Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Piko v200 kortsluiting

Gestart door staal woensdag 10 juli 2013, 09:39:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Als je ze nog ergens kunt kopen wel Wim , of je moet geduld hebben (tijd om te sparen) tot het eind v/h jaar komen ze dacht ik weer met een nw serie.

Wijbe , ik had al begrepen dat ze ze ombouwden met een Esu er in , alleen tja ik kan nu slecht controleren vanwege werkzaamheden op en aan het spoor.
Dus de rijeigenschappen kan ik nog niet zo over oordelen , hij is in iedergeval geluidsarm dat is zeker.

In ieder geval blijf ik even van mijn V220 af als je het niet erg vind. :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Oei, da's geen 76150 decoder als we eerder aannamen.

Met groet, Ben.
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Nee Ben dat is de ingekorte Plux maar ook van die fabrikant meen ik .... :D

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Inmiddels een keurige mail.

Deel van de mail:

Inmiddels is inderdaad duidelijk dat er een foute verbinding op de printplaat zit van de AC versie. Dat moet dus bij iedereen met een V200 (# 59701) en een V220 (#59703)  in AC versie worden opgelost.
Wat de oplossing precies wordt, dat hoor ik in de loop van volgende week van PIKO.

Ondertussen verzoek ik u om het model naar Scaletrading te sturen:

(later kwam het volgende )
Op verzoek moet hij als eerst naar je leverancier worden gestuurd.

En dat gaat morgen gebeuren.

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Ok, mysterie opgelost. Scaletrading kennende gaat dit netjes afgehandeld worden. :thumbup:

Met groet, Ben.
Re: Piko v200 kortsluiting
Alex was sneller dan mij  :)
Ik hoop dat het voor iedereen opgelost kan worden.

---------
Kleine notitie nog:

In de mail van Scaletrading aan Alex staat de V220 als 79703...
Ik ga ervan uit dat hiermee de 59703 wordt bedoelt.
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Jos bedankt voor de moeite .

Hoop dat het snel word opgelost.

We gaan het zien.

Copy factuur en tekst klacht , liggen inmiddels met de lok ingepakt , gaan morgen op de post.

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Alex, zie mail.
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Ik heb ondertussen ook een mail gestuurd naar mijn leverancier met het verzoek hoe dit mankement preventief opgelost gaat worden.
Ik ben eigenlijk niet van plan om de in de bestelling staande geluidsmodule te plaatsen, misschien moet die wel met F1 ingeschakeld worden en dan kan ik er alsnog achteraan.
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Zo hoort het normaal ook Koos. :thumbup:

Vervelend dat dit voorkomt , maar het is helaas niet anders.

Je kan zo ie zo niets doen als je er ook nog een geluidsmodeul op gaat aansluiten , want dan heb je die knopjes denk ik allemaal nodig.

Je kan ook even wachten of we het eventueel zelf kunnen oplossen , maar ik vrees voor het ergste als je loc er ook last van heeft.

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Nog even voor de duidelijkheid.

Zowel de V200 als de V220 moeten terug
En gestuurd worden naar je dealer waar je hem gekocht hebt. (zou er eerst wel contact mee opnemen).

Of je nu wel of geen probleem hebt met F1 of F2 , maak niet uit , ze moeten terug.

De mijne gaan straks beiden op de post.

Dit na overleg met de vertegenwoordiger van Piko.

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Ik heb van mijn dealer ondertussen antwoord gekregen die geeft aan als hij defect is terugsturen.
Maar ik ben bang dat dit, zoals zo vaak bij mij, dat dit net na de garantie is.

In mijn andere draadje heb ik een reactie geschreven die ik van de importeur heb gekregen naar aanleiding van de sleper kwestie.
Re: Piko v200 kortsluiting
Hallo allemaal,

Ik heb een Pico V200 in bestelling staan.
Fysiek kan ik de lok nog niet onderzoeken.
Als de 2rail rijders geen probleem hebben en de 3rail rijders wel, denk ik dat er op een of andere wijze een ongewenste (door)verbinding is.
Als er een functie is aangesloten, dan heeft deze geen weerstand waardoor kortsluiting ontstaat.
Het kan ook zijn dat er VOOR de functieaansluiting door een (kleine) beschadiging sluiting wordt gemaakt.
Mijn advies: Terug met die lok naar Pico.
Wil je het zelf proberen?
Met een kleurcodetabel (van de decoder) aansluitingen volgen.
Met extra aandacht voor Paars en Groen.
Met vriendelijke groet, HaPe
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
En onderstaand kreeg ik op de mail van mijn leverancier:

Mijnheer er is niets van bekend en ook niet van een terug roep actie, als hij defect gaat dan lever u hem gewoon in voor garantie.

ps ik heb er meer dan 30 verkocht en u bent de eerste die er over begint en er zijn voor de rest hier geen klachten over bekend.


