Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

met computer rijden

Gestart door joscabrio zondag 09 juni 2013, 20:27:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
met computer rijden
Lid sinds: 2008

offline
met computer rijden
goede avond iedereen
ik heb de ecos 50200 aan gekocht
ik wil met deze ook met pc werken maar wat is het beste
een laptop of een computer
ik zou ook graag dan met koploper of i train werken
geef mij eens wat raad

danku jos
Re: met computer rijden
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: met computer rijden
De beste raad die ik kan geven, gebruik de zoekfunctie eens. Hier zijn al pagina's vol over geschreven.
Re: met computer rijden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: met computer rijden
Hallo Jos,

Persoonlijk heb ik liever een computer dan een laptop maar met beiden types kun je een baan aansturen.
Dit geld zowel voor koploper als Itrain.

Het hoeft geen zware pc te zijn om je baan aan te sturen.


Mvg,

Peter/ degeluidsman.
Re: met computer rijden
Lid sinds: 2008

offline
Re: met computer rijden
bedankt
en welk programma is volgens u het gebruiksvriendellijk
i tran of koploper
ik heb daar niks ervaring mee

bedankt groeten jos
Re: met computer rijden
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: met computer rijden
ik heb een Pc met videokaart met 2 uitgangen.Ik kan dan 2 monitoren aankoppelen.Ik rijd met koploper.Is een persoonlijke voorkeur omdat dat indertijd het enige programma was waar treinen leerden remmen.
Re: met computer rijden
Lid sinds: 2011

offline
Re: met computer rijden
Hoi Jos,
Eventueel al naar een alternatief voor koploper gekeken? Ik gebruik zelf het programma Rocrail. Dat is ook gratis. Je kunt dit vinden op Rocrail.net. de ondersteuning loopt via het forum van rocrail.
Re: met computer rijden
Hallo Jos,

er zijn veel meer mogelijkheden om de baan met de computer te besturen. Kijk maar eens op:

http://www.modellbahnsoftware.de/

voor een overzicht..
(ik hoop dat het niet teveel gaat duizelen...)
Re: met computer rijden
Lid sinds: 2008

offline
Re: met computer rijden
bedankt allemaal
voor de mooije reactie

groeten jos
Re: met computer rijden
ik heb een ecos 2 en sinds kort een desktop aangeschaft om straks met mijn treinen via de pc te rijden. Ik ga ook het programma i-train gebruiken. Dit alles is helaas nog verweg want heb mijn baan deels moeten afbreken i.v.m een nieuwe dakkapel. Maar de dakkapel is reeds geplaatst nu nog schilderen en de muur sausen en dan kunnen we weer opbouwen.
Re: met computer rijden
Hi,

Ik denk dat het niet zo moeilijk is als je met de computer wil rijden, is een kwestie van wieltjes er onder zetten, en je kunt hem voortduwen of trekken. Of gewoon in een auto meenenem, of een fietstas. In al die gevallen kun je met de computer rijden.
Re: met computer rijden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: met computer rijden
De keuze voor een programma zijn erg persoonlijk.

Koploper is zeer uitgebreid maar in het begin wat lastiger om onder de knie te krijgen, Itrain kan op dit moment minder dan koploper maar is weer makkelijker om in te stellen.

Bij Hobby in Praktijk geven we van beiden programma,s een instap cursus in duidelijke taal ( Jip en Janneke ).
Bij interesse even een mailtje sturen aan info(at)hobbyinpraktijk.nl dan nemen we contact met je op
de (at ) vervangen door een @


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: met computer rijden
Met wieltjes onder de pc lijkt mij inderdaad het beste :thumbup:
Re: met computer rijden
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: met computer rijden
Citaat van: rhelder op maandag 10 juni 2013, 18:59:53
Hallo Jos,

er zijn veel meer mogelijkheden om de baan met de computer te besturen. Kijk maar eens op:

http://www.modellbahnsoftware.de/

voor een overzicht..
(ik hoop dat het niet teveel gaat duizelen...)

