Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Gebouw met portiek

Gestart door Gerard maandag 10 juni 2013, 00:08:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Gebouw met portiek
Tijdens het buitenspelen vandaag, hoorde ik van div. passagiers uit Driehoven, dat vrijwel al het geld opgaat aan de beveiliging van een klein stukje weiland. :wink:

Gr.  Charlie
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Gebouw met portiek
Hmm, ik hoor alweer heel wat insider-informatie uit het 'buitenspeeldagje' van Charlie...
Re: Gebouw met portiek
Zo zeg, dat waren heel wat (on- en off-topic :biggrin:) reacties op de update van gisteren. Ik zal ze hier maar eens snel beantwoorden voordat het te warm wordt om nog iets zinnigs te doen en te zeggen.

Citaat van: wimhelsen op maandag 17 juni 2013, 14:15:21
jij maakt wel prachtige huizen,?
Dank je voor je compliment
Citeer?misschien moet je er eens een workshop over geven ;-)
Nah, dit topic is al bijna een "workshop".
CiteerMaar staat je winkeldeur niet wat hoog?
Nee hoor, in deze update zul je zien dat het grijze stuk juist deel uitmaakt van de deur.

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 17 juni 2013, 17:41:23
Dit gaat weer de goede kant op! :thumbup:
Een moderne gevel wellicht met grote tegels?
Ik heb iets heel anders in gedachten: wacht maar even af :wink:.
CiteerHet zou je sieren (en de winkel ook :wink:) als er ook (moderne) reclameverlichting op komt.
Die heb ik (nog) niet. Misschien vind ik de 29e nog wel wat in Houten.
CiteerEen tip: het luchtbed, maar ook zulks ander meubilair is eenvoudig uit vlakgum te snijden!
Bedankt voor de tip, maar luchtbedden heb ik al uit een andere bouwdoos.

Citaat van: treinfan070 op maandag 17 juni 2013, 17:48:11
Dat aankloppen mag zeker, maar of het iets oplevert... Neuhh denk het niet... Tenzij je 'eventjes' een workshop geeft. :mrgreen:
Is dit topic eigenlijk al geen on-line workshop?
CiteerEn nu weer sereneus:
Mooi man! Je gaat neem ik aan nog een trappetje o.i.d. maken naar de deur toe?
Bekijk de eerste foto van deze update maar eens, dan zie je dat dit een deel van de winkeldeur wordt.
CiteerTrouwens, een (misschien) leuke winkelnaam kwam van mn vriendin:
Citaat van: Gerard op donderdag 13 juni 2013, 15:07:11een winkel in rookwaren, kranten en tijdschriften.
[tipmodus]"De rokende Boekenwurm"[/tipmodus] ;)
Op zich klinkt het niet onaardig, maar ik heb al een "echte" boekwinkel:

<de boekwinkel: het 2e gebouw "van boven" of het 6e gebouw "van onderen">
In deze nieuwe winkel worden alleen maar tijdschriften en kranten verkocht. Zet je vriendin nog maar eens aan het werk :lol:.
CiteerGroenten, suc6, plezant, en wat al niet meer,
Dank je, dat komt helemaal goed. Ik heb er nog steeds plezier in, o.a. ook door op- en aanmerkingen van jou. :wink:
CiteerP.S.
Ik piep nog steeds niet.:lol:
Blijven volhouden :thumbup:, je geduld zal in deze update gedeeltelijk beloond worden (hoop ik).

Citaat van: julian op maandag 17 juni 2013, 20:04:15
Jij maar lekker knutselen en ik zit hier maar te leren voor de proefwerkweek :(
Tsja, je hebt nu eenmaal werkpaarden en luxe paarden O:-D. Daar kan ik helaas ook niks aan doen...
CiteerJe bent goed bezig.  :thumbup:
Bedankt.

Citaat van: minitreintje op maandag 17 juni 2013, 20:09:55
:thumbup:
Bedankt.
CiteerMisschien je muur voorzien van een plamuurstructuur?
Ik heb iets heel anders in gedachten, bekijk de eerste foto van deze update maar eens :wink:.

Citaat van: Charlie op maandag 17 juni 2013, 20:23:10
Misschien mooie marmeren tegels als wandbekleding voor de winkel? Geeft een mooi rijk uitziende look.
Dat klopt, maar ik heb toch iets heel anders in gedachten. Het heeft iets met recycling te maken. Wacht maar eens af :wink:.
CiteerMaar ja, heeft de gemeente Driehoven wel geld voor zo iets moois en duurs?  >:-D
Driehoven is op dit moment misschien wel één van de rijkere gemeentes van Nederland :biggrin:, maar er waren de laatste jaren wel een paar onverwachte financiële tegenvallers (zie het antwoord aan Dylan hieronder).
CiteerGr.  Charlie  die twee dagen niet buiten mag spelen.
:eek: Wazeggiemenou? Tijdens de warmste dagen van het jaar ga jij niet buiten spelen?

Citaat van: minitreintje op maandag 17 juni 2013, 20:40:15
Dat laatste vraag ik me ook af... Al dat geld is verloren gegaan aan die tanks die de schapen beschermen.  :mrgreen:
Daar is inderdaad veel (te veel) geld mee gemoeid geweest :cry:, geld dat ik bijvoorbeeld aan een marmeren wandbekleding had kunnen besteden. Daarom moet ik helaas op gerecycled materiaal overstappen...
En dan heb ik het nog niet gehad over de al 4 à 5 jaar durende dreiging vanuit Fryslân. Al die jaren verkeert mijn leger in verhoogde staat van paraatheid. Alsof dat niks kost?

Citaat van: treinfan070 op maandag 17 juni 2013, 21:39:13
Welke tanks? Die zijn toch alweer terzijde gesteld?  :D :D :D
Hier in Driehoven niet, ik hou ze voor alle zekerheid allemaal in bedrijf. Kijk maar naar het laatste deel van mijn antwoord hierboven.

Citaat van: Charlie op maandag 17 juni 2013, 21:45:31
Tijdens het buitenspelen vandaag, hoorde ik van div. passagiers uit Driehoven?
Had jij vandaag de hele dag dienst op de lijn naar Driehoven? Ik heb je niet zien rijden, of was het maar één rit?
Citeer?dat vrijwel al het geld opgaat aan de beveiliging van een klein stukje weiland. :wink:
Dat klopt ook ja, er lopen ook nog steeds onbetrouwbare individuen rond die op mijn schapen uit zijn :cry: en ze tot shoarma willen verwerken.

Citaat van: treinfan070 op maandag 17 juni 2013, 21:55:06
Hmm, ik hoor alweer heel wat insider-informatie uit het 'buitenspeeldagje' van Charlie...
Je hoort van Charlie nog maar de helft. Wat dacht je van de dreiging vanuit Fryslân die ik hierboven al beschreven heb?

Maar goed, laten we weer verder gaan met deze update. De gevel is een mix geworden van een gedateerde etage (laten we zeggen jaren ?50 of ?60) en een redelijk moderne winkel (jaren ?90?).
Zoals bijna altijd is dit in de 1:1-wereld geen echt geslaagde combinatie, maar als je de ?grote wereld? wil nabouwen moet je soms concessies doen. Maar als ik het dan weer door een modelbouwersbril bekijk vind ik het overigens weer wel geslaagd.
De omlijsting van de winkelramen is gemaakt van een oude lamel. (Tsja, ik moest bezuinigen vanwege de hierboven besproken extra uitgaven...)


<TADAAAAA?>

En dan nu de winkel zelf, het (begin van het) interieur.


