redt je wel zo te zien. :thumbup: :)

Met groet, Ben.
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Als ik al mijn wensen hier moest neer pennen, dan ben ik nog wel even bezig denk ik. :D En ik vind het ook erg moeilijk om mij allemaal voor de geest te halen wat ik leuk vind, waar ik plezier aan beleef. En ik wordt natuurlijk -net als de meesten onder ons- ook beperkt door de beschikbare ruimte.
Het is natuurlijk best leuk om op een makkelijke manier eens te kunnen kijken naar alle verschillende centrales en wat ze nu wel of niet kunnen, maar daar ben ik er naar mijn gevoel toch nog niet mee.
Ik zou eigenlijk eens een praktisch vergelijkend waren onderzoek willen zien. Een casus stellen en dan -middels een you tube filmpje o.i.d.- kijken welke centrale in combinatie met welk computerprogramma en welke randapparatuur, de casus het meest realistisch weergeeft.
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Hi Jurrien,

Met inachtneming van alle bovenstaande reacties en tips, ben jij volgens mij lievere lui dan moe  >:-D, maar kom maar op met je casus. Wij gaan de uitdaging wel aan. :)
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
De beperkende factor in de mogelijkheden is niet de centrale noch het besturing programma. Volgens mij is Jurrien het zelf. O:-D

Met groet, Ben.
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Moet jij niet heel nodig de hond uitlaten? :D
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Wij hebben geen hond, uit zuinigheid blaft mijn vrouw zelf elke ochtend even in de tuin. :idea:
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Heeft ze een halsbandje?   :o)
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Nee, speciale decoder.  En dan gaat Ben naar z'n Intellibox :D :D :D Via F8.
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Dit topic mag zo onderhand wel naar E-cafe verplaatst worden >:-D  :-)  :P  :warning:
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Hoi Jurriën,

Mag ik je een advies geven?

Ga eens kijken bij H.I.P. in Werkendam, of bij Miniworld in Rotjeknor voor mijn part, en maak er een dagje uit van ;)

Verdiep je gewoon in de systemen, en dan kom je vanzelf dingen tegen, waarvan je zegt: "Daar kan ik mee leven".

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Koploper kent verschillende seinstelsel.
Deze zijn ook tegelijk toe pasbaar op de baan.

Dus bijvoorbeeld een de Nederlands en een deel Duits.

Verder zijn er per trein en treintype allemaal beperkeningen toe te kennen.
Max snelheid, stopverbod in station, stopverbod vrije baan, enz.

De enige beperking die een centrale geeft, is hardwarematig.
Dus alleen dcc of maar een aantal treinen tegelijk kunnen aansturen.
Als je een multiprotocol centrale neemt met alles erop, is er eigenlijk geen beperking.

Zie als voorbeeld de ECoS.
Deze kan alles, zelfs loconet tegenwoordig.

Dus ik zou zeggen schaf een ECoS aan en installeer koploper.
Alles wat je wenst is dan mogelijk :D.

Groeten Sander.
Ps.  Bij hobby in praktijk staan eigenlijk alle centrales en ook hebben wij de beschikking over drie software programma's. Itrain, koploper en modelstellwerk.
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Citaat van: Sprinter op zaterdag 13 juli 2013, 14:17:51

Met als kanttekening, dat Koploper, de Ecos detector niet ondersteund, er daarmee ook niet de terugmelders via de nieuwe LN-aansluit adapter.


Hoi Sander,

Lees je wel goed?

Of weet jij wel een manier om het zaakje werkende te krijgen? ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Jawel hoor :D.

Ik gaf aan dat de ECoS zelfs loconet ondersteund.
Alleen dat koploper dit niet kan was al vermeld :thumbup: 

Zelf gebruik ik geen loconet en heb ook geen loconet adapter.

Groeten Sander.
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Hoi Sander,

Oké maar dit gaat ook meer over de begrenzing van het besturingsprogramma, en aangezien Koploper die adapter nog niet ondersteund, lijkt me het als je met LN wil werken juist wel een beperkende factor.

Neemt niet weg dat er altijd wel oplossingen komen.

Wellicht iets voor een update?

Gezien de tijd ook waarin deze adapter geleverd (recentelijk!) is, kan ik me voorstellen dat je dus geen communicatie hebt met koploper ;)

Maar wel vreemd dat andere loconet adapters dan wel werken, en wellicht zitten deze nieuwe adapters van Esu ook op een ander instelbereik.

Omdat er al adapters voor bestaan, zal je deze niet hetzelfde kunnen nummeren.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Hans,

Nee is niet vreemd.
Waarom dat is staat gewoon in de documentatie van de LN-adapter en in het ethernet protocol wat verantwoordelijk is voor de communicatie van centrale en besturingsprogramma, was 10 minuten werk omdat uit te pluizen, en om de vraagsteller die prive contact opnam te beantwoorden.

Gewoon even de moeite nemen om het te lezen, en het raadsel is opgelost. Zo ook een eventuele oplossing maar daarvoor moet de code in koploper worden aangespast en dat is  iets wat Paul Haagsma zou moeten doen, of deze daar toe bereid is, is de grote onbekende factor in het geheel.

Groetjes
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Een belangrijke factor is de snelheid van communicatie tussen de computer en de centrale, luisteren ze wel snel genoeg naar elkaar (o.a. prioriteiten), op de site van Railware, een Duits programma (waar Hamburg en Hausach op rijden), vind je de volgende tabel: http://www.railware.de/doku/tiki-index.php?page=Treiberpflege+f%C3%BCr+Digitalzentralen

Omdat de software- en centrale fabrikanten niet echt samenwerken kom je nooit een ideale situatie tegen, behalve dan bij de beide centrale fabricaten die de automatisering in de centrale hebben zitten.

Groet, Anne W
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Hallo Hans,

Citaat van: Hans V200.0 op zondag 14 juli 2013, 16:39:57
Gezien de tijd ook waarin deze adapter geleverd (recentelijk!) is, kan ik me voorstellen dat je dus geen communicatie hebt met koploper ;)
Koploper heeft wel communicatie met de LN adapter.

Men neme een ECoS, LNet converter, een LN terugmeldmodule en Koploper (8.0 of 8.1).
Als voorbeeld contact 3 is gesloten. De LN modules beginnen bij ID200 en hoger.
Hier een stukje logging van de eerste LN terugmeld module. Zie het vetgedrukte.

Z: request(200,view)
O: <REPLY request(200,view)>
O: <END 0 (OK)>
Z: get(200,state)
O: <REPLY get(200,state)>
O: 200 state[0x4]      (contact 3 is gesloten)
O: <END 0 (OK)>




Mvg,
Peter
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Hoi Peter,

Bedankt voor je uitleg via deze zijde en de uitvoerige PB :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Begrenzing mogelijkheden besturingsprogramma door de centrale.
Hallo Hans,



En op de vragen die via PB's gesteld werden:
Zelfs met een regelaar als b.v. een IB aangesloten op de L.Net adapter en ingesteld op DCC is het mogelijk om locomotieven uitgerust met een MM- of MFX decoder aan te sturen.


Mvg,
Peter