Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Roco Re 460 (68698)

Gestart door Alves zondag 30 juni 2013, 16:57:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco Re 460 (68698)
Alves
gast

Roco Re 460 (68698)
Hallo,

Ik was net op zolder bezig met het proberen te veranderen van het adres van deze Re 460. Mijn Spurt heeft namelijk hetzelfde adres. Ik kon ze dus niet tegelijk op de baan hebben staan. Ik heb geprobeerd het adres te wijzigen via mijn MS1, maar dit werkte bij beide treinen niet. Maar sinds ik dit heb geprobeerd doen zowel de Re 460 als mijn MS1 erg raar. De Re 460 vliegt opeens zomaar vooruit en als dit gebeurd valt mijn MS1 gelijk al uit. Bij het nakijken van mijn MS1 kwam ik erachter dat de pinnetjes in de stekker die de MS1 met de baan verbind scheef stonden. Deze heb ik al rechtgezet, maar het hierboven genoemde fenomeen blijft voorkomen. Ik vind dit erg vervelend, want zowel mijn MS1 als mijn Re 460 kunnen dus eigenlijk niet goed gebruikt worden. Als de Re 460 niet op de baan staat doet de MS1 het overigens gewoon wel. Nou heb ik zelf de conclusie getrokken dat het aan de locomotief ligt, maar wat er precies aan de hand is weet ik niet. Dit roept twee vragen bij mij op.

- Is het adres van de Roco 68698 en de Piko 59326 wel te veranderen met de MS1?
- Wat is er precies aan de hand met mijn Roco 68698?

Als iemand mij kan helpen zou ik het heel erg waarderen!

Groeten Dewey
Re: Roco Re 460 (68698)
Niemand?
Re: Roco Re 460 (68698)
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Roco Re 460 (68698)
Dewey,

Kijk eens of er iemand in je woonomgeving is om je Re460 op een andere centrale je adres te wijzigen en de lok te testen, beetje moeilijk via hier een suggestie te geven wat er loos is met je ms1 en/of andere lok, suk6
kan van alles zijn, A: wat voor decoders zitten in de lok's enB: is je ms 1 geschikt om adressen te wijzigen? software matig.
Gr, Jan
Re: Roco Re 460 (68698)
Hallo Jan,

Tja dat eerste is een probleem denk ik. Ik zal eens rondvragen. Maar in iedergeval bedankt. Ik had al wel verwacht dat het moeilijk is voor jullie om precies vast te stellen wat er nou aan de hand is, maar ik had gehoopt dat iemand hier ook een Re 460 uit deze serie heeft en mij misschien kon vertellen wat voor decoder erin zit. Of dat deze persoon ookal eens had meegemaakt met deze loc wat ik hier boven beschrijf.

Groeten Dewey
Re: Roco Re 460 (68698)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Roco Re 460 (68698)
Normaal zit er een multiprotocol decoder in en die moet je met de MS1 kunnen herprogrammeren.Google eens en je vind het wel.Je moet via een universeel adres de loc benaderen.
Edit: adres Marklin artikel 36850
Re: Roco Re 460 (68698)
Kun je de decoder niet resetten?
Re: Roco Re 460 (68698)
Citaat van: marc-lin op dinsdag 02 juli 2013, 21:31:43
Kun je de decoder niet resetten?

Ik zal eens kijken heb op internet een goede link gevonden, maar het probleem is dat de loc soms gewoon zomaar op volle snelheid er vandoor gaat. Zou dit hiermee verholpen zijn?
Re: Roco Re 460 (68698)
Lid sinds: 2006

offline
Re: Roco Re 460 (68698)
Zoals ik het lees staat je Analoge herkenning aan !, bij de meeste decoders is dit CV 29, als je dit uit zet, zal je loc er niet meer als een speer vandoor gaan.

Mvg Gert
Re: Roco Re 460 (68698)
Heel erg bedankt Gert! Ik denk dat dit het is. Zal dit eens proberen en dan ook gelijk maar het adres veranderen.
Re: Roco Re 460 (68698)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Roco Re 460 (68698)
Hoi Dewey,

Weet je toevallig welk jaar je die lok gekocht/gekregen hebt?