<de achterwand van de winkel met de deur ?naar achteren?>


<de linkerhoek wordt de "rook"hoek>


<de rechterhoek wordt de "lees"hoek>

Let niet op de lijmklodders, ik heb de foto's direct na het lijmen gemaakt. Bovendien verdwijnen ze straks toch achter het ?interieur?, maar dat is iets voor de volgende keer. Tot dan en geniet van de warme dagen (voor zover dat mogelijk is). Horas!
Re: Gebouw met portiek
Niet meer te zeggen dan: TOP!
Geniet maar van die warme dagen, voor je het weet is het al weer koud en regent het :P

Haha jij met je Horas :D

Gr. Mark
Re: Gebouw met portiek
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Gebouw met portiek
Ha Gerard,

Je bent goed bezig zeg!! :)
Het vordert aardig zo en ik ben erg benieuwd nu wat voor winkelpui er komt! :)
GZD! :)

Groetjes,

Antal
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Gebouw met portiek
Citaat van: Gerard op dinsdag 18 juni 2013, 12:40:49
Citaat van: treinfan070 op maandag 17 juni 2013, 17:48:11
Dat aankloppen mag zeker, maar of het iets oplevert... Neuhh denk het niet... Tenzij je 'eventjes' een workshop geeft. :mrgreen:
Is dit topic eigenlijk al geen on-line workshop?
Ja, dit kun je een workshop noemen. Eentje van die nieuwe generatie. Alleen, in de jaren '90 hadden we die nog niet. Dus nee, ik bedoel een off-line workshop... Uiteraard wel met een heerlijk biertje bij dit weer. B)

Citeer
CiteerEn nu weer sereneus:
Mooi man! Je gaat neem ik aan nog een trappetje o.i.d. maken naar de deur toe?
Bekijk de eerste foto van deze update maar eens, dan zie je dat dit een deel van de winkeldeur wordt.
Ik heb het gezien. Mooi gedaan weer! Dat moet weer mooi worden.

Citeer
CiteerTrouwens, een (misschien) leuke winkelnaam kwam van mn vriendin:
Citaat van: Gerard op donderdag 13 juni 2013, 15:07:11een winkel in rookwaren, kranten en tijdschriften.
[tipmodus]"De rokende Boekenwurm"[/tipmodus] ;)
Op zich klinkt het niet onaardig, maar ik heb al een "echte" boekwinkel:
<foto>
<de boekwinkel: het 2e gebouw "van boven" of het 6e gebouw "van onderen">
In deze nieuwe winkel worden alleen maar tijdschriften en kranten verkocht. Zet je vriendin nog maar eens aan het werk :lol:.
Nou, met deze warmte zal dat niet gaan... Ik zal het eens vragen. Uiteraard gaan wij er van uit dat hier een vergoeding tegenover staat (een mooie update is hierbij voldoende).

Citeer
CiteerGroenten, suc6, plezant, en wat al niet meer,
Dank je, dat komt helemaal goed. Ik heb er nog steeds plezier in, o.a. ook door op- en aanmerkingen van jou. :wink:
Bedankt. Binnenkort komt er trouwens een van mijn kant. Geïnspireerd op een van jouw bouwprojecten!

Citeer
CiteerP.S.
Ik piep nog steeds niet.:lol:
Blijven volhouden :thumbup:, je geduld zal in deze update gedeeltelijk beloond worden (hoop ik).
Ik piep nog steeds. Misschien eens naar de dokter ermee?

Citeer
Citaat van: treinfan070 op maandag 17 juni 2013, 21:39:13
Welke tanks? Die zijn toch alweer terzijde gesteld?  :D :D :D
Hier in Driehoven niet, ik hou ze voor alle zekerheid allemaal in bedrijf. Kijk maar naar het laatste deel van mijn antwoord hierboven.
Aha, maar is dat geen enorme kostenpost voor de gemeente Driehoven? Ik denk dat een heleboel het leed wel willen verzachten door de beveiliging voor een zacht prijsje over te kopen. En dan weer terug te verhuren. :D

Citeer
Citaat van: treinfan070 op maandag 17 juni 2013, 21:55:06
Hmm, ik hoor alweer heel wat insider-informatie uit het 'buitenspeeldagje' van Charlie...
Je hoort van Charlie nog maar de helft. Wat dacht je van de dreiging vanuit Fryslân die ik hierboven al beschreven heb?
Oeh, die had ik niet verwacht. Al zit ik wel te wachten op de shoarma... :mrgreen:
Het lijkt trouwens wel alsof ik hier een half topic loop te beantwoorden... Ik weet het. Het wordt weer off-topic. :-)

Hmm, na deze veel te lange reactie getikt te hebben (tijdens de les engels, dus bedankt weer O:-D) gaan we naar huis, pakken wat te drinken en gaan eens rustig wachten op het balkon op de volgende mooie update.

Groeten, plezier, geluk, succes, gezweet e.d.,
Bas.
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Gebouw met portiek
De voorkant van het pand vind ik echt :thumbup: worden, heel mooi. Ook de rest is super gemaakt.

Groet, Myron
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2011

offline
Re: Gebouw met portiek
Zo even bijgelezen. En gekeken natuurlijk  :D. Ik blijf me verbazen over je kartonkunsten.  :thumbup:

wel nog een klein vraagje over de bakstenen (misschien overheen gelezen), maar zijn die van papier of kunststof?

groeten Martin
Re: Gebouw met portiek
Citaat van: ykram op dinsdag 18 juni 2013, 12:43:56
Niet meer te zeggen dan: TOP!
Dank je.
CiteerGeniet maar van die warme dagen, voor je het weet is het al weer koud en regent het :P
Donderdag schijnt de temperatuur alweer te zakken tot onder de 20oC. Of dat een opluchting is of juist niet laat ik aan jullie over.
CiteerHaha jij met je Horas :D
Wist je nu maar waar dat vandaan komt en wat het betekent hè? Ik gebruik deze kreet al geruime tijd en jij bent de eerste die het opvalt, of er in elk geval iets van zegt :thumbup:.
Tijd voor een korte uitleg. ?Horas!? komt uit het gebied rond het Toba-meer op het eiland Sumatra (Indonesië) en het betekent welkom en tot ziens, maar ook gezondheidgeluk en voorspoed e.d. Als ze dit bij aankomst of vertrek tegen je zeggen wensen ze je alle goeds toe.

Citaat van: Antal op dinsdag 18 juni 2013, 14:15:11
Je bent goed bezig zeg!! :)
Dank je wel.
CiteerHet vordert aardig zo en ik ben erg benieuwd nu wat voor winkelpui er komt! :)
Inderdaad, zo langzamerhand komt er vorm in. De gevel moet nog aangekleed worden, maar het begin is er.
CiteerGZD! :)
Ik GZD.

Citaat van: treinfan070 op dinsdag 18 juni 2013, 14:37:05
Ja, dit kun je een workshop noemen. Eentje van die nieuwe generatie. Alleen, in de jaren '90 hadden we die nog niet. Dus nee, ik bedoel een off-line workshop... Uiteraard wel met een heerlijk biertje bij dit weer. B)
Wie weet... Maar dan wel op een mooie zomerdag, dan hebben we een hele goeie smoes voor "dat heerlijke biertje" (bij jou op het balkon? :lol:).
CiteerIk heb het gezien. Mooi gedaan weer! Dat moet weer mooi worden.
Dank je en ik doe mijn best om het nog wat mooier te gaan maken. Ik ben blij dat je het mooi vindt.
CiteerNou, met deze warmte zal dat niet gaan... Ik zal het eens vragen. Uiteraard gaan wij er van uit dat hier een vergoeding tegenover staat (een mooie update is hierbij voldoende).
Er komen nog verschillende mooie updates :wink:, dus jullie worden op je wenken bediend en ruim betaald :biggrin:.
CiteerBedankt. Binnenkort komt er trouwens een van mijn kant. Geïnspireerd op een van jouw bouwprojecten!
Toppie :thumbup:, ik ben razend benieuwd wat het gaat worden en ik kijk er nu al naar uit. (Kan ik ook eens wat opmerkingen kwijt :twisted:.)
CiteerIk piep nog steeds. Misschien eens naar de dokter ermee?
Als je met deze temperaturen nog steeds piept moet er overduidelijk iets gesmeerd worden, misschien met zoiets:

of heb je liever dit:

of drink smeer je liever met mate(n):

