Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

DB V200

Gestart door Hans V200.0 dinsdag 11 juni 2013, 01:21:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
DB V200
Het blijft een mooie lok,wat men er ook van zegt :-)

Vooral diesel-hydraulische lok's genieten mijn voorkeur :favorite: :thumbup:




















Kijk en geniet :thumbup:
Re: DB V200
Lid sinds: 2006

offline
Re: DB V200
Zat me net de %@!&* te vervelen, nu niet meer  :thumbup: :D

Mvg Gert
Re: DB V200
Aliebengalie
gast

Re: DB V200
Ja Gert , deze filmpjes vallen precies in je straatje nietwaar.... :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Veel trein plezier Gert , we benne nog steeds in de afwachtende modus.

Piko 3 rail V200 en V220 nog niet binnen...... De V220 komt later , dat weet ik , maar word nu wel tijd voor de V200 ben erg benieuwd.

Mvg: Alex
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

offline
Re: DB V200
Ik vind vooral het filmpje van het NEG lijntje Niebüll  Dagebüll geweldig. Met de doorgaande IC rijtuigen die in Niebüll van de DB overgenomen c.q. overgegeven worden. Voor de energievoorziening van die rijtuigen rijdt een energiewagen mee, omdat de V200 geen installatie voor elektrische treinverwarming heeft. Dit was ook de reden dat de V200 1 (221) de laatste jaren van hun inzet alleen nog in de goederendienst reden. Bedankt voor het plaatsen van de filmpjes.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re: DB V200
Lid sinds: 2008

offline
Re: DB V200
Prachtige filmpjes Hans. :P
Het blijft een geweldige lok.

Tony
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Citaat van: mozzi54 op dinsdag 11 juni 2013, 09:35:19
Ik vind vooral het filmpje van het NEG lijntje Niebüll  Dagebüll geweldig. Met de doorgaande IC rijtuigen die in Niebüll van de DB overgenomen c.q. overgegeven worden. Voor de energievoorziening van die rijtuigen rijdt een energiewagen mee, omdat de V200 geen installatie voor elektrische treinverwarming heeft. Dit was ook de reden dat de V200 1 (221) de laatste jaren van hun inzet alleen nog in de goederendienst reden. Bedankt voor het plaatsen van de filmpjes.

Met vriendelijke groet,

Aldert

Hoi Aldert,

De V200 had stoomverwarming,en dat heeft hem een relatief vroegtijdig einde bezorgd,als inzet voor reizigerstreinen,mede omdat er al op elektrisch verwarming vanuit de lok,of via de energiewagon was overgeschakeld.
Bij veel van deze lok's werden die stoomketels overbodig en werden eruit gehaald.

Wat wel een overblijfsel is uit die tijd,is dat de vulklep wel werd dichtgemaakt,maar je bleef hem toch zien,en die zit tussen de ramen van de machinekamer,op het midden van de lok.
Gekke plaats eigenlijk voor een dergelijke opening,maar eigenlijk ook weer niet,want die hoogte kwam precies goed uit bij de vulkranen,die ook voor de stomers werden gebruikt.


@ Tony,

Wat een tijdje speuren op You Tube wel niet kan opleveren :D

De lok heeft een onuitwisbare indruk bij mij en vele anderen achtergelaten,en zal zei het in particuliere dienst,nog wel wat filmpjes kunnen opleveren :thumbup:

Het is ook een lok die op geen enkele tijdperk III baan mag ontbreken,anders doe je de geschiedenis geweld aan :-)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: DB V200
Nedernoor
gast

Re: DB V200
Wat een vette geluid...  ;)
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
 :favorite:   daar hou ik juist zo van :thumbup:
Re: DB V200
Nedernoor
gast

Re: DB V200
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 11 juni 2013, 22:47:17
:favorite:   daar hou ik juist zo van :thumbup:

Snap ik hèèl goed!  :D
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Kan er geen genoeg van krijgen :D






Re: DB V200
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: DB V200
Hoi Hans,

