Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Terugroep actie van ARTITEC

Gestart door mat-60 vrijdag 12 juli 2013, 13:32:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Terugroep actie van ARTITEC
Nadat na uitlevering van het Artitec / MTE Plan E fietsenrijtuig bleek dat deze vele fouten en tekortkomingen had, wordt nu de gehele serie van 200 rijtuigen nu  teruggenomen.
Dat kost genoemde firma's wel heel wat leergeld, immers de rijtuigen zouden E 120,00 moeten kosten.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zoals u weet is enige dagen geleden het Artitec Plan E fietsenrijtuig Exclusief MTE model uitgeleverd aan de winkel. (MTE1992)
Na enig commentaar op Beneluxspoornet en in de winkel is besloten door Artitec en Modeltreinexpress alle rijtuigen retour te nemen.

Wij zullen zorg  dragen voor het annuleren van uw  bestelling en uw geld te retourneren na ontvangst van het betreffende model. Heeft u het model in de winkel afgehaald, dient u het in de winkel ook terug in te leveren. (Opsturen kan, maar dan zijn de verzendkosten voor uzelf)
Heeft u het model per post ontvangen, kunt u ons benaderen voor het maken van een ophaal opdracht van Selekt Vracht (kosten Modeltreinexpress)

U kunt op deze mailing nog reageren tot en met maandag 15 Juli 2013 voor het  retourneren van het model en/of uw aankoopbedrag.
Ingedeelde orders worden niet meer uitgeleverd, mocht u toch een model willen houden, wilt u dat dan zo spoedig mogelijk aan ons laten weten, zodat wij daar rekening mee kunnen houden.

Deze mailing heeft alleen betrekking op modellen die reeds uitgeleverd zijn, gereserveerde modellen worden automatisch uit uw bestelling verwijderd.

Met vriendelijke groet,  MTE

.
Re: Re: ARTITEC 2013
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Re: ARTITEC 2013
Tsja, dit doet het vertrouwen in de kwaliteit van artitec geen goed....
Re: Re: ARTITEC 2013
Spoorman
gast

Re: Re: ARTITEC 2013
Juist wel. ;)

Je ziet zelden een fabrikant die modellen terug haalt omdat ze zelf niet tevreden zijn over de geleverde kwaliteit. En waar je je centjes terug krijgt als je dat wilt. :thumbup:

Citaat van: mat-60 op vrijdag 12 juli 2013, 13:32:43

Na enig commentaar op Beneluxspoornet en in de winkel is besloten door Artitec en Modeltreinexpress alle rijtuigen retour te nemen.


In mijn versie van de mailing wordt "Beneluxspoornet" als zodanig niet genoemd en spreek men over "fora".

Met groet, Ben.
Re: Re: ARTITEC 2013
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Re: ARTITEC 2013
Ik denk dat bij de andere fabrikanten de eindcontrole beter is, waardoor (dure!) terugroepacties niet nodig zijn.

-ns3700 met gebrek aan trekkracht
-kolenbakken met slechte wielen
-en nu dit....
Re: Re: ARTITEC 2013
Spoorman
gast

Re: Re: ARTITEC 2013
Tuurlijk. Roco, Piko, Marklin enz. hebben het allemaal prima voor elkaar. :thumbup:

Met groet, Ben.
Re: Re: ARTITEC 2013
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Re: ARTITEC 2013
Die hebben denk ik wel een heel wat lager afkeurpercentage ja
Re: Re: ARTITEC 2013
Spoorman
gast

Re: Re: ARTITEC 2013
Heb je een bron? Of denk je dat.....?
Re: Re: ARTITEC 2013
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Re: ARTITEC 2013
Ben,

je roept een discussie op, die niet in dit topic past. Ik ga dit hier ook afkappen. Niet omdat ik het niet aandurf, maar gewoon omdat het niet nodig is. Iedereen heeft zijn mening, en daar houdt het mee op. Van zulke discussies wordt toch niemand beter. Je creeerd alleen maar ergernissen

Roy
Re: Re: ARTITEC 2013
Spoorman
gast

Re: Re: ARTITEC 2013
Niet weglopen jôh, forum is toch om te discussiëren en meningen te delen? Jij begon trouwens deze discussie.

