Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

advies gevraagd: stekkerverbindingen decoders

Gestart door doef maandag 01 juli 2013, 23:11:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
advies gevraagd: stekkerverbindingen decoders
Ik zie dat je veel decoders (ESU bijvoorbeeld) in allerlei varianten kunt kopen. 8-polig, 6-polig, 21MTC, pluX12, pluX16.

Kan iemand uitleggen wanneer je voor welke stekker zou kiezen?
Re: advies gevraagd: stekkerverbindingen decoders
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: advies gevraagd: stekkerverbindingen decoders
Dat ligt eraan, waarmee je lok is uitgerust, die je van een decoder wilt voorzien.

Zelf neem ik van ESU de 8-polige, en maak zelf de contrastekker.
Een 21 polige kan je gebruiken met een adapter-print, waarbij je nog 2 extra functies ter beschikking hebt.

Bij Märklin kies ik voor de 21 polige, maar daar wordt de adapter-print standaard meegeleverd.

Een 21polige decoder kan je ook zelf van bedrading voorzien, maar dat is echt voor de gevorderden.

Gr. Marcel
Re: advies gevraagd: stekkerverbindingen decoders
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: advies gevraagd: stekkerverbindingen decoders
Kies voor een decoder met zoveel mogelijk  aansluitingen. Met een decoder MTC of Plux22 heb je in elk geval veel meer extra aansluitmogelijkheden dan met de oudere 8polige. Je wilt later wellicht meer opties inbouwen en dan is het wel zo handig als dat meteen kan.

Ik heb zelf een paar loks met de 8-polige aansluiting en mis de extra mogelijkheden van bijv. de Lopi 4 al aanzienlijk.

John
Re: advies gevraagd: stekkerverbindingen decoders
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: advies gevraagd: stekkerverbindingen decoders
als de ruimte er is zoveel mogelijk aansluitingen.Prijs is nagenoeg dezelfde.
Re: advies gevraagd: stekkerverbindingen decoders
Zelf kies ik altijd voor de 21 mtc connector met versterkte uitgangen. Heb je een delta loc, of andere decoder erin nog in zitten, past de 21 mtc connector in het houdertje.