Omdat je er geen genoeg van kan krijgen hierbij een paar plaatjes van een V200 in het Technik Museum in Berlijn. Prachtige verzameling locomotieven hebben ze daar zie http://www.sdtb.de/Startseite.63.0.html
Veel plezier ermee.

groeten,
Dick
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Hoi Dick,

:favorite: :favorite: :favorite:  :-) :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: DB V200
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: DB V200
Leuke filmpjes Hans, altijd weer geweldig om deze oude "Wirtshaftswunder" lokomotieven te zien.
In het filmpje V200 007 Niebüll - Dagebüll Sommer 2012 Plandiesel bei der NEG zijn wel vrij exotische treinsamenstellingen te zien.
Re: DB V200
Lid sinds: 2008

offline
Re: DB V200
Hoi Dick

Je hebt ze geweldig op de plaat staan. :P :P

Tony
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Hoi Kappa,

Dank je wel,en de filmers hebben hun best erop gedaan :thumbup:
Re: DB V200
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: DB V200
Nou,

hier dan nog eentje, maar in een minder fraaie kleur en staat. Te bezichtigen in het Technik Museum in Speyer.

Groeten,
Dick
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Hoi Dick,

Ik zie er zelfs twee?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: DB V200
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: DB V200
Hoi Hans,

Had ik helemaal over het hoofd gezien  :)

Groeten,
Dick
Re: DB V200
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: DB V200
De achterste op de foto lijkt door de kleurstelling wel op zijn grotere broer, de V300 / Br230.
Re: DB V200
oetbeem
gast

Re: DB V200
Bedankt voor de mooie filmpjes en plaatjes
Ik heb me wel even vermaakt !

Mvg Danny
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Hier dan nog een mooi filmpje,met vette sound :thumbup:

Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Citaat van: Wilfried op zaterdag 15 juni 2013, 00:15:47
De achterste op de foto lijkt door de kleurstelling wel op zijn grotere broer, de V300 / Br230.

Hoi Wilfried,

Het zou kunnen,maar bij mijn weten zijn er maar heel weinig exemplaren van geweest in Duitsland ;)

Wel kan het zomaar zijn,dat het een lok is van dat type,want er zijn er toch wel wat van gebouwd,en verspreid over Europa,zodat ze wellicht niet allemaal onder de slopershamer terecht zijn gekomen.

Dus we zullen het wel zien,en wellicht dat ik er volgende zomer eens zelf ga kijken :D

M.v.g.

Hans V200.0

Re: DB V200
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: DB V200
Hoi Hans en Wilfried,

De V300/BR 230  kan het niet zijn, daar was er maar 1 van en die is gesloopt in 1980.
Misschien is het één van de drie voor Joegoslavië gebouwde zesassers die Krauss Maffei gebouwd heeft voordat ze op eigen kosten de V300 bouwden.
Re: DB V200
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: DB V200
Het is een V200.0.
Zie de foto's onderaan dit topic op DSO.
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Zou het dan een proef geweest kunnen zijn?
Want de DB maakte vaak voor dergelijke lok's veel kleurontwerpen.

Het kan ook een foutje zijn geweest van de schilder,immers niet iedereen is op de hoogte van kleurstellingen ;)
Zo te zien is de beige V200 nogal verkeerd gedaan,want op mijn model ervan,is dat beigevlak ook vele maten groter,dan op de lok in Speyer.

In bedrijf heeft ie nooit zo gereden,want niet elke lok kreeg dit oceaanblauw/beige jasje.
Toch ben ik dan wel benieuwd,wie dat zwart in wit durfde te veranderen,op die rode V200 8o

M.v.g.

Hans V200.0

Re: DB V200
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: DB V200
Zowel het museum in Speyer als dat in Sinsheim willen nog wel eens hun eigen interpretatie op het uiterlijk van de tentoongestelde voertuigen loslaten. Ik denk dat dit ook voor deze BR 220 geldt.
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Hoi Dick,

Tja dat denk ik ook,en zeker als ik naar die oceaanblauw/beige lok kijk,weet ik zeker dat je gelijk hebt ;)

Misschien mogen ze wel niet hetzelfde jasje dragen als toen de lok's bij de DB in dienst waren.