Als dat niet helpt zou ik inderdaad maar eens naar de dokter gaan. Misschien schrijft hij wel

een goudgele dubbeldrank met schuimkraag voor.
CiteerAha, maar is dat geen enorme kostenpost voor de gemeente Driehoven? Ik denk dat een heleboel het leed wel willen verzachten door de beveiliging voor een zacht prijsje over te kopen. En dan weer terug te verhuren. :D
Het kost inderdaad een smak geld, maar ik wil zekerheid voor alles. En daarom hou ik het liever in eigen hand, je weet tenslotte maar nooit met sommige hier niet met name te noemen individuen uit Fryslân... :cry:
(Voor dat terughuren zal ik ook wel de hoofdprijs moeten betalen :sad:, dus dat doe ik maar niet.)
CiteerOeh, die had ik niet verwacht. Al zit ik wel te wachten op de shoarma... :mrgreen:
[slik] Jij ook al? :eek:
CiteerHet lijkt trouwens wel alsof ik hier een half topic loop te beantwoorden... Ik weet het. Het wordt weer off-topic. :-)
Jij off-topic? Hm, nou je het zegt... het was me eigenlijk nog niet opgevallen O:-D.
CiteerHmm, na deze veel te lange reactie getikt te hebben (tijdens de les engels, dus bedankt weer O:-D) gaan we naar huis, pakken wat te drinken en gaan eens rustig wachten op het balkon op de volgende mooie update.
In elk geval bedankt voor je uitgebreide en humoristische reactie. Ik mag dat wel :wink:, mocht je dat nog niet gemerkt hebben?. Veel te lang? Dat valt wel mee O:>D.
Het spijt me dat ik je gisteren stoorde tijdens de Engelse les, maar hier is-ie dan: de volgende update. Tijdens welke les komt/kwam deze binnenvallen? :wink:
CiteerGroeten, plezier, geluk, succes, gezweet e.d.,
Bedankt, ik denk dat ik van alles (behalve het gezweet) wel wat kan gebruiken. Wat overblijft stuur ik terug als jij bezig bent met een zelfbouwproject (inclusief het gezweet :biggrin:).

Citaat van: Myron op dinsdag 18 juni 2013, 19:14:50
De voorkant van het pand vind ik echt :thumbup: worden, heel mooi. Ook de rest is super gemaakt.
Dank je wel.
CiteerLeuk idee, een boekenwinkel!
Je bedoelt ongetwijfeld een tijdschriften- en krantenwinkel? :P

Citaat van: martjo op woensdag 19 juni 2013, 10:12:59
Zo even bijgelezen. En gekeken natuurlijk  :D. Ik blijf me verbazen over je kartonkunsten.  :thumbup:
Dank je voor je complimenten.
Citeerwel nog een klein vraagje over de bakstenen (misschien overheen gelezen), maar zijn die van papier of kunststof?
De bakstenen zijn van kunststof (deze keer zijn het platen van Auhagen).

In deze update de foto?s vanuit ongeveer dezelfde hoeken als de vorige update, maar met de eerste aankleding. Links de rookartikelen en rechts de kranten en tijdschriften.

Even tussendoor: er wordt op dit forum vaak gezegd: ?Google is your best friend? en om te controleren of dat echt wel zo is ben ik daar eens gaan zoeken naar winkelinterieurs. Ik kwam diverse sites van bedrijven tegen die winkelinterieurs bouwen en leveren en toen ik de geschikte foto?s gevonden had was het een kwestie van kopiëren, plakken, verkleinen, printen, uitknippen en lijmen. Het is dus echt zo, ?Google is (one of) your best friend(s)? :thumbup: en zie hieronder het resultaat.


<een compleet overzicht>


<de afdeling rookartikelen>


<de afdeling tijdschriften>

Ook deze foto's zijn direct na het lijmen gemaakt, dus ook hier nog wat lijmklodders. Maar die zijn na het maken van de foto's meteen verwijderd. Daarna heb ik het "interieur" met blanke matte lak afgewerkt.

Tot zover voor vandaag, tot morgen maar weer. Horas!
Re: Gebouw met portiek
C-Brian
gast

Re: Gebouw met portiek
En dat mag je ook best wat vriendelijker zeggen hoor Wim ;).

Mooi project Gerard :thumbup:
Heb alleen het idee dat je iets in de richting van een Kiosk zoekt, want
Citaat van: Gerard op woensdag 19 juni 2013, 14:58:49
tijdschriften- en krantenwinkel
is zo lang om op een winkel te zetten :)
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Gebouw met portiek
Ziet er netjes uit Gerard! Lekker creatief.

De reactie van Wim is gewoon goed bedoeld en alert, naar mijn mening.

Groet,
Maarten




Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Gebouw met portiek
Ziet er goed uit, Geard. Slim om via google aan een interieur te komen.  :thumbup:
Ga er vanuit, dat er nog iets van een toonbank  in de winkelruimte komt? (Liefst met een mooie dame er achter)

Gr.  Charlie
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Gebouw met portiek
ooooooooooooooooooh
aaaaaaaaaah

heet, :( pak zo wel een drankje ;)

GZD! en vergeet jezelf niet te smeren (en jij ook Bas ;) ) al dat gepiep hier  >:-D
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Gebouw met portiek
Ik weet niet of het gewaardeerd wordt, maar een reactie vind ik altijd wel op zijn plaats.

Citaat van: Gerard op woensdag 19 juni 2013, 14:58:49
Citaat van: treinfan070 op dinsdag 18 juni 2013, 14:37:05
Ja, dit kun je een workshop noemen. Eentje van die nieuwe generatie. Alleen, in de jaren '90 hadden we die nog niet. Dus nee, ik bedoel een off-line workshop... Uiteraard wel met een heerlijk biertje bij dit weer. B)
Wie weet... Maar dan wel op een mooie zomerdag, dan hebben we een hele goeie smoes voor "dat heerlijke biertje" (bij jou op het balkon? :lol:).
Hmm, eens denken. Dat biertje kan geregeld worden. Dat weer wordt denk ik een ander verhaal...

Citeer
CiteerIk heb het gezien. Mooi gedaan weer! Dat moet weer mooi worden.
Dank je en ik doe mijn best om het nog wat mooier te gaan maken. Ik ben blij dat je het mooi vindt.
Ik ben ook blij! :mrgreen: :mrgreen:

Citeer
CiteerNou, met deze warmte zal dat niet gaan... Ik zal het eens vragen. Uiteraard gaan wij er van uit dat hier een vergoeding tegenover staat (een mooie update is hierbij voldoende).
Er komen nog verschillende mooie updates :wink:, dus jullie worden op je wenken bediend en ruim betaald :biggrin:.
Helaas, geen naam bedacht. Dan maar weer eens zelf bedenken? :lol:

Citeer
CiteerBedankt. Binnenkort komt er trouwens een van mijn kant. Geïnspireerd op een van jouw bouwprojecten!
Toppie :thumbup:, ik ben razend benieuwd wat het gaat worden en ik kijk er nu al naar uit. (Kan ik ook eens wat opmerkingen kwijt :twisted:.)
Dan wachten we maar op die opmerkingen. Wat het wordt? Iets wat jij al gebouwd heb denk ik! :P

EDIT:
Zie HIERO!!!

Citeer
CiteerIk piep nog steeds. Misschien eens naar de dokter ermee?
Als je met deze temperaturen nog steeds piept moet er overduidelijk iets gesmeerd worden, misschien met zoiets:

Citeer

Nee.

Citeer
of heb je liever dit:

Als er geen alcohol beschikbaar is, zoals tijdens die engels lessen, dan wel.


Citeer
of drink smeer je liever met mate(n):

Dan wel met maten. Met mate blijft het zo saai... Nee hoor. Alleen als het lekker weer is op het balkon. En anders lekker binnen op de bank.

Citeer
Als dat niet helpt zou ik inderdaad maar eens naar de dokter gaan. Misschien schrijft hij wel

een goudgele dubbeldrank met schuimkraag voor.
Dat hopen we dan maar!