Wat is wijsheid in deze situatie?
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2011

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Ook ik heb inmiddels een mail van Scaletrading, ik mag 'm naar hun sturen  :)

Maandag gaat ie op de post.

Vincent
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2007

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Scaletrading vragen hoe het zit Koos.
Is wel zo'n beetje het standaardantwoord van een leverancier, dat je de enige bent.
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Heb ik ook gedaan maar inderdaad dit is een soort van standaard had ik ook eens met een auto, ging daarna een forum lezen nou het was achter aan in de rij aansluiten.
Het is allemaal goed gekomen dus dat zal nu ook wel zo zijn.
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Koos er moet er altijd 1 de eerste zijn.

En hoeveel raken er F1 aan ?????

Ik neem aan dat de importeur het niet voor jan met de korte achternaam aan geeft.

Ik neem ook aan dat jouw leverancier ook niet elke dag contact heeft met Piko.

In ieder geval U bent gewaarschuwd .

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Alex

Ondertussen zeer correct antwoord van de importeur Scaletrading, er komt een terugroepactie en ik kan mijn loc opsturen.
Maandag eerst doen.
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Zojuist ook bericht gekregen van de winkelier (Jos), dat ik de BR220 ook kan terug sturen, ondanks, dat er niets stuk is. Voor alle zekerheid dus.  :thumbup:

Maandag dus pakje bij TNT afgeven.

Gr.  Charlie
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Fijn dat er een terugroep actie komt,en ergens jammer dat ie nodig is :?

Was dit verhaal niet te voorkomen?

Piko zal toch beter moeten oppassen met die decoders, iets wat tot nog toe altijd wel lukte.

Daarom kijk ik er een beetje vreemd van op, want dit is niet het eerste wisselstroom model wat ze maken.

Maar goed, niet te ver vooruit lopen op de zaak, eerst maar eens horen wat de bevindingen worden.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko v200 kortsluiting
Heb nog geen terugroep actie gehoord, maar ik heb haar dan ook bij Conrad gekocht, heb ook geen problemen, F1 en F2 niet geactiveerd, heb deze functies ook niet nodig ! :roll:


Mvg Gert
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Hans , dit is weer het eerste model met een aparte decoder .

En een geheel nieuwe printplaat , die ik volgens mij nog niet gezien had in andere loks.

Ik heb het vermoeden zo , dat dit bij hun de nieuwe standaard gaat worden.

Plux decoder van Uhlenbrock en een mooie print (het ziet er allemaal echt mooi uit).

Alleen ja het moet wel werken he.

Men geeft duidelijk aan , dat er geen verschil zit tussen de V200 en V220 printen.

En ook dat de een er nu nog geen last van heeft , en de ander wel.

Zolang men maar niet die F1 knop gebruikt , zal het best blijven rijden denk ik.

En Gert , er zijn er , daar duurt het weken voor je er iets van hoort.

Komt vermoedelijk tzt wel goed (of niet)..... :D

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Hoi Alex,

Dat zou best eens kunnen, want als je een plux 16 aansluiting gebruikt, kan je de SuSi aansluiting gebruiken voor het geluid.

Deze aansluiting is al menig jaar voor handen, en de techniek is goedkoper ervan, dan om een 21 mtc connector te overwegen.

Want gezien de prijs kom je dan ook in de duurdere decoders terecht, en die keuze laat Piko liever aan de hobbyist over.

Vandaar een andere aansluiting, en een ander type decoder ;)

Goede zet van Piko trouwens, zei het alleen dat ze die lokprintplaat, zonder mankementen moeten maken.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Hans met de decoder is niets mis dacht ik. Het zou in de vaste printplaat van de loc zitten.

Gr.  Charlie
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Hoi Charlie,

Ik zie het nu,dat ik iets anders getikt heb :oops:

Zal het rectificeren ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2011

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Hij is terug binnen!