Kon me zelfs nog een tijd herinneren,dat de DB niet wou dat er lok's bij de concurentie terecht kwamen,en men sloopte liever dan die lok's te verkopen.

Dit is geen fabeltje,zelfs als is het verleden tijd.

Kijk maar naar wat er tegenwoordig bij de particulier rijdt,jawel oude DB lok's zowel direct overgenomen,dan wel gereviseerd.

De V200,vormt daarop geen uitzondering :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: DB V200
willem twee
gast

Re: DB V200
Vrijdag ben ik in Sinsheim. Eens kijken wat daar staat en wellicht op de weg terug langs Spyer (of over vier weken want dan ben ik er weer  ;)).
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Hoi Kees-Jan,

Leuk dat je er vrijdag heen gaat,en ik hoop op goed weer voor je ;)

Veel plezier daar :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: DB V200
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: DB V200
Hoi Hans,

Als "boetedoening" voor de muggezifterij op het Piko V200 draadje hierbij een plaatje van een V200 in een hachelijke situatie. Weet niet of je hem al eerder gezien hebt, staat nergens op internet maar wel in het boek Deutsche Lokomotiven van de uitgeverij GeraMond; vandaar het door mij eringeplaatste copyrightaanduiding. Hopelijk voldoe ik hiermee aan de voorwaarden van dit forum.

klik

Edit: I.v.m mogelijke copyrightclaims oorspronkelijke foto verwijderd.
Re: DB V200
nobody
gast

Re: DB V200
Die opname zie ik ook als ik "BR V200" google === > klik
Re: DB V200
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: DB V200
Wim,

Bedankt, had gegoogled op het locnummer en kwam hem niet tegen. Tevens vervalt dan het hele copyright verhaal.
Re: DB V200
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: DB V200
Citaat van: brund55 op vrijdag 28 juni 2013, 15:08:51
Wim,

Bedankt, had gegoogled op het locnummer en kwam hem niet tegen. Tevens vervalt dan vervalt het hele copyright verhaal.
Neehoor, ook plaatjes die op google staan, zijn auteursrechtelijk beschermd. Ene Raymond van de Klundert, alias "Kluun", dat dat ook en gebruikte deze plaatjes, waarna hij enkele rekeningen thuisgestuurd kreeg.
Re: DB V200
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: DB V200
Ivm met mogelijke copyrightclaims is de foto in reactie 30 verwijderd en vervangen door de link die nobody ook al aangaf.
Re: DB V200
Lid sinds: 2008

offline
Re: DB V200
De 2 loks in Technikmuseum Speyer heb ik vorige week gefotografeerd:
Re: DB V200
Lid sinds: 2008

offline
Re: DB V200
Mooie platen Huub. :thumbup:

Tony
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Hoi Huub,

Bedankt voor deze fraaie platen :favorite: :thumbup:

Wel jammer dat de schilder niet de mallen had om de V er mooi op te zetten, maar die zijn in handen van iemand anders.

Toch ben ik blij dat deze lok's nog in redelijke staat zijn, en dat voor een lok die vele aanhangers kent ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: DB V200
Lid sinds: 2007

offline
Re: DB V200
Ach daar heb je geen mallen voor nodig, en anders neem je ze over van een andere kar...
Die türkis-blaue loc ziet er niet uit zo... nouja, het is bewaard denken we dan maar.
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Citaat van: timtrein op maandag 15 juli 2013, 18:59:03
Ach daar heb je geen mallen voor nodig.

Aha, hier hebben we GEEN kenner ;)

Want deze lok had wel degelijk mallen, om de beschildering mogelijk te maken.

Dus duik eens in de geschiedenis van deze lok, en je zal ze ongetwijfeld tegen komen ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: DB V200
Lid sinds: 2008

offline
Re: DB V200
Hans,

De linker lok zag er prima uit; redelijk verse lak zal ik maar zeggen. had wel een deuk (aan de andere zijde) waar gewoon overheen geschilderd was.
De andere lok was een stuk minder, maar niet heel slecht.