Citeer
CiteerAha, maar is dat geen enorme kostenpost voor de gemeente Driehoven? Ik denk dat een heleboel het leed wel willen verzachten door de beveiliging voor een zacht prijsje over te kopen. En dan weer terug te verhuren. :D
Het kost inderdaad een smak geld, maar ik wil zekerheid voor alles. En daarom hou ik het liever in eigen hand, je weet tenslotte maar nooit met sommige hier niet met name te noemen individuen uit Fryslân... :cry:
(Voor dat terughuren zal ik ook wel de hoofdprijs moeten betalen :sad:, dus dat doe ik maar niet.)
De hoofdprijs? Kunnen we tegenwoordig niet meer afdingen of een 'vrijblijvende demonstratie' krijgen (die demonstratie wordt dan uiteraard bij elke aanbieder afgenomen)?

Citeer
CiteerOeh, die had ik niet verwacht. Al zit ik wel te wachten op de shoarma... :mrgreen:
[slik] Jij ook al? :eek:
Ja :D

Citeer
CiteerHet lijkt trouwens wel alsof ik hier een half topic loop te beantwoorden... Ik weet het. Het wordt weer off-topic. :-)
Jij off-topic? Hm, nou je het zegt... het was me eigenlijk nog niet opgevallen O:-D.
:D

Citeer
CiteerHmm, na deze veel te lange reactie getikt te hebben (tijdens de les engels, dus bedankt weer O:-D) gaan we naar huis, pakken wat te drinken en gaan eens rustig wachten op het balkon op de volgende mooie update.
In elk geval bedankt voor je uitgebreide en humoristische reactie. Ik mag dat wel :wink:, mocht je dat nog niet gemerkt hebben…. Veel te lang? Dat valt wel mee O:>D.
Het spijt me dat ik je gisteren stoorde tijdens de Engelse les, maar hier is-ie dan: de volgende update. Tijdens welke les komt/kwam deze binnenvallen? :wink:
Deze kwam binnenvallen tijdens de sportdag. Vandaar de 'late' reactie. Die moest thuis getikt worden... Overigens, dat 'Waardeer'-knopje vind ik simpelweg niet genoeg om te laten weten dat het mooi is. En ik vind het niet kunnen dat je niet reageert...

Citeer
CiteerGroeten, plezier, geluk, succes, gezweet e.d.,
Bedankt, ik denk dat ik van alles (behalve het gezweet) wel wat kan gebruiken. Wat overblijft stuur ik terug als jij bezig bent met een zelfbouwproject (inclusief het gezweet :biggrin:).
Dat zweet mag je thuislaten. De rest wil ik best terug voor mijn eigen project.

Groeten,
Bas.
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Gebouw met portiek
Citaat van: julian op woensdag 19 juni 2013, 16:44:10
al dat gepiep hier  >:-D

Ik piep niet!
Uitzonderingen daargelaten, bijvoorbeeld wanneer ene Gerard weer zo'n ge-wel-di-ge update plaatst.
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Gebouw met portiek
Miepen dan?  :o) :D
Re: Gebouw met portiek
Word steeds en steeds beter Gerard!
Echt geweldig man  :thumbup:
Mooie diepte gecreëerd met de printjes op de achtergrond.

En dankjewel voor de uitleg van het mooie woord: Horas.

Gr. Mark ;)
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Gebouw met portiek
Citaat van: julian op woensdag 19 juni 2013, 18:54:23
Miepen dan?  :o) :D
Die discussie gaan we niet voeren, we zien wel wat er gebeurt als Gerard weer zo'n update plaatst.

Dus Gerard, in het belang van het onderzoek vragen wij je medewerking en dus zo snel mogelijk een update. Niet storen in de les! :lol:

Groeten,
Bas.
Re: Gebouw met portiek
Citaat van: C-Brian op woensdag 19 juni 2013, 15:19:44
Mooi project Gerard :thumbup:
Dank je.
CiteerHeb alleen het idee dat je iets in de richting van een Kiosk zoekt, want
Citaat van: Gerard op woensdag 19 juni 2013, 14:58:49
tijdschriften- en krantenwinkel
is zo lang om op een winkel te zetten :)
Moet je eens opletten wat er straks boven de etalageruiten komt te staan: "ROOKARTIKELEN - KRANTEN - TIJDSCHRIFTEN".

Citaat van: marklin150jaar! op woensdag 19 juni 2013, 15:38:58
Ziet er netjes uit Gerard! Lekker creatief.
Dank je wel.
CiteerDe reactie van Wim is gewoon goed bedoeld en alert, naar mijn mening.
Ik heb Wim gisteren hierover een PB gestuurd.

Citaat van: Charlie op woensdag 19 juni 2013, 15:57:20
Ziet er goed uit, Geard. Slim om via google aan een interieur te komen.  :thumbup:
Soms ben ik wel zo verschrikkelijk slim O:-D.
CiteerGa er vanuit, dat er nog iets van een toonbank  in de winkelruimte komt? (Liefst met een mooie dame er achter)
Natuurlijk komt er nog een toonbank in de winkel. Of er een mooie dame achter de toonbank komt te staan ligt aan de voorraad Preisertjes / Nochjes die ik in voorraad heb.

Citaat van: julian op woensdag 19 juni 2013, 16:44:10
ooooooooooooooooooh
aaaaaaaaaah
Sprakeloos? :eek: :wink:
Citeerheet, :( pak zo wel een drankje ;)
Dat is een goed plan.
CiteerGZD! en vergeet jezelf niet te smeren (en jij ook Bas ;) ) al dat gepiep hier  >:-D
Nee hoor, wees maar niet bang: mijn ?smeermiddel? staat naast de laptop.

Citaat van: treinfan070 op woensdag 19 juni 2013, 18:16:15
Ik weet niet of het gewaardeerd wordt, maar een reactie vind ik altijd wel op zijn plaats.
Als topicstarter waardeer ik elke reactie, vooral de positieve :wink:.
Citaat van: treinfan070 op dinsdag 18 juni 2013, 14:37:05
Hmm, eens denken. Dat biertje kan geregeld worden. Dat weer wordt denk ik een ander verhaal...
Positief blijven denken maakt zelfs van een regendag een stralende dag
CiteerIk ben ook blij! :mrgreen: :mrgreen:
:thumbup:
CiteerHelaas, geen naam bedacht. Dan maar weer eens zelf bedenken? :lol:
Ik zet gewoon op de winkel wat er verkocht wordt (zie mijn antwoord aan Brian), dan hoeven we niet diep na te gaan denken in deze (veel te?) warme periode.
CiteerDan wachten we maar op die opmerkingen.
Wat het wordt? Iets wat jij al gebouwd heb denk ik! :P
Hm, dus je houdt geen rekening met © en/of ®?
CiteerDe hoofdprijs? Kunnen we tegenwoordig niet meer afdingen of een 'vrijblijvende demonstratie' krijgen (die demonstratie wordt dan uiteraard bij elke aanbieder afgenomen)?
Ik weet niet of afdingen mogelijk is. Maar voor alle zekerheid hou ik de verdediging van Driehoven, de inwoners en hun eigendommen toch maar liever in eigen hand. En daar heb ik wel wat geld voor over, dus blijft er geen geld over voor een marmeren of andere dure aankleding van deze winkel? Jammer maar helaas.
CiteerDeze kwam binnenvallen tijdens de sportdag. Vandaar de 'late' reactie. Die moest thuis getikt worden...
Deze keer werd je niet gestoord tijdens de een of andere saaie les. Jammer :thumbdown:.
CiteerOverigens, dat 'Waardeer'-knopje vind ik simpelweg niet genoeg om te laten weten dat het mooi is. En ik vind het niet kunnen dat je niet reageert...
Ik heb een hekel aan dat knopje en ik zal het dan ook nooit gebruiken.
CiteerDat zweet mag je thuislaten. De rest wil ik best terug voor mijn eigen project.
Het is alles of niks, dus incl. zweet :twisted:.

