Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bouw van Rhineland 2

Gestart door rvooyen woensdag 12 juni 2013, 08:09:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bouw van Rhineland 2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hoi Robert,
ik ben toch wel benieuwd hoe je het kruisen van de hoofdlijn (bij automatisch rijdende (reizigers)treinen) voor elkaar hebt gekregen.
Je rijdt dan met de goederentrein / rangeerdeel toch handmatig.

John
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Citaat van: Timaximus op woensdag 11 december 2019, 21:57:38
Lekker rangeren weer. Mooi om te zien en een leuke manier van met je treinen bezig te zijn.

Geef je de rangeer loc nu complete taken via je telefoon? Als het ware mini routes?

MvG,

Timaximus
Dank voor je commentaar.

Ik gebruik de telefones voor lok bediening van de goederentreinen.
De passagierstreinen rijden automatisch op dienstregeling/tijd.

In de computer besturing staan de mogelijke rijwegen van locatie/blok A naar locatie/blok Z, of Y etc. Dit zijn zijsporen naar emplacementen. Dus als de trein klaar is met emplacement A en moet naar emplacement C dit wordt op de telefoon ingegeven. De trein rijdt dan (deels) via het hoofdspoor tussen de passagierstreinen.
Bij aankomst in emplacement C de lok is weer beschikbaar voor handbediening.

Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Citaat van: VT601 op donderdag 12 december 2019, 07:51:23
Hoi Robert,
ik ben toch wel benieuwd hoe je het kruisen van de hoofdlijn (bij automatisch rijdende (reizigers)treinen) voor elkaar hebt gekregen.
Je rijdt dan met de goederentrein / rangeerdeel toch handmatig.

John
John,
Zie antwoord aan Timaximus.
Werkt op dezelfde manier als op de M-Track baan.
De goederentreinen rijden automatisch als zij de hoofdspoor opgaan dus als zij een dienstrooster/schedule krijgen.
Bij aankomst (zijspoor/blok) zijn ze weer beschikbaar voor handbediening.

Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Citaat van: rvooyen op woensdag 11 december 2019, 21:13:33
Nu een filmpje over bedrijvigheid op de Rhineland baan.

Ik vind het fascinerend om te zien hoe jij met je hobby bezig bent. Een groot bedrijf in het klein. Dienstroosters, rangeren, logistieke processen. Prachtig.

Nu maar hopen dat de boeren woensdag je proces niet in de war gooien :-)

Groeten,
Albert.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Geweldig, zoiets heb ik nog nooit gezien hoor 👏🏻👏🏻👏🏻
Re: Bouw van Rhineland 2
Hoi Robert,

Gistermiddag heb je filmpje bekeken! Erg mooi gedaan.
De manier van goederen verplaatsen over de spoorbaan bevalt me zeer goed.
Het viel mij op dat je vrij weinig wagens met bieten aanvoert richting de fabriek.
In mijn beleving zijn dat complete treinen vol met bieten die richting de fabriek gaan tijden de campagne.

Zelf ben ik ook van plan om een suikerfabriek te gaan maken naar Duits voorbeeld in de jaren 60.

Groeten Martin
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dank aan allen voor jullie commentaar.

Hier weer een update van de Rhineland baan.
De forenzen/stoptreinen met Mat46 en Mat54 treinstellen worden toegelicht.

Hier de link naar vlog 105:



Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Zo in deze vreemde tijden een update vanuit de Rhineland baan.

Wat zijn wij toch gezegend dat wij een hobby hebben (eigen baan) om zo de tijd door te komen.

Blijf veilig!

Hier de link naar Vlog 106:



Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Indrukwekkend 👍🏻
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Leuk om te zien.

groet
Harald
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hi Robert,
Dat was weer genieten. Ik verbaas me er over dat alles zo 'smooth' blijft rijden.
Door jouw close up opname zie je dat sommige rails niet echt mooi recht liggen, met name het knikje in het linker spoor langs het perron van Amsterdam CS (net waar die NS los 1200 stopt) ziet er gevaarlijk uit, maar blijkbaar loopt alles er toch soepel doorheen.

gr. Gertjan
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dank GJ.