En we zijn toch on-topic, we hebben het over Artitec.

Met groet, Ben.
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Denk je niet, dat de grote merken nietmeer bestaan zouden hebben, als ze zoveel foutjes maken?

Roy
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Ook de grote merken maken foutjes, soms zelfs fouten. Kan er wel een paar op noemen als je wilt.

Marklin lost zelden een fout op (uitvallende assen, decoders die de geest geven, CS1 drama van jaren terug) en ze bestaan nog. ;) Roco doet het al wat beter (voorbeeld kapruil 189 Husa), zo ook Piko (actueel is de V200 AC).

De wijze waarop fouten worden opgelost wekt vertrouwen, niet zo zeer de hoeveelheid fouten. Ik ben niet zo'n Artitec fan maar zij doen er alles aan (vind ik) binnen de mogelijkheden die ze hebben fatsoenlijke service te leveren.

Met groet, Ben.
Re: Re: ARTITEC 2013
Lid sinds: 2007

offline
Re: Re: ARTITEC 2013
Citaat van: Spoorman op vrijdag 12 juli 2013, 18:52:34
Juist wel. ;)

Je ziet zelden een fabrikant die modellen terug haalt omdat ze zelf niet tevreden zijn over de geleverde kwaliteit. En waar je je centjes terug krijgt als je dat

Met groet, Ben.


Inderdaad...
Is er ooit een terugroepactie geweest bij Mutti M.?
Niet voor de bruine Seetal 37521 met zinkpest... om maar iets te noemen.
Bij Mutti M. gaat winst boven Qualität denk ik zo...


Willy
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Citaat van: mat-60 op vrijdag 12 juli 2013, 13:32:43
Nadat na uitlevering van het Artitec / MTE Plan E fietsenrijtuig bleek dat deze vele fouten en tekortkomingen had, wordt nu de gehele serie van 200 rijtuigen nu  teruggenomen.

Hallo,

Wat is er dan precies aan de hand met die rijtuigen?

Gegroet,

Rob
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Hoi Rob,
bij de buren kan je zien dat het spuitwerk bij een (groot) deel van de rijtuigen niet goed is gedaan, waarbij het wel gaat om een rijtuig van 120 euro. Heel jammer dus voor de kopers van het rijtuig en voor mte en artitec, die het volgens mij netjes hebben opgelost. Had Marklin bij de uitlevering van de ick set ook niet een vergelijkbaar probleem en de rijtuigen toen opnieuw laten spuiten?
Vrgr

Frank 
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Het zijn hand geschilderde rijtuigen, en bij het omschilderen is veel fout gegaan. En dan met name heel slordig, bijna amateuristisch, schilderwerk.
Spuitwaas, schuin geschilderd, moeilijk dekkende verf en matig afplakwerk waardoor het er gewoon niet goed uit ziet.
Verder is er nogwat discussie of het model wel geschilderd is volgens het voorbeeld 1:1.

MTE en Artitec hebben, mede door aanhoudende negative berichten op forums, besloten alles maar terug te nemen.
Netjes tegenover de ontevreden klanten en direkt ook een redding van hun naam als betrouwbaar bedrijf...........
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Terugroep actie van ARTITEC
netjes? Zoiets mag niet bij klanten terecht komen. En dus geen of slechte eindcontrole....

