Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Adenauer set

Gestart door Riender maandag 02 juli 2007, 15:28:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Adenauer set
Lid sinds: 2006

offline
Adenauer set
Beste mede Forummers , ik heb de BR 01.10 ( 37102 ) aangeschaft met de Adenauer wagon set . Heeft iemand een idee in welke volgorde deze wagens achter de lok waren gekoppeld ?? Vanwege de auto deur lijkt me dat de auto wagon laatste is , maar de anderen ??
Re: Adenauer set
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
Hallo Riender.
Is dit set 43229 "Salonwagenset" of is er nog een andere Parlementarische set met auto aan boord?
AlbertJan.
Re: Adenauer set
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
AlbertJan , inderdaad de 43229 set . vrgr Riender en Max
Re: Adenauer set
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
Riender...........foto!!! (als je tijd hebt natuurlijk).
Re: Adenauer set
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
Hallo Riender.
Ik heb deze set in OVP maar kan het boekje niet vinden!
Ik neem tenminste aan dat er een boekje bij zit.
Ik zoek nog verder.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Adenauer set
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
André , zal binnenkort een foto schieten en plaatsen . Helaas niet op de baan want die ben ik nog aan het bouwen .

AlbertJan , ik heb de set in OVP en ook het boekje wat er bij hoort . Boekje gaat alleen over historie van rijtuig 10-205 , restauratie van dit rijtuig en waar het nu is . Verder nog wat info over reisgewoonten van Reichskanselier Adenauer . Helaas geen duidelijkheid over de volgorde van de wagons in de set . In ieder geval alvast dank voor je hulp zo ver .

Vrgr Riender en Max

Re: Adenauer set
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
André , foto komt hier , heb het even naar de moderators gestuurd want heb zelf geen website of iets dergelijks . Lok en set uit de OVP die ik wel heb , maar ik vind het niet zo mooi op foto . Vrgr Riender en Max


Re: Adenauer set
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
Heel mooi set Riender, echt iets om trots op te zijn.
Mooie trein weer voor de collectie.
Re: Adenauer set
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
Dank André ,\mocht je evt iets weten over volgorde houd ik me aanbevolen . Vrgr Riender en Max
Re: Adenauer set
^Rook
gast

Re: Adenauer set
Is het niet zo dat de volgorde waarin ze in de doos zitten de juiste volgorde is (van linksboven naar rechtsonder) :?: Hier de doos.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Adenauer set
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Adenauer set
T'is wel een heeeeeel mooi setje karren zeg...

Passen die ook achter de 39010 ?  :oops:
Re: Adenauer set
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
Rolf , dat zou dan wel zo zijn dat linksboven de achterste is want dat is de wagen waar de Mercedes in vervoerd werd . Met een soort laadklep aan de achterkant . Ik kan me niet voorstellen dat ze de wagon moesten ontkoppelen om de Mercedes uit te rijden want de Reichskanselier wilde vast niet wachten .

Sascha , past uiteraard wel , maar hoort niet echt . Voor deze set hoort een BR01.10 en dan de Adenauer versie . Daar zijn volgens mij 2 verschillende van  geleverd door Märklin ( in digitale versie dan )

Vrgr Riender en Max
Re: Adenauer set
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
Voor een ieder die het weten wil , kreeg volgende info :
De wagen werd met de neus in de richting van het langste deel geplaatst en was een van de laatste wagens. Bij de tweede en derde wagen (foto) zie je op het dak tussen de isolatoren een lange lijn (draad), dit zijn dakantennes voor de zendontvangers die aan boord waren.

In die tijd bestond de trein uit de volgende samenstelling:
2 in tandem gekoppelde locomotieven, speciale flakwagen met 2 vierlingflaks (luftwaffe), bagagerijtuig, salonrijtuig befehlswagen (staf en verbindingswagen), begleidtwagen (begleidingscommando), restauratierijtuig, 2 rijtuigen (gasten), badenwagen, tweede restauratierijtuig, 2 slaapwagens (personeel), persrijtuig, bagagerijtuig, autotransportwagen en als laatste een flakwagen.

Hoewel onbekend is steeds van de slaapwagens in gebruik (nu met nummer 8940322)

Ik merk op dat Adenauer pas vanaf 1949 Reichskanselier was en dus niet in oorlog en kreeg volgende retour :
Klopt wat je zegt, maar de Adenhauer was een gedeelte hiervan in vredestijd. In oorlogstijd (gelukkig is die er niet meer gekomen) werd de trein uitgebreid met o.a. de flakwagens enz.
Nog een opmerking over de autotransport. Deze wagen heeft aan de zijkant schuifdeuren voor het in/uitladen.

Ik mocht dit hier plaatsen van de auteur en wilde het toch even delen . Vrgr Riender en Max
Re: Adenauer set
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
Ronald , dank . TZT ga ik alle setjes eens op de foto zetten en hier plaatsen . Maar dat gaat nog even duren . Vrgr Riender en Max
Re: Adenauer set
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
Hallo Riender.
Mooi dat je nu al deze informatie hebt gekregen want nu heb ik deze info ook! 8)
Maar om deze trein compleet te maken moeten er dus nog heel wat wagons bij! :(
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Adenauer set
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
AlbertJan , ik ga wel wat wagons bijkopen , maar niet de flakwagons en de extra lok . Dat was de oorlogsversie en ik neem de echte "Adenauer" versie , dus van 1949 en zonder de flakwagons . Maar eerst rails kopen want ik heb er nog +/- 250 nodig . Maar zag deze set en kon het even niet laten . Ging me verdiepen en wist dat de 37102 er voor hoort . Even Google en ja , pech of geluk , maar ik zag er 1 en kon die dus ook niet laten lopen . Maar mijn meissie zegt nu de rails anders komt het nooit want je ziet altijd wat en daar heeft ze wel gelijk in . Vrgr Riender en Max
Re: Adenauer set
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
Voor verdere uitbreiding van de Adenauerset kreeg ik de volgende informatie van Peter (Freak)

Voor uitbreiding:
Liliput:
L385103 Salonwagen
L385203 Machinegepackwagen
L385303 Autotransportwagen
L385403 Salonspeisewagen
L385113 Speisewagen
L383613 Senderwagen
L383003 Pressesalonwagen
L384313 Beraterwagen III
L336610 Flakwagen

Op deze manier is er wel een hele lange Adenauer trein samen te stellen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Adenauer set
Lid sinds: 2006

offline
Re: Adenauer set
AlbertJan , Freak was ook mijn bron . Heb de wagons op de liliput site bekeken . Maar ben net begonnen met het isoleren van de rails en heb nog heeeel veeeel rails nodig , dus ik heb alvast 2 tangetjes gekocht want 1 zal wel verslijten . Daarna gaan we weer eens kijken naar wagonnen . Oh , ik hoor net van moeders dat de tuin opgeknapt gaat worden , dus wagons gaan in de vertraging . Maar komt ooit . vrgr Riender en Max