Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

baan van littelboy

Gestart door Littelboy maandag 26 januari 2015, 14:48:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
baan van littelboy
Lid sinds: 2011

offline
baan van littelboy
Dag allemaal
Ben nu al meer dan 2 jaar op dit forum van de ene topic naar het ander aan het gaan dat ik heb besloten ook maar te beginnen en over mij baan te praten.
Nadat ik mij over een jaar heb voorgesteld, ben ik uiteindelijk klaar met het ontwerp van mijn baan, deze heb ik met Anyrail getekend ( hierbij de tekening ).
De oppervlakte van de tafels is 3,57 meter op 2,60 meter en ligt in en U vorm, rond deze tafel heb ik nog aan de achterkant en ruimte van 35cm wat wel niet veel is en aan de andere 2 kanten heb ik nog zo 55 cm doorgang, de 4de kant is tegen en muur. De baan zal 75% met C rails worden gebouwd en ongeveer 25% met M rails. De bedoeling is om er dan nog en klimspiraal te bouwen om zo tot en hoogte van ongeveer 35 cm hoger uit te komen om verder er en berglandschap te plaatsen dat ik met papier-maché zal willen maken.
De bedoeling is om later de baan te besturen via p.c. en met Itrain maar voorlopig zal het met en MS 2 gebeuren.
Zo dat is het dus voor vandaag, later zal ik foto?s plaatsen over de constructie van mij baan dat ik wel al heb gestart.

Luc
Re: baan van littelboy
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: baan van littelboy
Ziet er goed uit Luc. :thumbup:
Kijk uit naar de foto's. ;)
Re: baan van littelboy
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: baan van littelboy
Hoi Luc,

Leuk dat je na 2 jaar besloten hebt je baan hier te delen, zo kan iedereen meedenken met eventuele knelpunten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: baan van littelboy
Dag Luc,

mooie herstart van je baan wel, benieuwd naar je vorderingen zal bij gelegenheid nog eens komen kijken naar je baan en wat babbelen bij een tas koffie :D

Grts

Johan
Re: baan van littelboy
Lid sinds: 2011

offline
Re: baan van littelboy
Bedank iedereen voor jullie reactie
Nog wat informatie over mijn baan en rijdend materiaal
De baan heeft en totaal lengte van 65 meters waarvan 9 meters in M rails.
Mijn rijdende materiaal is als volgt:
Marklin diesel V200 db
Marklin diesel 5504
Marklin reeks 60
Marklin ice trein uit start dooz 29791

Grt

Luc
Re: baan van littelboy
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: baan van littelboy
 :)hey Luc ,
Ben blij dat je de stap hebt gezet ... het was leuk u op bezoek te hebben gehad .Je weet mijn deur staat altijd open ...

Volgende afspraak zullen wat dieper ingaan op bewerken van gips .


Groeten Freddy
Re: baan van littelboy
Lid sinds: 2011

offline
Re: baan van littelboy
Nu dat jullie mijn baanontwerp hebben gezien is het nu tijd om enkele foto?s, van de werken.
1°De tafels.
Had toen en grootte ruimte om deze werken uit te voeren voordat alles richting kelder van mijn woning verhuisde, de onderbouw is in 7 delen (tafels) gemaakt waarvan:

3 tafels van 1.20m x 1.00m
2 tafels van 1.20m x 0.95m
1 tafel van 1.20m x 0.65m
Tussenstuk van 0.95mx0.40m en nog en tussenstuk van 0.90m x 0.45m, de tafelpoten zijn gemaakt uit kepers van 5x5cm, de zijkanten en de versteviging zijn van MDF 18 dik en alles is aan elkaar gevezen met slotbouten van diameter 6 mm. En om er alles te kunnen deponeren heb ik spanplaten van 12mm gebruikt.
!!! De bouw van deze tafels is al en tijdje gestart, dit omdat ik maar en paar maanden ( in de winter ) aan de bouw kan werken, dit zal in de toekomst misschien verbeeteren?..pensioen. :D :D :D
Groeten
Luc
Re: baan van littelboy
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: baan van littelboy
Hoi Luc,

Man met zo'n ruimte kon je wel een grotere baan bouwen, maar helaas was dat misschien niet mogelijk ;)

Als het de ruimte van je baas is zal ie dat niet willen, maar als het eigen ruimte zou zijn, dan had ik het wel geweten B)

Succes met de opbouw en veel plezier met de hobby :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: baan van littelboy
Luc

Ziet er een stevige constructie uit.
Al goed begonnen, en een werkplaats zoals die tot ter beschikking
hebt, daar kunnen we van dromen.
Blijf je project volgen.
Groeten uit Antwerpen.
Re: baan van littelboy
Lid sinds: 2011

offline
Re: baan van littelboy
Hans
    Ja daar had ik ruimte genoeg om te werken, kon er zelf nog met mijn auto binnen rijden :D :D maar helaas waren er ook nadelen, in de zomer heel warm :) in de winter heel koud :) en als het regende moest ik de tafels afdekken met plastic want er waren hier en daar lekken in het dak :O.

Jorg
   De constructie is wel stevig moet geen bang hebben om er door te vallen als ik er op sta zelfs met mijn 85 kilootjes. >:-D

Na dat de tafels af waren was het dus tijd om te verhuizen naar de kelder van onze woning, de ruimte van de kelder( 4m20 x 3m60) is juist groot genoeg om de tafels te plaatsen en om nog van 35 tot 55 cm over heb om er rond te lopen( stappen ).
Hier de foto?s.