Roy
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Citaat van: frank-103 op zaterdag 13 juli 2013, 12:39:14
Hoi Rob,
bij de buren kan je zien dat het spuitwerk bij een (groot) deel van de rijtuigen niet goed is gedaan, waarbij het wel gaat om een rijtuig van 120 euro. Heel jammer dus voor de kopers van het rijtuig en voor mte en artitec, die het volgens mij netjes hebben opgelost. Had Marklin bij de uitlevering van de ick set ook niet een vergelijkbaar probleem en de rijtuigen toen opnieuw laten spuiten?
Vrgr

Frank

Volgens mij ook gebeurt bij de NMBS M4 rijtuigen van Märklin dacht ik... (als ik me niet vergis)

groeten Dylan
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Met "netjes"  wordt gedoeld op de correcte afwikkeling door het bedrijf. :important:
Re: Terugroep actie van ARTITEC
LS

Ik vind het niet meer dan gewoon dat een slecht product wordt teruggenomen, maar geeft tevens aan dat kwaliteitbewaking even ver was te zoeken maar ook gelijk heeft aangetoond dat een behoorlijk bedrijf zijn klanten fatsoenlijk behandeld ,mocht er iets niet goed gaan met hun product  (Denk aan de elandproef van het merk met de ster ;))
Verder denk ik dat een bedrijf wat zo reageert je een kans moet geven en je daarom verder bij de feiten moet houden.

PS

ik heb ,wat een toeval,  deze week een topic gestart over garantie gevallen ed in de ideenbus.
Mijn doel is dan ook om de feiten boven water te krijgen en zo oeverloze discussies te vermijden.
Ik heb echter nog maar 1 reactie gehad, nu is het wel vakantie maar het is wel een beetje teleurstellend.
Terwijl het bovenstaande onderwerp kennelijk toch leeft als ik alle topics over problemen met loks ed lees.

met vriendelijk groet Koos Wijmans
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Citeerik heb ,wat een toeval,  deze week een topic gestart over garantie gevallen ed in de ideenbus.
Mijn doel is dan ook om de feiten boven water te krijgen en zo oeverloze discussies te vermijden.
Ik heb echter nog maar 1 reactie gehad, nu is het wel vakantie maar het is wel een beetje teleurstellend.

Heeft het er misschien mee te maken dat je je beperkt tot 1 merk???
CiteerVerzamelen ervaringen met nieuwe produkten Marklin

Daar zou dit topic dus niet thuis mogen horen, of zie ik het nu verkeerd?
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Ik zie alleen "Terugroep actie van ARTITEC" niets over "M"..... :D

Mvg: Alex
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Citaat van: DB628 op dinsdag 16 juli 2013, 07:46:11
Citeerik heb ,wat een toeval,  deze week een topic gestart over garantie gevallen ed in de ideenbus.
Mijn doel is dan ook om de feiten boven water te krijgen en zo oeverloze discussies te vermijden.
Ik heb echter nog maar 1 reactie gehad, van inhoudelijke aard over de problemen met het product en nu is het wel vakantie, maar het is wel een beetje teleurstellend.
.

Heeft het er misschien mee te maken dat je je beperkt tot 1 merk???
CiteerVerzamelen ervaringen met nieuwe produkten Marklin

Daar zou dit topic dus niet thuis mogen horen, of zie ik het nu verkeerd?

==========================================================================
Beste ?
Het is misschien wel handig als je je naam ergens onderzet, dat is makkelijk met aanspreken.

Ik heb mijn idee hier onder de aandacht gebracht omdat dit zo uitkwam nav het artikel over Artitec

Als je mijn oproep hebt gelezen zul je zien dat ik me beperk tot Tante M
omdat de meeste zaken op dit forum over tante M gaan en ik persoonlijk de meeste ervaring heb met M .

Mijn bedoeling inhoudelijk iets op gang te brengen ivp oeverloze discussies over ons geliefde merk, vooral daar waar het de garantie ed betreft. Maar goed lees mijn opvattingen daarover in de ideeenbus en bij het artikeltje van Simon in reparaties enz, dan wordt het misschien iets duidelijker .