Citaat van: treinfan070 op woensdag 19 juni 2013, 18:17:01
Citaat van: julian op woensdag 19 juni 2013, 16:44:10
al dat gepiep hier  >:-D
Ik piep niet!
Uitzonderingen daargelaten, bijvoorbeeld wanneer ene Gerard weer zo'n ge-wel-di-ge update plaatst.
Dat beschouw ik als een enorm compliment :thumbup:. Bedankt!

Citaat van: ykram op woensdag 19 juni 2013, 19:37:27
Word steeds en steeds beter Gerard!
Echt geweldig man  :thumbup:
Mooie diepte gecreëerd met de printjes op de achtergrond.
Bedankt voor je reactie :thumbup:. Ik ga de winkel nog verder aankleden met een toonbank en een paar poppetjes, dus stay tuned.
CiteerEn dankjewel voor de uitleg van het mooie woord: Horas.
Graag gedaan. :wink:

Citaat van: treinfan070 op donderdag 20 juni 2013, 08:41:41
(...)
Dus Gerard, in het belang van het onderzoek vragen wij je medewerking en dus zo snel mogelijk een update. Niet storen in de les! :lol:
Ik weet niet of ik tijdens een les stoor (dat interesssert me overigens de rozen), maar hieronder vinden jullie de nieuwe update.

Een toonbank, de winkeleigenaar achter die toonbank en wat klanten. Eén klant bekijkt een tijdschrift, een andere wil net een tijdschrift uit een rek pakken en bij de toonbank staan 2 klanten.


<een compleet overzicht>


<de afdeling rookartikelen>


<de afdeling tijdschriften>

Je ziet (en je hoort ook het bijna :eek:) dat de winkelier wanhopig tegen de vrouw zegt: "Nee mevrouw, wat u graag wil kan echt niet".

<de klant met de groene bloes wacht gelaten op het einde van de discussie>

Morgen zijn er weer nieuwe foto's met bijschrift beschikbaar, ofwel een nieuwe update. Tot dan, Horas!
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Gebouw met portiek
Citaat van: Gerard op donderdag 20 juni 2013, 14:27:18
Citaat van: treinfan070 op woensdag 19 juni 2013, 18:16:15
Ik weet niet of het gewaardeerd wordt, maar een reactie vind ik altijd wel op zijn plaats.
Als topicstarter waardeer ik elke reactie, vooral de positieve :wink:.
Daarover zijn we het eens. :)

Citeer
Citaat van: treinfan070 op dinsdag 18 juni 2013, 14:37:05
Hmm, eens denken. Dat biertje kan geregeld worden. Dat weer wordt denk ik een ander verhaal...
Positief blijven denken maakt zelfs van een regendag een stralende dag
Zeg dat niet te hard!

Citeer
CiteerHelaas, geen naam bedacht. Dan maar weer eens zelf bedenken? :lol:
Ik zet gewoon op de winkel wat er verkocht wordt (zie mijn antwoord aan Brian), dan hoeven we niet diep na te gaan denken in deze (veel te?) warme periode.
Warm is het inmiddels niet meer. Maar wel een beetje te warm om verstevigingsbalkjes te gaan zagen. Hoe zou ik dat nou weten?

Citeer
CiteerDan wachten we maar op die opmerkingen.
Wat het wordt? Iets wat jij al gebouwd heb denk ik! :P
Hm, dus je houdt geen rekening met © en/of ®?
Oh jawel hoor. Alleen, gebaseerd op is iets anders dan hetzelfde. :P

Citeer
CiteerDe hoofdprijs? Kunnen we tegenwoordig niet meer afdingen of een 'vrijblijvende demonstratie' krijgen (die demonstratie wordt dan uiteraard bij elke aanbieder afgenomen)?
Ik weet niet of afdingen mogelijk is. Maar voor alle zekerheid hou ik de verdediging van Driehoven, de inwoners en hun eigendommen toch maar liever in eigen hand. En daar heb ik wel wat geld voor over, dus blijft er geen geld over voor een marmeren of andere dure aankleding van deze winkel? Jammer maar helaas.
Wat jammer nou. En ik wilde nou net nog een bestelling doen om je marmer die je overhield over te kopen. :D

Citeer
CiteerDeze kwam binnenvallen tijdens de sportdag. Vandaar de 'late' reactie. Die moest thuis getikt worden...
Deze keer werd je niet gestoord tijdens de een of andere saaie les. Jammer :thumbdown:.
Boef! :twisted:

Citeer
CiteerOverigens, dat 'Waardeer'-knopje vind ik simpelweg niet genoeg om te laten weten dat het mooi is. En ik vind het niet kunnen dat je niet reageert...
Ik heb een hekel aan dat knopje en ik zal het dan ook nooit gebruiken.
Mee eens. Die een of twee 'waarderingen' die ik heb gegeven waren geen reactie waard.

Citeer
CiteerDat zweet mag je thuislaten. De rest wil ik best terug voor mijn eigen project.
Het is alles of niks, dus incl. zweet :twisted:.
Dan moeten mijn locs dalijk gaan zwemmen. Daar kunnen ze niet echt tegen. Maar wel weer een goede reden voor een mooie schadevergoeding. :twisted: :lol:

Citeer
Citaat van: treinfan070 op woensdag 19 juni 2013, 18:17:01
Citaat van: julian op woensdag 19 juni 2013, 16:44:10
al dat gepiep hier  >:-D
Ik piep niet!
Uitzonderingen daargelaten, bijvoorbeeld wanneer ene Gerard weer zo'n ge-wel-di-ge update plaatst.
Dat beschouw ik als een enorm compliment :thumbup:. Bedankt!
Nou hier is de volgende:
GE-WEL-DIG. Zeg ik genoeg? Of moet er ook nog een GZD bij?

Citeer
Citaat van: treinfan070 op donderdag 20 juni 2013, 08:41:41
(...)
Dus Gerard, in het belang van het onderzoek vragen wij je medewerking en dus zo snel mogelijk een update. Niet storen in de les! :lol:
Ik weet niet of ik tijdens een les stoor (dat interesssert me overigens de rozen), maar hieronder vinden jullie de nieuwe update.
Haha. Nou, deze stoort ook niet in de les hoor. Midden in mijn weekend. :evil:

Citeer
Morgen zijn er weer nieuwe foto's met bijschrift beschikbaar, ofwel een nieuwe update. Tot dan, Horas!
Daar wachten we met smart op!

Groeten, zweet en hitte gewenst,
Bas.
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Gebouw met portiek
Horas Gerard!

Je hebt een heel uitgebreid interieur gemaakt, mooi hoor :thumbup:
Hopelijk is daar na het plaatsen van de voorgevel nog wat van te zien.
Met de juiste (interieur) verlichting zal dat nog meer opvallen.
En gezien de aard van de winkel nog een rookgenerator? :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Gebouw met portiek
rienk97
gast

Re: Gebouw met portiek
Hoi Gerard,
Ziet er al mooi uit zeg!  :thumbup: Wordt ongetwijfeld een mooi winkeltje. Het is miss. nog wel mooi om wat meer 3D dingen in de winkel aan te brengen.
Groeten,
Rienk
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Gebouw met portiek
Wordt een mooi interieur zo, Gerard.  :thumbup:
Is alleen weer jammer, dat er geen skone dame achter de toonbanmk staat. Moet nog ernstig nadenken of ik daar m'n shag ga halen. :D

Gr.  Charlie
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Gebouw met portiek
ze kan zeker niet betalen :P geen pinautomaat of kassa te zien ;) en jah, niet betalen is niet meenemen  :-(
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Gebouw met portiek
Heel erg leuk gemaakt en bedacht die achtergronden. En je hebt weer leuke Preisers gevonden die erg goed in de winkel passen :thumbup:.

