Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

SBB Eem923

Gestart door keeszondag maandag 08 juli 2013, 11:25:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
SBB Eem923
keeszondag
gast

SBB Eem923
Sinds vorig jaar vervangt SBB Cargo ruim 50 diesel rangeerlocs door de Eem923 Hybride Eem923.
Ik heb nog geen "bewijs" kunnen vinden dat een fabrikant overweegt een H0 model te maken. Weet iemand wellicht iets meer?
Re: SBB Eem923
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: SBB Eem923
Hoi Kees,

Zou een leuke zijn voor HAG,en dan bedoel ik niet de overbekende koffie :-)

En dan voor de nieuwtjes van 2014 ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: SBB Eem923
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: SBB Eem923
Hoi Kees,

Dit is inderdaad een leuk locje! Ik realiseer me ook nu pas, dat dit echt een mooie modelloc zou kunnen gaan opleveren. Immers, je kunt dan eindelijk met goed fatsoen met een panto-loc rijden op een baan zonder bovenleiding. ;)
Het zou pas echt mooi worden als het model ook een digitaal beweegbare pantograaf zou krijgen. Maar of dat gaat passen in zo'n klein locje...

Groet, Marc
Re: SBB Eem923
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: SBB Eem923
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 08 juli 2013, 13:08:06
Zou een leuke zijn voor HAG,en dan bedoel ik niet de overbekende koffie :-)

Dat wordt een dure als HAG het gaat maken. Wie weet doet ROCO haar best: die komt tenslotte dit jaar ook met een fraai exemplaar van de SBB Xrot!!
Re: SBB Eem923
CH-FAN
gast

Re: SBB Eem923
Hallo,
HAG heeft vooralsnog genoeg te doen om eindelijk de reeds lang  :thumbdown: (bij "oud" HAG al) aangekondigde Ee 922 uit te leveren. De uitlevering hiervan schijnt nu toch in zichtveld te komen.
groetjes,
Peter
Re: SBB Eem923
keeszondag
gast

Re: SBB Eem923
Bedankt Peter! Ik heb de nieuwe modellen van HAG bekeken, dat wordt sparen voor mij!! BLS Re 4/4, BLS personenrijtuigen, de Goldenpass rijtuigen en de Ee 922 (als de 923 voorlopig niet komt).
Re: SBB Eem923
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: SBB Eem923
De Firma HAG had ook te kampen,met een bijna faillissement van de firma,dus enig medeleven mogen ze wel hebben.

Nieuwe leiding,nieuwe kansen zou je zeggen,als ze maar niet de fout maken,die twee lok's in een dubbelsetje te doen :-)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: SBB Eem923
Alves
gast

Re: SBB Eem923
Zelfde geldt voor mij @keeszondag! De S-Bahn Zürich vind ik echt schitterend, maar zal ik helaas de komende tijd niet kunnen betalen. Dan maar investeren in computer besturing hé. Haha.

Ontopic: Zou wel mooi zijn als een fabrikant als Roco dit uit zou brengen of misschien zelfs M* al lijkt me de laatste optie haast onmogelijk. Al zijn ze de laatste tijd wel met onverwachte nieuwe dingen als de Thalys gekomen. Zo'n locje zal bij HAG ookal gauw 300 euro ofzo kosten.
Re: SBB Eem923
CH-FAN
gast

Re: SBB Eem923
Hallo,
@Hans. Dat was geen bijna faillissement dat was "total pleite" van HAG Modelleisenbahnen AG in Mörschwill, een faillissement waar de officier van justitie nog veel werk aan heeft.
Via een wat onduidelijke tusseneigenaar is het nu HAG Modelleisenbahnen GmbH in Stansstad met als Geschäftsführer Heinz Urech.
wat daar de toekomst brenge mooge...............................................?
@Alves. De 922 kost, mocht hij eens uitgeleverd worden, in AC CHF 389,-- (vandaag ? 313,--)

groetjes, Peter
Re: SBB Eem923
Alves
gast

Re: SBB Eem923
Dat bedoel ik dus. HAG is mooi en brengen voor de Zwitserland fans mooie modellen, maar ik koop liever een Roco Re 460 + 12 rijtuigen inplaats van één set Re 450 + 3 Dosto's..
Re: SBB Eem923
Lid sinds: 2010

offline
Re: SBB Eem923
Goede avond allemaal,

Ik heb begrepen dat deze nieuwe rangeer loc er nu snel gaat komen, ben benieuwd vind hem zelf erg leuk en mag op een Zwitserse baan niet ontbreken. Ik hoop dat Marklin hem ooit gaat maken, wie weet. HAG is overgenomen door een fabrikant van elektronische onderdelen, dat stond in de Loki vermeld. Het oude magazijn heeft een Zwitserse winkelier opgekocht. HAG maakt mooie modellen en ik hoop dat ze blijven bestaan.

groeten Martin.
Re: SBB Eem923
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: SBB Eem923
Evengoed hoop ik dat er modellen uit tijdperk III blijven uitkomen.
Re: SBB Eem923
Lid sinds: 2007

offline
Re: SBB Eem923
Beste.
Dit Topic even opgegraven.
Heeft iemand dit Locje intussen in bezit ?
Zie namelijk wel de Ee 922 (is de niet cargo) uitgeleverd gaan worden...
Probeer deze in NL te verkrijgen, wordt echter onevenredig duur, zal 'm zelf moeten halen..
Lees weer,
Groet
Dolf
Re: SBB Eem923
Lid sinds: 2010

offline
Re: SBB Eem923
Goede avond Dolf,

In Houten staat een handelaar welke hem heeft van Hag is wel gelijkstroom maar kan volgens mij ook wisselstroom bestellen. Volgens mij heet deze meneer Wim Kok.

mvg Martin.
Re: SBB Eem923
Lid sinds: 2011

offline
Re: SBB Eem923
Hoi Martin,

Deze lok heb ik zien liggen op de laatste beurs in Houten. Bij een Duitser, in dezelfde hal waar jullie staan. Weetniet meer welke merk het was en of het gelijk- of wisselstroom is.

Groet Bert