Hallo Iedereen,Ik heb even een onderzoekend vraagje. Ik wilde graag de 218 245-9 van Märklin aanschaffen met catalogusnummer 37764, maar voor mij is er een probleem. Ik wil wel de lok maar ik wil niet de MFX+ decoder hebben. Zou ik ook de decoder eruit kunnen halen en er een gewone decoder in kunnen zetten zodat ik er op den duur een ESU sound decoder in kan zetten als dat mogelijk is of moet ik uitkijken naar een gewone 218 uit het Märklin programma?Groet, Jasper
Jasper,ik vermoed, dat er een 21 mtc connector in zit. Bij de ombouw van mijn BR 94 van Märklin decoder naar ESU loksound,bleek dat de ESU decoderaansluiting niet goed over de Märklln pennetjes pasten. Er moest wat buigwerk aan te pas komen. Maar 't is uiteindelijk gelukt.M'n eenvoudige 216 is meermaals "updated". Zie ===> klik
En wat betreft die maatvoering, de 21mtc connector is een connector volgens NEM660.
Da's niet de juiste suggestie Huub.Uit de beschrijving (van de ESU site): "Die 21MTC Adapterplatine eignet sich, wenn Sie eine Lok ohne Schnittstelle digitalisieren möchten, aber den Decoder nicht frei verdrahten wollen oder mehr als 4 Funktionsausgänge an Ihrem LokPilot oder LokSound Decoder nutzen möchten."De nieuwe Märklinlocs hebben een 21mtc aansluiting op de dragerprint... en die sluit niet goed aan op de 21mtc van ESU.
Hoi Wim,Heb je er wel aan gedacht,
...Er was al een oceaan blauwe/beige lok van Märklin met het nummer 39183, alleen is dat wel een ander nummer....