Er is toch een kleine bocht daar dus geen knik.
Geef toe dat vanuit de kamera hoek het op een knik lijkt.
Dus de treinen hebben geen probleem. Het blijven toch wel m rails dus super mooi wordt het nooit.

Als ik helemaal opnieuw was begonnen had ik de m rails niet weer gebruikt.

Groeten

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Fraai werk Robert. Daar zit heel wat uurtjes noeste arbeid in. Ik vind het ook wel stoer dat je met de panto's tegen de draad rijdt. Dat zie je niet vaak, omdat veel mensen het niet durven òf het gewoon teveel werk vinden. Is het ook functioneel?
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dank 1200 Blauw.

Bovenleiding is functioneel. Van alle oudere Marklin E locs is de sleper weg en de panto actief.
Voordeel is een extra stroomkring met booster. Nadeel is dat de pantos slijten. Er moet af en toe
een panto vervangen worden.

Groeten

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Basroc-1961
gast

Re: Bouw van Rhineland 2
@citaat

Een oplossing kan zijn een potloodstaaf op de panto's te bevestigen. Koolstof geleidt elektriciteit. Daarbij smeert het ook nog eens.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Citaat van: Basroc-1961 op donderdag 09 april 2020, 17:46:07
@citaat

Een oplossing kan zijn een potloodstaaf op de panto's te bevestigen. Koolstof geleidt elektriciteit. Daarbij smeert het ook nog eens.

Ik vrees dan alleen dat de baan onder het koolstof/grafiet ligt omdat de Marklin bovenleiding gaat snijden in het koolstof/grafiet.

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Basroc-1961
gast

Re: Bouw van Rhineland 2
@citaat

Ik heb geen ervaring met bovenleiding maar als de bovenleiding snijdt zou dat betekenen, dat de bovenleiding scherpe kanten heeft. Dan zou er eerst geschuurd moeten worden.
Verder moet bovenleiding zigzag worden aangelegd. Dit doen ze bij het grootspoor ook, net als de koolstofblokken op de panto's (het laatste heb ik hier ergens op het forum gelezen, dus als het onjuist is, lieg ik in commissie).
Re: Bouw van Rhineland 2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Het principe van een potlood, zoals het bedoeld is ooit, om mee te schrijven, is dat er telkens een klein beetje grafiet achterblijft op het papier. Het slijt dus als er iets langs schuurt, zelfs bij een 2H of nog hardere stift. Dat slijpsel blijft ergens. Behalve een heel realistische weathering op het dak van loc en rijtuigen zal dat ook op de rails zijn, met alle gevolgen van dien (omdat het geleidt). Nooit geprobeerd, maar dat lijkt mij zo.
Re: Bouw van Rhineland 2
Basroc-1961
gast

Re: Bouw van Rhineland 2
@citaat

Ik heb het ook nooit geprobeerd, alleen 1 op 1 bedacht vanuit het grootspoorbedrijf. Als 'newby' denk ik dan natuurlijk niet aan zaken, zoals waar het grafietpoeder blijft en kortsluiting. Weer wat geleerd, waarvoor dank.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hier een test/beoordeel filmpje mbt magnetische koppelingen.

Het gaat om REE koppelingen met electrische doorvoer.

Hier de link naar Vlog 107:



Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hoi Robert,

Ik heb laatst naar een soort gelijk filmpje gekeken met dezelfde resultaten, nu rijden er bij jou 4 rijtuigen in het andere filmpje waren het er veel meer en dan gaat het helaas niet altijd goed.

Dit is dus een prima oplossing voor een niet al te grote stam.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bouw van Rhineland 2
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dank voor het testen en delen. Zit er ook al een tijdje over te denken mijn stammen hiermee uit te rusten en vanaf de loc (aux) voorzien van stroom.

