Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

pendeltrein

Gestart door mondeo zaterdag 20 juli 2013, 17:20:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
pendeltrein
mondeo
gast

pendeltrein
Begin aardig de P te krijgen van het niet voor elkaar krijgen van een functionerende pendeltrein. Ik heb een CS 1 met ESU Reloaded met3.6 update. Een Marklin S 88 module en 2 schakelrails in traject voor A en B.
S 88 volgens beschrijving geconfigureerd dus met 16 poorten.
Vervolgens traject aangemaakt volgens beschrijving. Voor A: module S88 1, poort 1 en voor B: module S88 1 poort 2. Omgekeerde T verbonden met de massa van een traject rail en tot slot de wachttijd ingesteld.
Loc gekozen en met gewenste snelheid tussen A en B op stop gedrukt. Vervolgens menu van pendeltrein geactiveerd en op Go gedrukt.
De loc rijdt echter gewoon door op de stopplaats.
Ik heb de poorten van de S 88 gecontroleerd door met de omgekeerde T kortsluiting te maken met de poorten. Er licht geen enkele poort op.
Ander S 88 geprobeerd, zelfde probleem. Wat kan er fout zijn? Doe ik iets fout of is er iets aan het CS stuk. In het scherm voor de instelling van het pendeltraject staat onder beide poorten een balk voor de in te stellen wachttijd. In de documentatie/gebruikershandleiding is er echter maar 1 te zien, tussen beide poorten voor A en B. Is dit soms een aanwijzing dat er iets in het programma fout zit?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben geen elektro techneut maar in begrijpelijke taal moet het lukken
Re: pendeltrein
Aliebengalie
gast

Re: pendeltrein
Henk.
Je contact rail's zijn wel geissoleerd op de juiste manier?
Controlle uitgevoerd over de contact rail?

mvg: Alex
Re: pendeltrein
mondeo
gast

Re: pendeltrein
Dag Alex,

Bedankt voor je snelle reactie. Het zijn schakelrails waarbij de draden in ieder geval goed zijn gemonteerd. Van isolatie heb ik nergens iets gelezen. Hoe moet ik deze isoleren?

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Mvg,
Henk
Re: pendeltrein
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: pendeltrein
Dag Henk,

Is de afbeelding bij onderliggende pagina nog van hulp?

Klik

Groeten,

Jan
Re: pendeltrein
mondeo
gast

Re: pendeltrein
Hallo Jan,

Zo ziet mijn aansluiting er ook uit. Alleen werkt het niet. Bedankt in ieder geval voor het meedenken. Kan het zijn dat de S 88 bus aan het CS niet werkt? Hoe kan ik dat controleren? Ik heb 3 verschillende S 88 modules geprobeerd. Het lijkt me dat daar het probleem niet ligt. Ook heb ik verschillende kabels geprobeerd, van Marklin en LDT.

Mvg,
Henk

,
Re: pendeltrein
elma5482
gast

Re: pendeltrein
Henk,

Welk railsysteem gebruik je: M, K of C ?
De functionaliteit van schakelrails M en K is onbetrouwbaar; ik heb deze alle vervangen door reedcontacten en dat werkt prima.
Schakelrails hebben twee momentcontacten; normaal worden deze gebruikt voor het schakelen van wissels of seinen.
Ik neem aan dat je slechts één aansluitbus gebruikt hebt.
Je kunt de wipschakelaar in de rails toch gewon handmatig bewegen en vasthouden om te zien of je een terugmelding krijgt (kapotgaan kan er niets want het is massastroom)?
Zo niet dan ook de schakelrails niet goed werken.

Suucces er mee
Cees
Re: pendeltrein
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: pendeltrein
Hoi Henk,

Wat voor schakelrails pas je toe? Hoe heb je die aangesloten?
Re: pendeltrein
mondeo
gast

Re: pendeltrein
Beste mensen,

Peter heeft mij uit de brand geholpen. De S 88 moet met de pijl naar het CS worden aangesloten en niet met de pijl richting volgende S 88 zoals ik had verondersteld. Hoe eenvoudig kan het soms zijn. Peter, hartstikke bedankt en ook de anderen die met mij hebben meegedacht.

Mvg,
Henk
Re: pendeltrein
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: pendeltrein
Citaat van: mondeo op zondag 21 juli 2013, 11:35:17
.....  De S 88 moet met de pijl naar het CS worden aangesloten en niet met de pijl richting volgende S 88 zoals ik had verondersteld.  .....

? Welke pijl, in iTrain? of bedoel je wat anders.

Groeten,

Jan (die straks tegen dezelfde problemen gaat aanlopen).
Re: pendeltrein
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: pendeltrein
Het gaat hier om de aansluit lintkabel, welke van de S88 naar de memorey, interface en CS1-4 terug loopt.
Als kabel verdraaid wordt aangesloten, gaad het niet goed met de signaaloverdracht.

M.v.g. Marcel
Re: pendeltrein
Freak
gast

Re: pendeltrein
Citaat van: loc1200 op zondag 21 juli 2013, 13:08:43
Als kabel verdraaid wordt aangesloten, gaad het niet goed met de signaaloverdracht.
Het ging niet om een verdraaid aangesloten kabel.
De kabel was op de IN i.p.v. OUT van de S88 module aangesloten.

Mvg,
Peter
Re: pendeltrein
Wasmi
gast

Re: pendeltrein
op de twee aansluitingen van een S88 staat een pijl, bij de ene naar buiten en de ander naar binnen wijzend. De naar buiten wijzende gaat richting centrale. Is vrij logisch want een S88 geeft data door naar de centrale.

Walter