Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Testbaantje computerbesturing

Gestart door Alves zondag 16 juni 2013, 12:18:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Testbaantje computerbesturing
Hallo,

Ik heb de laatste tijd aardig wat informatie vergaard over computerbesturing bij modelbanen. Ik heb hier totaal geen ervaring in, maar uit wat ik tot nu toe heb gelezen is het te doen. Voor dat ik begin met het aansluiten van mijn "echte" modelbaan wil ik eerst een testbaantje maken. Ik heb hiervoor een simpel baanplan gemaakt. Ik heb wel eens gelezen over blokken en dat je daar contactrails voor moet gebruiken en die dan weer aansluiten op een terugmelder. Ik snap het gedeelte contactrails maken en aansluiten op de terugmelder, maar blokken kom ik niet. Ik ben van plan om Koploper te gaan gebruiken vooral omdat het gratis is. Ik heb begrepen uit enkele internetsites dat je bij Koploper minimaal 5 bezetmelders moet gebruiken per blok. Houdt dit in 5 contactrailsen per blok?



Zou iemand voor mij in dit plan de blokken kunnen aangeven en antwoord kunnen geven op mijn vragen?

Alvast bedankt.
Re: Testbaantje computerbesturing
Als je de handleiding van Koploper download en daar eens een avondje mee gaat zitten dan weet ik zeker dat je er uit zult komen, uiteraard kunnen we alles voorkauwen maar als je het zelf hebt uitgeplozen dan snap je ook wat er daadwerkelijk gebeurd in koploper. Je zult er een hoop profijt van hebben in de toekomst.
Re: Testbaantje computerbesturing
Bedankt had ik nog niet eens bij nagedacht eigenlijk.
Re: Testbaantje computerbesturing
Volgens mij zijn 2 bezetmelders toch voldoende (een rem- en stopsectie)... 5 lijkt mij een beetje overkill  :?
Re: Testbaantje computerbesturing
Als je van twee kanten over een blok wil rijden heb je er minimaal 3 nodig.
Re: Testbaantje computerbesturing