Ben wel heel erg benieuwd naar de prestaties van 8 -9 wagons bergop in de helix.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Heb zojuist met interesse het filmpje van de magnetische koppelingen zitten bekijken. Dat is een aardige gadget, denk dat ik die ook ga toepassen. Welke winkelier heeft die in het program? Heb er namelijk nog nooit van gehoord.

Nog even over het kortkoppelen. De eerste drie wagons staan mooi kort. De laatste echter niet en juist die gebruik je in het begin van het filmpje als voorbeeld. Dat is jammer, vind ik geen mooi voorbeeld zo.

Had ook nog even een lachstuipje. Wanneer aan het einde de trein langs rijdt zet je engelse tekst in beeld "no flikker". Sorry daar moest ik om lachen, misschien vind jij er geen flikker aan maar "no flicker" komt op mij wat serieuzer over. Just my two cents.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 02 juni 2020, 12:28:46
Heb zojuist met interesse het filmpje van de magnetische koppelingen zitten bekijken. Dat is een aardige gadget, denk dat ik die ook ga toepassen. Welke winkelier heeft die in het program? Heb er namelijk nog nooit van gehoord.
Ze zijn bij Modeltreinexpress te krijgen. En ja het had no flickering moeten zijn.
Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Prachtig gedaan Robert , hoedje af hoor
En dat "geflicker", who cares 😉
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Na de hete zomer van 2020 kan ik eindelijk weer gewoon vertoeven in de treinkamer.

Hier een update vlog 108 met de stavaza van de baan.



Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Ik zag hem al langskomen op YouTube  :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Blijft een mooie baan Robert! Goed alles te zien rollen.  Yeah, scary moments this summer  :D  Als ik meer weet over andere opties, ben je de eerste.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Nou Robert, ik ben benieuwd wat eerst komt: 90-100% de baan af of de verhuisactiviteit.
Aan de ene kamt wel jammer om zo'n grote baan af te breken, maar aan de andere kant is nieuw ontwerpen en ontwikkelen ook een leuke kant van de hobby. Ben benieuwd of het thema dan heel anders gaat worden of dat je gewoon in NL sferen blijft. (een 3 landenpunt kan ook aantrekkelijk zijn, rondom Aken, Maastricht en Luik, je kunt dan veel verschillend materiaal kwijt).
Maar kijk in je nieuwe huis wel goed naar een geschikte ruimte voor de baan: veel kamers is misschien niet meer nodig, maar 1 hele ruime zou mooi zijn  >:-D

Terugkomend op de huidige baan: heb je veel zelfbouw (gebouwen; ga je bijv. de VAM helemaal zelf maken of gebruik je een bestaand bouwpakket))? En hoe heb je de achtergronden gemaakt?

gr. Gertjan
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Citaat van: Gertjan H op zondag 06 september 2020, 19:11:40

Terugkomend op de huidige baan: heb je veel zelfbouw (gebouwen; ga je bijv. de VAM helemaal zelf maken of gebruik je een bestaand bouwpakket))? En hoe heb je de achtergronden gemaakt?

gr. Gertjan

Gertjan,

De VAM gebouw wordt scratch gebouwd. Industriële gebouwen zijn vaak functioneel - rechttoe rechtaan dus niet zo'n werk.
De achtergronden zijn vaak op internet gezochte aanzichten. Venlo Images of petrochemie images enz. Dan zo goed mogelijk de schaal nabootsen en printen en dan met karton tegen de blauwe achtergrond. Als je niet te dicht op naar kijkt gaat het wel ook als je in de voorgrond wat gebouwen, bomen enz de overgang laat dekken.

Leuk dat je meedenkt over een nieuwe baanontwerp. Zal afhangen van de beschikbare ruimte of iets nagebootst kan worden.

Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Toch wat gekocht! Een oude TEE set (3071, 4017). Analoog en zonder franje van pakweg 1980.

Lekker rommelen om het een modernisering te geven met digitalisering en interieur verlichting en zitplaatsen etc.

Velen hebben dit ook gedaan - hier mijn verslag van opening tot invoer in de dienstregeling op de baan.

Vlog 109:



Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hi Robert,

Weer een leuk informatief filmpje.
Zelf heb ik de mijne de 3070/4070 al jaren geleden omgebouwd.
Met inrichting EN met schemerlampjes.
Zie hier

groet
Harald
Re: Bouw van Rhineland 2
Hi Robert,
Mooi gedaan. De TEE heb ik al gedigitaliseerd maar de verlichting en interieur staat nog op mijn bucketlist.
Welk interieur heb je besteld?
Welke LED verlichting heb je toegepast?

Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Mooie aanwinst Robert! Rijd soepel rond na digitale ombouw.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hallo Robert,

Jij ook al? Ja, die oude TEE RAm is een leuk treinstel.
Mijn ombouw is bijna klaar, ik wacht alleen nog op een setje interieurs.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Citaat van: AlbertG op zaterdag 14 november 2020, 13:07:06
Hi Robert,

Welk interieur heb je besteld?
Welke LED verlichting heb je toegepast?

Albert

De interieurs zijn van de ROCO TEE. De ROCO TEE is volledig op schaal en 20cm langer dan de Marklin set.
De interieurs zijn dan wat lang maar die ga ik inkorten.
Onderdeel nummers (bij MTE besteld) zijn:
Stuurwagon zitjes  122209
Tussen wagon    122199
Resto wagon  122206.

Ik heb een paar extra besteld om in andere oudere wagons in te bouwen.

De LEDS zijn die standaard 5m / 300 stuks led strips met plak achterzijde van 12Vdc.
Koop je overal voor Eu 5-10 per rol. Ik heb zowel wit (nabootsen TL voor moderne wagons) en warm-wit (nabootsen gloeilamp) oudere wagons zoals de TEE.

Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Erg leuk gedaan Robert, die ombouw.
Ook mijn set heb ik omgebouwd met die Roco interieurs.
Veel plezier ermee.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
In deze vreemde tijden is onze hobby een uitweg om wat tijd te verdrijven.
Wij missen ook de evenementen en modeltreinbeurzen enz.

Dus hier wat actie op de baan, meerijden met de treinen.
De link naar vlog 110:



Plezier met het kijken.
Laten wij allen de hobby uitbuiten totdat wij ook weer wat anders mogen doen.

Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hi Robert,
Mooie opname weer  :thumbup:. Nieuwe opnametechniek? Hoe heb je dat gedaan, alsof je net voor de loc staat te filmen en hard vooruit rent. Je hebt dat niet uit de hand gefilmd (zag je ergens in beeld lopen). Reed er nog een trein vlak voor (en hoe doe je dat dan met de beveiliging?).

Verder vind ik de achtergronden die overal geplaatst zijn heel geslaagd. Je beeldt daarmee met veel gemak de sfeer van een hele stad uit, maar ook 'buitenaf'.

Hoe is het met de verhuisplannen?

gr. Gertjan
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Erg leuke film Robert! Het plaatsen van de camera op een andere trein, had ik nog niet eerder gezien.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dag Robert.

Alweer zo'n leuke Vlog, waarvan tussen 1:40 en 03:40 toch wel erg fraai materieel! :roll:
Maar wat gebeurt er precies met de pantograaf tegen de bovenleiding op 04:50?

Groeten,

Erik.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hoi Erik,
Ik heb het beeld even stil gezet. Er zit daar een stukje metaaldraad onder de bovenleiding door gebogen 9om die aansluiting aan de mast te omzeilen?; die drukt de panto extra naar beneden. Maar waarom?  Robert zal het weten  :D
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Dank voor de reacties.

