Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Antislipbanden wisselen Piko 57320 groene Hondekop

Gestart door tikker maandag 01 juli 2013, 22:15:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Antislipbanden wisselen Piko 57320 groene Hondekop
Wie heeft hier ervaring mee?
De antislipbanden van Piko Hondekop nr. 56026 (ze zijn plat.... het zijn schijfjes........) wil/moet ik nieuw opleggen, want ze zijn verdwenen; ik dacht al waarom wil ie de heuvel niet op.....;
Hoe krijg ik dat motoronderstel uit elkaar, zodanig dat ik die banden erom kan leggen....
Handig zo'n handleiding: op het plaatje staan de onderdelen netjes uit elkaar afgebeeld, maar ik zie niet hoe dat moet...



Re: Antislipbanden wisselen Piko 57320 groene Hondekop
Afdekplaat op het draaistel loswippen met een schroevendraaier, even knoeien en dergelijk. Maar daarna pak je zo de assen eruit.
Re: Antislipbanden wisselen Piko 57320 groene Hondekop
Wijbe,

Nu dat je dat zo zegt, heb ik met wat meer kracht (...) de schroevendraaier ertussen geprutst en ja hoor nu heb ik de onder plaat eraf. En de wielen vrij om banden te verwisselen. Het gaat niet gemakkelijk en kans op beschadiging is groot. Bedankt.

JH
Re: Antislipbanden wisselen Piko 57320 groene Hondekop
Heb het zelfde probleem gehad.
Echter, op welk punt zet je de schroevendraaier er tussen?
Ik zie het afdekplaatje uiteraard ook wel zitten, maar welke kant ga je op wrikken?

Groet

Mark
Re: Antislipbanden wisselen Piko 57320 groene Hondekop
Ik dacht aan 1 van de uiteinden, schroevendraaier eronder.
Re: Antislipbanden wisselen Piko 57320 groene Hondekop
Aan de voor- en achterzijde van het onderstel zit in het midden een nokje, die de onderplaat vasthoudt. Door de schroevendraaier er net naast te steken (aan de voor- of achterzijde) en te draaien (of kantelen) verbuig je de voorkant van de onderplaat iets, waardoor deze over het nokje wipt en hopla is ie eraf. Het blijft Piko natuurlijk......