Groet, Myron
Re: Gebouw met portiek
Geen update (dus ook geen beantwoording van de vragen en opmerkingen, dat doe ik morgen weer), maar zomaar even een kleinigheidje tussendoor:


<de winkelgevel begint ergens op te lijken, er ontbreken alleen nog wat details>


<:eek: maar wat gebeurt daar?>


<even inzoomen? Little Brother (and his sister) is watching you :eek:>

Tot morgen, tot de volgende ?echte? update. Horas!
Re: Gebouw met portiek
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Gebouw met portiek
Ziet er goed uit, Gerard!
Re: Gebouw met portiek
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Gebouw met portiek
Ha Gerard,

Ziet er weer erg mooi en levendig uit geweldig!
Zo te zien moet je nu van het merk sigaretten toch wel wat gratis krijgen met al die gratis reclame!! (dat zullen ze bij de BAT wel mooi vinden)
In ieder geval zie ik hier weer zat originaliteit wat ik enorm kan waarderen en wat vaak toch wel missend is op menig baantje. (vind ik dan)
GZD en super om te zien! :)

Groetjes,

Antal
Re: Gebouw met portiek
Eerst even reageren op de reacties van het ?kleinigheidje? van gisteravond:
CiteerGeen update (dus ook geen beantwoording van de vragen en opmerkingen, dat doe ik morgen weer), maar zomaar even een kleinigheidje tussendoor:
<3 foto?s met bijschrift>
Tot morgen, tot de volgende ?echte? update. Horas!

Citaat van: frenkievee op donderdag 20 juni 2013, 22:17:10
Ziet er goed uit, Gerard!
Dank je.

Citaat van: Antal op donderdag 20 juni 2013, 22:38:25
Ziet er weer erg mooi en levendig uit geweldig!
Ik kwam die kleine poppetjes tegen en wist eigenlijk niet wat ik ermee aan moest. En toen zag ik ±10 cm verderop de gevel liggen en toen ging er een :idea2: branden. En ziedaar het resultaat.
CiteerZo te zien moet je nu van het merk sigaretten toch wel wat gratis krijgen met al die gratis reclame!! (dat zullen ze bij de BAT wel mooi vinden)
In ieder geval zie ik hier weer zat originaliteit wat ik enorm kan waarderen en wat vaak toch wel missend is op menig baantje. (vind ik dan)
GZD en super om te zien! :)
Bedankt voor je reactie.
----
----
En dan nu de antwoorden op de reacties van de reguliere update van gisteren.
Citaat van: treinfan070 op donderdag 20 juni 2013, 14:49:59
Daarover zijn we het eens. :)
:thumbup:
CiteerZeg dat niet te hard!
Ik zeg niks, dus ook niet te hard O:-D.
CiteerWarm is het inmiddels niet meer. Maar wel een beetje te warm om verstevigingsbalkjes te gaan zagen. Hoe zou ik dat nou weten?
Je hebt gezweet tijdens het zagen van verstevigingsbalkjes? O:-D
CiteerOh jawel hoor. Alleen, gebaseerd op is iets anders dan hetzelfde. :P
Ofwel, het wordt precies hetzelfde maar toch hééééél anders?
CiteerWat jammer nou. En ik wilde nou net nog een bestelling doen om je marmer die je overhield over te kopen. :D
En daar kom je nu pas mee? :sad:. Dat is wel een beetje laat, vind je zelf ook niet? Wilde je het gebruiken voor de aankleding van een hier niet nader te noemen werkplaats?
CiteerBoef! :twisted:
Gna gna gna. Er is geen beter vermaak dan...
CiteerDan moeten mijn locs dalijk gaan zwemmen. Daar kunnen ze niet echt tegen. Maar wel weer een goede reden voor een mooie schadevergoeding. :twisted: :lol:
Dat kun je proberen, maar ik waarschuw je nu alvast: ik spreek alle talen, behalve BEtalen :twisted:.
CiteerNou hier is de volgende:
GE-WEL-DIG. Zeg ik genoeg? Of moet er ook nog een GZD bij?
Het mag, maar is niet noodzakelijk.
CiteerHaha. Nou, deze stoort ook niet in de les hoor. Midden in mijn weekend. :evil:
Ook dat is een mooie tijd om mensen te storen :twisted:.
CiteerDaar wachten we met smart op!
Doe dat :wink:.
CiteerGroeten, zweet en hitte gewenst,
Ik wens jou wat je mij wenst :lol:.

Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 20 juni 2013, 14:52:57
Horas Gerard!
:thumbup:, jij snapt hem.
CiteerJe hebt een heel uitgebreid interieur gemaakt, mooi hoor :thumbup:
Hopelijk is daar na het plaatsen van de voorgevel nog wat van te zien.
Met de juiste (interieur) verlichting zal dat nog meer opvallen.
Ik kan je beloven dat je straks alles nog goed kan zien. Kijk maar eens naar de 3e foto in deze update.
CiteerEn gezien de aard van de winkel nog een rookgenerator? :mrgreen:
:mrgreen:

Citaat van: rienk97 op donderdag 20 juni 2013, 15:06:10
Ziet er al mooi uit zeg!  :thumbup: Wordt ongetwijfeld een mooi winkeltje.
Dank je. Ik ga er ook van uit dat het een mooie winkel gaat worden.
CiteerHet is miss. nog wel mooi om wat meer 3D dingen in de winkel aan te brengen.
De vraag is dan wel of je er dan nog wel iets van zal blijven zien. Je kan van alles inbouwen, maar als je er niks meer van ziet is het zonde van tijd, moeite en geld.

Citaat van: Charlie op donderdag 20 juni 2013, 16:08:11
Wordt een mooi interieur zo, Gerard.  :thumbup:
Bedankt!
CiteerIs alleen weer jammer, dat er geen skone dame achter de toonbanmk staat. Moet nog ernstig nadenken of ik daar m'n shag ga halen. :D
Die "skone dame" heeft even een sanitaire stop ingelast en daarna begint haar CAO-pauze. Over een half uurtje komt ze weer terug, dus je hoeft niet zo lang ernstig na te denken. En als je acuut behoefte hebt aan shag stuur je Luise toch even op pad? (Zeg maar tegen Luise dat je geen tijd hebt omdat je moet buitenspelen :wink:.)

Citaat van: julian op donderdag 20 juni 2013, 16:50:11
ze kan zeker niet betalen :P geen pinautomaat of kassa te zien ;) en jah, niet betalen is niet meenemen  :-(
Meenemen zonder betalen mag inderdaad niet :mrgreen:, dat zegt de winkelier ook al.

Citaat van: Myron op donderdag 20 juni 2013, 20:32:58
Heel erg leuk gemaakt en bedacht die achtergronden.
Dank je wel.
CiteerEn je hebt weer leuke Preisers gevonden die erg goed in de winkel passen :thumbup:.
Het was even zoeken, maar ik heb inderdaad een paar toepasselijke Preisertjes gevonden. Die lezende man sprong als eerste zomaar in mijn hand, die wilde waarschijnlijk eindelijk eens verlost worden uit de doos en iets nuttigs gaan doen :wink:.

Yeah :biggrin:, eindelijk is het zover: de voorgevel kan aan de rest van het gebouw gelijmd worden.


<het gebouw in de steigers, :oops:, sorry euh... elastieken?>


<? met de beide lijmsoorten die ik gebruikte om de voorgevel vast te lijmen: houtlijm en alleslijm>


<een blik in de winkel>

En nu de zolderetage nog, en aangezien ik de truc met de elastieken hierboven al een keer heb laten zien:


<vóór de elastieken>


<na de elastieken>

Dat was het weer voor vandaag. Blijf gezond en blijf lachen: het leven is veel te kort om te chagerijnig zijn. Horas!
Re: Gebouw met portiek
WAUW! Dit word echt een fantastisch gebouw zeg  :thumbup:
Ben echt heel benieuwde hoe hij eruit ziet met dak.

Lachen blijf ik zeker, jij toch ook?

Gr. Mark ;)
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Gebouw met portiek
Citaat van: Gerard op vrijdag 21 juni 2013, 14:37:48
Citaat van: treinfan070 op donderdag 20 juni 2013, 14:49:59
Zeg dat niet te hard!
Ik zeg niks, dus ook niet te hard O:-D.
Niet te hard? Dan ook niet te zacht hè!

Citeer
CiteerWarm is het inmiddels niet meer. Maar wel een beetje te warm om verstevigingsbalkjes te gaan zagen. Hoe zou ik dat nou weten?
Je hebt gezweet tijdens het zagen van verstevigingsbalkjes? O:-D
Ja. Zo benauwd was het dus.

