Het frame is in L vorm, dat vast staat aan de muur en waarvan het maaiveld op 1,10m is en het schaduwstation op 0,80 m, zodat er een mooie 30 cm tussenruimte overblijft. De poot van de L is 4,65 m en de voet is 2,85 m. Bij de kimspiraal is de breedte 1,10, maar door het mangat in de klimspiraal is alles goed bereikbaar Dat geldt ook voor de keerlus van het schaduwstation, ook daar zit een mangat. In de hoek van de L zit een mangat op maaiveld niveau, waardoor ik ook helemaal in de hoek kan komen. Door de hoogte van het schaduwstation op 0,80m kan je er goed zittend onder werken aan bedrading etc. Op de plek waar geen mangat zit is de tafel van 2 kanten goed bereikbaar.
Voor het tafelframe kon ik mooi al het hout van mijn vorige baan gebruiken.

Op het latten frame ligt MDF plaat. Als geluidsisolatie gebruik ik PU celrubber ondervloer voor laminaat. Dat ligt langs de randen vastgelijmd.

De klimspiraal is een ovaal en telt 2,5 omloop; door aan beide kanten 2 rechte rails toe te voegen krijg ik voldoende hoogte tussen de lagen.

Aan de muurzijde heb ik over de hele lengte een U-profiel gelegd; daarin kunnen later de panelen voor de achtergrond worden geschoven. Die kan ik er in schuiven, maar er ook weer makkelijk uithalen om ze te schilderen of bij te werken afhankelijk van de scenery die er voor komt.

De open ruimte tussen schaduwstation en de zichtbaan wordt afgesloten met panelen, zowel om het schaduwstation aan het oog te onttrekken en om het stof een beetje buiten te houden. Sommige panelen kan ik vervangen door plexiglas panelen.

Tot zover, morgen een update van de baanbouw
Dirk Jan