De treinen rijden automatisch ik moet zelf de camera-loc bedienen en vooruit rijden.
Er zijn wat bloopers waar dat mis ging!!

Wat betreft de panto.
Ik heb wat draad gespannen onder de rijdraad ophanging omdat op dat punt de panto's soms bleven haken. Vooral die van niet Marklin merken. Dit was de simpelst en snelste oplossing anders had ik een hele onderzoek naar moeten doen of alle vreemde panto's moeten vervangen door Marklin pantos.

Groeten,

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Hi Robert,

Dat is weer een leuk filmpje, je bent er maar druk mee om twee locs te bedienen.

groet
Harald
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Zo eindelijk weer een update.
Ik leg uit waarom er bijna een jaar geen update is geweest.

Hier de link naar Vlog 111:



Veel plezier bij het kijken.

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
-ROBERT,
Gelukkig heb ik weer jouw berichtje zien en lezen. Ja, het is een vervelende periode, welke achter en nu ook weer voor ons ligt. Maar door dez 'zure' appel kunnen we heenbijten. Het besluit in 'kleiner te gaan wonen' zal niet meevallen. Ook daar met je doorheen. Zit in zo'n zelfde situatie; dus weet er alles van! Maar het zal jou zeker gaan lukken en jouw modelbaan heeft menigeen vele uurtjes kijkplezier opgeleverd. Jawel, daarvoor nog hartelijk dank!
Heel veel suk6 en altijd gezellig om weer even kontakt te hebben gehad. Houdt dat in elk geval even vol.
Gezondheid en welzijn is het belangrijkste; saampjes kunnen jullie het wel aan. Sterkte ermee! 8o :thumbup:
Re: Bouw van Rhineland 2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Nee, Robert, wat doet ze je aan! 8o
Het lijkt me verschrikkelijk om alles te moeten afbreken. Het is toch een droom die je door de jaren werkelijkheid zit worden. Misschien kun je onderhandelen over een nieuwe treinenruimte? Dat de huizenprijzen skyhigh zijn lijkt me juist een goed moment om nu te gaan downsizen, dus leg daar maar niet teveel de nadruk op. Aan de andere kant... Het kan ook een goed moment zijn om wellicht een fris nieuw begin te maken met bijvoorbeeld een modulaire baan. Je hebt al een begin. Oud worden in de bestaande woning kan wellicht ook, al dan niet met wat aanpassingen op termijn? Ik wens jullie veel wijsheid om er samen uit te komen.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2013

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Heel begrijpelijk dat je motivatie compleet weg is na de mogelijk op hande zijnde verhuisplannen. Zoals je zelf in het filmpje zegt, er zit toch 10 jaar werk in. Sterkte met het maken van keuzes. Besef dat elk einde een start van een nieuw begin kan zijn.
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Toch weer wat activiteit op de baan.
Deze vlog gaat over het afbouwen van de VAM fabriek te Wijster die de bekende VAM COMPOST wagens ontvangt.

Hier de link naar Vlog 112:



Plezier bij het kijken.

Robert
Re: Bouw van Rhineland 2
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Bouw van Rhineland 2
Damn Robert, alles afbreken.... :-(.

Maar volgens mij had je het al eerder over de verhuisplannen. Op zich is een baan afbreken niet zo erg, als je tenminste kunt uitkijken naar nieuwe plannen. Dus ik zou zeggen (tegen je vrouw  :D): het huis mag wel kleiner, maar dan wel met een grote kelder/zolder of vrijstaande schuur.

Ik hoop in elk geval dat je niet definitief afscheid gaat nemen van deze hobby en ons ook bij een nieuwe baan weer meeneemt in je filmpjes.

Verder zag ik zelfbouw bovenleidingmasten (met 2 uitleggers per mast)? Elke keer vallen mij weer nieuwe dingen op in jouw vlogs. Maar gelukkig stel je de afbraak nog even uit.

gr. Gertjan