Citeer
CiteerOh jawel hoor. Alleen, gebaseerd op is iets anders dan hetzelfde. :P
Ofwel, het wordt precies hetzelfde maar toch hééééél anders?
Nee. Heel anders maar toch precies het zelfde. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Citeer
CiteerWat jammer nou. En ik wilde nou net nog een bestelling doen om je marmer die je overhield over te kopen. :D
En daar kom je nu pas mee? :sad:. Dat is wel een beetje laat, vind je zelf ook niet? Wilde je het gebruiken voor de aankleding van een hier niet nader te noemen werkplaats?
Welke werkplaats? Ik wilde het gaan gebruiken voor de sigaren/tijdschriftenwinkel. >:-D

Citeer
CiteerBoef! :twisted:
Gna gna gna. Er is geen beter vermaak dan...
Dan wat? Leraar wezen die weet dat één van zijn leerlingen gestoord wordt door een niet nader te noemen persoon?

Citeer
CiteerDan moeten mijn locs dalijk gaan zwemmen. Daar kunnen ze niet echt tegen. Maar wel weer een goede reden voor een mooie schadevergoeding. :twisted: :lol:
Dat kun je proberen, maar ik waarschuw je nu alvast: ik spreek alle talen, behalve BEtalen :twisted:.
En BEtalen zul je. :twisted: :twisted:

Citeer
CiteerNou hier is de volgende:
GE-WEL-DIG. Zeg ik genoeg? Of moet er ook nog een GZD bij?
Het mag, maar is niet noodzakelijk.
GE-WEL-DIG en GZD dan. :D

Citeer
CiteerHaha. Nou, deze stoort ook niet in de les hoor. Midden in mijn weekend. :evil:
Ook dat is een mooie tijd om mensen te storen :twisted:.
Vind ik niet. Dan moeten mensen niet gestoord worden, maar werkplaatsen bouwen.

Citeer
CiteerDaar wachten we met smart op!
Doe dat :wink:.
Alweer wachten. Gelukkig duurt het niet lang met zo'n project voor je neus.

Citeer
CiteerGroeten, zweet en hitte gewenst,
Ik wens jou wat je mij wenst :lol:.
En dan wens ik het terug.
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Gebouw met portiek
Lawowsie. Weer jaloers. Ik denk dat ik eens zelf iets moet gaan proberen. Maar eerst nog wat zien te verzinnen en de 'spar' afmaken
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Gebouw met portiek
Dit gebouw wordt echt super, heel mooi gedaan!
Leuk(e) model/stijl ook :thumbup:.

Groet, Myron
Re: Gebouw met portiek
oetbeem
gast

Re: Gebouw met portiek
Ziet er al mooi uit, erg veel details zijn er al op te zien maar jou kennende komen daar nog wel wat meer bij

Mvg Danny
Re: Gebouw met portiek
Citaat van: ykram op vrijdag 21 juni 2013, 15:39:08
WAUW! Dit word echt een fantastisch gebouw zeg  :thumbup:
Ben echt heel benieuwde hoe hij eruit ziet met dak.
Dat wordt zéér binnenkort onthult :lol:.
CiteerLachen blijf ik zeker, jij toch ook?
Ondanks alles blijf ik lachen, je kent me toch?

Citaat van: treinfan070 op vrijdag 21 juni 2013, 16:40:03
Niet te hard? Dan ook niet te zacht hè!
Volumeknop op 5 zetten dan maar?
CiteerJa. Zo benauwd was het dus.
Ik zou bijna (met de nadruk op bijna) medelijden met je krijgen... :wink:
CiteerNee. Heel anders maar toch precies het zelfde. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dus toch een replica van mijn werkplaats?
CiteerWelke werkplaats? Ik wilde het gaan gebruiken voor de sigaren/tijdschriftenwinkel. >:-D
Die ook weer een replica wordt van een zeker gebouw in Driehoven?
CiteerDan wat? Leraar wezen die weet dat één van zijn leerlingen gestoord wordt door een niet nader te noemen persoon?
Het hele "spreekwoord" is: Geen beter vermaak dan leedvermaak en ik hou wel van een beetje leedvermaak op zijn tijd :twisted:.
CiteerEn BEtalen zul je. :twisted: :twisted:
Wil jij ?uris aftroggelen van een arme pensionado die het moet hebben van een uitkering? Over "Boef" gesproken... :cry:
CiteerGE-WEL-DIG en GZD dan. :D
Bedankt, dat waardeer ik zeker!
CiteerVind ik niet. Dan moeten mensen niet gestoord worden, maar werkplaatsen bouwen.
Of... die mensen moeten zich niet laten afleiden door een update :lol:.
CiteerAlweer wachten. Gelukkig duurt het niet lang met zo'n project voor je neus.
Maar nu even serieus: jouw werkplaats gaat trouwens ook lekker :thumbup:. Succes met de bouw en veel plezier met bouwen en naderhand van het resultaat. Het ziet er veelbelovend uit :thumbup:.
CiteerEn dan wens ik het terug.
Bedankt en hetzelfde. (En zo gaan de wensen op en neer, heen en weer...)

Citaat van: julian op vrijdag 21 juni 2013, 23:31:01
Lawowsie. Weer jaloers. Ik denk dat ik eens zelf iets moet gaan proberen.
Dat zou ik hartstikke leuk vinden en als je hulp nodig hebt: je weet me te vinden.
CiteerMaar eerst nog wat zien te verzinnen en de 'spar' afmaken
Jij hebt fantasie zat om dat voor elkaar te krijgen :wink: en als het nodig mocht zijn: ik wil je daar ook wel bij helpen.

Citaat van: Myron op zaterdag 22 juni 2013, 11:05:32
Dit gebouw wordt echt super, heel mooi gedaan!
Leuk(e) model/stijl ook :thumbup:.
Bedankt voor je reactie. Zo te lezen is de mix van oud en nieuw naar jouw idee in elk geval geslaagd.

Citaat van: oetbeem op zaterdag 22 juni 2013, 11:19:15
Ziet er al mooi uit, erg veel details zijn er al op te zien maar jou kennende komen daar nog wel wat meer bij
Er komen inderdaad nog wat details bij, vooral op het terras. Wacht maar eens af.

De voorlaatste update alweer. Ja, je leest het goed: het einde van dit verhaal is in zicht, of je het nu leuk vindt of niet. Ik kan er helaas ook niks aan veranderen.
Nu de zolderetage op zijn plaats zit, kan dit deel ook afgewerkt worden met de dakplaten en de aankleding van het terras.


< mocht je denken ?hé, deze foto ken ik ergens van?, dat klopt: die is al een keer eerder langs gekomen in deze kolommen maar ik had geen zin (beetje lui :biggrin:) om een nieuwe foto te maken :biggrin:>

De 4 bloembakken ga ik gebruiken om de balustrade steviger op het terras te kunnen zetten. En dan is er natuurlijk de kweekkas nog (tenslotte had de bewoner een hobby :twisted:) en de waslijn lijkt me ook wel een aardige. Tenslotte moet de was ook drogen.


<het bijna complete dak - 1 (de schoorsteen en de dakgoot ontbreken nog)>


<het bijna complete dak - 2 (de schoorsteen en de dakgoot ontbreken nog)>


<de kweekkas>


<de waslijn met één van de bloembakken>

Morgen komt er geen update, want ik ben een dagje op stap met Antal en zijn vriendin. Jullie zullen dus tot maandag geduld moeten hebben voor de ?grande finale?.
Tot overmorgen en kijk uit met oversteken. Horas!
Re: Gebouw met portiek
ykram waardeert dit bericht

WAUW!  :thumbup:
Nu nog wachten op het totaal plaatje  :-(

Veel plezier met Antal en zijn vrienden!

Gr. Mark
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Gebouw met portiek
Veul plezier morgen! En bedankt voor t melden, dan hoef ik niet om de 5 minuten bij "ongelezen berichten" te kijken ;)
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2007

offline
Re: Gebouw met portiek
Het ziet er iig geweldig uit.

