Nieuws: De 12,5 jaar 3railforum jubileum set is nog verkrijgbaar!! Lees alles erover in het Info Topic of bestel gelijk in onze webshop!
+  3railforum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Ombouwen modellen ander fabrikaat
| | |-+  Roco G10 KPEV geschikt maken voor 3rail: go or no go?
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Roco G10 KPEV geschikt maken voor 3rail: go or no go?  (gelezen 1266 keer)

Laenderbahn027

• Stamgast
Roco G10 KPEV geschikt maken voor 3rail: go or no go?
« Gepost op: dinsdag 11 juni 2013, 13:15:26 »

Hallo,

Wegens het ontbreken van een AC G10 denk ik erover deze van Roco als DC model aan te schaffen en deze vervolgens om te bouwen. Dit lijkt me een stuk lastiger dan de voorbeelden die ik heb gezien van bijv. een NS 1700. Wat is jullie advies: gewoon doen, of maar laten zitten en wachten op een officieel 3rail model?

Voor de duidelijkheid: ik heb 'm nog niet...

Groet,
William
William
Favoriete quote: "We stoppen niet om met treintjes te spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we stoppen om met treintjes te spelen." (Als gezien bij Willies Modelbouw, Eindhoven)

teunistreinen

• Stamgast
    • Raptorforum voor en door raptor gebruikers
Re: Roco G10 KPEV geschikt maken voor 3rail: go or no go?
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 11 juni 2013, 13:23:15 »

Hoi

Een ROCO DC model ombouwen naar 3rail is niet echt een groot probleem. Lok voorzien van een sleper, er moet wat weggehaald worden om de sleper passend te krijgen.
Als je de ROCO ook digitaal wil maken is dat geen probleem met oa een esu lopi decoder.

Een paar weken geleden nog met "Diederick" een ROCO NS 2200 omgebouwd van DC naar 3rail digitaal. Rijdt perfect.

groeten van teunis
Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.

IJsengel

• Stamgast
  • Boem zegt'ie!
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 11 juni 2013, 13:23:42 »

Hola
Geen idee William.
Niet om je op andere gedachten te brengen, maar is de af fabriek digitale wisselstroom versie Hh van Brawa dan niets voor je?
H la P
Fred

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 11 juni 2013, 13:31:23 »

Hi William,

Ombouwen lijkt ook mij geen probleem.
Kijk of je makkelijk een slepertje kan monteren, meet dus even de afstand van onderkant loc tot de puco's
Hij mag zeker niet uitsteken buiten de wielen en moet minimaal 3mm speling hebben.

groet
Harald

p.s.
Kijk eens op onderstaande link/ombouw van mij. 
« Laatst bewerkt op: dinsdag 11 juni 2013, 13:33:05 door Haradigi »

Laenderbahn027

• Stamgast
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 11 juni 2013, 13:38:53 »

Hallo allen,

Bedankt voor de snelle reacties! Had ondertussen ook deze link gevonden:

http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=27&t=77265

Laat ik eens naar de Brawa kijken :-).

Groet,
William
William
Favoriete quote: "We stoppen niet om met treintjes te spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we stoppen om met treintjes te spelen." (Als gezien bij Willies Modelbouw, Eindhoven)
Pagina's: [1]   Omhoog