Ps

Volgens mij is er niemand die hier heeft gereageerd op de Artitec problemen, iemand die deze rijtuigen heeft aangeschaft. Tenminste, ik haal het er niet uit  .De meeste reactie gaan over het bewuste artikel . Dus ja ? Waar gaat het dan feitelijk over ?  :P

gr Koos Wijmans
Re: Terugroep actie van ARTITEC
CiteerIk heb mijn idee hier onder de aandacht gebracht omdat dit zo uitkwam nav het artikel over Artitec

Precies en door die PS van je krijg je een reactie.

Grt Remco
Re: Terugroep actie van ARTITEC
hoi Remco ,

bedankt voor je reactie.

Echter bedoelde ik met dat er nog geen reacties waren gekomen  op mijn oproep,  die reacties die meer van inhoudelijk aard zijn en dat is er tot nu toe maar 1 geweest , met een goede omschrijving van klachten over het product  en hoe deze zijn opgelost door leverancier .
Maar goed, ik wacht geduldig af of er nog inhoudelijk reacties komen over het onderwerp. Het staat niet voor niets in de ideeenbus ;)

Gr Koos Wijmans
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Tuurlijk Marklin en Roco doen het goed bij de Marklin DDM vallen de wielen eraf en ROCO faalt ook genoeg zoals laatst met de BR 189 Husa
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Citaat van: B100 op dinsdag 16 juli 2013, 11:12:19

Ik heb mijn idee hier onder de aandacht gebracht omdat dit zo uitkwam nav het artikel over Artitec


De garantie of klachten afhandeling van Artitec is helemaal geen onderwerp van discussie. Juist dit voorbeeld laat zien hoe het moet. :thumbup:

Citaat van: B100 op dinsdag 16 juli 2013, 11:12:19

Volgens mij is er niemand die hier heeft gereageerd op de Artitec problemen, iemand die deze rijtuigen heeft aangeschaft. Tenminste, ik haal het er niet uit  .De meeste reactie gaan over het bewuste artikel . Dus ja ? Waar gaat het dan feitelijk over ?  :P


Nergens over. Mijn mening is dat het niet meer is dan stemmingmakerij rond het merk Artitec.

Met groet, Ben.
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Citaat van: DB628 op dinsdag 16 juli 2013, 11:23:36
CiteerIk heb mijn idee hier onder de aandacht gebracht omdat dit zo uitkwam nav het artikel over Artitec

Precies en door die PS van je krijg je een reactie.

Grt Remco

Beste Remco

Misschien sla ik de plank mis maar mijn idee was nav Simon zijn berichtje en daarop heb ik een stukje geschreven en is er vervolgens een inhoudelijke reactie gekomen zoals waarom ik heb gevraagd.
Daarna las ik het stukje over Artitec (goede actie trouwens van Artitec en leverancier )en dat was gewoon toeval en ik dacht toen: " ik breng mijn idee onder de aandacht ."  Twee vliegen in een klap  ;)

Ik ben benieuwd of jij ook een ervaring hebt nav het onderwerp van mijn oproep . Die kun je me dan als je dat wilt,
in een PB aanbieden. 

vr gr Koos Wijmans .

Re: Terugroep actie van ARTITEC
Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 16 juli 2013, 12:19:10
Tuurlijk Marklin en Roco doen het goed bij de Marklin DDM vallen de wielen eraf en ROCO faalt ook genoeg zoals laatst met de BR 189 Husa

Hallo Flevoland hallo flevoland

Als je eigen ervaringen hebt nav wat je schrijft, wil je dan de moeite doen dit aan mij te berichten? Uiteraard in een PB of email .

