Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Camera(s) in de trein

Gestart door corvand zondag 23 juni 2013, 16:58:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Camera(s) in de trein
Geluid wordt aan gewerkt. ik bestuur zelf mijn treinen via internet, heb in 2009 een demo gegeven waar ik vanuit Seattle USA mijn treinen thuis in NL live bestuur, dat is de reden voor dit project de analoge camera aan boord zag er niet goed uit tussen de beelden die ik oppikte langs de baan van de webcams. ik ben bekend met het fenomeen scope creap  ;) Ik ben bezig om te kijken of ik aan de componenten kan komen en wat de productie kosten gaan zijn.. in de tussen tijd doe ik experimenten, heb een waslijst van ideeën..
Re: Camera(s) in de trein
Ik ben aan het uitzoeken of de camera tegen een redelijke prijs is te fabriceren, in de tussentijd druk aan het bouwen van mijn zolderbaan, met Nederland als onderwerp, ik spaar Nederlands materieel. Ik heb ook nog aan het prototype gewerkt, heb nu een lager in de camera montage gezet, ben verlost van de op en neer gaande bewegingen, en heb alleen nog zijwaartse beweging zoals het hoor, daarbij kan het wielstel ook weer zijn eigen leven leiden :)

Re: Camera(s) in de trein
AnalogDriver
gast

Re: Camera(s) in de trein
Hoe? laat zien!  Nieuws?
Re: Camera(s) in de trein
En eindelijk weer wat nieuws m.b.t. de camera, het lijkt erop dat ik de camera tegen een redelijke prijs kan laten maken. Met een ruwe schatting kom ik ergens uit tussen de 100 en 150 Euro, dat ligt een beetje aan het aantal, des te meer des te goedkoper het wordt. Even kijken hoe ik dit aan ga pakken, ik weet dat de forums niet bedoeld zijn om commerciële acties te doen?. Tips en meedenken is erg welkom! Het inbouw formaat is HO. Ook een N formaat is te maken maar dan moet je denken aan 4 tot 6 keer de kosten, dit heeft te maken met de kostbare apparatuur om de chips op een print te plaatsen ook hier gaat het aantal is goedkoper op?
Re: Camera(s) in de trein
Ik ben ook geintereseerd in zo,n camera.
Wanneer leverbaar?

Mvg jack
Re: Camera(s) in de trein
Bij de buren is een commercieel hoekje......  ;)
Re: Camera(s) in de trein
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Camera(s) in de trein
Via PB kan hier ook ;)
Re: Camera(s) in de trein
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Camera(s) in de trein
Dit is zeer interessant, zeer mooie beelden. Ik blijf het volgen.

Groetjes Herman (de iris).
Re: Camera(s) in de trein
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Camera(s) in de trein
Hallo, Ik ben even nieuwsgierig naar de voortgang van dit project. Valt er al iets te bestellen?

vr.gr.
Jurrien
Re: Camera(s) in de trein
destrikjes
gast

Re: Camera(s) in de trein
ziet er top uit, dit wil ik ook, dus weer gegadigde erbij.
gr. Arno
Re: Camera(s) in de trein
Zie dit nu pas maar ben na het zien van de beelden direct verkocht: ik doe mee.

Groet Hennie
Re: Camera(s) in de trein
destrikjes
gast

Re: Camera(s) in de trein
kan niet wachten deze te bestellen. bij deze
gr. Arno
Re: Camera(s) in de trein
treinenboy16
gast

Re: Camera(s) in de trein
het is zeker een bijzonder onderwerp.

en ik ben wel geïnteresseerd in zo'n camera ligt alleen even aan de prijs.

MVG,
Dennis
Re: Camera(s) in de trein
Aliebengalie
gast

Re: Camera(s) in de trein
Zal je waarschijnlijk nog even geduld moeten hebben.......kijk is voor de aardigheid naar de datums wat er boven de berichtjes staat........daarna is het heel stil geworden......

Mvg: Alex
Re: Camera(s) in de trein
treinenboy16
gast

Re: Camera(s) in de trein
Alex,

Ik had eerst dat bericht gestuurd, en kwam latr er achter dat het een tijd geleden was.
tja
Mvg,
Dennis
Re: Camera(s) in de trein
Lid sinds: 2014

offline
Re: Camera(s) in de trein
Hij was 7 april dit jaar voor het laatst actief je zou altijd een pb kunnen sturen!
Moet eerlijk zeggen dat ik dit topic ook pas vandaag voor het eerst lees,en vind het ook heel interessant! Als hij er niet meer verder mee gaat,zou ik adviseren om dit is bij ESU of DIGIKEIJS onder de aandacht te brengen! Gezien de kwaliteit beter is dan wat ik tot nu toe heb gezien!