Hallo Ronald,

is die site niet hopeloos achterhaalt, zelfs naar MStW is de link gebroken,


met vriendelijke groet,

Walter
Re: met computer rijden
keeszondag
gast

Re: met computer rijden
werkt bij mij prima.....
Re: met computer rijden
Walter,

ik heb in ieder geval een mail naar de site gestuurd om ' mijn' link op te frissen en antwoord gekregen dat het zal gebeuren (is nog niet gebeurd); de link naar de pagina werkt wel, het downloaden inderdaad niet....

Er zijn ongetwijfeld ook nog andere overzichtsites, maar die weet ik zo snel niet. Ik vind het wel belangrijk dat mensen die geinteresseerd zijn in computerbesturing eerst op de markt rondkijken en voor zichzelf bepalen wat ze belangrijk vinden voordat ze de keuze maken voor een bepaald programma, er is tenslotte een ruime keuze zodat aan bijna ieders wensen voldaan kan worden, we hoeven toch geen kuddedieren te zijn  ;) ....
Re: met computer rijden
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: met computer rijden
Ik vind ook, dat we geen kudde dieren moeten zijn. Voor elke situatie is toch weer een andere oplossing nodig. Het is er lastig om direct te zeggen welke oplossing het beste is. Ik heb hier al 5 verschillende centrales in gebruik met evenzovele computerprogramma's om toch alles goed te kunnen bekijken en een onafhankelijk oordeel te kunnen geven. Ik ben altij bereid om het persoonlijk of in groepsverband uitleg over te geven.

Grot,
Bert
Re: met computer rijden
Bert,

En ook dat zal een gekleurd beeld geven, want ook jij heb zo je voorkeuren.
Re: met computer rijden
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: met computer rijden
Het is waar, dat het beeld altijd iets gekleurd zal zijn, maar ik eb ondertussen al zeer veel verschillende oplossingen kunnen aandragen, die toch elk erg anders waren. Ook qua computer en ik niet voor 1 gat te vangen, dus zowel Windows, Mac als Linux ben ik op thuis. Qua trein ben ik bezig met zowel 2-rail als 3-rail en soms zelfs gecombineerd. Tevens analoog en digitaal met de computer is mogelijk. Ook kijk ik naar zelfbouw, waar mogelijk en afhankelijk van de mogelijkheden van de uiteindelijke gebruiker.

Groet,
Bert
Re: met computer rijden
Er komt wel weinig reactie van de topic starter vinden jullie ook niet?
Re: met computer rijden
compserv
gast

Re: met computer rijden
een ieder kiest zijn merk of het is koploper of I-train
je kan zelf ook een demo van I-train doen en een tijdelijke licentie van 2 maanden om te testen
dus kan je dan zelf ook de keuzen maken met welke je veder wil gaan
zelf werk ik met I-train en dat werkt bij mij met de marklin centrale 2 nummer 60215
de marklin centrale 2 werkt niet met koploper en deze wordt niet meer veder ontwikkeld
dit is wel zonde maar daar kunnen wij een ander niet toe dwingen
hopelijk heb je zo meer informatie om toch te gaan kijken welke je gaat doen voor de computeraansturing van je modelspoorbaan
Re: met computer rijden
Lid sinds: 2008

offline
Re: met computer rijden
goede dag
woensdag komt er in belgie bij de aldi een lcd tv te koop
ik zou deze willen gebruiken voor scherm voor de treintafel is dit een goed idee
en gaat dat
het is een 101,6 cm
ful hd
enz

groeten jos
Re: met computer rijden
Lid sinds: 2013

offline
Re: met computer rijden
Citeergoede dag
woensdag komt er in belgie bij de aldi een lcd tv te koop
ik zou deze willen gebruiken voor scherm voor de treintafel is dit een goed idee
en gaat dat
het is een 101,6 cm
ful hd
enz

Als je die bedoelt van Medion die ook in Nederland bij de Aldi te koop staat voor geloof ik zo'n 600 euro, NIET DOEN!!!

Betere merken (Panasonic, Samsung) voor hetzelfde geld te koop.
Overigens dit is een TV, wellicht kan je beter een monitor kopen, die zijn namelijk nog goekoper. Koop je 2 24inch monitoren dan nog ben je onder 500 euro klaar.

Grt Remco