Ik kwam gisterenavond thuis van een dag uit met mijn ouders en er lag een pakket bij de voordeur. Gelijk uitgepakt en wat een service! Er zit naast de V200 een tankwagon bij!  :thumbup:

Ik zal de V200 morgen testen, ik ben zo onderweg naar het Gala van Diesels in Ciney.

Vincent
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
En Vincent , ik weet niet waar je mee rij , maar bij DCC14 stappen heb je geen licht.... :D
En mooie attentie die tankwagen.

Zie  http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29198.msg815070#msg815070

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Aha, ben zeer benieuwd of ik nou ook aan de beurt ben !
Ik dacht al dat ze mij vergeten waren  :)

ps. ik meen toch ergens gelezen te hebben dat de fout niet bij Piko ligt maar bij de fabrikant van de decoder ?
(draden verwisseld op de aansluitconnector)

grv Huub
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Zal best wel Huub.
Ik heb geen idee wat er mis was , daar word niet over gepraat helaas.
In ieder geval benk weer blij dat ze er weer bij zijn.

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Tja Alex,

Als ik het goed herinner (en dat doe ik  :P) schreef Brigitte hier:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=42723.msg806753#msg806753
o.a. het volgende:

Een antwoordt op het V200/220 probleem door Scaletrading/W. Wolters vertegenwoordiger van Piko gestuurd aan de winkeliers.

Inmiddels is helaas duidelijk geworden dat er een foute verbinding in de decoderstekker zit van een aantal modellen van de AC versie van de PIKO V200 en BR220. De fout wordt direct duidelijk als de F1 (functie 1) wordt ingeschakeld. Bij de foute exemplaren wordt dan de decoder opgeblazen en het model zal niet meer of nog maar zeer langzaam rijden.

Bij de V200 (# 59701) en BR220 (#59703)  modellen in AC uitvoering waar dit euvel zich voordoet, wordt het probleem kosteloos door PIKO opgelost.

De foute verbinding zit dus in de (Uhlenbrock)-decoder, NIET in de hoofdprintplaat van de loc. De oplossing precies is daarom betrekkelijk eenvoudig: de defecte decoder dient te worden uitgewisseld voor een nieuw exemplaar.


grv Huub
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Gij heeft een goed geheugen Huub ..... het staat me inderdaad bij dat zij dat geschreven heeft.... :D

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Ook mijn BR 220 is gisteren weer terug gekomen en had er ook de jaarwagen van Piko bij, voor het geleden ongemak.  :D



Heb meteen weer de diverse CV's aangepast, topsnelheid-optrek en rem vertraging etc. en de frontverlichting gedimd.
Meteen cabine verlichting er in gezet via F1 en F2.



Al met al ben weer blij met m'n eerste Piko loc.  :thumbup:

Gr.  Charlie
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Citaat van: Aliebengalie op zondag 18 augustus 2013, 15:48:30
Gij heeft een goed geheugen Huub ..... het staat me inderdaad bij dat zij dat geschreven heeft.... :D

Mvg: Alex

Dank u, dank u, heer Alex, te veel eer  :)
Re: Piko v200 kortsluiting
Mooi plaatje Charlie.

groet Winno
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Kom ze wel ff brengen Charlie , je hebt inmiddels goede ervaring.... :D :D :D

Ziet er inderdaad weer schitterend uit.

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Ja, Alex, je komt maar.
Heb trouwens ook al twee handgrepen er op. Wat een frobel werk zeg.  :( De rest doe ik weer een andre keer. Of ben jij daar toevallig goed in?   :mrgreen: :mrgreen:

Gr.  charlie
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Heb wel hier wat zakjes voor reserve he , gelukkig maar , want bij het vervoer zijn er toch 2 gesneuveld.....maar ik word gek van dat priel werk , ga dan lekker shaken , goed voor milkshakes , maar niet voor de lak..... :P :D

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Het probleem zal echt wel in de decoder gezeten hebben want ik had alleen de decoder opgestuurd en er werd netjes een nieuwe decoder aan mij gezonden, als het probleem in de hoofdprint had gezeten was ik daar echt wel van in kennis gesteld.
Hier kunnen andere merken iets van leren.

Wat wel jammer is dat mijn leverancier niets heeft laten weten maar dat alle informatie via dit forum geregeld is.

Nu is alles via de importeur gegaan maar dit is dacht ik niet de normale weg, de leverancier geeft de garantie.

