Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Beginner met vragen

Gestart door pietspin zondag 16 juni 2013, 16:01:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Beginner met vragen
pietspin
gast

Beginner met vragen
Hoi allen.
Hier is opstelling van de grondplaat, dus nog veel ruimte over.
Wintrack uitgeprobeerd, maar dat met die hoogtes wil nog niet echt lukken.
Meestal gaat de helling de verkeerde kant uit, misschien zien julie zo wat ik hier verkeerd doe.
Layout is uit het boekje van M* overgenomen.
Alle veranderingen zijn van harte welkom, leef je maar uit.
Deze rails zijn beschikbaar uit startset en aanvulling C2 C3 C4 + C5
Bij voorbaat dank

Groetjes Piet-Spin
Re: Beginner met vragen
Hier alvast geconverteerd naar versie 8
Let op dat je "brug" minimaal 8 cm hoog moet zijn , anders pas er niks onder door


Re: Beginner met vragen
Heb het geprobeerd maar op de een of andere manier wordt de 611 net voor de brug steeds op 0mm gezet..
Re: Beginner met vragen
pietspin
gast

Re: Beginner met vragen
Allen al bedankt voor de moeite, Roelie001 met jouw plan is het gelukt de baan op hoogtes te krijegen.
Heb even wat rails losgekoppelt en dan de kleine  verschillen weg te werken.
Dit is al eens een begin om verder te werken, Zal zo snel mogelijk beginnen met de onderbouw van Planken hoogkant met de maat 22*75mm 1200mm lang.
Zal stevig genoeg zijn om er ook op te gaan staan denk ik. De kopse kantenlaat ik uitfrezen om een soort rechte (niet helemaal zwaluwstaart) verbinding.

Ik stel julie hulp zeer op prijs
Groetjes Piet en Lucie
Re: Beginner met vragen
pietspin
gast

Re: Beginner met vragen
Hoi allen

Ik heb een paar dagen iets proberen te ontwerpen welke kant het plan eigenlijk heen moet.
De eerste aanzet is nu gemaakt en ga nu langzaam beginnen met rails inslaan. Alles wordt c-rails.
Kan niet omzetten naar Wintrack 8 maar er zijn mensen die dit Wintrack 10 bestand wel kunnen openen.

Er zijn enkele foutjes ingeslopen maar ik denk dat ik de grondplaat wel kan aanpassen.
Sommige delen waren alleen te verbinden door optie : automatisch verbinden.
Ik weet nog niet hoe die  twee doodlopende gele sporen ergens mee te verbinden.
Alle ideeen zijn van harte welkom. Laat ook maar horen waar de fouten zitten, alle commentaar is welkom.
Ik zit tenslotte hier om te leren want dit wordt mijn eerste baanontwerp/plan
Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Piet en Lucie
Re: Beginner met vragen
pietspin
gast

Re: Beginner met vragen
Goede morgen allen

Omdat tra bestand niet te openen is , dan maar even via een paar jpegjes proberen.
Misschien dat iemand het Marklin plan kan openen.

Alvast weer bedankt voor de genomen moeite

Groetjes Piet en Lucie
Re: Beginner met vragen
Hallo Lucie en Piet,

Jullie tra bestand is prima te open hoor.
Voor welke versie moet er een bestand worden neer gezet?
Oh wacht voor versie 8 moet er wat worden klaar gezet.

Ik heb nu niet zoveel tijd, om inhoudelijk naar je plan te kijken maar dat komt later vandaag wel.

Hier een tra bestand die te openen is met versie 8 en hoger.

Met vriendelijke groet,
Peter.
Re: Beginner met vragen
pietspin
gast

Re: Beginner met vragen
Hoi allen

Ik zal mijn idee maar eens toelichten, omdat ik helemaal nieuw ben in de treinen hobby heb ik maar eens wat uitgeprobeerd.
Na de opmerking van Nouga gooi ik het hele rode spoor er van af, is ook niet logisch om op onderst niveau te gaan rangeren want je ziet er niet veel van.
Onder zal dus iets van schaduw stationnetje worden, heb niet veel nodig voor die paar locs wat op dit moment aanwezig zijn.
Passagier treinen zullen wel niet aan de orde zijn want hier heb ik niet zoveel mee. Ik heb ergens op forum iets gezien met een mijn-stadje, ik denk dat dit meer iets is welke kant ik op wil.
Goederen overslag, containers, fabriekjes en zoiets, ga ook niet echt voor bepaald tijdperk loks betreffend.
Enkele keerlussen inbouwen om zo een zolang mogelijk traject te creeeren en dan eens kijken waar het ons allemaal brengt. De eerste aankopen zijn ook niet heel logisch geweest wat betreft locs, Nu digitaal aanwezig een stoomloc met tender, rangeer-diesel loc en een Krokodil, 2 stuks 3000 lokjes analoog waarvan 1 is weggebracht voor ombouw. Nog een krokodil analoog (3356) welke ik nog wil laten ombouwen, maar deze is maar aangedreven op een enkel onderstel, misschien om te bouwen naar 2 stel aangedreven maar ik weet niet of het de kosten waard zal zijn, als dit al mogelijk is.
Dus de aanpak zal anders moeten, niet meer zoveel spoor maar eens een thema verzinnen en dan van daaruit beginnen met de opbouw.
Weer bedankt voor de genomen moeite en wat ontwerp betreft voel je vrij om het compleet te veranderen :-)

Groetjes Piet en Lucie uit Kerkrade
Re: Beginner met vragen
pietspin
gast

Re: Beginner met vragen
Hoi Peter

Bedankt voor het werkend maken van het plan.

Groeten van Piet en Lucie