Ik kan niet wachten tot de finale :biggrin: :thumbup:

Dennis
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2011

offline
Re: Gebouw met portiek
Hoi Gerard,

bedankt voor je reactie. Wauw dit bouwwerk is toch absoluut geslaagd te noemen. En dan krijgen we de grote finale nog. :thumbup: :thumbup:

Leuk detail is de waslijn. Populaire preiserkleding, bij mij op de baan staat een soortgelijke ergens in een achtertuin. :D Veel plezier vandaag en we wachten morgen met smart af.

groeten Martin
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Gebouw met portiek
Het dakterras gaat langzaam aan ook wat worden. :thumbup:
Nog even de bewoners kunnen ( na enge groene vingers gehaald te hebben) lekker van de zon genieten. :mrgreen: 

Gr. Charlie
Re: Gebouw met portiek
rienk97
gast

Re: Gebouw met portiek
Wat een prachtige detaillering weer. :thumbup: Dak zit er ook netjes op.
Groeten,
Rienk
Re: Gebouw met portiek
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Gebouw met portiek
Gelijk heb je Gerard,

Even genieten van een dagje uit is goed na veel klus, ik vind het huis heel mooi geworden!
Ik hoop dat je een fijne en gezellige dag hebt gehad!!

Gr. Fred.
Re: Gebouw met portiek
Citaat van: ykram op zaterdag 22 juni 2013, 18:18:52
ykram waardeert dit bericht
Ook een manier (eigenlijk manier) om je waardering uit te spreken :thumbup:.
CiteerWAUW!  :thumbup:
Nu nog wachten op het totaal plaatje  :-(
Dat komt bij de laatste update, deze dus..
CiteerVeel plezier met Antal en zijn vrienden!
Bedankt, het was een topdag.

Citaat van: julian op zaterdag 22 juni 2013, 20:04:46
Veul plezier morgen!
Dank je, we hebben ons geweldig vermaakt. We zijn naar het Spoorwegmuseum geweest naar "Sporen naar het Front", iets wat Antal en ik al veel eerder wilden doen. Maar door verschillende omstandigheden kwam er steeds niks van. Gisteren hebben we het eindelijk gedaan.
CiteerEn bedankt voor t melden, dan hoef ik niet om de 5 minuten bij "ongelezen berichten" te kijken ;)
Had ik nu maar niks gezegd :twisted:.

Citaat van: minirailz op zondag 23 juni 2013, 11:09:43
Het ziet er iig geweldig uit.
Bedankt.
CiteerIk kan niet wachten tot de finale :biggrin: :thumbup:
Hier is-ie dan, scroll maar naar beneden.

Citaat van: martjo op zondag 23 juni 2013, 12:50:53
bedankt voor je reactie.
Graag gedaan.
CiteerWauw dit bouwwerk is toch absoluut geslaagd te noemen. En dan krijgen we de grote finale nog. :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor je compliment :thumbup:
CiteerLeuk detail is de waslijn. Populaire preiserkleding, bij mij op de baan staat een soortgelijke ergens in een achtertuin. :D Veel plezier vandaag en we wachten morgen met smart af.
En nu is het "morgen", de dag van de "grande finale". Scroll naar beneden en je weet alles.

Citaat van: Charlie op zondag 23 juni 2013, 17:41:30
Het dakterras gaat langzaam aan ook wat worden. :thumbup:
Dat dacht ik ook, en moet je eens hieronder kijken wat het geworden is :biggrin:.
CiteerNog even de bewoners kunnen ( na enge groene vingers gehaald te hebben) lekker van de zon genieten. :mrgreen:
Na de groene vingers genieten ze nu van de zon, kijk maar :wink:

Citaat van: rienk97 op zondag 23 juni 2013, 18:09:21
Wat een prachtige detaillering weer. :thumbup: Dak zit er ook netjes op.
Het dak zorgde aanvankelijk nog voor een klein (pas)probleem, maar dat was met een hobbymes snel verholpen. Bedankt voor je complimenten.

Citaat van: Marklindak op zondag 23 juni 2013, 22:47:38
Gelijk heb je Gerard,

Even genieten van een dagje uit is goed na veel klus, ik vind het huis heel mooi geworden! 
Ik hoop dat je een fijne en gezellige dag hebt gehad!!
Bedankt, we hebben een hele fijne en gezellige dag gehad: we zijn naar het Spoorwegmuseum geweest vanwege de tentoonstelling "Sporen naar het front". Je hebt nog even de tijd: de tentoonstelling loopt tot en met 1 september. Ik kan die tentoonstelling iedereen aanbevelen en als je er dan toch bent, ga dan ook even naar "de Vuurproef". Dat is namelijk nogal ?verrassend? :biggrin:.

Zoals ik eergisteren al zei: aan alles komt een einde dus ook aan deze serie ?plaatjes en praatjes? over een gebouw met portiek.

Met gepaste trots en enig tromgeroffel en trompetgeschal -die je er maar even bij moet denken, of speel zelf even een bandje of cd af- kondig ik aan: ?de grande finale?, waar jullie wegens een uitstapje van mij :biggrin: 24 uur extra :oops: op hebben moeten wachten :sad:.
Bij deze verklaar ik het terras voor geopend en daarmee het gebouw voor opgeleverd (de schoorsteen, de regengoot en afvoerpijpen zijn intussen ook al geplaatst).

We beginnen met een paar foto?s van het terras:


<1>


<2>


<3>


<4>

En daarna nog een paar foto?s van het complete gebouw:


<1>


<2>


<3 (met een brievenbus aan de voorgevel)>

Dit gebouw (met portiek) wordt geplaatst naast het congres-, zalen- en partycentrum.

En alweer is er een projectje afgesloten. Iedereen hartstikke bedankt voor de aandacht en zeker voor alle positieve op- en aanmerkingen (al dan niet on-topic :biggrin:).

Ohja, voor alle foto?s -ook die het forum om de één of andere reden niet gehaald hebben- is er ook deze keer weer een linkje naar het foto-album: klikkie doen.
Re: Gebouw met portiek
Citaat van: Gerard op maandag 24 juni 2013, 14:17:27
Ohja, voor alle foto?s -ook die het forum om de één of andere reden niet gehaald hebben- is er ook deze keer weer een linkje naar het foto-album: klikkie doen.
'k Heb de "dia-show" (full screen) bekeken. Erg instructief, goed gekiekt, met fraai resultaat :important: :thumbup:
Een aanwinst voor je grotendeels zelfgebouwde stad.
Re: Gebouw met portiek
Echt geweldig geworden Gerard!!  :thumbup:
Is zeker die magische gave van je.

Jammer dat dit alweer de laatste update was..

Maar nu willen we natuurlijk wel allemaal zien hoe het gebouw eruit ziet in DHV zelf!

(er komen toch wel bankjes voor de winkel)
Gr. Mark
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Gebouw met portiek
 :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Gebouw met portiek
Weer bijzonder netjes geworden Gerard.  :thumbup:
Als je alle letters gehusseld hebt, dan kom ik een keer langs om het in het eggie te zien.  :)

Gr.  Charlie
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2007

offline
Re: Gebouw met portiek
Hij is heel mooi geworden :biggrin:

1 puntje als commentaar/kritiek/verbetering:
Ik vind, en das mijn mening, als je een terras hebt waar niemand zicht op heeft, dat de dames daar best topless mogen zonnen O:-D.
Dat wij daar als bewonderaars wel zicht op hebben is bijzaak :mrgreen:

Maareh: top kwaliteit hoor :thumbup: :thumbup:

Dennis
Re: Gebouw met portiek
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Gebouw met portiek
uit onderzoek is gebleken is dat vooral de 50+'ers dat doen..... ieder zijn ding  :D :o)
Re: Gebouw met portiek
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Gebouw met portiek
Ha Gerard,

Dat is een erg mooi gebouwtje geworden zeg en die zal dan goed staan!

groetjes,

Antal