Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

23 076 te Nijkerk en nog meer...

Gestart door Lokkie maandag 01 juli 2013, 21:19:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
23 076 te Nijkerk en nog meer...
Hoi,

Zaterdag reed vanwege het 600 jarig bestaan van Nijkerk een stoomtrein van en naar station Nijkerk.
Uiteraard waren wij (Hans V200.0, Davio en moi) aanwezig op station Nijkerk om de stoomtrein, de 23 076, te fotograferen en te filmen. :D





En dan hier het filmpje:



Er reden ook vrij veel van die gele gevallen op het spoor en die ook maar even op de foto gezet:









Iets verderop (in Terschuur) hadden ze ze ook in het blauw:



En in geel/blauw:



En rood:



Gr.
René
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Dag Rene,

Leuk filmpje :thumbup:  Afgelopen zaterdag reed precies dezelfde stoomtrein met sleep door Zwolle heen. Ik hoorde haar al van ver aankomen en ben toen snel op de fiets gesprongen om bij de overweg te kijken. Op zo'n moment voel ik me net een klein kind, maar ja dat moet je koesteren.

Groet,
Bert
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Hoi René, Hans en Davio.
Bedankt voor het maken en plaatsen van deze prachtige foto's en film.
Gelukkig kan ik op deze manier ook nog even genieten van een stukje stoom spektakel wat Nijkerk organiseerde in het kader van 600 jaar stadsrechten, Nijkerk zelf is nog wat jaartjes ouder!
Ook was er een geweldige stoom presentatie in Nijkerk zelf, van oude stoomtractoren, stoomboten, stoomwalsen tot allerlei stoomlocs in verschillende schalen modelspoor.
Helaas kon ikzelf niet aanwezig zijn maar hoorde wel menig stoomfluit zijn prachtige geluid produceren.

Hopelijk kan ik met het volgende eeuwfeest (650 jaar? O:-D) wel aanwezig zijn!? ;)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Hoi Rene

Bedankt voor het delen van de prachtige foto s.
Vooral die van de 23 is toch een van mijn favoriete stoomlocs. :P :P
Het filmpje was oook top. :thumbup:

Tony
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 02 juli 2013, 15:47:55
Hoi René, Hans en Davio.
Bedankt voor het maken en plaatsen van deze prachtige foto's en film.
Ook was er een geweldige stoom presentatie in Nijkerk zelf, van oude stoomtractoren, stoomboten, stoomwalsen tot allerlei stoomlocs in verschillende schalen modelspoor.
Helaas kon ikzelf niet aanwezig zijn maar hoorde wel menig stoomfluit zijn prachtige geluid produceren.

Hopelijk kan ik met het volgende eeuwfeest (650 jaar? O:-D) wel aanwezig zijn!? ;)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Hoi Albert-Jan,

Jammer dat je er niet bij was,maar als je die 50 jaar volhoud,kom ik ook weer daar,dan kunnen we samen met de rollators,op het station staan :-)

Als ik tijd heb,zal ik ook mijn foto's hier plaatsen,maar veel dan een ander standpunt van de foto,zal het niet verschillen ;)

Er was ook een dame die ons wat kwam zeggen,en ze zei:"De stoomlok kwam al voorbij,en die rijd niet twee keer hetzelfde blokje".

Nou dachten we,ze kon weleens gelijk hebben,dus wij naar het station ,maar ook dacht ik,als we daar zijn barst het van de mensen.

Mijn vrees werd waarheid,toen we eenmaal bij het stationsgebouw aankwamen,en de stoomlok liet op zich wachten.

Maar er was genoeg materieel om op te oefenen,voordat de stoomlok in zicht was,alleen je staat natuurlijk niet alleen daar,en veel mensen weten niet dat je spotter bent,ook al sta je met een camera in de hand.
Nee ,ze denken dan dat je van de pers bent ofzo,maar genoeg gezeurt hebbende wil ik nog 1 advies geven.

Luister niet naar vrouwen,als ze het over treinloopschema's praten ;) :D

Toch zou het langs de lijn minder foto's hebben opgeleverd,immers de lok is dan al redelijk op snelheid,en dan moet je klaar staan.

Overdoen is dan geen optie,dus hebben we van twee kwaden,de minst kwade gekozen >:-D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 03 juli 2013, 03:51:03

Luister niet naar vrouwen,als ze het over treinloopschema's praten ;) :D

M.v.g.

Hans V200.0

Hoi Hans,

ik zou dat toch wel iets algemener willen stellen hoor: luister niet naar vrouwen als het over treinen gaat!
(Brigitte van het forum is, vermoed ik, in Nederland misschien de enige uitzondering hierop)

Geweldig muziekje trouwens René, bij jouw filmpje! Dat vraagt er om vaker gebruikt te worden voor filmpjes!