Zo zie je maar waar een forum zijn dienst mee kan bewijzen.

Nu alleen nog wachten op de geluidsmodule die nog steeds in nalevering staat, dan is deze lok pas compleet.
Re: Piko v200 kortsluiting
@Charlie

die cabine verlichting zit er toch niet standaard in/op ? 8o

Enige probleempje wat ik heb is dat iedere keer bij opstarten baan de verlichting brandt :|, dus zet ik die dan uit, en bij de volgende opstart , ja hoor  :idea: :idea: :thumbdown:

Mvg Gert
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Koos.

Niet geheel correct wat je schreef.

We hebben het hier geconstateerd , maar zeker en beslist niet hier ontdekt hoor.
Ik denk en weet vrijwel zeker dat zij er in Duitsland heel veel meer hebben verkocht dan hier in het kleine Holland.
Ze waren niet voor niets heel snel uitverkocht.

En elke leverancier heeft hier bericht over gehad hoor.

Dat jouw leverancier hier niets van wist , kan bijna niet.

In ieder geval heeft de mijne , en ik weet van nog 2 leveranciers , hier zeker een mailtje van heeft gehad.

Ik mocht zelfs mijn V220 en V200 niet rechtstreeks opsturen , maar moesten eerst terug naar mijn leverancier.

Maar we hebben ze wel rechtstreeks zonder tussen komst gelijk opgestuurd gekregen van Scaletrading  :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Alex

Voor alle duidelijkheid ik heb mijn leverancier via de mail gevraagd en die heeft aan mij laten weten niets hiervan te weten.
Ik heb zelf contact gehad met de importeur en die heeft aangegeven of ik de decoder of de hele loc wilde opsturen i.v.m. de decoder die inderdaad defect was.
Wat ik bedoel is dat ik de info van het forum heb gekregen, en waar het probleem het eerst bekend geworden is vind ik minder belangrijk, tot de dag van vandaag heb ik niets van mijn leverancier vernomen, maar die zal gedacht hebben als ik niets hoor over een defect dan laat ik ook niets weten.

Het is nu allemaal prima geregeld en ik ben zeer tevreden over de NL importeur en Piko.
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Citaat van: v200marklin op zondag 18 augustus 2013, 23:42:19
@Charlie

die cabine verlichting zit er toch niet standaard in/op ? 8o

Enige probleempje wat ik heb is dat iedere keer bij opstarten baan de verlichting brandt :|, dus zet ik die dan uit, en bij de volgende opstart , ja hoor  :idea: :idea: :thumbdown:

Mvg Gert

Nee, Gert, de cabine verlichting is niet standaard. Simpel een ledje plakken in de cabine en twee draadjes solderen op de juiste soldeerpadjes.

Gr.  Charlie
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2008

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Ik heb nog niks ontvangen maar als ik dit allemaal lees dan vind ik ook dat er helemaal niks is aan te merken op de handelswijze van de importeur van Piko.
Bij mij geldt dit trouwens ook voor de leverancier, die gaf mij netjes bericht via email.

grv Huub
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Dat heb ik ook , en ik denk dat Koos zijn dealer , zijn email box is zal moeten legen , of zijn mail moeten lezen... :D :D :D

In ieder geval we zijn weer blij dat ze terug zijn , en ohw wat zijn ze toch mooi .....  :D

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
ff dimmen svp!
Het kwijl loopt inmiddels uit m'n beeldscherm. :(
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Teiltje aanschaffen, Jurrien?  :D

Gr.  Charlie
Re: Piko v200 kortsluiting
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
 :D :D
Re: Piko v200 kortsluiting
Aliebengalie
gast

Re: Piko v200 kortsluiting
Hij wou ook zo graag ,waren ze net uitverkocht .... nu spaart ie zich de rambam om er als nog een te bestellen.
Tja motje maar even geduld hebben (let op wie het zegt he) heeft ie inmiddels iets anders gekocht....zakgeld op......

Charlie ..... graag meer van die prachtige mooie plaatjes van die mooie V graag.......laat het maar over stromen in het boere durp....... :D

Mvg: Alex
Re: Piko v200 kortsluiting
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Piko v200 kortsluiting
Vooruit, op verzoek van Alex en dan natuurlijk speciaal voor Jurrien.( Kwijlbakjes zijn gratis af te halen in Rooi.)











Gr.  Charlie