Want al sinds een paar (dacht 2) jaar,bouwt Roco condensatoren in,om stroomloze stukken te overbruggen,en je decoder wordt dan gevoed vanuit die condensator.

Wel heeft die condensator invloed als je wilt gaan programmeren,en mogelijk kan je die condensator overbruggen met jumpers.

Zou toch even de gebruiksaanwijzing hier op nalezen,en wellicht wordt het vermeld.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Roco Re 460 (68698)
Als het een lok is die meer recent is gemaakt heb je misschien iets aan de gebruiksaanwijzing die bij mijn 1858 zat en waarvan ik twee handige bladzijden op mijn blog heb geplaatst (dan hoef je de doos niet te zoeken als je iets wilt veranderen).

http://frank103.blogspot.nl/2013/07/roco-68672-de-1858-met-het-logo-van.html
Re: Roco Re 460 (68698)
Sorry voor mijn iets wat late reactie. Probleem is dat de modelbouw spullen niet bij mij thuis staan, maar bij het huis van stiefpa.. Ik heb de loc nu denk ik een jaar of twee. Ik zal morgen of vrijdag even gaan kijken. Toch bedankt voor de tips.

Groeten Dewey
Re: Roco Re 460 (68698)
Nadat de re 460 er op volle kracht vandoor gaat krijg ik mijn ms1 amper weer aan en als me dat al lukt reageert ie heel slecht. Programmeren is dus bijna onmogelijk. Ik zit hier nu met het ding in mijn hand en begin me aardig te ergeren...
Re: Roco Re 460 (68698)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Roco Re 460 (68698)
heb je geen oude trafo ? Dan gewoon de loc benaderen als een analoge loc.Dan gewoon langdurig de richting ompolen en hij zou digitaal moeten staan.Lichtjes gaan dan pinken.Zo lukt het meestal om hem dan te programmeren.Is meestal een probleem dat de loc zich in analoge herkenning gezet heeft.
Re: Roco Re 460 (68698)
Bedoel je gewoon zo'n witte oude trafo?
Re: Roco Re 460 (68698)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Roco Re 460 (68698)
jahoor.Heb dat al ergens op het forum als raad gegeven en toen was het in orde.Denk dat je alleen moet opletten bij een uhlenbrol decoder.Deze zou dit niet aankunnen bij een oude trafo.Maar je hebt een witte dus zou het oke moeten zijn.Ik had hier ook zo'n loc met een esu in.Opgelost en daarna geprogrammerd en CV29 uitgeschakeld.
Re: Roco Re 460 (68698)
Bedankt! Het heeft wel gewerkt bij de locomotief, maar de ms1 viel weer eens uit, maar nu ging de re 460 er niet vandoor. Alleen de ms1 doet het dus niet goed meer. Er komt een raar scherm komt voor en hij doet vervolgens niets meer.. Ik denk nu dat mijn ms1 toch kapot is..
Re: Roco Re 460 (68698)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Roco Re 460 (68698)
wat doet hij met een andere loc ? Als hij daar nog normaal mee werkt is je MS1 nog ok en is er een probleem met de decoder in de loc.
Re: Roco Re 460 (68698)
 Voordat de re 460 op de baan staat doet de ms1 het nog gewoon goed. Al komt er bij het opstarten wel een bliksem schicht symbool te voorschijn. Maar na dat de re 460 op de baan staat vliegt de ms1 uit en gaat heel moeilijk weer aan en doet het als ik hem eenmaal aan heb doet ie het meestal niet goed.
Re: Roco Re 460 (68698)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Roco Re 460 (68698)
kan overbelasting zijn.De Re mss ff testen bij een medehobbyist.
Re: Roco Re 460 (68698)
Ja daar dacht ik zelf ook aan alleen ken ik niemand in de buurt die ook de modelspoor hobby mooi vind.. Ik ben wel van plan om binnenkort een M* 6021 te kopen i.v.m. het automatiseren van mijn baan. Alleen dan moet ik even wachten met testen..

Groeten Dewey