Citaat van: mozzi54 op dinsdag 11 juni 2013, 09:35:19
Ik vind vooral het filmpje van het NEG lijntje Niebüll Dagebüll geweldig. Met de doorgaande IC rijtuigen die in Niebüll van de DB overgenomen c.q. overgegeven worden. Voor de energievoorziening van die rijtuigen rijdt een energiewagen mee, omdat de V200 geen installatie voor elektrische treinverwarming heeft. Dit was ook de reden dat de V200 1 (221) de laatste jaren van hun inzet alleen nog in de goederendienst reden. Bedankt voor het plaatsen van de filmpjes.
Met vriendelijke groet,
Aldert
Hoi Aldert,
De V200 had stoomverwarming,en dat heeft hem een relatief vroegtijdig einde bezorgd,als inzet voor reizigerstreinen,mede omdat er al op elektrisch verwarming vanuit de lok,of via de energiewagon was overgeschakeld.
Bij veel van deze lok's werden die stoomketels overbodig en werden eruit gehaald.
Wat wel een overblijfsel is uit die tijd,is dat de vulklep wel werd dichtgemaakt,maar je bleef hem toch zien,en die zit tussen de ramen van de machinekamer,op het midden van de lok.
Gekke plaats eigenlijk voor een dergelijke opening,maar eigenlijk ook weer niet,want die hoogte kwam precies goed uit bij de vulkranen,die ook voor de stomers werden gebruikt.
@ Tony,
Wat een tijdje speuren op You Tube wel niet kan opleveren
De lok heeft een onuitwisbare indruk bij mij en vele anderen achtergelaten,en zal zei het in particuliere dienst,nog wel wat filmpjes kunnen opleveren
Het is ook een lok die op geen enkele tijdperk III baan mag ontbreken,anders doe je de geschiedenis geweld aan
M.v.g.
Hans V200.0