Met vriendelijke groet

Frank
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 02 juli 2013, 15:47:55
Bedankt voor het maken en plaatsen van deze prachtige foto's

Moet helaas zeggen dat ik de foto's niet echt fraai vindt.
Treinen staan er veelal maar half op, hekken ervoor of zo ver ingezoomd dat je nog geeneens kan zien alwaar hij genomen is waarbij het materieel zelfs aan de bovenkant buiten beeld raakt.
Maar goed, als de fotograven fotografen maar zelf happy zijn met hun resultaat ..........
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Citaat van: mat-60 op woensdag 03 juli 2013, 10:46:18
Maar goed, als de fotograven maar zelf happy zijn met hun resultaat ..........

fotograven = graf voor foto's :?:

Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Prachtig, mooi en lekker (enzovoorts) zijn toch echt heel erg subjectief, over smaken is het toch altijd moeilijk discussiëren!
Zo heb ik eens kwartel voorgeschoteld gekregen in een duur restaurant, ik wist niet hoe snel ik daarna naar de plaatselijke mcdonalds moest rijden!  8o

Maar als je het over de gulden snede etc wil hebben, heb je wel een punt! Er is verbetering mogelijk! Maar vergeet dan niet dat René en de meeste anderen hier op het forum geen beroepsfotograaf zijn  ;)


Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
het is zeer mooi
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
 :thumbup:
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Dan de foto's van mijn kant.



NID/DDZ



(V)IRM



Opvallende inzet een SGMm



Op station Nijkerk kwam weer wat opvallends aan :)



Stoomtrein van de VSM



De uitdienst gaande plan v van connexxion



Er kwam ook ff een kolentrein langsrazen met 2 br 189's



Weer connexxion...



En de plan v gaat weer terug naar Barneveld.

Dit waren mijn foto's.
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Mooie foto's Dave, met de nieuwe Nikon geschoten? Jouw foto's zijn, om het met mat-60 te zeggen, beter!  :thumbup: Onderwerp staat er goed op, minder storende objecten in beeld, gzd!   ;)
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
@Hans: :D , Bedankt en zeker voort herhaling vatbaar  :thumbup:

@Frank: Bedankt voor de complimenten. Jaaa, idd met mijn nikon  :D
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Leuke foto's heren, (en dame?) goed gedaan. En ja iedereen kan er wel wat van zeggen, maar de persoon achter de camera moet er tevreden over zijn. Ik heb er ook wel een paar van die dag..... Volgens mij heb ik die al bij mijn eigen plaatjes neergezet :D

grt, JW
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Hallo JW,

Huh?

Dame?

Heb je René (Lokkie) en Dave (Davio) en mijn persoon (Hans V200.0),al eens van dichtbij bekeken? :D

De genoemde dame wou alleen van die treinspotters af,die haar hond door het dolle heen hielpen.

Dat herdershondje was gewaarschuwd,ik kijk namelijk César Milan alias de hondenfluisteraar :-)

Ach het was ook niet zo'n slecht plan om te verkassen,want op het station heb je meer de gelegenheid je plaatje te schieten,alhouwel er veel mensen op het perron stonden.

Die wilden die zaterdag ook een stukje nostalgie opsnuiven,en wij dachten ook iedereen die er niet was,een stukje mee te laten genieten van die dag.

Vandaar dit verslag ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Ja Hans, ik hou altijd rekening met het feit dat er ook van de andere kunne personen mee zijn :D Ik had inmiddels evn gekeken, maar zag dat ik bij mijn plaatjes niets had neergezet. Voor de liefhebbers (iedereen heeft alles allang gezien denk ik) zal ik er een paar neerzetten.

Grt, JW (Honden zijn lief, maar ze moeten wel een baas hebben die baas is....)
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: 23 076 te Nijkerk en nog meer...
Hoi JW,

Kan haast niet wachten op de foto's >:-D

Trouwens het zou niet de eerste herdershond zijn,die ik stil kreeg,en ben ook niet bang voor geblaf.

En je hebt gelijk,er lopen veel honden in Nederland,waabij het onduidelijk is,wie nu de baas is :?

De hond in kwestie,had namelijk veel ruimte om te lopen,en als je hem daar zijn gang laat gaan,en dat gedrag naar bezoekers niet corrigeerd,krijg je geblaf.

Het gekke was,dat toen hij zijn kop boven de heg stak,zag ie wie er stonden,hield het geblaf op.

Maar de treinen hadden meer onze aandacht,en terecht,want een trein op snelheid fotograferen valt nooit mee ;)

M.v.g.

Hans V200.0