Gr Koos
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Citaat van: B100 op dinsdag 16 juli 2013, 11:12:19

Volgens mij is er niemand die hier heeft gereageerd op de Artitec problemen, iemand die deze rijtuigen heeft aangeschaft. Tenminste, ik haal het er niet uit  .De meeste reactie gaan over het bewuste artikel . Dus ja ? Waar gaat het dan feitelijk over ?  :P

gr Koos Wijmans

Waar het over gaat is mij ook een raadsel. Ik neem aan dat iedereen die het rijtuig al in huis had de terugroepmail heeft gelezen.
Iedereen mag zelf beslissen of hij hem terugbrengt of aan de collectie toevoegt.
Dan valt er toch niets meer te klagen?
Mijn exemplaar gaat retour.
Na grondige inspectie en controle tot hetbesef gekomen dat de Prijs / kwaliteit niet in verhouding staat.  ( terwijl ik toch een van de betere exemplaren had)
Bovendien wil ik niet het risico lopen dat ze binnenkort via een actie voordelig worden gedumpt.

Mvg Robin
Re: Terugroep actie van ARTITEC
CiteerBovendien wil ik niet het risico lopen dat ze binnenkort via een actie voordelig worden gedumpt.

Begrijpelijk dat je t aangeeft maar te gek voor woorden dat je je daar maar enigszins druk over hoeft te maken.
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Ice3,

Kijk naar het verkoop patroon van de firma en wat er altijd met de "kneusjes" gebeurt.
Het rijtuig is gewoon niet strak genoeg om die 120 waard te zijn.
Ik maak me daar ook niet druk om.Maar het weegt wel mee in de overweging wel /niet houden.

Robin
Re: Re: ARTITEC 2013
Lid sinds: 2012

offline
Re: Re: ARTITEC 2013
Citaat van: Spoorman op vrijdag 12 juli 2013, 19:45:30
Tuurlijk. Roco, Piko, Marklin enz. hebben het allemaal prima voor elkaar. :thumbup:

Met groet, Ben.

Als ik lees over andere problemen met zinkpest, goedkope slepers van Märklin denk ik dat Artitec het netjes oplost. Bij Märklin moet je maar zien of je ooit gelijk krijgt.

Wil absoluut niet ons mooie merk in een negatief daglicht stellen (rij al ruim 35 jaar tevreden Märklin), maar ze kunnen hierbij zeker een voorbeeld nemen aan Artitec.
Re: Terugroep actie van ARTITEC
ModelspoorKelder
gast

Re: Terugroep actie van ARTITEC
Tja, om nou gelijk weer allerlei verwijten naar tante M* rond te slingeren... Natuurlijk worden er fouten gemaakt. Maar dat gebeurt overal. Lijkt een beetje te maken te hebben met de tijd waarin wij leven. Alles moet zo snel en goedkoop mogelijk geproduceerd worden. Kijk maar eens hoevel auto's er de laatste jaren niet zijn teruggeroepen ivm gebreken. En die zijn toch iets duurder dan 120 euro. Maar ook M* doet het wel eens goed. Denk maar aan de Olympia-Koploper. Heeft niet voor niets zo lang geduurd voordat die geleverd werd. Problemen werden gelukkig opgelost voordat ze geleverd werden. En was daar niet een gratis(!) omruilactie voor booster 60173, die toch al enige tijd op de markt was en in principe geen problemen vertoonde? En de ICL rijtuigen zijn toen toch ook teruggenomen meende ik? Nee, ik heb in M* niet minder vertrouwen dan in andere merken (op wat voor gebied ook). Je hoort hier ook maar weinig mensen die hun 'trouwe' merk aan de kant zetten door negatieve ervaringen. Natuurlijk zal dat incidenteel best voorkomen. Zo hoef ik ook nooit geen Philips TV meer. Maar dat schaar ik in de categorie pechgevallen.