En wat hier misschien net bij hoort: ik wacht vol smart op de Piko V220; die wordt nu niet naar mij maar naar de importeur gestuurd, waar er een andere printplaat in komt en daarna naar mij gestuurd wordt.
Vind ik super-service !
Ik zou wel precies willen weten wat er fout aan is, maar daar kom ik nu niet zo gemakkelijk meer achter.

grv Huub
Re: DB V200
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: DB V200
Mooie foto's Huub van twee mooi loc's oud of niet oud ze zijn en blijven schitterend.
Bedankt voor de foto's. :P
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Citaat van: huub op maandag 15 juli 2013, 20:57:42


En wat hier misschien net bij hoort: ik wacht vol smart op de Piko V220; die wordt nu niet naar mij maar naar de importeur gestuurd, waar er een andere printplaat in komt en daarna naar mij gestuurd wordt.
Vind ik super-service !
Ik zou wel precies willen weten wat er fout aan is, maar daar kom ik nu niet zo gemakkelijk meer achter.

grv Huub
Hoi Huub,

Stay tuned

M.v.g.

Hans V200.0
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

offline
Re: DB V200
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 15 juli 2013, 19:01:54
Citaat van: timtrein op maandag 15 juli 2013, 18:59:03
Ach daar heb je geen mallen voor nodig.
Aha, hier hebben we GEEN kenner ;)
Want deze lok had wel degelijk mallen, om de beschildering mogelijk te maken.
Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat je met een beetje meer moeite zoiets ook zonder mal goed kan schilderen. Mits het je interesseert...
Re: DB V200
Lid sinds: 2008

offline
Re: DB V200
Speciaal voor Hans heb ik er nog eentje:
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Hoi Huub,

Moet hier weer dwijlen  :thumbup:

Mooie foto :favorite:

Citaat van: timtrein op maandag 15 juli 2013, 22:19:27
Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat je met een beetje meer moeite zoiets ook zonder mal goed kan schilderen. Mits het je interesseert...
Hoi Tim,

Het grote voorbeeld heeft weldegelijk mallen gehad voor die V op het front.
En hoe dacht jij het dan aan te pakken?

Met tape ofzo?
Dat ga je niet redden,zeker niet als de DB er niet zoveel tijd voor nam, dus vandaar mallen.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: DB V200
jantjeh
gast

Re: DB V200
Hoe meer ik deze loc's zie hoe gaver ik het V200 model ga vinden  :)
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

offline
Re: DB V200
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 16 juli 2013, 00:16:33
Citaat van: timtrein op maandag 15 juli 2013, 22:19:27
Dat bedoel ik niet, ik bedoel dat je met een beetje meer moeite zoiets ook zonder mal goed kan schilderen. Mits het je interesseert...
Het grote voorbeeld heeft weldegelijk mallen gehad voor die V op het front.
Dat ontken ik toch ook niet? Daar gaat het hier helemaal niet over...
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 16 juli 2013, 00:16:33
En hoe dacht jij het dan aan te pakken? Met tape ofzo?
Dat ga je niet redden,zeker niet als de DB er niet zoveel tijd voor nam, dus vandaar mallen.
Het gaat hier niet over DB, het gaat over die loc op de foto hierboven. Waarom zou dat niet met tape kunnen? Zo doet iedereen dat toch? Tenminste ik wel.
Re: DB V200
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: DB V200
Citaat van: timtrein op dinsdag 16 juli 2013, 11:33:42
Het gaat hier niet over DB, het gaat over die loc op de foto hierboven. Waarom zou dat niet met tape kunnen? Zo doet iedereen dat toch? Tenminste ik wel.
Hoi Tim,

IK weet donders goed dat je het over die lok hebt, want ik heb zelf dit topic gestart ;)

En denk je eens in, als die lok geschuurd is, waar zet je dan je tape op uit?

En tape heeft de nare eigenschap, dat het op bolle vlakken verkeerd gaat uitlijnen, en daar moet je erg voor priegelen, om dat goed te krijgen.

Nu graag weer on-topic :important:

M.v.g.

Hans V200.0