Citaat van: Spoorman op vrijdag 12 juli 2013, 21:51:26Niet weglopen jôh, forum is toch om te discussiëren en meningen te delen?
Tja, dit is wel zo, maar daar schuilt ook een gevaar in dat maar al te vaak over het hoofd gezien wordt. Zo'n forum is vaak ook een bedreiging: een relatief klein groepje mensen kan het voor anderen (klanten, leveranciers, wat dan ook) vaak heel lastig maken. Want meestal wordt alleen maar negatieve info gespuid. Iets positiefs melden is vaak minder interessant. Is ook wel begrijpelijk. Maar we moeten voorkomen dat met een forum bereikt gaat worden, wat Youp van het Hek ooit met een conference bereikte: na een (negatieve) grap over Buckler bier, had het merk geen bestaansrecht meer. Terwijl er toch genoeg mensen waren die het dronken (en blijkbaar lekker vonden, al hoorde je ze er niet over: het werd toch verkocht).
Citaat van: Roy op vrijdag 12 juli 2013, 21:43:58je roept een discussie op, die niet in dit topic past. Ik ga dit hier ook afkappen. Niet omdat ik het niet aandurf, maar gewoon omdat het niet nodig is. Iedereen heeft zijn mening, en daar houdt het mee op. Van zulke discussies wordt toch niemand beter. Je creeerd alleen maar ergernissen
En dus begrijp ik de reactie van Roy heel goed. Wij Nederlanders zijn toch al heel goed in afzeiken (sorry voor het gekozen woord).
Maar we dwalen zo wel weer een beetje af van de oorspronkelijke mededeling (meer was het eigenlijk niet)...

Gr,
Daan
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Citaat van: ModelspoorKelder op donderdag 18 juli 2013, 12:53:25

Citaat van: Roy op vrijdag 12 juli 2013, 21:43:58je roept een discussie op, die niet in dit topic past. Ik ga dit hier ook afkappen. Niet omdat ik het niet aandurf, maar gewoon omdat het niet nodig is. Iedereen heeft zijn mening, en daar houdt het mee op. Van zulke discussies wordt toch niemand beter. Je creeerd alleen maar ergernissen

En dus begrijp ik de reactie van Roy heel goed. Wij Nederlanders zijn toch al heel goed in afzeiken (sorry voor het gekozen woord).


Ik dus niet. Roy heeft één ervaring met z'n Artitec lokkie en begint met afzeiken en niet ik. :important:

En fora zijn een prima medium mindere of slechte zaken van een modelletje te bespreken of zelfs aan de kaak te stellen. De fabrikanten en winkeliers lezen mee. Ze kunnen en doen vaak iets met de kritiek en al het ongefundeerde gebep er omheen filteren ze er heus wel uit.

En Buckler was trouwens smerig spul, hulde aan Youp. :thumbup:

Met groet, Ben.

Re: Terugroep actie van ARTITEC
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Terugroep actie van ARTITEC
En het begint er natuurlijk mee, dat,
iedereen zijn mening mag zeggen en ook zodanig gerespecteerd dient te worden,
daar is een forum voor !
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Ben

waarom moet je zoiets nou weer op zo'n kleinerende toon schrijven?

CiteerRoy heeft één ervaring met z'n Artitec lokkie en begint met afzeiken en niet ik.

Ik ZEIK niemand af. Ik zeg alleen dat zoiets niet door de kwaliteitscontrole had mogen komen. Natuurlijk heeft ieder merk weleens zoiets, maar hoeveel procent op alle leveringen is dit?

Als artitec zich als relatief nieuwe leverancier van modellen op de markt wil zetten, kunnen ze zich zoiets niet veroorloven vind ik. het zal vast en zeker netjes opgelost worden door hun, maar hoop dat ze er veel van geleerd hebben.

Roy
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Helemaal mee eens Wim.
Een ieder mag zijn mening toch geven.

Tony
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Citaat van: blauweengel op donderdag 18 juli 2013, 18:28:24

Een ieder mag zijn mening toch geven.


Yep. Dat geldt overigens ook voor mij.
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Terugroep actie van ARTITEC
Heren wat jammer nou,

Dat men elkaar in de haren vliegt vanwege wat woordjes, zitten we daarvoor soms op het forum?

Als het aan mij lag niet, en zouden we het hier over een terugroepactie hebben van Artitec.

Begrijp ook dat deze relatief kleinere speler, ook veel directer zal reageren op dergelijke fouten.

M.v.g.

Hans V200.0